Le a zöldebb kertekkel…?
Benik Balázs - Nyirád után
2008-10-22
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783945064
Napi oldal:
102989
Jelenleg:
1214
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs is mesélt a nyirádi hétvégéről, a bajnokságról, és evidens, hogy vele is szóba jött a WRC-kérdés…

- Leginkább a Nyirádról szeretnék veled beszélgetni, de a WRC-kkel kapcsolatban is érdekelne a véleményed. Először beszéljünk Nyirádról: hogy ment ez a verseny?
- Számunkra nagyon jó volt a verseny, gyakorlatilag hiba nélkül tudtuk teljesíteni, értem ezt a technikára és magunkra is. Az első napon minimális előnyünk volt, majd a második napon szerintem nem mentünk lassabban, ugyanazzal a tempóval próbáltunk menni, mint előzőleg, viszont ez nem volt elég a Spiciékkel szemben a győzelemhez. Másodikak lettünk, de úgy gondolom, hogy ettől függetlenül ebben a mezőnyben ez nagyon jó helyezés. A bajnokságban a matematikai esélyünk is elszállt már a győzelemre és a második helyre is, most már maximum csak harmadikak lehetünk. Összességében elégedett vagyok a nyirádi versennyel. Nagyon tetszettek a pályák, nagyon jó volt a hangulat is a versenyzők között és a verseny ideje alatt, ezzel az eredménnyel úgy gondolom, hogy év közben is meg lehetett volna elégedni. Most ez kevés volt ahhoz, hogy a bajnokságért tudjunk menni.

- Mennyire mennek a Pécs környéki pályák?
- Szeretem a mecseki versenyt. Hosszú évek óta, mondhatom azt is, hogy a hagyományoknak megfelelően szinte majdhogynem ugyanazokon a szakaszokon versenyzünk, bár a rendező próbál mindig újításokat is belevinni. Nagyon szeretem azt a környezetet, nagyon szép helyszínen tudunk versenyezni, és itt mindig jó versenyek szoktak lenni.

- Az sem vette el Nyirádon a kedvedet, hogy ott derült ki, hogy a WRC-k nem versenyezhetnek a következő évben a bajnokságban?
- Nyilvánvaló, hogy az emberre nem hatott pozitívan, de úgy gondolom, hogy nálunk magasabb pozícióban lévő emberek azok, akik e fölött tudnak dönteni. Nekünk ebbe azon felül semmi beleszólásunk nincs, mint amit a versenyző meg tud tenni. Ezt a döntést, ettől függetlenül, hogy nem értékelem pozitívnak, mert a magyar ralit szem előtt tartva szerintem nem tesz jót, ha kivonjuk az A/8-at és a WRC-ket. Nem beszélve a támogatókról. Ha körülnézünk, akkor látjuk, hogy a WRC-s versenyzők egy-egy fő támogatója nem egy esetben a versenyt is támogatja. Emiatt a döntés miatt úgy gondolom, hogy nagyon nagy esélyünk van elszalasztani ezeket a támogatókat, és még nem beszéltünk arról, hogy mennyi szurkolót vesztünk. Függetlenül ettől, hogy jövőre mi lesz velem konkrétan, Benik Balázzsal, ezt nem tudom megmondani, akár megy WRC, akár nem. Nem tudom, hogy jövőre tudok-e indulni, és ha igen, milyen autóval. Ha jövőre ne adj isten, nem tudok versenyezni, akkor is ki fogok állni a WRC-k mellett és a véleményemet akkor sem változtathatja meg semmi. Igen, valóban, ez egy drága kategória, ezzel tisztában van mindenki, de ha van egy pár olyan pilóta, akik ennek a költségvetését tudják prezentálni, és Magyarországon színvonalat tudnak teremteni, akkor miért ne? Most ettől a színvonaltól leszünk megfosztva. Teljes mértékben negatívan fogadom ezt a hírt.

