Lehet latolgatni az esélyeket, csak éppen felesleges
Wales Rally GB 2011 – Első nap előtt
2011-11-10
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
763321017
Napi oldal:
58474
Jelenleg:
903
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Hirvonen először vagy Loeb nyolcadszor? Erre a kérdésre legkésőbb vasárnap választ kapunk, addig nincs más dolgunk, mint figyelni, hogy mi történik Walesben. Nem idén fordul elő először, hogy a világbajnoki cím sorsa Nagy-Britanniában dől el, most azonban nem a múltról, inkább a jelenről, azaz még inkább a nagyon közeli jövőről írok.

lehet_latolgatni_az_eselyeket_csak_eppen_felesleges_1
fotó : Bálint Richárd

Kezdjünk a matekkal. A két bajnokesélyes közül Loeb dolga az egyszerűbb, neki ugyanis nem feltétlenül kell nyernie és még kevésbé kell megvernie Hirvonent. Ha ugyanis Mikko nem tud már az elején ráijeszteni a mezőnyre, akkor Loeb lazulhat és „csak” követnie kell a finnt. Az idézőjel nem véletlen, ez sem kis feladat, de úgy vélem, egy hétszeres világbajnok számára nem teljesíthetetlen. Elvégre Loeb a nyolcadikra hajt. Amennyiben Hirvonen szemszögéből vizsgáljuk az előttünk álló négy napot, már bonyolultabb a dolog. Menni kell, nyerni kell és nagyon szorítani a csapattársnak, hogy ő is Loeb előtt legyen a vasárnapi Power Stage előtt. Hirvonen talán utolsó esélyét kapja a sorstól, hogy világbajnok lehessen, de nem vagyok biztos abban, hogy ezzel tisztában van. Persze, értem én, hogy finn mentalitás, skandináv hidegvér meg hasonlók, de figyelve a verseny előtti nyilatkozatait ennél mégiscsak több tüzet várnék valakitől, aki sokadik lehetőségét kapja, hogy valóra váltsa élete álmát.

Az angolok le vannak nyűgözve, hogy a Great Orme gyorsasági szakasz ismét szerepel az idei programban, a versenyzők már sokkal kevésbé lelkesek emiatt, különösen Hirvonen, aki óvatos kezdést tervez. Szerintem így nem lehet odaállni.

Ha a rideg tényeket nézzük (aszfalton murvagumival, az út jobb oldalán végig járdaszegély és/vagy kőfal), még azt is hihetnénk, hogy igaza van, túl kockázatos lenne már itt bekezdeni, de: MIKKO! KOCKÁZTATNOD KELL, HA VILÁGBAJNOK AKARSZ LENNI!!!

Tudom, úgysem hallja és csak remélem, hogy van a környezetében valaki, aki erre felhívja a figyelmét. Szóval Hirvonennek mindenkit meg kell vernie, Loebnek elég Hirvonen mögött befejeznie a versenyt. Mondjuk, ha a vasárnapi Power Stage előtt Hirvonen, Loeb a sorrend az első és a második helyen, akkor tényleg kezdődik az orosz rulett, de ennyire nem szaladnék előre. Nem kétséges Kinek könnyebb és kinek nehezebb a dolga és akkor a többiekről nem is beszéltünk.

Östberg, Meeke, Petter Solberg, Ogier, Latvala. Ezúttal nem főszereplők, de azzá válhatnak. Bármelyikük képes nyerni a walesi pályákon, Latvala mondjuk csak akkor nyerhet, ha Mikko idő előtt kiszáll a meccsből. Östberg esete már nem ilyen egyértelmű, lévén nem kapja a pénzt az M-Sporttól, hanem bérli az autót, de ha úgy alakul, hogy a vége felé késnie kell majd, hogy Hirvonennek jó legyen, akkor Malcom Wilson nagyon kedvező árat adhat neki a 2012-es szezonra. Hasonló a helyzet Ogier, Petter és a Citroen viszonylatában is. Aki bezavarhat, az Meeke. A Miniről úgy hírlik, hogy murván még nem veszi fel a versenyt a két másik gyári csapattal, de a shakedown eredmények azt mutatják, hogy a tempó megvan, csak tartani kell valahogy négy napon át. Meeke már nem gyerek, sokat látott és tapasztalt pilóta, viszont mindig 110 százalékot próbál kihozni magából. Ha nincs szerencséje, akkor esik, nem is kicsit, mert kicsit nem szokott. Nyilván szeretné megverni csapattársát, mert időközben Sordo sztárrá vált a csapaton belül, eredményei alapján egyébként teljesen jogosan és ez érthetően nem tetszik a britnek. Nagy lehetőség ez neki, szerintem ki fogja használni.

A két rivális verseny előtti nyilatkozata a wrc.com-nak:

Sebastien Loeb: Ez sosem tartozott a könnyű ralik közé, de az eső segíthet nekem, mert ilyenkor nem hátrány elsőnek rajtolni. Sokszor még előnyt is jelent. Tetszenek az új gyorsok, tipikus walesi pályák. Jó helyszíne ez a csatának.

Mikko Hirvonen: Utolsó verseny idén, számunkra mindent vagy semmit. Áttoljuk mindenhol, de csak ha a murvára érünk. Az első két aszfalton csúnya vége lehet egy kis hibának is, ott biztonságit kell autóznunk, az sem érdekel ha kapunk 10 másodpercet. Ha viszont murvára érünk, teligáz mindenhol!

A csütörtöki gyorsasági szakaszok:
SS 1 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 2 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 3 Clocaenog 16,65 km

Ez a hír most jelenik meg 2843. alkalommal
címkék: Magyar Bence, WRC, Wales
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k