Lemondott a szakágvezető
interjú Kassai Andrással
2008-07-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698793
Napi oldal:
7741
Jelenleg:
981
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kassai Andrást kérdeztük a lemondásának okairól és a továbbiakról.
Először itt a lemondó levél, alább pedig az interjú:

- Miért mondtál le?
- Mindenki előtt ismeretes, hogy az elmúlt időszakban az MNASZ - és ezen belül döntően a rali szakág - ketté, illetve mára már többfelé szakadt. Ezzel párhuzamosan azt tapasztaltam, hogy az a támogatottság, ami 2007-ben még segítette a munkámat, napjainkra lecsökkent. Ennek hiányában viszont nem lehet eredményes munkát végezni. A korábbiakban már többször elmondtam, hogy véleményem szerint a hazai autósport élet csak akkor fog tudni újra fejlődni, ha vissza tudjuk állítani a Szövetség egységességét. Ezt a két szempontot figyelembe véve döntöttem úgy, hogy a lemondásommal lehetőséget biztosítok a rali szakágban érdekelt tagszervezeteknek, hogy egy olyan szakágvezetőt választhassanak, akinek a támogatottsága széleskörűbb, mint az enyém, és aki ennek révén egységesebbé tudja tenni a Szövetséget. Az elmúlt időszakban azt láttam, hogy a szembenálló felek hol közeledtek, hol ismét távolodtak egymástól. Remélem, hogy egy szélesebb körű támogatottsággal rendelkező szakágvezető megválasztása a közeledést fogja erősíteni és a megfelelő kompromisszumok megtalálása, ismét az egységes MNASZ irányába fogja terelni a folyamatokat.      

- Mióta forgott ez a fejedben?
- Többször megfordult a fejemben a lemondás gondolata, de az ember nem szívesen fagyja félbe azt a munkát, amit elkezdett. Szintén visszatartott a lemondástól, hogy úgy éreztem, hogy azok, akik 2007-ben bizalmat szavaztak nekem, még mindig igényt tartanak a munkámra. Most alakult ki egy olyan helyzet, hogy egyfelől úgy éreztem, hogy a lemondásom révén közelebb kerülhetünk egy kompromisszumos megoldáshoz, másfelől - és ez egyszerű sportszakmai megfontolás - a versenynaptár is kínálta ezt az időszakot, mivel az Ózd Rallye-t követően hosszabb szünet lesz és így az új szakágvezetés megalakítására lesz elegendő idő.  

- A lemondás oka tehát a támogatás hiánya. Fáj ez?
- A támogatottság hiánya. Nyilvánvalóan ki kell értékelnem magamban a támogatottságom csökkenésének okait. Egyfelől biztosan követtem el én is hibákat, másfelől úgy gondolom egy olyan időszakban vettem át a szakág vezetését, ami nagyon nehéz döntéseket követelt meg. Biztos, hogy hoztunk olyan döntéseket, melyekkel nem lehet népszerűnek lenni - például a nevezési díjak jelentős emelése - de ma is vallom, hogy ezt a lépést meg kellett hozni, mert például enélkül, bizonytalanná vált volna a 2008-as bajnokság.
Azt is látni kell, hogy nagyon nehéz gazdasági környezet alakult ki Magyarországon. Ilyen körülmények között sikerült a szakág gazdálkodását stabilizálni, annak ellenére, hogy a bevételi lehetőségek szűkültek, de ez ismét áldozatokkal járt. Ezeken túlmenően nem lehet szó nélkül elmenni amellett az ellenpropaganda hadjárat mellett, amely okkal - ok nélkül, számtalan alkalommal valótlanságokat tényként feltüntetve, próbálta lejáratni az RSB-t és vezetőjét. Természetesen ezek sem múltak el nyomtalanul. 

- Nem önjelöltként lettél a szakág vezetője, hanem felkértek. Az elmúlt 18 hónap alatt melyik volt az a pont, amikor érzésed szerint átfordult a tagság beléd vetett bizalma?
- Ez egy folyamat volt, nem tudok egy pillanatot kiemelni. A változás okai - az előző kérdésben említettem néhányat - folyamatosan jelen voltak.

- Mit fogsz ezután csinálni?
- Mint a lemondásomban is írtam, a továbbiakban is szívesen vállalok szerepet a hazai autósport területén. Ez jelentheti azt, hogy amennyiben a rali szakág életében szükség van a munkámra itt is készséggel dolgozom, de - habár ezt kritikaként is felrótták nekem - a Szövetség további szakágaiban is örömmel tevékenykedem. Az elmúlt évek során valamennyi szakágban dolgoztam már, ha igény van rá, a továbbiakban sem kívánok az autósportnak hátat fordítani.

- Volt olyan döntés vagy tett, amit megbántál az elmúlt másfél évben?
- Nem. Így utólag biztosan találnék olyan esetet, amikor a mai fejemmel másként tennék, döntenék, de nem gondolnám, hogy bármit is meg kellene bánnom.

- Kit tudsz elképzelni új szakágvezetőként?
- Ennek a meghatározása nem az én feladatom, de még csak sugallani sem szeretnék egyetlen nevet sem. Van a Szövetségnek körülbelül 100, a rali szakágban érdekelt tagszervezete. Szerintem ez az Ő kompetenciájuk és éppen ennek a lehetőségnek, hogy Ők választhassanak, szerettem volna utat adni a lemondásommal.

Én egyet szeretnék kérni: szánjon mindenki egy kis időt a jelölésre. Jó lenne, ha valamennyi, jelölésre jogosult tagszervezet leadná a jelölését. Mindenki forduljon egy kicsit magába, alaposan gondolja végig, hogy ki lehet az a személy, aki a rali szakágat az elkövetkezendő években a véleménye szerint a legjobban tudja majd irányítani. Jó lenne, ha mindenki a saját véleményére hagyatkozva nyújtaná be a javaslatát és nem - bármely oldal - szavazatgyűjtői szednék össze azokat. Szerintem ez vezethetne el oda, hogy újra egységessé válhatna a rali szakág.

Ez a hír most jelenik meg 4066. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k