duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Külföldi kalandok
Pethő Tyutyuék két hét alatt két futamon indultak
2012-08-24
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
805472698
Napi oldal:
217567
Jelenleg:
1064
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

kulfoldi_kalandok_1

Az idei évben nem szenved hiányt a versenykilométerek gyűjtésében Pethő Tyutyu. A magyar bajnoki Arad Rallye előtt a lengyelországi Rzeszow Ralin jártak, így ezúttal két külföldi futamról beszélgettem a pilótával.

Kulfoldi_kalandok_1Kezdjük a lengyel futammal, milyen volt?

Pénteken kezdtük meg a versenyzést, ám nem teljesen úgy alakult, ahogyan szerettük volna. Fékproblémáink voltak, mely leginkább a hosszú – 25 km-es – gyorsaságin jött ki, a pálya végén már folyamatosan pumpálnom kellett a féket a kanyarok előtt, hogy fogjon valamit. Természetesen a szervizparkba beérkezve a fiúk megoldották a problémát, így ezután már jobb tempót diktálva tudtunk tovább sietni. Az autó tehát rendben volt, de ekkor meg én hibáztam egyet, és az utolsó előtti gyorson, egy balos visszafordítóban beestünk az árokba. Hogy ez még ne legyen elég, az utolsó gyorson egy szintén balos visszafordítóban újra megjártuk az árkot, ahonnét nézői segítséggel tudtunk visszakerülni a pályára. Sok időt veszítettünk ezzel a két mutatvánnyal.

Mennyire voltak ismeretlenek a pályák?
Meglehetősen, és ezt éreztük is rendesen a verseny közben. Nehéz volt lépést tartani a lengyel versenyzőkkel, ők azért tudták, hogy melyik kanyart hol lehet levágni. Eléggé elszomorított, hogy kétszer is hibáztam, nem igazán jellemző ez rám, pedig ilyen ez a rallye!

Hogyan folytatódott a szombati versenynapotok?

Azaz a verseny második fele, hiszen az első napon 6 gyorsot kellett teljesíteni (melyből négyet hibátlanul meg is oldottunk), majd másnapra szintén 6 maradt. És a kalandozás is megmaradt! Az első gyors előtt esett, ezért intermédiával mentünk ki, de azok sem igazán tapadtak a csúszós pályákon, így már reggelről elég necces volt a helyzetünk. Mégis azt kell mondjam, hogy a szerencse továbbra is mellettünk állt, folytatni tudtuk a versenyt, így megpróbáltuk óvatosabbra venni a figurát.

Sikerült?
A második körre vágott slickeket tettünk fel, abban bíztunk, hogy száraz lesz a pálya, de ez csak az utolsó gyorsra lett igaz, így ott tudtunk csak igazán jó időt futni. Voltak problémáink ebben a körben is, hiszen a hangosítás hibája miatt Rubó pantomim művészt játszott mellettem… Az utolsó előtti gyorson Bessenyeyék kiestek, amit nagyon sajnáltunk, így mi inkább kaptuk ezt az eredményt, nem pedig szereztük, bár könnyen azért ez sem jött, hisz alaposan megdolgoztunk mi is ezen a versenyen.

Milyen eredménnyel végeztetek?
Kategóriánkban a harmadik hely lett a miénk. A csapatversenyben a szlovák csapattársunkkal sikerült megszereznünk az első helyet, ezzel pedig bebiztosítottuk az összetettben is az L Racing számára a vezető pozíciót. Nagyon örülünk, hogy a célig jutottunk, hiszen egy nagyon kemény, küzdelmes versenyen kellett helytállnunk, látva azt, hogy a mezőnyből mennyire sokan estek ki idő előtt, mi pedig megúsztuk egy-két kisebb – de szerencsés végkifejletű – kalanddal. Újabb dobogós helyen végeztünk a kategóriánkban!

