Lábatlan és Tardos ismét feladta a leckét
XI. GARMIN Rallye
2011-09-28
élménybeszámoló • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
763318191
Napi oldal:
55648
Jelenleg:
967
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Még a vénasszonyok is megirigyelték volna ezt a hétvégi nyárias időjárást - így szeptember végén -amikor is a XI. GARMIN Rallye-n koptathatták az Esztergom környéki utakat a Rali-túrásaink.

Az RTE versenyzőinek az előző év ugyanazon két gyorsasági szakaszát kellett teljesíteni: 1. Lábatlan - Bajna; 2. Tardos – Bikolpuszta (a legtöbbek kedvence). Bár ez a futam eseménydúsabbra sikeredett a tavalyihoz képest. 108 versenyzőből (10 előfutó, 13 licences ralis, 85 Rali-túrás) csak 80 tudta sikeresen teljesíteni az összes gyorsot, és még így is elég sok raliautónak a karosszériája törött és hibádzott.

Már rögtön az első lábatlani gyors tizedelte meg a mezőnyt, ahol akadtak olyanok, akik a lassítót vitték el, defektet kaptak, árokba landoltak. 50 perces várakozás is volt, mert az egyik BMW a fának ütközött (nem is akármilyen fa volt az, vadméhek lakhelyül szolgált), és a mentés, illetve a pálya helyreállítása időt vett igénybe.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_2

A második tardosi gyorson is csak a mezőny eleje mehetett időre, mert a 4-es rajtszámú Mitsubishi egy enyhe jobb kanyarból egy bukkanó után kicsit szélesen jöttek ki, két kerékkel a fűre érkeztek, ettől azonnal keresztbe dobódott a kocsi, így mentek át a túloldalra a fák közé, ahol 20-25 méter után érintőre vettek egy fát, majd orral belefordultak másik kettőbe, úgy hogy a motor is kiszakadt. De szerencsére az ijedtségen és egy-két kisebb zúzódáson kívül más komolyabb sérülés nélkül megúszták a benne ülők. Ezután természetesen ez a gyors etap lett.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_3

A harmadik gyors is elég döcögősre sikerült, hiszen ismét egy BMW esett be, emiatt 30 perces szünet volt, majd az előző körből ott maradt sérült autók kiszedése is 30 percet vett igénybe.

A négyes gyorson a 46-os Lada igen nagy balestet szenvedett. 2,2 km után egy bukkan, majd egy jobbos kanyarnál eldobták, ahol az esés túl nagyra sikeredett és még fejtetőre is fordultak, úgy hogy a bukócső is kiszakadt az autóból. Mind a sofőr és a navigátor is az eszméletét vesztette és utolsó információik szerint agyrázkódással és enyhe zúzódásokkal kerültek a kórházba.

Az utolsó két gyorsasági mondhatni zavartalanul ment le, hiszen a versenybírók és a rendezők megtettek minden tőlük telhetőt, hogy gyorsítsák a versenyt és kicsit behozzák a csúszást. Az utolsó gyűjtőben is kisebb torlódás volt, aminek ha a jó oldalát nézzük, akkor volt idő megtudni, hogy az „ellenfelekkel” mi a helyzet és persze gondolatban rákészülni a pályákra.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_4

Az abszolút időket tekintve a mezőny eleje szoros csatát vívott a legjobb helyekért. Lovász Pál – Szenner Zsolt az első gyorson megszerzett előnnyel alapozták meg a győzelmüket. 3 másodperccel lemaradva a második legjobb időt Vincze Márton – Szedő Csaba tudta autózni. Harmadikként értek a célba egy defekt miatt Nagy Mátyás – Lénárt András, akik még így is igen esélyesek az év végi bajnoki címre.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_5

