Lakatos Robi egri összefoglalója
interjú a rendezővel
2008-04-13
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765673111
Napi oldal:
122002
Jelenleg:
1686
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A Start Autó- Eger Rallye rendezősége kapott a verseny vége óta hideget-meleget. Volt, akinek tetszett, volt, akinek azért akadtak kifogásai. Lakatos Robival beszélgettünk kicsit az elmúlt hétvégéről.

- Utólag, Te magad hogy értékelnéd a versenyt?
- Azt gondolom, hogy egy olyan rendezvényen vagyunk túl, amire mind létszámában, mind a mezőny színvonalát tekintve, Magyarországon régen volt példa.
A mezőny színvonalról elég sokat árul el, hogy a magyar bajnokság 4-es rajtszámmal kezdődött. Ez köszönhető volt annak, hogy a Start Autó-Eger Rallye idén újra  a szlovák bajnokság évadnyitó futama is volt. Jót tett a színvonalnak, hogy olyan külföldi versenyzőkkel mérhették össze az erejüket a magyar nevezők, mint például a Béres Józsi, vagy Simon Jean-Joseph, és eljött volna Kuzaj is, aki 2-es rajtszámmal volt a nevezési listában, csak pont erre a hétvégére kapott egy tesztlehetőséget a Subarutól, és azt nem mondhatta le.
Egyébként úgy érzem, hogy az extrém időjárási körülmény, és a rettenetesen sok néző ellenére, balesetmentes és jó versenyt sikerült lebonyolítani. Persze, mint minden rendezvénynek, ennek is megvannak a tanulságai, amiket a továbbiakban figyelembe kell venni, de alapjaiban véve azt gondolom, hogy egy sikeres verseny volt.

- A szervizparkkal mi volt a helyzet?
- Az elmúlt két évben ez Mezőkövesden volt, egy hatalmas reptéren, óriási betonos területen, az ideális szervizpark volt. Viszont két éven keresztül azt hallgattuk a versenyzőktől, hogy milyen messze van, és miért kell oda lemenni. Most megpróbáltuk megoldani, hogy ne kelljen lemenni. De úgy 200 versenyautónak, és a hozzájuk tartozó szervizbuszoknak, kamionoknak erre alkalmas területet találni, szerintem minden rendezőnek az egyik legnagyobb feladat a versennyel kapcsolatban, sőt, lassan lehetetlenné válik ideális területet találni. Mi két helyet találtunk Egerben, és végülis a volt tüzép telepet választottuk, és kaptuk meg. Óriási terület, három és fél hektáros, és elgondolkodtató, hogy ez is szinte szűkösnek bizonyult. Ez egy nagyon elhanyagolt terület volt. Aki látta előtte, meg hogy milyen állapotba hoztuk a versenyre, az meg tudta becsülni, mennyi munkánk volt vele. Aki csak a verseny alatti állapotát látta, na, onnan kaptunk kritikákat, hogy miért is így néz ki. De szóval ma ott tartunk, hogy egy rendezvény szinte legnehezebb feladata a megfelelő szervizpark kialakítása.

- Csupán a mezőny nagysága okoz problémát?
- Az is, meg az elvárások is. Annak idején, 10 évvel ezelőtt Veszprémben egy 500 méteres útszakasz volt lezárva, ideális volt, de ma már ennek a területnek a sokszorosa sem felel meg az elvárásoknak. Nagyon nehéz a rendezőknek ezt megfelelő színvonalon megvalósítani, és ez csak egyre nehezebb lesz. De általánosságban véve is az a tapasztalat, hogy a versenyrendezés is egyre nehezebb, mind anyagi, mind tárgyi feltételek tekintetben.

És itt nagyon fontosnak tartom elmondani, hogy az a szemét, amit a tisztelt úri közönség maga után hagyott az erdőkben és az utak szélén, az finoman szólva is katasztrofális - és természetesen, akinek nem inge, ne vegye magára. De nem könnyíti meg a ralit szerető közönség a rali jövőjét… Az eltakarítás óriási feladat, és óriási pénz. Szánalmas és elkeserítő, hogy a magyar társadalom, és a magyar rali nézőközönsége ezt a színvonalat képviseli. Szégyelljék magukat, akik szemetelnek!

- A szervizparkba miért csak belépővel lehetett bemenni?
- Azért, mert ma sok tízmillió forintba kerül egy ilyen rendezvény, és ennek az anyagi hátterét meg kell próbálni előteremteni, és voltak hézagok a mi költségvetésünkben is. Úgy döntöttünk, hogy mivel nincs prológ, és máshol nem szedünk belépőt, sem parkolójegyet - zárójelben jegyzem meg, hogy ha valahol mégis szedtek, ott az Önkormányzat szedte a pénzt -, ezért a szervizpark volt, ahová belépő kellett, mert szüksége volt a költségvetésnek erre az összegre. Úgy egyébként az a véleményem, hogy eljön az az idő, amikor valamennyi gyorsasági szakaszon belépőt kell majd szednünk. Idén úgy döntöttünk, hogy ezt egyelőre nem tesszük meg.

