LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Külföldi kalandok
Pethő Tyutyuék két hét alatt két futamon indultak
2012-08-24
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770141155
Napi oldal:
88546
Jelenleg:
1043
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

kulfoldi_kalandok_1

Az idei évben nem szenved hiányt a versenykilométerek gyűjtésében Pethő Tyutyu. A magyar bajnoki Arad Rallye előtt a lengyelországi Rzeszow Ralin jártak, így ezúttal két külföldi futamról beszélgettem a pilótával.

Kulfoldi_kalandok_1Kezdjük a lengyel futammal, milyen volt?

Pénteken kezdtük meg a versenyzést, ám nem teljesen úgy alakult, ahogyan szerettük volna. Fékproblémáink voltak, mely leginkább a hosszú – 25 km-es – gyorsaságin jött ki, a pálya végén már folyamatosan pumpálnom kellett a féket a kanyarok előtt, hogy fogjon valamit. Természetesen a szervizparkba beérkezve a fiúk megoldották a problémát, így ezután már jobb tempót diktálva tudtunk tovább sietni. Az autó tehát rendben volt, de ekkor meg én hibáztam egyet, és az utolsó előtti gyorson, egy balos visszafordítóban beestünk az árokba. Hogy ez még ne legyen elég, az utolsó gyorson egy szintén balos visszafordítóban újra megjártuk az árkot, ahonnét nézői segítséggel tudtunk visszakerülni a pályára. Sok időt veszítettünk ezzel a két mutatvánnyal.

Mennyire voltak ismeretlenek a pályák?
Meglehetősen, és ezt éreztük is rendesen a verseny közben. Nehéz volt lépést tartani a lengyel versenyzőkkel, ők azért tudták, hogy melyik kanyart hol lehet levágni. Eléggé elszomorított, hogy kétszer is hibáztam, nem igazán jellemző ez rám, pedig ilyen ez a rallye!

Hogyan folytatódott a szombati versenynapotok?

Azaz a verseny második fele, hiszen az első napon 6 gyorsot kellett teljesíteni (melyből négyet hibátlanul meg is oldottunk), majd másnapra szintén 6 maradt. És a kalandozás is megmaradt! Az első gyors előtt esett, ezért intermédiával mentünk ki, de azok sem igazán tapadtak a csúszós pályákon, így már reggelről elég necces volt a helyzetünk. Mégis azt kell mondjam, hogy a szerencse továbbra is mellettünk állt, folytatni tudtuk a versenyt, így megpróbáltuk óvatosabbra venni a figurát.

Sikerült?
A második körre vágott slickeket tettünk fel, abban bíztunk, hogy száraz lesz a pálya, de ez csak az utolsó gyorsra lett igaz, így ott tudtunk csak igazán jó időt futni. Voltak problémáink ebben a körben is, hiszen a hangosítás hibája miatt Rubó pantomim művészt játszott mellettem… Az utolsó előtti gyorson Bessenyeyék kiestek, amit nagyon sajnáltunk, így mi inkább kaptuk ezt az eredményt, nem pedig szereztük, bár könnyen azért ez sem jött, hisz alaposan megdolgoztunk mi is ezen a versenyen.

Milyen eredménnyel végeztetek?
Kategóriánkban a harmadik hely lett a miénk. A csapatversenyben a szlovák csapattársunkkal sikerült megszereznünk az első helyet, ezzel pedig bebiztosítottuk az összetettben is az L Racing számára a vezető pozíciót. Nagyon örülünk, hogy a célig jutottunk, hiszen egy nagyon kemény, küzdelmes versenyen kellett helytállnunk, látva azt, hogy a mezőnyből mennyire sokan estek ki idő előtt, mi pedig megúsztuk egy-két kisebb – de szerencsés végkifejletű – kalanddal. Újabb dobogós helyen végeztünk a kategóriánkban!

