Kspeed - a műhely
a műhely
2005-03-17
háttér • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770536939
Napi oldal:
142022
Jelenleg:
809
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A Kspeed műhelyében vagyunk, beszélgetőpartnerem Gódor István és Bedő Ákos.
A versenyautó építésről beszélünk…

Meséljetek az alapokról!
G.István: Huszti Kristóf alapította a céget. Tragikus motorbalesete után úgy gondoltuk, hogy azzal tudunk a legjobban adózni az Ő munkásságának, hogy nem hagyjuk abba amit elkezdett és folytatjuk a profilt, a versenyautó építést. Megpróbáljuk az Ő szellemiségében végezni a dolgunkat.

A versenyzők a csapatnál maradtak, minden autó amit építettünk továbbra is nálunk van szervizelés alatt. Asi autója mellett itt van Turán Frici és Herter Guszti Mitsubishije is.

A tavalyi évet már teljes mértékben úgymond egyedül csináltuk, és azt gondolom eredményesen sikerült zárni az évadot.

Mitsubishire specializálódtatok, vagy ez most csak így alakult, hogy a háromcsillagosból áll itt néhány remekmű a műhelyben…
G.István: Azt gondolom, képbe tudnánk lenni más típussal is, de mi inkább Mitsubishikre specializálódtunk, a kapcsolataink erre vannak leginkább kiélezve.

Mit jelent egy autó hűtőmaszkján a Kspeed felirat?
Mennyi pluszt tudtok adni mellé?
B.Ákos: Mindent saját magunk csinálunk, nem adunk ki semmilyen munkafolyamatot. Itt marunk, esztergálunk, heggesztünk, az elektromos munkákat is itt végezzük. Csak fényezésre és ha szükséges, homokfújásra kerül ki a műhelyből egy-egy autó, minden más itt készül.
Ezáltal mindenre jobban oda tudunk figyelni. Megszokott, hogy egymás után is ellenőrizzük az elvégzett feladatokat. Ez nem a bizalom hiánya, hanem nagyobb biztonsággal tudjuk azt állítani, hogy az autó kellőképpen fel van készítve.

A versenyzők megbíznak bennünk maximálisan. Ha valamit úgy látunk, hogy ki kell cserélni, azt ki is cseréljük, és ők tudják, hogy ez nem azért történt, hogy nagyobb számot tudjunk a számlára írni, hanem az autó megbízhatóságát tartjuk elsődlegesen szem előtt. Igénylik is ezt a versenyzőink.

Adja magát a kérdés: nem szeretnétek WRC-t szervizelni?
B.Ákos: Szeretnénk, nem szeretnénk. Arra tudjuk elmondani, hogy szerettük volna, ha kipróbálnánk.
Az biztos, hogy jól néz ki egy WRC, csúcstechnológiát képvisel. De annyira elérhetetlen a háttere, hogy az már már misztikus.
Ha leveszek egy WRC-ről egy váltót, azt az elmondások szerint, be kell dobozolni és ki kell küldeni.
Talán nagyobb kihívás egy itthon épített autó. Egy gyári autó nagyon jó, nagyon szép, szeretné is csinálni az ember, de igazából egy sima betanított munkát tudsz rajta végezni. Meghúzhatod, kilazíthatod a csavarokat. Ha valami komolyabb gond van, akkor csak nézzük egymást.

G.István: Egy WRC-nél nem lehet sok mindent improvizálni, ötleteket megvalósítani, természetesen a technikai szabályok maximális betartása mellett. Ha a WRC-ben valami elromlik, akkor azt vagy ki tudod cserélni, vagy vége a versenynek…

Nekem az szimpatikus, hogy itt áll a műhelyben két olyan, egy kategóriájú autó, akik harcolnak a gyorsaságikon a másodpercekért egymás ellen, mikor bemennek a szervizparkba, akkor egymás melletti sátor alá állnak és ugyanazok szervizelik őket…
B.Ákos: A kapcsolatuk baráti, ami nekünk is jó dolog.
Asi autójának a fejlesztése előbbre van, hiszen sok minden már kész van rajta. Ezeket a fejlesztéseket Asi nagyon szívesen megosztja Fricivel, oda is adja, és ez fordítva is így van, ha Fricinél sikerül valamit jól megoldani, akkor azt beépíthetjük a másik autóba is. És ugyanez a helyzet a Guszti autójával, számtalanszor volt például, hogy kölcsönadta a féket tartalékba a versenyre.

Mekkora a különbség a két A8-as autó között?
B.Ákos: Súlybeli különbségek vannak, ami nagyjából abból adódik, hogy a Friciében több minden van.
Például az Asiéban csak 6dugattyús fék van, Frici ragaszkodott a nagyobb, nehezebb 8 dugattyúshoz. Frici kért a fékre vízhűtést, Asi nem kért rá.
Ezekkel a plusz felszerelésekkel némi súlykülönbség adódik. És talán az is számít, hogy a Fricié egy régebbi, többször törött autóból lett építve, több rajta a gitt, több a heggesztés. És a versenyzők súlya sem egyforma… :)

Mi a szereposztás a csapaton belül?
G.István: Igazából nincs kiemelt pozíciója senkinek. Három autószerelő dolgozik, van egy lakatos szakemberünk és én, akinek a beszerzési feladatok elintézése a dolgom. A papírmunkákat, a hétköznapi dolgokat próbálom intézni.
B.Ákos: Én sem mondanám, hogy főszerelő vagyok. Én vagyok itt a legrégebben. Én csinálom a legrégebben a Mitsubishiket, de a többi fiú is ugyanannyira rálát már a feladatokra.
A műhelyben próbálom koordinálni a dolgokat és tartom a kapcsolatot a külsősökkel, ezért van rámterhelve az, hogy elosszam a feladatokat.

Itt látom Szajky Pisti féle Mitsubishit is...
B.Ákos: Markovics Gyuri fog vele menni, egyelőre még a felkészítésről van megállapodásunk, ennek az egyik fázisát láthatod.

Hétvégén versenyzés?
Igen, Frici indul a szombati tesztversenyen.

Ez a hír most jelenik meg 8735. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k