KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Lada SPORT Magyarországon
Fóton épül a központ
2009-10-19
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685494952
Napi oldal:
54992
Jelenleg:
2040
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Ivanov Ivánnal, a TmSport Europe vezetőjével beszélgetek.

Nem hiszem, hogy kikerülhetem a kérdést:
Gyanús a neved…
Igen, Afrikából származom… :)
Komolyra fordítva a szót: Oroszországból jöttem, 1989 óta vagyok oszlopos tagja a magyar társadalomnak. Szüleimmel jöttem Magyarországra.
Még kint megérintett a rally, hiszen édesapám elvitt több versenyre, ülhettem gyerekként igazi VFTS-ben. Ott kezdődött minden…
Onnan indult a szerelem. Itt a gimi után egy barátommal építettünk egy Trabantot, a pénzünk ennyire futotta. Egy szegedi versenyen indultunk, aztán ott el is fogyott a keret.
Akkor jöttem rá arra, hogy bármennyire is furcsa, de ehhez a sporthoz nagyon sok pénz kell. Elmentem hát dolgozni, pénzt keresni.
Amatőr versenyeken, szlalomokon indulgattam amikor volt rá lehetőségem. Volt Trabantom, Szamarám.
Sok időt töltöttem egy barátommal a rali-túrában, ahol 2-3 évet csináltunk végig Lada Szamarával.

És most visszahúzott a szíved…
Igazából már régi a történet, hiszen már régóta kerestem a kapcsolatot a Lada gyárhoz. Nem volt nehéz észrevenni, hogy Magyarországon mennyire népszerű, milyen kultusza van a Ladáknak. Ez nekem nagyon jól esett, én is nagyon szeretem a tipust. Gondoltam, hogy felhasználom a nyelvi lehetőségeimet, hiszen nem felejtettem el az anyanyelvemet, és így könnyebben fel tudtam venni a kapcsolatot a kintiekkel. Legalábbis először azt hittem, hogy könnyebb… Gyakorlatilag öt évembe telt, hogy sikerült eljutnom a Lada gyárba, és le tudtam ülni tárgyalni a LADA Sport vezetőjével és vele kezdtük el a beszélgetéseket. Én elsősorban nem mint versenyző, hanem mint szervező szeretnék részt venni abban, hogy egész Európában népszerűsítsem a típust.

Azt gondolom, hogy nagyon jó időben kezdtük el a munkát, hiszen a WTCC-ben is előkerültek a Ladák, már eredményeket is tudnak felmutatni és rallyban is egy új típussal állt elő a gyár. A Kalina különböző felszereltségben lett nemzetközileg homologizáltatva.
Van belőle N-es autó, van A csoportos, an már kit-car és jövőre S1600 és S2000 lehet a következő lépcső.

Ezeknek az autóknak egy nagy hibája van: nem hátul hajtanak.
Valóban. Egyelőre megelégszem azzal, hogy olyan technikát fogunk tudni prezentálni, ami ütőképes tud lenni mind N csoportban, mind pedig az 1.6-os kit-carok között.

Reményeid szerint mik a további történések?
Inkább a tényekről beszélek. Voltam kint a gyárban, tárgyaltam. A tárgyalás alapja az volt, hogy szeretnénk Magyarországról elindítani az európai képviseletet. Értelem szerűen saját tőkével és kapcsolatokkal támogatni az egész projektet. Cserébe természetesen gyári támogatást, kizárólagosságot és hátteret kérünk. Tetszett a gyáriaknak az ötlet, megszületett a megállapodás, aminek a részletei épp kidolgozás alatt vannak. Még eben a hónapban aláírásra kerülnek a papírok.

Magyarországon alakult erre egy cég, amelyik ezeket a jogokat fogja viselni.
Rövidtávú célunk, hogy népszerűsítsük a márkát. Természetesen nem elég csak beszélni és képeken mutogatni az autókat, megrendeltük az első Kalinát. Idénre várjuk az autót.

Milyen autó és milyen kategóriában tud ütőképes lenni, ismerve a magyar palettát?
Több összehasonlítást is végeztünk, mikor erről az egész történetről gondolkoztunk.

Két szempont volt: összehasonlítottuk az árakat a többi gyári autóval, gondolok itt elsősorban a Sport Swiftre, a másik pedig az üzemeltetés, hiszen sok csapat nem autóvásárlásban, hanem bérlésben gondolkodik.
Az előzetes számolások alapján a Kalinát sokkal gazdaságosabban lehet üzemeltetni, mint a konkurens márkákat. Pontos számokat még nem tudok mondani, amikor az első autó itt lesz, akkor már sokkal könnyebb lesz bármilyen számolgatás.