A H3-as kategóriában boldogan és viccelődve elsőként ért a célba Tajmel Tibor – Csendes Zsolt kettőse. Igen látványosan autóztak és igaz nem kategória társukkal, Száger Csaba – Antal Miklós párossal folytattak szoros küzdelmet, úgy hogy Tibinek még a kesztyűje is elkopott. Mögöttük nem sokkal lemaradva Nemerey Ádám – Bartucz Tamás végeztek, akik a Ladát egy fekete BMW-re cserélték és ahhoz képest, hogy első versenyük volt ezzel az autóval, nem is olyan rossz eredmény az a második helyezés.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_7

Papp László és Csaba tovább folytatva a sikeres célba érkezéseket a H2-es kategóriában ismét megszerezték a legnagyobb kupát (ezzel már magukénak tudhatják a kategória bajnoki címét is!). Második legjobbként pedig Nagy Péter – Szilassy László autóztak, akik végre két sikertelen verseny után most célba tudtak szerencsésen érni. 
A H1-es géposztályban a leggyorsabbnak bizonyult a Ruszó Krisztián – Jobbágy Éva, közel 20 másodperccel mögöttük pedig Jobbágy Péter- Bertók Tamás ralizott.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_8

Az N3-ban örömmel konstatáltam, hogy új versenyző párosokat is láthattam a nevezési listán, akik megpróbálták feladni a leckét a régebbi RTE-s versenyzőknek. De még így is a leggyorsabb a jól összeszokott páros Hidegkúti Balázs – Kőhegyi József lettek, akik a kettes és a hármas gyorson még az Opel Astra betegségeivel küzdöttek. A másodikként célba érkező, Pehely Balázs – Bartha Nándor régi rali másodosztályos versenyzők próbálták nehezíteni az első helyezettek dolgát.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_9

Az A3-as kategóriában az első négy autó igen közeli időeredményeket produkáltak. Végül Sajtós Dénes – Diósi János majdnem 17 másodperces előnnyel nyerte meg a kategóriáját, utána pedig Toma Zoltán -Kailbach Gergő végeztek.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_10

Négy N2-es nevezőből, mindannyian a célba értek, annak ellenére is, hogy nehéz és küzdelmes versenynek jellemezték ezt a futamot az indulók. Kaptás Levente és Kürti Tamás, még Egerben nyilatkozták nekem, hogy idén a céljuk a kategória bajnoki cím megszerzése. Ez nem csak, hogy sikerült nekik, hanem még az N abszolút bajnoki címét is bezsebelhették. Igyekezni azért kellett – egy - két lassítót is elvittek, így a lökhárító kisebb sérüléseket szenvedett - hiszen Bartha Aurél – Pannuska Dávid a nyomukban voltak, akik idejüket tekintve végül a dobogó második fokára állhattak fel.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_11

A mezőny fele ért csak sikeresen célba az A2-ben. Igazán szoros verseny alakult ki két Suzuki GTI között, ahol is végül Ifj. Antalffy György – Vas Borosi Ádám szerezték meg a legjobbnak járó díjat, hiszen György Tamás – Gálik Kata páros autójának a motorja adta fel a küzdelmet. Sőt Antalffyéknak egyből az első gyorson letört a váltó ötödik fokozatának a fogaskereke, így csak négyesig tudott felváltani, ami a tempós részeknél hátrányt okozott. A második helyet majdnem 4 másodperces hátránnyal végezetül Madari Imre – Haracska Tamás szerezték meg.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_12

Végül, de nem utolsó sorban Rábl Tibor – Csizmadia Csaba lett a legjobbja az N1-nek több mint fél perces előnnyel Aczél András – Vig Richárd előtt.

labatlan_-_tardos_ismet_feladta_a_lecket_1


A Rali-Túra Bajnokság következő és idén a végső állomás Tatabányán lesz október 22-23-án!


Juhász Veronika
RTE

Ez a hír most jelenik meg 5780. alkalommal
Share |
2011.09.24-25.
Rali-Túra Bajnokság 2011
XI. GARMIN Rallye
Nyergesújfalu - Lábatlan
részletes információink
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k