24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Lada SPORT Magyarországon
Fóton épül a központ
2009-10-19
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
779996592
Napi oldal:
118084
Jelenleg:
782
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Ivanov Ivánnal, a TmSport Europe vezetőjével beszélgetek.

Nem hiszem, hogy kikerülhetem a kérdést:
Gyanús a neved…
Igen, Afrikából származom… :)
Komolyra fordítva a szót: Oroszországból jöttem, 1989 óta vagyok oszlopos tagja a magyar társadalomnak. Szüleimmel jöttem Magyarországra.
Még kint megérintett a rally, hiszen édesapám elvitt több versenyre, ülhettem gyerekként igazi VFTS-ben. Ott kezdődött minden…
Onnan indult a szerelem. Itt a gimi után egy barátommal építettünk egy Trabantot, a pénzünk ennyire futotta. Egy szegedi versenyen indultunk, aztán ott el is fogyott a keret.
Akkor jöttem rá arra, hogy bármennyire is furcsa, de ehhez a sporthoz nagyon sok pénz kell. Elmentem hát dolgozni, pénzt keresni.
Amatőr versenyeken, szlalomokon indulgattam amikor volt rá lehetőségem. Volt Trabantom, Szamarám.
Sok időt töltöttem egy barátommal a rali-túrában, ahol 2-3 évet csináltunk végig Lada Szamarával.

És most visszahúzott a szíved…
Igazából már régi a történet, hiszen már régóta kerestem a kapcsolatot a Lada gyárhoz. Nem volt nehéz észrevenni, hogy Magyarországon mennyire népszerű, milyen kultusza van a Ladáknak. Ez nekem nagyon jól esett, én is nagyon szeretem a tipust. Gondoltam, hogy felhasználom a nyelvi lehetőségeimet, hiszen nem felejtettem el az anyanyelvemet, és így könnyebben fel tudtam venni a kapcsolatot a kintiekkel. Legalábbis először azt hittem, hogy könnyebb… Gyakorlatilag öt évembe telt, hogy sikerült eljutnom a Lada gyárba, és le tudtam ülni tárgyalni a LADA Sport vezetőjével és vele kezdtük el a beszélgetéseket. Én elsősorban nem mint versenyző, hanem mint szervező szeretnék részt venni abban, hogy egész Európában népszerűsítsem a típust.

Azt gondolom, hogy nagyon jó időben kezdtük el a munkát, hiszen a WTCC-ben is előkerültek a Ladák, már eredményeket is tudnak felmutatni és rallyban is egy új típussal állt elő a gyár. A Kalina különböző felszereltségben lett nemzetközileg homologizáltatva.
Van belőle N-es autó, van A csoportos, an már kit-car és jövőre S1600 és S2000 lehet a következő lépcső.

Ezeknek az autóknak egy nagy hibája van: nem hátul hajtanak.
Valóban. Egyelőre megelégszem azzal, hogy olyan technikát fogunk tudni prezentálni, ami ütőképes tud lenni mind N csoportban, mind pedig az 1.6-os kit-carok között.

Reményeid szerint mik a további történések?
Inkább a tényekről beszélek. Voltam kint a gyárban, tárgyaltam. A tárgyalás alapja az volt, hogy szeretnénk Magyarországról elindítani az európai képviseletet. Értelem szerűen saját tőkével és kapcsolatokkal támogatni az egész projektet. Cserébe természetesen gyári támogatást, kizárólagosságot és hátteret kérünk. Tetszett a gyáriaknak az ötlet, megszületett a megállapodás, aminek a részletei épp kidolgozás alatt vannak. Még eben a hónapban aláírásra kerülnek a papírok.

Magyarországon alakult erre egy cég, amelyik ezeket a jogokat fogja viselni.
Rövidtávú célunk, hogy népszerűsítsük a márkát. Természetesen nem elég csak beszélni és képeken mutogatni az autókat, megrendeltük az első Kalinát. Idénre várjuk az autót.

Milyen autó és milyen kategóriában tud ütőképes lenni, ismerve a magyar palettát?
Több összehasonlítást is végeztünk, mikor erről az egész történetről gondolkoztunk.

Két szempont volt: összehasonlítottuk az árakat a többi gyári autóval, gondolok itt elsősorban a Sport Swiftre, a másik pedig az üzemeltetés, hiszen sok csapat nem autóvásárlásban, hanem bérlésben gondolkodik.
Az előzetes számolások alapján a Kalinát sokkal gazdaságosabban lehet üzemeltetni, mint a konkurens márkákat. Pontos számokat még nem tudok mondani, amikor az első autó itt lesz, akkor már sokkal könnyebb lesz bármilyen számolgatás.