- Tegyük félre a támogatókat, az anyagiakat. Ha esetleg úgy lenne, hogy külön bajnokság lenne, visszalépésnek éreznéd egy N-es autóba beleülni, és éppen ezért nem is ülnél bele, vagy elképzelhetőnek tartod, hogy ezzel a felállással beszállj a küzdelembe egy N-es autóval?
- Még a S1600-as autóban is gondolkodtam, de N-es autóban vagy akár a S2000-es autóban is. Nem visszalépés. Úgy gondolom, hogy az ember nyilván megy egy költségvetésből, és ha a következő évre az egynegyed költségvetést tudja összerakni magának a támogatókból, akkor meg kell határozni azt, hogy milyen kategóriára elég az a pénz. Ez megint anyagi vonzatú kérdés. Abban az esetben, ha N-es autóval kellene menni, és arra egy száz százalékos lehetőséget kapnék, akkor nem esne le a karikagyűrű az ujjamról. Ugyanakkor viszont - és megint a támogatókhoz kell visszakanyarodnom -, azok a támogatók, akik egy ilyen illusztris versenyautót támogatnak, és benne van a nevében, hogy World Rally Car, nem vagyok benne biztos, hogy ők egy N-es autóra majd fel akarnak kerülni, vagy azt akarják képviselni. Függetlenül ettől, ha belekerülnék holnapután egy N-es autóba és adnának egy lehetőséget, hogy versenyezzek vele akár Magyarországon, akár külföldön, természetesen mennék. Ugyanakkor Magyarországon van harmincegynehány N-es autó. Jövőre, ha minden WRC-s átül egy ilyen N-es autóba, akkor lesz tízzel több, és nem vagyok benne biztos, hogy ez kielégíti a támogatókat és a nézőket. Mindig vissza kell erre a dologra kanyarodni. A nézőket nem biztos, hogy kielégíti a látvány, nem biztos, hogy a médiát is kielégíti, és nem biztos, hogy olyan érdeklődést mutathatna fel ezek után a ralisport, mint idáig. Ha jobban belegondolunk, az utóbbi egy-két esztendőben a nézők létszáma egyre csak csökkent.

Kérdezlek téged: azok után, ha a WRC-ket kivonjuk, nőni fog a nézősereg száma jövőre?

- Biztos nem.
- Ennyi. Úgy gondolom, ha szeretnénk megmenteni Magyarországon a ralit és azt a színvonalat, ami az előző években - és beszélünk itt a 3-4-5 évvel ezelőtti dolgokról -, ha azt a színvonalat vissza szeretnénk hozni, akkor nem visszafejleszteni kell, hanem előre fejlődni. Sőt, Magyarországnak lenne még egy olyan adottsága is, hogy más országokban, ahol WRC autók nem szerepelhetnek, vagy netán nincs murvapályájuk, akár egy nyílt nemzeti bajnokságot is ki lehetne írni, ahol mind egy magyar bajnokság, mind pedig egy nyílt, nemzetközi bajnokság is szerepelhetne. Azzal még plusz új csapatokat, külföldi versenyzőket és egyéb lehetőségeket lehetne biztosítani. Úgy gondolom, hogy visszafelé lépünk és nem előre. Ez a privát véleményem, és ehhez tartom is magam. Szerintem van egy magyar mentalitás, és nem csak a versenyzők között, hanem az országban, ami tipikus tükörképe annak, mint amit most elkövetünk a rali ellen.
Ennek a mentalitásnak tudható be az, hogy ha a szomszéd kertje zöldebb, akkor tegyünk érte, hogy az ne legyen zöldebb. Természetesen mindenféle indulatok nélkül beszélgetek most veled, ez csupán a véleményem, amit gondolok erről az egészről.

Ja, de arról még nem is beszéltünk, hogy ez az egész a versenyrendezőknek sem tesz jót, akiknek a támogatói köre a nézők, a nézőktől beszedett összegek, a prológ, a parkolás, és egyéb ilyen dolgok, amik a versenyrendezőknek a versenyt kipótolják.

Ahogy a Spici is mondta: ha itt mindent szavazatokkal szeretnénk eldönteni, akkor nem biztos, hogy a rali versenyzőket kellene erről megkérdezni, hanem azokat az embereket, akik miatt a rali még él: szurkolókat, támogatókat, médiát, hogy ők mit gondolnak arról, ami most itt folyik. Ha negatív, azt is vállalom és odaállok, hogy: gyerekek, ha így van, ha tényleg nem szeretitek, akkor ne legyen.

Kérdezzük meg a szurkolókat, a támogatókat és a médiát. Ha ők is azt mondják, hogy ne legyen, akkor állok elébe, és megyünk máshová versenyezni. Biztos vagyok abban, hogy akiknek Magyarországon sikerült a WRC autóra a költségvetésüket összeszedni, száz százalék, hogy nem fognak Magyarországon menni. Ez rám is vonatkozik, de vonatkozik az összes többi WRC-s versenyzőre is. Azt gondolom, hogy a nevükben nyugodtan kimondhatom ezt. Hülyék lennének visszalépni minden tekintetben, főleg akkor, ha a támogatóik még lehetővé teszik jövő esztendőre, hogy versenyezhessenek WRC-vel. Ők el fognak menni külföldre, Csehországba vagy Szlovákiába egy nemzetközi futamra.

 

Ez a hír most jelenik meg 9084. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k