kulfoldi_kalandok_2

Majd jött ezután a magyar bajnokság részeként megrendezésre kerülő Arad Rallye, ahol szintén dobogósok vagytok… vagy mégsem?
Kulfoldi_kalandok_2Szintén egy kemény küzdelem zajlott Romániában is, ahol a végére sikerült egy nagyot hajráznunk, az utolsó gyorson pedig megszületett egy újabb kupás eredményünk. Majd egy időjóváírás kérelem, következtében visszasoroltak minket a negyedik helyre. Természetesen ezzel nem értünk egyet, így mi is egy kérvényt nyújtottunk be… így egyelőre nem tudjuk, hogy mi is lesz/lett az aradi végkifejlet számunkra…

Térjünk vissza az elejére…
Pénteken a Superspecial szakaszra mi úgy álltunk oda, hogy én azt nem is igazán vettem komolyan, jól akartuk érezni magunkat, nem foglalkoztunk vele, hogy beleszámít a verseny értékelésébe, megpróbáltunk ráhangolódni a másnapi versenyzésre. Szombat reggel azzal indítottunk, hogy rossz gumit tettünk fel az első körre, így jó sok időt veszítettünk emiatt. Tudtam, hogy nincs mese, a következő két gyorsot nagyon meg kell nyomnom a felzárkózáshoz. Úgy gondoltuk, a hosszú, 22 km-es gyorson teljes erőbedobással fogunk támadni!

kulfoldi_kalandok_3

Ha jól sejtem, nem egészen a tervek szerint alakultak a dolgok?
Sajnos nem! Kazár Mikiék leállítottak négy autót a gyorsasági közben, akik közül én voltam az utolsó, így mi is átlagidőt kaptunk, mégpedig Matics Miskáék idejét. Nem kaptam meg az esélyt, hogy az addig összeszedett hátrányunkat megpróbáljam ledolgozni, pedig tényleg nagyon bíztam benne, hogy ezen a pályán sikerül, így talán érthető az elkeseredésem…

Ettől függetlenül azért nem adtátok fel, ugye?
Nem-nem! Az utolsó körre új gumikat tettünk fel, új féktárcsákat és új fékbetétet, több mint teljes erőbedobással vágtunk neki a végének! Tudtuk, hogy a 22 km-es pályán nagyon erősek leszünk, és így is lett, hiszen az abszolút harmadik és kategória első időt autóztuk rajta, aminek köszönhetően végül az abszolút 5., és a kategória 3.helyén zártuk a versenyt.

kulfoldi_kalandok_4

Hogyan és miként befolyásolták az eredményeteket a kizárások, jóváírások?
Először Kazár Mikiék kizárása miatt egy hellyel előrébb léptünk, majd Osváth Petiék kaptak egy 20 másodperces időjóváírást (amivel mi nem értünk egyet), így mi egy helyet visszacsúsztunk. Jelenleg az abszolút 5. és a kategória 4. hely a miénk, de az óvások miatt ez még nem tekinthető véglegesnek. Elszomorító, hogy a verseny végén még ilyen dolgokkal kell foglalkoznunk. Keményen megdolgoztunk, komoly erőfeszítéseket tettünk a pályán, ám mégsem ott dőlt el a végeredmény.

a csapat partnerei:

Igen_Vagy_megsem_1   Igen_Vagy_megsem_2

igen_vagy_megsem_1   igen_vagy_megsem_2

igen_vagy_megsem_3   igen_vagy_megsem_4

igen_vagy_megsem_5   igen_vagy_megsem_6

igen_vagy_megsem_7   igen_vagy_megsem_8

igen_vagy_megsem_9   igen_vagy_megsem_10

igen_vagy_megsem_11   igen_vagy_megsem_12

igen_vagy_megsem_13   igen_vagy_megsem_14

igen_vagy_megsem_15   igen_vagy_megsem_16

igen_vagy_megsem_17   igen_vagy_megsem_18

igen_vagy_megsem_38   igen_vagy_megsem_20

igen_vagy_megsem_21   igen_vagy_megsem_23


inkabb_latvanyosan_mint_eredmenyesen_6

Ez a hír most jelenik meg 2594. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k