- Kevesebben voltak emiatt a szervizparkban?
- Nem volt annyira jelentős a jegy összege, hogy erre befolyással lett volna.

- A Rallye2 mezőnye szándékosan ért célba ennyire éjjel?
- Igen, ezt terveztük, hogy legyen nekik éjszakai verseny is. Az egyik gyorsasági meg lett tartva, a másik meg köd miatt elmaradt, amiről igazán senki nem tehetett.

- Az első osztálynak viszont volt ködös gyorsaságija…
- Náluk elrajtolt a nyolcadik szakasz, mert az előfutó és a biztonsági autók, beleértve a szlovákokat is, amikor végighaladtak a pályán, úgy ítélték meg, hogy bár köd van, de nem olyan sűrű, hogy ne lehessen megrendezni a szakaszt. Akkor is és most is vállalom, hogy ez a döntés helyes volt. Mi - a rendezők - gyorsasági szakaszokat akarunk rendezni és akkor a rendelkezésre álló információk alapján ez egy helyes döntés volt. Az más kérdés, hogy mint utólag kiderült, valójában nem köd volt, hanem egy felhőben állt a hegycsúcs. És ennek a sűrűsége olyan intenzitással változott, hogy valóban voltak olyan versenyzők, akik tejfölködben mentek, és voltak, akiknek jobbak voltak a körülményeik. Végülis a Pethő Tyutyuék esése után lett valójában etap a szakasz. Hogy ez az esés a köd rovására írható, vagy a raliban ez benne van, ezt nem az én tisztem eldönteni, de utána már nem engedtük gyorsasági szakaszként teljesíteni a távot.

- Kaptál hideget-meleget: van olyan, amin már most tudod, hogy a mostani tapasztalatok alapján, a következő versenyen biztosan változtattok majd? Gondolok itt arra például, hogy ezentúl rendszeressé válik a szervizparkba a belépő..?
- Ezt az adott helyzet határozza meg. Én azt a nézetet vallom - és tudom ez most sokakban megütközést vált ki -, hogy mondjuk 100 ezer olyan néző, aki nem fizet egy fillért sem a produkcióért, az kevésbé értékes a verseny és a bajnokság számára a gazdasági hátteret biztosító partnerek számára, mint 25 ezer olyan, aki mondjuk 1000 vagy 2000 forintot képes fizetni a kedvenc sportja produkciójáért. A szponzorok nem arra fizetnek, hogy mennyien állnak a pálya szélén, hanem ma inkább a média, és a médiafelületek nagysága határozza meg egy produkció valós, piaci értékét. Én abszolút belépőjegy-párti vagyok- már csak a szelekció miatt is - mert aki azért jön ki, hogy megigyon egy kanna bort, az hátha otthon marad -, mégsem szedtünk máshol belépőt, mint a szervizparkban, holott a költségvetés igényelte volna. De a verseny tanulsága sokkal inkább az, hogy a mai magyar mezőny, bár méretében, és technikai színvonalában, európai mércével is jelentős minőséget képvisel, még nem biztos, hogy fel van készülve, hogy éjszakai futamon versenyezzen, pláne, ha az időjárás is úgy alakul, hogy nem a legkedvezőbb feltételeket nyújtja, pláne, ha egy kicsit még extrémebbé teszi, hogy például köd van.

- Mennyire nehezítette meg a rendezést, hogy három bajnokság egyszerre zajlott?
- Nem ez jelentette a plusz munkát. A nehézséget elsősorban az anyagiak előteremtése, másodsorban pedig a tárgyi feltételek megteremtése okozta. Két megyét érintettünk, kétszer annyi hatósággal volt dolgunk, két természetvédelmi területen haladtunk át, több száz fős rendezőgárdával, és nagy földrajzi távolságokkal számoltunk. Alapjában véve ezek okozták a nehézségeket. Nem attól bonyolult egy versenyt megrendezni, hogy 120 vagy 200 versenyzőpáros indul el. De szívesebben rendezek 180 autónak, mint 60-nak, mert a résztvevők létszáma, és a gépjárműpark minősége azért befolyásolja a verseny színvonalát is. Tehát én abszolút versenyzőpárti vagyok ilyen értelemben - szívesen rendezünk versenyt nagy létszámú mezőnynek, lásd például a Mikulás Ralit.

- Miért működött most nehézkesen a tájékoztatás, például a weblapotokon keresztül?
- Ezt most hallom először. Olyan élő videó-tudósítás volt az oldalon, naponta többször frissítve, ami még a wrc.com-on is újdonságba megy. Nem gondolom, hogy rosszul működött volna. Egyetlen dologgal voltak problémák, ami nem a weblap hibája, de sok kritika ért minket: az a kiértékelésnek a gyorsasága, és a minősége volt. Ez azért van, mert idén egy új csapat, új alvállalkozó csinálta a kiértékelést. Ott néha adódtak kardinális problémák, és bizony néha időbe tellett, míg úrrá lettek a problémákon.

 

Ez a hír most jelenik meg 5533. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k