kulfoldi_kalandok_2

Majd jött ezután a magyar bajnokság részeként megrendezésre kerülő Arad Rallye, ahol szintén dobogósok vagytok… vagy mégsem?
Kulfoldi_kalandok_2Szintén egy kemény küzdelem zajlott Romániában is, ahol a végére sikerült egy nagyot hajráznunk, az utolsó gyorson pedig megszületett egy újabb kupás eredményünk. Majd egy időjóváírás kérelem, következtében visszasoroltak minket a negyedik helyre. Természetesen ezzel nem értünk egyet, így mi is egy kérvényt nyújtottunk be… így egyelőre nem tudjuk, hogy mi is lesz/lett az aradi végkifejlet számunkra…

Térjünk vissza az elejére…
Pénteken a Superspecial szakaszra mi úgy álltunk oda, hogy én azt nem is igazán vettem komolyan, jól akartuk érezni magunkat, nem foglalkoztunk vele, hogy beleszámít a verseny értékelésébe, megpróbáltunk ráhangolódni a másnapi versenyzésre. Szombat reggel azzal indítottunk, hogy rossz gumit tettünk fel az első körre, így jó sok időt veszítettünk emiatt. Tudtam, hogy nincs mese, a következő két gyorsot nagyon meg kell nyomnom a felzárkózáshoz. Úgy gondoltuk, a hosszú, 22 km-es gyorson teljes erőbedobással fogunk támadni!

kulfoldi_kalandok_3

Ha jól sejtem, nem egészen a tervek szerint alakultak a dolgok?
Sajnos nem! Kazár Mikiék leállítottak négy autót a gyorsasági közben, akik közül én voltam az utolsó, így mi is átlagidőt kaptunk, mégpedig Matics Miskáék idejét. Nem kaptam meg az esélyt, hogy az addig összeszedett hátrányunkat megpróbáljam ledolgozni, pedig tényleg nagyon bíztam benne, hogy ezen a pályán sikerül, így talán érthető az elkeseredésem…

Ettől függetlenül azért nem adtátok fel, ugye?
Nem-nem! Az utolsó körre új gumikat tettünk fel, új féktárcsákat és új fékbetétet, több mint teljes erőbedobással vágtunk neki a végének! Tudtuk, hogy a 22 km-es pályán nagyon erősek leszünk, és így is lett, hiszen az abszolút harmadik és kategória első időt autóztuk rajta, aminek köszönhetően végül az abszolút 5., és a kategória 3.helyén zártuk a versenyt.

kulfoldi_kalandok_4

Hogyan és miként befolyásolták az eredményeteket a kizárások, jóváírások?
Először Kazár Mikiék kizárása miatt egy hellyel előrébb léptünk, majd Osváth Petiék kaptak egy 20 másodperces időjóváírást (amivel mi nem értünk egyet), így mi egy helyet visszacsúsztunk. Jelenleg az abszolút 5. és a kategória 4. hely a miénk, de az óvások miatt ez még nem tekinthető véglegesnek. Elszomorító, hogy a verseny végén még ilyen dolgokkal kell foglalkoznunk. Keményen megdolgoztunk, komoly erőfeszítéseket tettünk a pályán, ám mégsem ott dőlt el a végeredmény.

a csapat partnerei:

Igen_Vagy_megsem_1   Igen_Vagy_megsem_2

igen_vagy_megsem_1   igen_vagy_megsem_2

igen_vagy_megsem_3   igen_vagy_megsem_4

igen_vagy_megsem_5   igen_vagy_megsem_6

igen_vagy_megsem_7   igen_vagy_megsem_8

igen_vagy_megsem_9   igen_vagy_megsem_10

igen_vagy_megsem_11   igen_vagy_megsem_12

igen_vagy_megsem_13   igen_vagy_megsem_14

igen_vagy_megsem_15   igen_vagy_megsem_16

igen_vagy_megsem_17   igen_vagy_megsem_18

igen_vagy_megsem_38   igen_vagy_megsem_20

igen_vagy_megsem_21   igen_vagy_megsem_23


inkabb_latvanyosan_mint_eredmenyesen_6

Ez a hír most jelenik meg 2523. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k