KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Lázadnak a gyártók
2008-03-30
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
686410620
Napi oldal:
108271
Jelenleg:
2279
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Lázadnak a világbajnokság résztvevői az FIA, és annak jövőbeli tervei ellen.

A FIA nemrég megtartott ülése, és a bejelentett technikai változások után csak rövid ideig tartott a béke.
A sort Olivier Quesnel, a Citroen sportfőnöke nyitotta. "A legfrissebb döntések csak az első lépések voltak. Változtatni kell a naptáron is." Quesnelnek az nem tetszik, hogy a világbajnokság egyik állomása az autópiac szempontjából érdektelen Jordánia.

Most viszont nincs egyedül, a világbajnokság szinte összes résztvevő gyártója lázad az FIA jövőbeli naptár tervei ellen. Nobuhiro Tajima eddig visszafogta magát, hiszen újoncként nem akart rögtön ajtóstul rontani a házba, de most már nem tudja csendben nézni a szövetség közel-keleti terveit. "A Suzuki számára India, Kína és Oroszország jelentik a fontos piacot, már akkor elégedettek lennénk, ha ezen országok egyikében versenyezhetnénk."

A FIA tervei közt már rég szerepel egy oroszországi futam. Tajima viszont kritizálta a szövetség döntéseinek átláthatatlanságát, nem tudni, hogy egyik futam miért kerül be, míg a másik miért esik ki. "Senki nem tudja megérteni, hogy egy olyan futam mint Jordánia miért kerül be, és egy olyan mint Monte Carlo miért esik ki."

Mark Deans, a Ford sportfőnöke ugyanolyan mérges, mint kollégája Olivier Quesnel, hogy 2009-ben nem lesz Monte Carlo Rally. "Ugyan nincs nagy kedvem visszatérni Valence-be, de a szezonnyitónak Monte Carloban a helye" - mondta Deans, akinek nem csak ezzel van problémája. A 2010-es bulgáriai világbajnoki futam terve sem tetszik neki, a kérdésre, csak így reagál: "Mit csináljunk ott?"

A gyártók szerint legyen hat vagy nyolc hagyományokkal bíró futam egy évben, mint mondjuk Monte Carlo, Görögország vagy Finnország. Tajima szerint a többi futam kiválogatásához egy pontrendszer lenne a legigazságosabb. "A jó pontokat elérő futamok maradnának, a rosszak kiesnének."

Ezt az ötletet támogatja David Richards, a Subaru csapatfőnöke is. Az angol, aki a maga marketinges idejében hiába próbálta elvenni az FIA-tól a naptár alkotás hatalmát nem rejti véka alá véleményét. "Ez a naptár hülyeség úgy, ahogy van." De Richards szerint kevés a remény arra, hogy a gyártók véleményétől bármilyen módon is meghatódjanak a Párizsban székelő nagykutyák. "A bizottság elfogadta a 2009-es és 2010-es naptár tervezeteket, és akkor senki nem tiltakozott ellene. A döntésükön nem fognak változtatni."

Richards nem számít arra, hogy az elkövetkezendő évek FIA által jelölt ralijainál simán megy majd minden. "Legalább két futamot nem fognak megrendezni, mert a rendező nem úgy áll, nincs felkészülve. Ha mégis meg lesznek tartva, akkor meg biztos nem a megszokott világbajnoki színvonalon. Én arra számítok, hogy 2010-ben csak tíz futam lesz." Célozva ezzel a bulgáriai, oroszországi és indinéziai futamokra. Reméli, hogy egy esetleges kudarc felébreszti a felelősöket.

Olivier Quesnel szerint az új futamok hátterében FIA főnök Max Mosley politikai mesterkedései állnak, és ennek megfelelően harcos kedvű. "Tudjuk, hogy Mosley úr nagyon okos, de vigyáznia kellene, hogy nehogy túl okos legyen. Számunkra a rally világbajnokság egy befektetés, ha olyan futamok mint Bulgária bent maradnak, akkor mi kiszállunk."

Forrás: www.rallye-magazin.de

Ez a hír most jelenik meg 2998. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k