Lehet csipkedni a WRC-ket
Budavári Zoltánnal beszélgettünk az egri futam után
2013-04-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763353395
Napi oldal:
90852
Jelenleg:
781
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_5

Budavári Zolival beszéltünk az egri szezonnyitóról és már a miskolci futamról is.

Kétszeres S csoportos bajnokként nem hiszem, hogy felhőtlenül örültél, hogy egyre több a WRC és mind a Te csoportodban…
Igazából örülök neki, hiszen az elmúlt három évben mindig egyre kevesebben voltunk és szerettem volna megmérettetni magam.
Igaz, hogy az autóm nem egy WRC és nyilvánvalóan nincs esélyünk kategóriát nyerni. Itt Egerben a szép számú induló között még a dobogó is távoli volt, de a részeredmények azt mutatták, ha minden ideális, akkor azért sikerült egy WRC-t állandóan magunk mögött tartani. Ennek nagyon örültünk és talán előrébb is kerülhettünk volna, ha a technika nem babrál ki velünk.

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_4

Hogy tetszettek az ismerős egri pályák?
Ezeket a pályákat kedvelem. Mentem már rajtuk jobbról balra, balról jobbra, minden irányban. Tetszenek a tempós részek is. Most volt először ennyi lassító, de ezekkel sem volt gondunk, jó volt ez így, így is lehetett lobogni rendesen. Hosszú évek óta a legautókímélőbb verseny volt, jó minőségű utakon autóztunk. Egyedül a fékek nem szerették, de hát ilyen a rally, ha gyorsan megyünk, néha nagyokat kell lassítani is.

Már Egerben is kaptatok egy kis kóstolót a Rátok váró miskolci éjszakai szakaszok hangulatából. Ugyanolyan jó volt az este is a számotokra?
Nem szeretem ezeket az esti szakaszokat. Ráadásul egy olyan lámpasorral mentünk, amit még az autóval együtt vásároltunk évekkel ezelőtt. Ha jól számolom, akkor ez egy idejétmúlt technika volt. Most fejlesztettünk egy kicsit és szereztünk egy projektoros lámpasort. Már kipróbáltam, nekem nagyon tetszett, de majd éles körülmények között kiderül, hogy mennyire látok jobban majd vele.

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_1

Térjünk egy kicsit vissza még Egerre. Látványosan autóztatok ezzel az erős S csoportor Evo VIII-assal. Ahogy mondtad, a WRC-knek nem feltétlenül ellenfele, de például egy R4-eshez mennyire tud hasonlítani?
Egerben próbáltunk sietni. Amikor nem volt technikai gondunk, akkor az eredmények is azt mutatták, hogy nem kell szégyenkeznünk. Mentünk abszolút 12. időt is, ami a magyarok között az első 10 is lehetett volna. Igor Drotárt meg tudtuk verni azokon a szakaszokon, ahol nem volt technikai gondunk. Menyához is közel értünk a második nap.

Az R4-eseknél butább az autónk futóműve. Kevésbé lehet vele gyorsan kanyarodni. A fék ugyanolyan, a motor, amikor jól működik, akkor erősebb a miénk. Sajnos Egerben nem mindig működött jól.

Összességében az autónak hasonlónak kellene lennie. Az a kérdés, hogy én tudom e.

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_2

Miskolcon minden ideális lesz?
Azt majd utána fogom tudni pontosan megmondani.
A motort újra szétszedték a srácok, újra összerakják, újra lesz programozva. Amit lehetett, kicseréltünk és megpróbáljuk az első versenyen előjött hibákat kiküszöbölni.

A pályák mennyire fekszenek Neked?
Van egy nagy kérdőjel, ez a Lillafüred-Mályinka szakasz. Ezen én még sosem versenyeztem, ráadásul sötétben is lesz, háromszor. Ezt még nem tudom hovatenni. A miskolci pilóták, akik feljárnak oda autózni, azok biztos, hogy nagy előnyben lesznek.
A többi pályát ismerem, voltunk sokat tesztelni is évekkel ezelőtt, azokkal nem lesz baj.
Majd kiderül, hogy mennyire sikerül jól feldolgoznunk a pályabejárás alkalmával.

A salakos prológot szeretjük?
Alapvetően igen. Mindig nagyon jó a hangulat és jó kinézni az autóból és látni a rengeteg embert. Az jó dolog, hogy mások is szeretik ezt a sportot, nem csak azok, akik az autókban ülhetnek. A mostanira egy kicsit haragszom, hiszen gondolom a prológ miatt csúszik az egész rendezvény az éjszakába. De ez az én magánvéleményem és ez most ilyen lesz.

 

a csapat partnerei:

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_6

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_7

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_8

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_9

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_10

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_11

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_12

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_13

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_14

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_15

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_16

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_17

lehet_csipkedni_a_wrc-ket_18

Ez a hír most jelenik meg 3968. alkalommal
címkék: Budavári, Eger, DuEn
Share |
2013-04-04
Eger • rally ob
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k