Lada SPORT Magyarországon
Fóton épül a központ
2009-10-19
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763581497
Napi oldal:
59978
Jelenleg:
979
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ivanov Ivánnal, a TmSport Europe vezetőjével beszélgetek.

Nem hiszem, hogy kikerülhetem a kérdést:
Gyanús a neved…
Igen, Afrikából származom… :)
Komolyra fordítva a szót: Oroszországból jöttem, 1989 óta vagyok oszlopos tagja a magyar társadalomnak. Szüleimmel jöttem Magyarországra.
Még kint megérintett a rally, hiszen édesapám elvitt több versenyre, ülhettem gyerekként igazi VFTS-ben. Ott kezdődött minden…
Onnan indult a szerelem. Itt a gimi után egy barátommal építettünk egy Trabantot, a pénzünk ennyire futotta. Egy szegedi versenyen indultunk, aztán ott el is fogyott a keret.
Akkor jöttem rá arra, hogy bármennyire is furcsa, de ehhez a sporthoz nagyon sok pénz kell. Elmentem hát dolgozni, pénzt keresni.
Amatőr versenyeken, szlalomokon indulgattam amikor volt rá lehetőségem. Volt Trabantom, Szamarám.
Sok időt töltöttem egy barátommal a rali-túrában, ahol 2-3 évet csináltunk végig Lada Szamarával.

És most visszahúzott a szíved…
Igazából már régi a történet, hiszen már régóta kerestem a kapcsolatot a Lada gyárhoz. Nem volt nehéz észrevenni, hogy Magyarországon mennyire népszerű, milyen kultusza van a Ladáknak. Ez nekem nagyon jól esett, én is nagyon szeretem a tipust. Gondoltam, hogy felhasználom a nyelvi lehetőségeimet, hiszen nem felejtettem el az anyanyelvemet, és így könnyebben fel tudtam venni a kapcsolatot a kintiekkel. Legalábbis először azt hittem, hogy könnyebb… Gyakorlatilag öt évembe telt, hogy sikerült eljutnom a Lada gyárba, és le tudtam ülni tárgyalni a LADA Sport vezetőjével és vele kezdtük el a beszélgetéseket. Én elsősorban nem mint versenyző, hanem mint szervező szeretnék részt venni abban, hogy egész Európában népszerűsítsem a típust.

Azt gondolom, hogy nagyon jó időben kezdtük el a munkát, hiszen a WTCC-ben is előkerültek a Ladák, már eredményeket is tudnak felmutatni és rallyban is egy új típussal állt elő a gyár. A Kalina különböző felszereltségben lett nemzetközileg homologizáltatva.
Van belőle N-es autó, van A csoportos, an már kit-car és jövőre S1600 és S2000 lehet a következő lépcső.

Ezeknek az autóknak egy nagy hibája van: nem hátul hajtanak.
Valóban. Egyelőre megelégszem azzal, hogy olyan technikát fogunk tudni prezentálni, ami ütőképes tud lenni mind N csoportban, mind pedig az 1.6-os kit-carok között.

Reményeid szerint mik a további történések?
Inkább a tényekről beszélek. Voltam kint a gyárban, tárgyaltam. A tárgyalás alapja az volt, hogy szeretnénk Magyarországról elindítani az európai képviseletet. Értelem szerűen saját tőkével és kapcsolatokkal támogatni az egész projektet. Cserébe természetesen gyári támogatást, kizárólagosságot és hátteret kérünk. Tetszett a gyáriaknak az ötlet, megszületett a megállapodás, aminek a részletei épp kidolgozás alatt vannak. Még eben a hónapban aláírásra kerülnek a papírok.

Magyarországon alakult erre egy cég, amelyik ezeket a jogokat fogja viselni.
Rövidtávú célunk, hogy népszerűsítsük a márkát. Természetesen nem elég csak beszélni és képeken mutogatni az autókat, megrendeltük az első Kalinát. Idénre várjuk az autót.

Milyen autó és milyen kategóriában tud ütőképes lenni, ismerve a magyar palettát?
Több összehasonlítást is végeztünk, mikor erről az egész történetről gondolkoztunk.

Két szempont volt: összehasonlítottuk az árakat a többi gyári autóval, gondolok itt elsősorban a Sport Swiftre, a másik pedig az üzemeltetés, hiszen sok csapat nem autóvásárlásban, hanem bérlésben gondolkodik.
Az előzetes számolások alapján a Kalinát sokkal gazdaságosabban lehet üzemeltetni, mint a konkurens márkákat. Pontos számokat még nem tudok mondani, amikor az első autó itt lesz, akkor már sokkal könnyebb lesz bármilyen számolgatás.

