h i r d e t é s
Összes oldal:
765698793
Napi oldal:
7741
Jelenleg:
981
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Kassai Andrást kérdeztük a lemondásának okairól és a továbbiakról. Először itt a lemondó levél, alább pedig az interjú:
- Miért mondtál le? - Mindenki előtt ismeretes, hogy az elmúlt időszakban az MNASZ - és ezen belül döntően a rali szakág - ketté, illetve mára már többfelé szakadt. Ezzel párhuzamosan azt tapasztaltam, hogy az a támogatottság, ami 2007-ben még segítette a munkámat, napjainkra lecsökkent. Ennek hiányában viszont nem lehet eredményes munkát végezni. A korábbiakban már többször elmondtam, hogy véleményem szerint a hazai autósport élet csak akkor fog tudni újra fejlődni, ha vissza tudjuk állítani a Szövetség egységességét. Ezt a két szempontot figyelembe véve döntöttem úgy, hogy a lemondásommal lehetőséget biztosítok a rali szakágban érdekelt tagszervezeteknek, hogy egy olyan szakágvezetőt választhassanak, akinek a támogatottsága széleskörűbb, mint az enyém, és aki ennek révén egységesebbé tudja tenni a Szövetséget. Az elmúlt időszakban azt láttam, hogy a szembenálló felek hol közeledtek, hol ismét távolodtak egymástól. Remélem, hogy egy szélesebb körű támogatottsággal rendelkező szakágvezető megválasztása a közeledést fogja erősíteni és a megfelelő kompromisszumok megtalálása, ismét az egységes MNASZ irányába fogja terelni a folyamatokat.
- Mióta forgott ez a fejedben? - Többször megfordult a fejemben a lemondás gondolata, de az ember nem szívesen fagyja félbe azt a munkát, amit elkezdett. Szintén visszatartott a lemondástól, hogy úgy éreztem, hogy azok, akik 2007-ben bizalmat szavaztak nekem, még mindig igényt tartanak a munkámra. Most alakult ki egy olyan helyzet, hogy egyfelől úgy éreztem, hogy a lemondásom révén közelebb kerülhetünk egy kompromisszumos megoldáshoz, másfelől - és ez egyszerű sportszakmai megfontolás - a versenynaptár is kínálta ezt az időszakot, mivel az Ózd Rallye-t követően hosszabb szünet lesz és így az új szakágvezetés megalakítására lesz elegendő idő.
- A lemondás oka tehát a támogatás hiánya. Fáj ez? - A támogatottság hiánya. Nyilvánvalóan ki kell értékelnem magamban a támogatottságom csökkenésének okait. Egyfelől biztosan követtem el én is hibákat, másfelől úgy gondolom egy olyan időszakban vettem át a szakág vezetését, ami nagyon nehéz döntéseket követelt meg. Biztos, hogy hoztunk olyan döntéseket, melyekkel nem lehet népszerűnek lenni - például a nevezési díjak jelentős emelése - de ma is vallom, hogy ezt a lépést meg kellett hozni, mert például enélkül, bizonytalanná vált volna a 2008-as bajnokság.
Azt is látni kell, hogy nagyon nehéz gazdasági környezet alakult ki Magyarországon. Ilyen körülmények között sikerült a szakág gazdálkodását stabilizálni, annak ellenére, hogy a bevételi lehetőségek szűkültek, de ez ismét áldozatokkal járt. Ezeken túlmenően nem lehet szó nélkül elmenni amellett az ellenpropaganda hadjárat mellett, amely okkal - ok nélkül, számtalan alkalommal valótlanságokat tényként feltüntetve, próbálta lejáratni az RSB-t és vezetőjét. Természetesen ezek sem múltak el nyomtalanul.
- Nem önjelöltként lettél a szakág vezetője, hanem felkértek. Az elmúlt 18 hónap alatt melyik volt az a pont, amikor érzésed szerint átfordult a tagság beléd vetett bizalma? - Ez egy folyamat volt, nem tudok egy pillanatot kiemelni. A változás okai - az előző kérdésben említettem néhányat - folyamatosan jelen voltak.
- Mit fogsz ezután csinálni? - Mint a lemondásomban is írtam, a továbbiakban is szívesen vállalok szerepet a hazai autósport területén. Ez jelentheti azt, hogy amennyiben a rali szakág életében szükség van a munkámra itt is készséggel dolgozom, de - habár ezt kritikaként is felrótták nekem - a Szövetség további szakágaiban is örömmel tevékenykedem. Az elmúlt évek során valamennyi szakágban dolgoztam már, ha igény van rá, a továbbiakban sem kívánok az autósportnak hátat fordítani.
- Volt olyan döntés vagy tett, amit megbántál az elmúlt másfél évben? - Nem. Így utólag biztosan találnék olyan esetet, amikor a mai fejemmel másként tennék, döntenék, de nem gondolnám, hogy bármit is meg kellene bánnom.
- Kit tudsz elképzelni új szakágvezetőként? - Ennek a meghatározása nem az én feladatom, de még csak sugallani sem szeretnék egyetlen nevet sem. Van a Szövetségnek körülbelül 100, a rali szakágban érdekelt tagszervezete. Szerintem ez az Ő kompetenciájuk és éppen ennek a lehetőségnek, hogy Ők választhassanak, szerettem volna utat adni a lemondásommal.
Én egyet szeretnék kérni: szánjon mindenki egy kis időt a jelölésre. Jó lenne, ha valamennyi, jelölésre jogosult tagszervezet leadná a jelölését. Mindenki forduljon egy kicsit magába, alaposan gondolja végig, hogy ki lehet az a személy, aki a rali szakágat az elkövetkezendő években a véleménye szerint a legjobban tudja majd irányítani. Jó lenne, ha mindenki a saját véleményére hagyatkozva nyújtaná be a javaslatát és nem - bármely oldal - szavazatgyűjtői szednék össze azokat. Szerintem ez vezethetne el oda, hogy újra egységessé válhatna a rali szakág.
Ez a hír most jelenik meg 4066. alkalommal
|