SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Lázadnak a gyártók
2008-03-30
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022768
Napi oldal:
73428
Jelenleg:
739
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Lázadnak a világbajnokság résztvevői az FIA, és annak jövőbeli tervei ellen.

A FIA nemrég megtartott ülése, és a bejelentett technikai változások után csak rövid ideig tartott a béke.
A sort Olivier Quesnel, a Citroen sportfőnöke nyitotta. "A legfrissebb döntések csak az első lépések voltak. Változtatni kell a naptáron is." Quesnelnek az nem tetszik, hogy a világbajnokság egyik állomása az autópiac szempontjából érdektelen Jordánia.

Most viszont nincs egyedül, a világbajnokság szinte összes résztvevő gyártója lázad az FIA jövőbeli naptár tervei ellen. Nobuhiro Tajima eddig visszafogta magát, hiszen újoncként nem akart rögtön ajtóstul rontani a házba, de most már nem tudja csendben nézni a szövetség közel-keleti terveit. "A Suzuki számára India, Kína és Oroszország jelentik a fontos piacot, már akkor elégedettek lennénk, ha ezen országok egyikében versenyezhetnénk."

A FIA tervei közt már rég szerepel egy oroszországi futam. Tajima viszont kritizálta a szövetség döntéseinek átláthatatlanságát, nem tudni, hogy egyik futam miért kerül be, míg a másik miért esik ki. "Senki nem tudja megérteni, hogy egy olyan futam mint Jordánia miért kerül be, és egy olyan mint Monte Carlo miért esik ki."

Mark Deans, a Ford sportfőnöke ugyanolyan mérges, mint kollégája Olivier Quesnel, hogy 2009-ben nem lesz Monte Carlo Rally. "Ugyan nincs nagy kedvem visszatérni Valence-be, de a szezonnyitónak Monte Carloban a helye" - mondta Deans, akinek nem csak ezzel van problémája. A 2010-es bulgáriai világbajnoki futam terve sem tetszik neki, a kérdésre, csak így reagál: "Mit csináljunk ott?"

A gyártók szerint legyen hat vagy nyolc hagyományokkal bíró futam egy évben, mint mondjuk Monte Carlo, Görögország vagy Finnország. Tajima szerint a többi futam kiválogatásához egy pontrendszer lenne a legigazságosabb. "A jó pontokat elérő futamok maradnának, a rosszak kiesnének."

Ezt az ötletet támogatja David Richards, a Subaru csapatfőnöke is. Az angol, aki a maga marketinges idejében hiába próbálta elvenni az FIA-tól a naptár alkotás hatalmát nem rejti véka alá véleményét. "Ez a naptár hülyeség úgy, ahogy van." De Richards szerint kevés a remény arra, hogy a gyártók véleményétől bármilyen módon is meghatódjanak a Párizsban székelő nagykutyák. "A bizottság elfogadta a 2009-es és 2010-es naptár tervezeteket, és akkor senki nem tiltakozott ellene. A döntésükön nem fognak változtatni."

Richards nem számít arra, hogy az elkövetkezendő évek FIA által jelölt ralijainál simán megy majd minden. "Legalább két futamot nem fognak megrendezni, mert a rendező nem úgy áll, nincs felkészülve. Ha mégis meg lesznek tartva, akkor meg biztos nem a megszokott világbajnoki színvonalon. Én arra számítok, hogy 2010-ben csak tíz futam lesz." Célozva ezzel a bulgáriai, oroszországi és indinéziai futamokra. Reméli, hogy egy esetleges kudarc felébreszti a felelősöket.

Olivier Quesnel szerint az új futamok hátterében FIA főnök Max Mosley politikai mesterkedései állnak, és ennek megfelelően harcos kedvű. "Tudjuk, hogy Mosley úr nagyon okos, de vigyáznia kellene, hogy nehogy túl okos legyen. Számunkra a rally világbajnokság egy befektetés, ha olyan futamok mint Bulgária bent maradnak, akkor mi kiszállunk."

Forrás: www.rallye-magazin.de

Ez a hír most jelenik meg 3042. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k