Visszatérve az összehasonlításokra: N csoportban homológ a speer és a kapcsolókörmös váltó is, tehát már Szuper N-esnek lehet nevezni azt a Kalinát, ami N2-ben a Swift Sport méltó ellenfele tud lenni. Súlyban, lóerőben, motorkarakterisztikában hasonló paraméterekkel bír, mint a "Ti autótok" :)

Kit-car-ból a C2 R2 Max az ellenfél és erőben, hajtásláncban gyakorlatilag kis eltérésekkel, de ott lesz az A csoportos Kalina is, természetesen jóval gazdaságosabb áron. Nagy a különbség…

Mondtad, hogy szó lehet arról, hogy beszálltok a fejlesztésbe is.
Igen. Van egy nagyon jó barátom, aki az XSPORT vezetője. Ők Magyarországon tereprallye autókat építenek. Neki megvan az az infrastruktúrája és tudása, hogy mertük felajánlani a gyárnak, hogy a következő lépcsőfokokban, a S1600-os és a S2000-es autók fejlesztésébe beleszóljunk. Ha kapunk támogatást, akkor el tudunk kezdeni fejleszteni egy Super2000-es autót. A lehetőségek nyitottak. Nagy dolog lenne, ha ez elindulhatna Magyarországon. Technikailag, szakmailag is nagyon sok felkészült ember van, akiknek a segítségével megvalósítható lenne ez a projekt. Innen könnyebb elindulni Európába, mint Oroszországból. Éppen ezért létesítünk Budapest mellett egy központot, ami az európai Lada Sport otthona lesz. Ott lehet majd megtekinteni a versenyautókat, ott lesz az alkatrészbázis is, illetve maga a műhely ahol a versenyautók építése, karbantartása fog zajlani.
 
Tehát úgy tűnik, közelről láthatunk LADA logókat…
Szeretném, ha tovább élne a Ladák iránti rallyongás. Magam is nagy kedvelője vagyok a hátsókerekes történetnek, de legyen egy kicsit modernebb változata is a típusnak.
Áldozni szeretnénk a marketingre is, meg vagyok győződve róla, hogy ezek az elsőkerekes Ladák is fognak úgy üvölteni, úgy harapni, hogy könnyű lesz szeretni őket.

Oroszországban több éve bizonyítottak már ezek az autók pályabajnokságokon, rallybajnokságban. Sikeresek, nagyon jók a visszajelzések. Nem elképzehetetlen a jövőben, hogy a gyorsasági bajnokságban csináljunk Kalina kupát, ezeket a dolgokat még körbe kell járni. A LADA pénzügyileg jelentősen barátibb árat tud mutatni, mint a korábbi kupasorozatok számai. Szerencsére a gyár megmaradt annál az ártáblázatnál, ami korábban is jellemezte és az üzemeltetése is jóval olcsóbb.

A hátsókerekesek alkatrészellátásában tudtok segíteni?
Nem csak a Kalinával szeretnénk foglalkozni. Ha már van gyári támogatásunk, megpróbáljuk a régi technikákat nyúzó pilótákat, csapatokat is segíteni. Vannak még a gyárban készletek, folyik az alkatrészgyártás. A fődarabok, hajtás, motor, váltókban szeretnénk segíteni. Tudnunk kell, hogy mik az igények. Ha sokan szeretnének gyári speer-el menni, vagy gyári váltóval, akkor ebbe az irányba is elindulunk és szeretnénk támogatni a hátsókerekeseket is!

Ott van például a VFTS, imádom és szeretem, számomra örök kedvenc, szerintem mindmáig az egyik legjobb és leglátványosabb versenyautó. Nincs egy másik olyan ország, ahol ennyire komolyan foglalkoznának ezzel a csodás technikával. Be kell ismerni viszont, hogy egyre nehezebb versenyezni vele, hiszen a versenyalkatrészek drágák és egyre nehezebb megbízható autót építeni. Éppen ezért gondoltunk egy nagyot és kialakítottunk egy csomagot, melynek az a lényege hogy a VFTS gyenge pontjait próbáljuk kijavítani korszerű versenyalkatrészekkel. Kapna egy Kalina kit-car motort, szekvenciális váltót, a kardánt, difit, féltengelyeket olyan korszerű alkatrészekre cseréljük, amik kibírják a megnövekedett teljesítményt, ezek bármikor polcon vannak ha szükség van rájuk. Így a pilóták nyugodtan mehetnek a nézők kedvére, vagy szorongathatják a komolyabb technikákat, úgy ahogy akarnak, nem kellene attól félniük folyamatosan, hogy mi fog eltörni, szétmenni, szétugrani stb. Mindezt elérhető áron tervezzük, hogy értelme is legyen a dolognak. Ha meg tudnánk hosszabítani ezzel a VFTS-ek életét és újra virágozna ez az osztály, ez jót tenne a rally-nak is, és akkor én sem éltem hiába. :)

Ez a hír most jelenik meg 12361. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k