Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Legyen vérpezsdítő!
A rajtszámos nevezési listák mellett interjú a rendezőve
2013-03-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684272056
Napi oldal:
34845
Jelenleg:
1249
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

legyen_verpezsdito_1

Nem egészen három hét múlva kezdetét veszi az Országos Rallye Bajnokság, a szezonnyitó Eger Rallye-val. Nem csak a versenyzők, de már a nézők is izgatottan várják, nagy-nagy találgatások vannak a mezőnyt illetően. A versenyről pedig most a rendezővel, Lakatos Róberttel beszélgettem.

Hogyan állnak az előkészületek?

A szervezés szempontjából jól állunk, de persze ez nem feltétlen nagy érdem, hiszen nem ez lesz minden idők legbonyolultabb versenye. Tudomásul kell venni, hogy itt még mindig a túlélésért folyik a harc. Sokan küzdenek manapság  a hétköznapokkal , és ezzel sajnos mi sem vagyunk másként. Nagyon bízom benne, hogy addigra végre beköszönt a tavasz is (mert itt még mindig esik a hó). 
Nagy öröm, hogy a szlovák bajnokság újra ellátogat Egerbe, mert így a két mezőny együtt, valamint a rallye2, historic és ralitúra közel 200 fős mezőnyt tesz ki, ami ezekben a nehéz időkben mindenképp egy értékes dolog.

Eger városa is nagyon-nagyon visszavárta a rallye-t, minden tőlük telhető dologban segítenek, mi pedig egy igazán jó környezetben dolgozhatunk, a kötelességünk pedig az, hogy a versenyzők és nézők számára is élvezhető futamot rendezzünk. Ha az idei versenyt túléljük, akkor Móczár Péter alelnök úrnak és Dr Illés Zoltán államtitkár úrnak köszönhetően lehetőségünk lesz egy sportszakmai szempontból sokkal izgalmasabb futam megszervezésére is!

Bár azt mondod, nem ez lesz a legbonyolultabb verseny, ennyi mezőnyt egy helyen „elterelni” nekem mégsem tűnik egyszerűnek…
Nem gondolom, hogy ebben az értelemben komoly kockázatokat rejtene ez számunkra, hiszen a létszámból kifolyólag az ORB-t, a szlovák bajnokságot és a rallye2 mezőnyét gyakorlatilag egyben próbáljuk kezelni! Vasárnap, amikor már a ralitúra mezőnye is versenyezni fog, (ugyanúgy, mint 2010-ben is volt) szétválasztjuk őket, tehát akkor indul az ORB, amikor a túrások végezni fognak. Nem érzem úgy, hogy ezzel irracionális kockázatot vállaltunk volna, pláne úgy, hogy 3 évvel ezelőtt egy nagyobb mezőny is probléma nélkül tudta abszolválni az ilyesfajta dolgot.

A jelenlegi nevezésekből mi látszik eddig?
Gyakorlatilag a túrásokat leszámítva már látszik, hogy milyen mezőny lesz Egerben. Az ORB és a szlovák mezőny esetében nagyjából 80 versenyzőpárosról beszélünk, ez nem hangzik azért olyan rosszul, benne öt WRC-vel és több S2000-essel, a historicban 17-en neveztek, míg a rallye2-ben 26-an. Közel 120 autó, és ez szerintem már egy élvezhető mennyiség. A túránál pedig 80 körüli nevezőre számítunk, de náluk még nem lehet semmi biztosat tudni, távol van még az ő nevezési határidejük.

>> nevezési lista ORB <<

>> nevezési lista Rallye2 <<

>> nevezési lista Historic <<

Milyenek lesznek a pályák?
Minden idők legjobb minőségű Eger Rallye-ja lesz, hisz nincs túl sok gödör a pályákon, ezeket kihagytuk most!

És sok hosszú egyenes maradt azért? :-)
Tempós pályák, ezt tudjuk! De az RSB az ígéretéhez híven azért az igazán gyors részeken próbálja lassítani a tempót, több lassító lesz, mint eddig bármikor, de ebben mi nem ötletgazdák, csupán végrehajtók vagyunk.

Kényes kérdés, és talán ezzel foglalkoznak a különböző fórumokon a legtöbben: belépő?
Már 2011-ben is volt ilyen, és ne gondolja senki, hogy akkor is örömmel tettük ezt, de akkor is kénytelenek voltunk a nézőktől 1500 Ft-os belépőt kérni a két napra. Ez sajnos most sem lesz másként, de próbáltuk úgy meghúzni a határt, hogy ez egy vállalható összeg legyen. Kapunk kritikát abban az értelemben, hogy mit adunk cserébe? Miért nincs sörsátor, kivetítő és mobil WC? Azért nincs, mert az életben maradásért küzdünk, a versenyt adjuk cserébe, magát a produkciót, azt, hogy meg tudjuk úgy csinálni, hogy nem hagyunk magunk után tartozást (remélhetőleg). És egyébként csak halkan jegyezném meg, hogy nem hagyjuk magunk mögött azt az irdatlan mennyiségű szeméthegyet sem, amit a nézők ott hagynak. Azt nekünk kell eltakarítani, mert ők még mindig nem képesek a kihelyezett szemétgyűjtőbe sem elhelyezni. Mobil WC-t pedig nem merek az erdő szélére elhelyezni, mert amikor a Veszprém Rallye-n a közönség számára is megtettük ezt, mindegyiket tönkretették, ami aztán nekem került nagyon-nagyon sok pénzbe. Sajnos nem tart ott a kultúra, hogy ilyenekkel emelhessük a verseny színvonalát, pedig meg lehetne oldani, hogy ki legyen téve, de sajnos nem merem, mert nagyon félő hogy vagy felgyújtaná, vagy stihlfűrésszel ketté vágná valaki….....(megtörtént már)

A versenyzőktől is mind megkérdeztem, most tőled is: milyen Eger Rallye lesz ez szerinted?
Remélem, hogy vérpezsdítő! :-) A versenyzők mit mondtak?

Mindenki örül annak, hogy végre hamarosan kezdetét veszi a bajnokság, és hogy végre újra lesz Eger Rallye-!
Szóval jókat!? :-) Ez azért örömteli... Ebből az aspektusból kell közelíteni, hogy örüljünk annak, ami van! Látható munka folyik a háttérben, hogy legyen tovább és lehessen ennél jobb! Akkor van lehetőség, hogy  jobb legyen, ha sokan akarnak versenyezni, és itthon akarnak versenyezni, (nem pedig külföldről osztják a kritikát hazafelé), rajtam pedig az múlik, hogy élni tudok-e ezzel a lehetőséggel!

legyen_verpezsdito_2

Ez a hír most jelenik meg 8736. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k