Visszatérve az összehasonlításokra: N csoportban homológ a speer és a kapcsolókörmös váltó is, tehát már Szuper N-esnek lehet nevezni azt a Kalinát, ami N2-ben a Swift Sport méltó ellenfele tud lenni. Súlyban, lóerőben, motorkarakterisztikában hasonló paraméterekkel bír, mint a "Ti autótok" :)

Kit-car-ból a C2 R2 Max az ellenfél és erőben, hajtásláncban gyakorlatilag kis eltérésekkel, de ott lesz az A csoportos Kalina is, természetesen jóval gazdaságosabb áron. Nagy a különbség…

Mondtad, hogy szó lehet arról, hogy beszálltok a fejlesztésbe is.
Igen. Van egy nagyon jó barátom, aki az XSPORT vezetője. Ők Magyarországon tereprallye autókat építenek. Neki megvan az az infrastruktúrája és tudása, hogy mertük felajánlani a gyárnak, hogy a következő lépcsőfokokban, a S1600-os és a S2000-es autók fejlesztésébe beleszóljunk. Ha kapunk támogatást, akkor el tudunk kezdeni fejleszteni egy Super2000-es autót. A lehetőségek nyitottak. Nagy dolog lenne, ha ez elindulhatna Magyarországon. Technikailag, szakmailag is nagyon sok felkészült ember van, akiknek a segítségével megvalósítható lenne ez a projekt. Innen könnyebb elindulni Európába, mint Oroszországból. Éppen ezért létesítünk Budapest mellett egy központot, ami az európai Lada Sport otthona lesz. Ott lehet majd megtekinteni a versenyautókat, ott lesz az alkatrészbázis is, illetve maga a műhely ahol a versenyautók építése, karbantartása fog zajlani.
 
Tehát úgy tűnik, közelről láthatunk LADA logókat…
Szeretném, ha tovább élne a Ladák iránti rallyongás. Magam is nagy kedvelője vagyok a hátsókerekes történetnek, de legyen egy kicsit modernebb változata is a típusnak.
Áldozni szeretnénk a marketingre is, meg vagyok győződve róla, hogy ezek az elsőkerekes Ladák is fognak úgy üvölteni, úgy harapni, hogy könnyű lesz szeretni őket.

Oroszországban több éve bizonyítottak már ezek az autók pályabajnokságokon, rallybajnokságban. Sikeresek, nagyon jók a visszajelzések. Nem elképzehetetlen a jövőben, hogy a gyorsasági bajnokságban csináljunk Kalina kupát, ezeket a dolgokat még körbe kell járni. A LADA pénzügyileg jelentősen barátibb árat tud mutatni, mint a korábbi kupasorozatok számai. Szerencsére a gyár megmaradt annál az ártáblázatnál, ami korábban is jellemezte és az üzemeltetése is jóval olcsóbb.

A hátsókerekesek alkatrészellátásában tudtok segíteni?
Nem csak a Kalinával szeretnénk foglalkozni. Ha már van gyári támogatásunk, megpróbáljuk a régi technikákat nyúzó pilótákat, csapatokat is segíteni. Vannak még a gyárban készletek, folyik az alkatrészgyártás. A fődarabok, hajtás, motor, váltókban szeretnénk segíteni. Tudnunk kell, hogy mik az igények. Ha sokan szeretnének gyári speer-el menni, vagy gyári váltóval, akkor ebbe az irányba is elindulunk és szeretnénk támogatni a hátsókerekeseket is!

Ott van például a VFTS, imádom és szeretem, számomra örök kedvenc, szerintem mindmáig az egyik legjobb és leglátványosabb versenyautó. Nincs egy másik olyan ország, ahol ennyire komolyan foglalkoznának ezzel a csodás technikával. Be kell ismerni viszont, hogy egyre nehezebb versenyezni vele, hiszen a versenyalkatrészek drágák és egyre nehezebb megbízható autót építeni. Éppen ezért gondoltunk egy nagyot és kialakítottunk egy csomagot, melynek az a lényege hogy a VFTS gyenge pontjait próbáljuk kijavítani korszerű versenyalkatrészekkel. Kapna egy Kalina kit-car motort, szekvenciális váltót, a kardánt, difit, féltengelyeket olyan korszerű alkatrészekre cseréljük, amik kibírják a megnövekedett teljesítményt, ezek bármikor polcon vannak ha szükség van rájuk. Így a pilóták nyugodtan mehetnek a nézők kedvére, vagy szorongathatják a komolyabb technikákat, úgy ahogy akarnak, nem kellene attól félniük folyamatosan, hogy mi fog eltörni, szétmenni, szétugrani stb. Mindezt elérhető áron tervezzük, hogy értelme is legyen a dolognak. Ha meg tudnánk hosszabítani ezzel a VFTS-ek életét és újra virágozna ez az osztály, ez jót tenne a rally-nak is, és akkor én sem éltem hiába. :)

Ez a hír most jelenik meg 12397. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k