Visszatérve az összehasonlításokra: N csoportban homológ a speer és a kapcsolókörmös váltó is, tehát már Szuper N-esnek lehet nevezni azt a Kalinát, ami N2-ben a Swift Sport méltó ellenfele tud lenni. Súlyban, lóerőben, motorkarakterisztikában hasonló paraméterekkel bír, mint a "Ti autótok" :)

Kit-car-ból a C2 R2 Max az ellenfél és erőben, hajtásláncban gyakorlatilag kis eltérésekkel, de ott lesz az A csoportos Kalina is, természetesen jóval gazdaságosabb áron. Nagy a különbség…

Mondtad, hogy szó lehet arról, hogy beszálltok a fejlesztésbe is.
Igen. Van egy nagyon jó barátom, aki az XSPORT vezetője. Ők Magyarországon tereprallye autókat építenek. Neki megvan az az infrastruktúrája és tudása, hogy mertük felajánlani a gyárnak, hogy a következő lépcsőfokokban, a S1600-os és a S2000-es autók fejlesztésébe beleszóljunk. Ha kapunk támogatást, akkor el tudunk kezdeni fejleszteni egy Super2000-es autót. A lehetőségek nyitottak. Nagy dolog lenne, ha ez elindulhatna Magyarországon. Technikailag, szakmailag is nagyon sok felkészült ember van, akiknek a segítségével megvalósítható lenne ez a projekt. Innen könnyebb elindulni Európába, mint Oroszországból. Éppen ezért létesítünk Budapest mellett egy központot, ami az európai Lada Sport otthona lesz. Ott lehet majd megtekinteni a versenyautókat, ott lesz az alkatrészbázis is, illetve maga a műhely ahol a versenyautók építése, karbantartása fog zajlani.
 
Tehát úgy tűnik, közelről láthatunk LADA logókat…
Szeretném, ha tovább élne a Ladák iránti rallyongás. Magam is nagy kedvelője vagyok a hátsókerekes történetnek, de legyen egy kicsit modernebb változata is a típusnak.
Áldozni szeretnénk a marketingre is, meg vagyok győződve róla, hogy ezek az elsőkerekes Ladák is fognak úgy üvölteni, úgy harapni, hogy könnyű lesz szeretni őket.

Oroszországban több éve bizonyítottak már ezek az autók pályabajnokságokon, rallybajnokságban. Sikeresek, nagyon jók a visszajelzések. Nem elképzehetetlen a jövőben, hogy a gyorsasági bajnokságban csináljunk Kalina kupát, ezeket a dolgokat még körbe kell járni. A LADA pénzügyileg jelentősen barátibb árat tud mutatni, mint a korábbi kupasorozatok számai. Szerencsére a gyár megmaradt annál az ártáblázatnál, ami korábban is jellemezte és az üzemeltetése is jóval olcsóbb.

A hátsókerekesek alkatrészellátásában tudtok segíteni?
Nem csak a Kalinával szeretnénk foglalkozni. Ha már van gyári támogatásunk, megpróbáljuk a régi technikákat nyúzó pilótákat, csapatokat is segíteni. Vannak még a gyárban készletek, folyik az alkatrészgyártás. A fődarabok, hajtás, motor, váltókban szeretnénk segíteni. Tudnunk kell, hogy mik az igények. Ha sokan szeretnének gyári speer-el menni, vagy gyári váltóval, akkor ebbe az irányba is elindulunk és szeretnénk támogatni a hátsókerekeseket is!

Ott van például a VFTS, imádom és szeretem, számomra örök kedvenc, szerintem mindmáig az egyik legjobb és leglátványosabb versenyautó. Nincs egy másik olyan ország, ahol ennyire komolyan foglalkoznának ezzel a csodás technikával. Be kell ismerni viszont, hogy egyre nehezebb versenyezni vele, hiszen a versenyalkatrészek drágák és egyre nehezebb megbízható autót építeni. Éppen ezért gondoltunk egy nagyot és kialakítottunk egy csomagot, melynek az a lényege hogy a VFTS gyenge pontjait próbáljuk kijavítani korszerű versenyalkatrészekkel. Kapna egy Kalina kit-car motort, szekvenciális váltót, a kardánt, difit, féltengelyeket olyan korszerű alkatrészekre cseréljük, amik kibírják a megnövekedett teljesítményt, ezek bármikor polcon vannak ha szükség van rájuk. Így a pilóták nyugodtan mehetnek a nézők kedvére, vagy szorongathatják a komolyabb technikákat, úgy ahogy akarnak, nem kellene attól félniük folyamatosan, hogy mi fog eltörni, szétmenni, szétugrani stb. Mindezt elérhető áron tervezzük, hogy értelme is legyen a dolognak. Ha meg tudnánk hosszabítani ezzel a VFTS-ek életét és újra virágozna ez az osztály, ez jót tenne a rally-nak is, és akkor én sem éltem hiába. :)

Ez a hír most jelenik meg 12094. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k