h i r d e t é s
Összes oldal:
743209818
Napi oldal:
13210
Jelenleg:
1967
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Hirvonen először vagy Loeb nyolcadszor? Erre a kérdésre legkésőbb vasárnap választ kapunk, addig nincs más dolgunk, mint figyelni, hogy mi történik Walesben. Nem idén fordul elő először, hogy a világbajnoki cím sorsa Nagy-Britanniában dől el, most azonban nem a múltról, inkább a jelenről, azaz még inkább a nagyon közeli jövőről írok.
fotó : Bálint Richárd
Kezdjünk a matekkal. A két bajnokesélyes közül Loeb dolga az egyszerűbb, neki ugyanis nem feltétlenül kell nyernie és még kevésbé kell megvernie Hirvonent. Ha ugyanis Mikko nem tud már az elején ráijeszteni a mezőnyre, akkor Loeb lazulhat és „csak” követnie kell a finnt. Az idézőjel nem véletlen, ez sem kis feladat, de úgy vélem, egy hétszeres világbajnok számára nem teljesíthetetlen. Elvégre Loeb a nyolcadikra hajt. Amennyiben Hirvonen szemszögéből vizsgáljuk az előttünk álló négy napot, már bonyolultabb a dolog. Menni kell, nyerni kell és nagyon szorítani a csapattársnak, hogy ő is Loeb előtt legyen a vasárnapi Power Stage előtt. Hirvonen talán utolsó esélyét kapja a sorstól, hogy világbajnok lehessen, de nem vagyok biztos abban, hogy ezzel tisztában van. Persze, értem én, hogy finn mentalitás, skandináv hidegvér meg hasonlók, de figyelve a verseny előtti nyilatkozatait ennél mégiscsak több tüzet várnék valakitől, aki sokadik lehetőségét kapja, hogy valóra váltsa élete álmát.
Az angolok le vannak nyűgözve, hogy a Great Orme gyorsasági szakasz ismét szerepel az idei programban, a versenyzők már sokkal kevésbé lelkesek emiatt, különösen Hirvonen, aki óvatos kezdést tervez. Szerintem így nem lehet odaállni.
Ha a rideg tényeket nézzük (aszfalton murvagumival, az út jobb oldalán végig járdaszegély és/vagy kőfal), még azt is hihetnénk, hogy igaza van, túl kockázatos lenne már itt bekezdeni, de: MIKKO! KOCKÁZTATNOD KELL, HA VILÁGBAJNOK AKARSZ LENNI!!!
Tudom, úgysem hallja és csak remélem, hogy van a környezetében valaki, aki erre felhívja a figyelmét. Szóval Hirvonennek mindenkit meg kell vernie, Loebnek elég Hirvonen mögött befejeznie a versenyt. Mondjuk, ha a vasárnapi Power Stage előtt Hirvonen, Loeb a sorrend az első és a második helyen, akkor tényleg kezdődik az orosz rulett, de ennyire nem szaladnék előre. Nem kétséges Kinek könnyebb és kinek nehezebb a dolga és akkor a többiekről nem is beszéltünk.
Östberg, Meeke, Petter Solberg, Ogier, Latvala. Ezúttal nem főszereplők, de azzá válhatnak. Bármelyikük képes nyerni a walesi pályákon, Latvala mondjuk csak akkor nyerhet, ha Mikko idő előtt kiszáll a meccsből. Östberg esete már nem ilyen egyértelmű, lévén nem kapja a pénzt az M-Sporttól, hanem bérli az autót, de ha úgy alakul, hogy a vége felé késnie kell majd, hogy Hirvonennek jó legyen, akkor Malcom Wilson nagyon kedvező árat adhat neki a 2012-es szezonra. Hasonló a helyzet Ogier, Petter és a Citroen viszonylatában is. Aki bezavarhat, az Meeke. A Miniről úgy hírlik, hogy murván még nem veszi fel a versenyt a két másik gyári csapattal, de a shakedown eredmények azt mutatják, hogy a tempó megvan, csak tartani kell valahogy négy napon át. Meeke már nem gyerek, sokat látott és tapasztalt pilóta, viszont mindig 110 százalékot próbál kihozni magából. Ha nincs szerencséje, akkor esik, nem is kicsit, mert kicsit nem szokott. Nyilván szeretné megverni csapattársát, mert időközben Sordo sztárrá vált a csapaton belül, eredményei alapján egyébként teljesen jogosan és ez érthetően nem tetszik a britnek. Nagy lehetőség ez neki, szerintem ki fogja használni.
A két rivális verseny előtti nyilatkozata a wrc.com-nak:
Sebastien Loeb: Ez sosem tartozott a könnyű ralik közé, de az eső segíthet nekem, mert ilyenkor nem hátrány elsőnek rajtolni. Sokszor még előnyt is jelent. Tetszenek az új gyorsok, tipikus walesi pályák. Jó helyszíne ez a csatának.
Mikko Hirvonen: Utolsó verseny idén, számunkra mindent vagy semmit. Áttoljuk mindenhol, de csak ha a murvára érünk. Az első két aszfalton csúnya vége lehet egy kis hibának is, ott biztonságit kell autóznunk, az sem érdekel ha kapunk 10 másodpercet. Ha viszont murvára érünk, teligáz mindenhol!
A csütörtöki gyorsasági szakaszok:
SS 1 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 2 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 3 Clocaenog 16,65 km
Ez a hír most jelenik meg 2809. alkalommal
World Rally Championship 2011
hírek • fórumok
|