
Budavári Zolival beszéltünk az egri szezonnyitóról és már a miskolci futamról is.
Kétszeres S csoportos bajnokként nem hiszem, hogy felhőtlenül örültél, hogy egyre több a WRC és mind a Te csoportodban…
Igazából örülök neki, hiszen az elmúlt három évben mindig egyre kevesebben voltunk és szerettem volna megmérettetni magam.
Igaz, hogy az autóm nem egy WRC és nyilvánvalóan nincs esélyünk kategóriát nyerni. Itt Egerben a szép számú induló között még a dobogó is távoli volt, de a részeredmények azt mutatták, ha minden ideális, akkor azért sikerült egy WRC-t állandóan magunk mögött tartani. Ennek nagyon örültünk és talán előrébb is kerülhettünk volna, ha a technika nem babrál ki velünk.

Hogy tetszettek az ismerős egri pályák?
Ezeket a pályákat kedvelem. Mentem már rajtuk jobbról balra, balról jobbra, minden irányban. Tetszenek a tempós részek is. Most volt először ennyi lassító, de ezekkel sem volt gondunk, jó volt ez így, így is lehetett lobogni rendesen. Hosszú évek óta a legautókímélőbb verseny volt, jó minőségű utakon autóztunk. Egyedül a fékek nem szerették, de hát ilyen a rally, ha gyorsan megyünk, néha nagyokat kell lassítani is.
Már Egerben is kaptatok egy kis kóstolót a Rátok váró miskolci éjszakai szakaszok hangulatából. Ugyanolyan jó volt az este is a számotokra?
Nem szeretem ezeket az esti szakaszokat. Ráadásul egy olyan lámpasorral mentünk, amit még az autóval együtt vásároltunk évekkel ezelőtt. Ha jól számolom, akkor ez egy idejétmúlt technika volt. Most fejlesztettünk egy kicsit és szereztünk egy projektoros lámpasort. Már kipróbáltam, nekem nagyon tetszett, de majd éles körülmények között kiderül, hogy mennyire látok jobban majd vele.

Térjünk egy kicsit vissza még Egerre. Látványosan autóztatok ezzel az erős S csoportor Evo VIII-assal. Ahogy mondtad, a WRC-knek nem feltétlenül ellenfele, de például egy R4-eshez mennyire tud hasonlítani?
Egerben próbáltunk sietni. Amikor nem volt technikai gondunk, akkor az eredmények is azt mutatták, hogy nem kell szégyenkeznünk. Mentünk abszolút 12. időt is, ami a magyarok között az első 10 is lehetett volna. Igor Drotárt meg tudtuk verni azokon a szakaszokon, ahol nem volt technikai gondunk. Menyához is közel értünk a második nap.
Az R4-eseknél butább az autónk futóműve. Kevésbé lehet vele gyorsan kanyarodni. A fék ugyanolyan, a motor, amikor jól működik, akkor erősebb a miénk. Sajnos Egerben nem mindig működött jól.
Összességében az autónak hasonlónak kellene lennie. Az a kérdés, hogy én tudom e.

Miskolcon minden ideális lesz?
Azt majd utána fogom tudni pontosan megmondani.
A motort újra szétszedték a srácok, újra összerakják, újra lesz programozva. Amit lehetett, kicseréltünk és megpróbáljuk az első versenyen előjött hibákat kiküszöbölni.
A pályák mennyire fekszenek Neked?
Van egy nagy kérdőjel, ez a Lillafüred-Mályinka szakasz. Ezen én még sosem versenyeztem, ráadásul sötétben is lesz, háromszor. Ezt még nem tudom hovatenni. A miskolci pilóták, akik feljárnak oda autózni, azok biztos, hogy nagy előnyben lesznek.
A többi pályát ismerem, voltunk sokat tesztelni is évekkel ezelőtt, azokkal nem lesz baj.
Majd kiderül, hogy mennyire sikerül jól feldolgoznunk a pályabejárás alkalmával.
A salakos prológot szeretjük?
Alapvetően igen. Mindig nagyon jó a hangulat és jó kinézni az autóból és látni a rengeteg embert. Az jó dolog, hogy mások is szeretik ezt a sportot, nem csak azok, akik az autókban ülhetnek. A mostanira egy kicsit haragszom, hiszen gondolom a prológ miatt csúszik az egész rendezvény az éjszakába. De ez az én magánvéleményem és ez most ilyen lesz.
a csapat partnerei:












