Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Lehet latolgatni az esélyeket, csak éppen felesleges
Wales Rally GB 2011 – Első nap előtt
2011-11-10
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
684375754
Napi oldal:
35753
Jelenleg:
1008
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Hirvonen először vagy Loeb nyolcadszor? Erre a kérdésre legkésőbb vasárnap választ kapunk, addig nincs más dolgunk, mint figyelni, hogy mi történik Walesben. Nem idén fordul elő először, hogy a világbajnoki cím sorsa Nagy-Britanniában dől el, most azonban nem a múltról, inkább a jelenről, azaz még inkább a nagyon közeli jövőről írok.

lehet_latolgatni_az_eselyeket_csak_eppen_felesleges_1
fotó : Bálint Richárd

Kezdjünk a matekkal. A két bajnokesélyes közül Loeb dolga az egyszerűbb, neki ugyanis nem feltétlenül kell nyernie és még kevésbé kell megvernie Hirvonent. Ha ugyanis Mikko nem tud már az elején ráijeszteni a mezőnyre, akkor Loeb lazulhat és „csak” követnie kell a finnt. Az idézőjel nem véletlen, ez sem kis feladat, de úgy vélem, egy hétszeres világbajnok számára nem teljesíthetetlen. Elvégre Loeb a nyolcadikra hajt. Amennyiben Hirvonen szemszögéből vizsgáljuk az előttünk álló négy napot, már bonyolultabb a dolog. Menni kell, nyerni kell és nagyon szorítani a csapattársnak, hogy ő is Loeb előtt legyen a vasárnapi Power Stage előtt. Hirvonen talán utolsó esélyét kapja a sorstól, hogy világbajnok lehessen, de nem vagyok biztos abban, hogy ezzel tisztában van. Persze, értem én, hogy finn mentalitás, skandináv hidegvér meg hasonlók, de figyelve a verseny előtti nyilatkozatait ennél mégiscsak több tüzet várnék valakitől, aki sokadik lehetőségét kapja, hogy valóra váltsa élete álmát.

Az angolok le vannak nyűgözve, hogy a Great Orme gyorsasági szakasz ismét szerepel az idei programban, a versenyzők már sokkal kevésbé lelkesek emiatt, különösen Hirvonen, aki óvatos kezdést tervez. Szerintem így nem lehet odaállni.

Ha a rideg tényeket nézzük (aszfalton murvagumival, az út jobb oldalán végig járdaszegély és/vagy kőfal), még azt is hihetnénk, hogy igaza van, túl kockázatos lenne már itt bekezdeni, de: MIKKO! KOCKÁZTATNOD KELL, HA VILÁGBAJNOK AKARSZ LENNI!!!

Tudom, úgysem hallja és csak remélem, hogy van a környezetében valaki, aki erre felhívja a figyelmét. Szóval Hirvonennek mindenkit meg kell vernie, Loebnek elég Hirvonen mögött befejeznie a versenyt. Mondjuk, ha a vasárnapi Power Stage előtt Hirvonen, Loeb a sorrend az első és a második helyen, akkor tényleg kezdődik az orosz rulett, de ennyire nem szaladnék előre. Nem kétséges Kinek könnyebb és kinek nehezebb a dolga és akkor a többiekről nem is beszéltünk.

Östberg, Meeke, Petter Solberg, Ogier, Latvala. Ezúttal nem főszereplők, de azzá válhatnak. Bármelyikük képes nyerni a walesi pályákon, Latvala mondjuk csak akkor nyerhet, ha Mikko idő előtt kiszáll a meccsből. Östberg esete már nem ilyen egyértelmű, lévén nem kapja a pénzt az M-Sporttól, hanem bérli az autót, de ha úgy alakul, hogy a vége felé késnie kell majd, hogy Hirvonennek jó legyen, akkor Malcom Wilson nagyon kedvező árat adhat neki a 2012-es szezonra. Hasonló a helyzet Ogier, Petter és a Citroen viszonylatában is. Aki bezavarhat, az Meeke. A Miniről úgy hírlik, hogy murván még nem veszi fel a versenyt a két másik gyári csapattal, de a shakedown eredmények azt mutatják, hogy a tempó megvan, csak tartani kell valahogy négy napon át. Meeke már nem gyerek, sokat látott és tapasztalt pilóta, viszont mindig 110 százalékot próbál kihozni magából. Ha nincs szerencséje, akkor esik, nem is kicsit, mert kicsit nem szokott. Nyilván szeretné megverni csapattársát, mert időközben Sordo sztárrá vált a csapaton belül, eredményei alapján egyébként teljesen jogosan és ez érthetően nem tetszik a britnek. Nagy lehetőség ez neki, szerintem ki fogja használni.

A két rivális verseny előtti nyilatkozata a wrc.com-nak:

Sebastien Loeb: Ez sosem tartozott a könnyű ralik közé, de az eső segíthet nekem, mert ilyenkor nem hátrány elsőnek rajtolni. Sokszor még előnyt is jelent. Tetszenek az új gyorsok, tipikus walesi pályák. Jó helyszíne ez a csatának.

Mikko Hirvonen: Utolsó verseny idén, számunkra mindent vagy semmit. Áttoljuk mindenhol, de csak ha a murvára érünk. Az első két aszfalton csúnya vége lehet egy kis hibának is, ott biztonságit kell autóznunk, az sem érdekel ha kapunk 10 másodpercet. Ha viszont murvára érünk, teligáz mindenhol!

A csütörtöki gyorsasági szakaszok:
SS 1 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 2 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 3 Clocaenog 16,65 km

Ez a hír most jelenik meg 2746. alkalommal
címkék: Magyar Bence, WRC, Wales
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k