|
h i r d e t é s
Összes oldal:
808326127
Napi oldal:
235792
Jelenleg:
1420
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1218 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Csáki Ottó |
|
1024 |
| 4. |
Halmai Péter |
|
919 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
906 |
| 6. |
Rási László |
|
905 |
| 7. |
Balogh Richárd |
|
885 |
| 8. |
Kára Károly |
|
883 |
| 9. |
Zsoldos Csaba |
|
866 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
272 |
| 2. |
Sebastian Ogier |
|
269 |
| 3. |
Kalle Rovanpera |
|
248 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
213 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
166 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
111 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
96 |
| 8. |
Sami Pajari |
|
94 |
| 9. |
Oliver Solberg |
|
70 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
S. Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
141 |
| 2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
| 3. |
Tóth Tibor |
|
116,5 |
| 4. |
Trencsényi J. |
|
98,5 |
| 5. |
Bodolai László |
|
94,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
78 |
| 7. |
Trencsényi V. |
|
51,5 |
| 8. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 9. |
Vida Szabolcs |
|
48 |
| 1. |
Rongits Attila |
|
105 |
| 2. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 3. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Matics Mihály |
|
59 |
| 6. |
Kronome Ákos |
|
55 |
| 7. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Tárkányi Sándor |
|
34 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Hibján József |
|
34,5 |
| 3. |
Zagyva Dorka |
|
28 |
| 4. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
125 |
| 2. |
Ruszó Krisztián |
|
105 |
| 3. |
Várnai Dávid |
|
103 |
| 4. |
Molnár Zoltán |
|
91 |
| 5. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 6. |
Völcsey Viktor |
|
63 |
| 7. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 8. |
Fenyvesi Péter |
|
47 |
| 9. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 1. |
Csukovics István |
|
87 |
| 2. |
Auszmann Gyula. |
|
77 |
| 3. |
Schneer László |
|
63,5 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
95 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
82 |
| 3. |
Szombathelyi Péter |
|
63 |
| 1. |
Pehely Balázs |
|
47 |
| 2. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
27 |
|
Lázadnak a világbajnokság résztvevői az FIA, és annak jövőbeli tervei ellen.
A FIA nemrég megtartott ülése, és a bejelentett technikai változások után csak rövid ideig tartott a béke. A sort Olivier Quesnel, a Citroen sportfőnöke nyitotta. "A legfrissebb döntések csak az első lépések voltak. Változtatni kell a naptáron is." Quesnelnek az nem tetszik, hogy a világbajnokság egyik állomása az autópiac szempontjából érdektelen Jordánia.
Most viszont nincs egyedül, a világbajnokság szinte összes résztvevő gyártója lázad az FIA jövőbeli naptár tervei ellen. Nobuhiro Tajima eddig visszafogta magát, hiszen újoncként nem akart rögtön ajtóstul rontani a házba, de most már nem tudja csendben nézni a szövetség közel-keleti terveit. "A Suzuki számára India, Kína és Oroszország jelentik a fontos piacot, már akkor elégedettek lennénk, ha ezen országok egyikében versenyezhetnénk."
A FIA tervei közt már rég szerepel egy oroszországi futam. Tajima viszont kritizálta a szövetség döntéseinek átláthatatlanságát, nem tudni, hogy egyik futam miért kerül be, míg a másik miért esik ki. "Senki nem tudja megérteni, hogy egy olyan futam mint Jordánia miért kerül be, és egy olyan mint Monte Carlo miért esik ki."
Mark Deans, a Ford sportfőnöke ugyanolyan mérges, mint kollégája Olivier Quesnel, hogy 2009-ben nem lesz Monte Carlo Rally. "Ugyan nincs nagy kedvem visszatérni Valence-be, de a szezonnyitónak Monte Carloban a helye" - mondta Deans, akinek nem csak ezzel van problémája. A 2010-es bulgáriai világbajnoki futam terve sem tetszik neki, a kérdésre, csak így reagál: "Mit csináljunk ott?"
A gyártók szerint legyen hat vagy nyolc hagyományokkal bíró futam egy évben, mint mondjuk Monte Carlo, Görögország vagy Finnország. Tajima szerint a többi futam kiválogatásához egy pontrendszer lenne a legigazságosabb. "A jó pontokat elérő futamok maradnának, a rosszak kiesnének."
Ezt az ötletet támogatja David Richards, a Subaru csapatfőnöke is. Az angol, aki a maga marketinges idejében hiába próbálta elvenni az FIA-tól a naptár alkotás hatalmát nem rejti véka alá véleményét. "Ez a naptár hülyeség úgy, ahogy van." De Richards szerint kevés a remény arra, hogy a gyártók véleményétől bármilyen módon is meghatódjanak a Párizsban székelő nagykutyák. "A bizottság elfogadta a 2009-es és 2010-es naptár tervezeteket, és akkor senki nem tiltakozott ellene. A döntésükön nem fognak változtatni."
Richards nem számít arra, hogy az elkövetkezendő évek FIA által jelölt ralijainál simán megy majd minden. "Legalább két futamot nem fognak megrendezni, mert a rendező nem úgy áll, nincs felkészülve. Ha mégis meg lesznek tartva, akkor meg biztos nem a megszokott világbajnoki színvonalon. Én arra számítok, hogy 2010-ben csak tíz futam lesz." Célozva ezzel a bulgáriai, oroszországi és indinéziai futamokra. Reméli, hogy egy esetleges kudarc felébreszti a felelősöket.
Olivier Quesnel szerint az új futamok hátterében FIA főnök Max Mosley politikai mesterkedései állnak, és ennek megfelelően harcos kedvű. "Tudjuk, hogy Mosley úr nagyon okos, de vigyáznia kellene, hogy nehogy túl okos legyen. Számunkra a rally világbajnokság egy befektetés, ha olyan futamok mint Bulgária bent maradnak, akkor mi kiszállunk."
Forrás: www.rallye-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 3057. alkalommal
|