AUTOMOBIL ÉS TUNING SHOW 2022. május 27-29. Budapest, Hungexpo
Lendvai Pistikéből István lett!
10 éve majdnem gyári pilóta lett, pedig jogosítványa sem volt
2018-11-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
602324777
Napi oldal:
15530
Jelenleg:
710
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 2.futam után
1.
Suborits Péter
420
2. Martin Márkó
372
3. Martinák Balázs
334
4. Gál Krisztián
331
5. Szücs Benedek
317
6. Liktor Balázs
293
7. Tim Gábor
285
8. Balázs Benedek
265
9. Markó Zoltán
260
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 4. futam,
a Portugal Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
106
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
60
3. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
38
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
37
5. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
36
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
34
7. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
8. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
20
9. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship
a 3. futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
70
2. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
65
3. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
4. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
35
5. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
34
6. Simone Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
32
7. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
8. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
29
9. Simon Wagner
SKODA Fabia R5 Evo
28
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
74,8
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
61,8
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
51,8
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
37
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
33,8
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
27
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
22
8. Ifj.Fekete László
Skoda Fabia R5
20,3
9. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
20
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
50,4
3. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
45
4. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
7. Szőllősi Roland
BMW
25,4
8. Ráti Gergely
Ford Escort MkII
25,2
9.
Határ Attila
Peugeot 306
22,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az első futam,
a Salgó Rally után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
15
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
8
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
6
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
4
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
62,6
2. Takács István
BMW E36
52,2
3. Geng Bence
Honda Civic
50,6
4. Békési Richárd
BMW 320
47,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
30,6
6. Técely Tamás
Honda Civic
22,8
7. Guzi János
Honda Civic
22
8. Géczi László
Lada 2107
19
9. Magyar Péter
Lada 21011
18,0
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

lendvai_pistikebol_istvan_lett_9

Rég örültem meg ennyire egy névnek a nevezési listán, mint most, amikor megláttam Lendvai Rolf Pistike nevét a Rallye2 mezőnyében.
Aki emlékszik rá, az sosem fogja elfelejteni azt a tehetséges srácot, akivel a gyári Suzuki csapat vezetője tárgyalt, de mégsem tudott eljutni oda, ahova sokan sosem tudnak... és nem azért, mert nem volt tehetsége: egyszerűen nem volt jogosítványa...
A család és néhány barát hatalmasat küzdött, de a sikertelen próbálkozások kiürítették a családi kasszát és megtört a lendület...

Szia Nagyon rég láttunk versenyautóban… Mikor is?
-Szia! Utoljára 2014 Szilveszter Rally-n mentem Tóth László barátom Mitsubishi Lancer Evo 8-as versenyautójával. Azóta jó nagy kihagyásom volt. Sajnos. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_8

Mondd el egy kicsit azoknak, akik nem ismernek, hogy is kezdődött a pályafutásod?
Édesapám régen versenyzett és általa csöppentem bele ebbe a sportba. 5 éves koromban kaptam meg az első autómat, ami egy Audi 80-as automata váltós autó volt.  8 évesen kaptam meg az első Zsigulimat, amit megpróbáltunk annyira „fejleszteni”, hogy tudjunk indulni versenyeken. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_11

2002-ben álltam először rajthoz 10 évesen, Debrecenben a Simararing-en Junior kategóriában. 2003-ban váltottunk és vettünk egy Peugeot 205 GTI-t.  Még ebben az évben, lehetőséget kaptam, hogy nemcsak rallycrossban, hanem rallysprinteken is induljak. A rallycross évünk jól sikerült az év végi értékelésben a 2. helyet tudtuk megszerezni. Életem első rallysprint versenye Tolcsván volt, ami számunkra nagy lépést jelentett. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_12

2004-ben a rallycross mellett sok Rallysprint futamon tudnunk rajthoz állni. Sőt még sikeresen megnyertem a Rabócsi Ringen zajló gokart iskolát. A 2004-es év hozott még egy olyan nagy lehetőséget hogy indulni tudtam a Miskolc és a Zemplén Rally előtti prológon. Amit akkor gyerek fejjel fel sem tudtam fogni, hogy hol vagyok :D Nem tudtuk már akkor sem eléggé megköszönni Ifj Tóth János édesapjának (Isten nyugosztalja) azt a rengeteg segítséget, hogy el tudjunk indulni a prológon. Hatalmas élmény volt.

lendvai_pistikebol_istvan_lett_10

A rallypsrinteken sorra jöttek a dobogós eredmények, és a Junior Rallycross bajnokságot megnyertem.

2005-ben eljutottunk odáig hogy csak rallysprinten indultunk egész évben a jól bevált 205-ös Peugeot-val. Szinte az összes sprinten kupával tértünk haza. Éreztük a fejlődést és az autó is kezdett összeállni. A kétkerekes kupa abszolút 3.hely és kategória 2.helyet szereztük meg év végén. 

2006-ban egy új 205 GTI-vel vágtunk neki az évnek, ami sokkal erősebb volt, mint az előzőek. Látszódott is az eredményünkön. Nagyon sok tapasztalatot szereztem 2006-ban. Nagyon boldogok voltunk, nem csak azért mert az összes Rallysprinten sikerült dobogón állni hanem a Rea2 Rallysprint abszolút és kategória bajnoka lettünk. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_5

Aztán jött a változások éve 2007. Az eredményeimre való tekintettel engedélyt kaptam indulásra a Suzuki Swift kupába. Magyarország legfiatalabb gyorsasági szakág versenyzője lettem, ami hihetetlen volt. Persze nagyon sok munkát és időt raktunk bele. De nagyon megérte. Sikerült egy nagyon jó csapatot választanunk a Proex motorsportot. Tőlük is nagyon sok támogatást és tesztlehetőséget kaptam. Az első Suzuki kupás versenyemen rögtön az első sorból rajtoltam. Viszont az öröm nem sokáig tartott, kb. az első kanyarig… :D összeütköztem egy sporttárssal. A következő versenyeken mindig benne voltam a top 5-ben. Így sikerült a 30 versenyzőből 7. helyen végezni a bajnokságban. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_4
Ezek után jött életem legnagyobb lehetősége, a Suzuki Sport Europe megkeresésének eleget téve kijutottunk a Wales Rally világbajnokság keretein belül megrendezett Suzuki Swift World Contest-re. Ez a Super Special-on került megrendezésre a Cardiff-i csarnokba. Itt a navigátorom Répa Kata volt, aki még Marcus Grönholm sisakját is megszerezte nekem. Leírhatatlan érzés volt, amit mi ott átéltünk. Több selejtezőn keresztül kerültünk végső ellenfelünkhöz, aki az akkor Suzuki gyári pilótája volt, Nicolas Bernardi.

lendvai_pistikebol_istvan_lett_3

Végezetül mögötte értünk célba a 2. helyen. Az eddigi pályafutásom legnagyobb élményem ez volt. Sose fogom elfelejteni, és ami még nagyon durva volt, hogy a verseny előtt volt egy versenyzői eligazítás amint vége lett oda jött hozzánk egy magyar srác és bemutatkozott – Sziasztok, Sitku Tamás vagyok.. Csak néztünk ki a fejünkből, hogy úristen egy magyar fiú ITT :D sőt földiek is vagyunk :D . Végül kiderült, hogy Tamás a Niki Schelle csapatának első számú szerelője. Nagyon sokat köszönhetek ennek a versenynek, sok barátot es kapcsolatot szereztem. A Wales rally után meghívást kaptunk egy teszt lehetőségre, amit a Suzuki Sport Europe szervezett. Itt mutatták be az SSE által gyártott Gr.N-es Swiftet. Természetesen éltünk a lehetőséggel és elmentünk. De ami ott történt azt az álmomban sem gondoltam volna. Miután az N-es Swift-el mentünk jó néhány kört és mellettem ült Yasuhiro Ishii a SSE igazgatója. Amint megálltunk mondta, hogy jó akkor most teszteld a S1600-ast. Először azt hittem viccel. De amint láttuk, hogy elkezdik melegíteni a Swift S1600-ot már tudtuk, hogy nekünk melegítik. Minden vágyam az volt, hogy ilyen kocsival tudjak menni. Hatalmas élmény volt, egy álom valósult meg!

lendvai_pistikebol_istvan_lett_6

2008-ban nagyon sok egyeztetés ment az SSE és közöttünk. Szerették volna, ha a 2008-tól elkezdjük a közös együttműködést. Egyedül azzal volt probléma, hogy 15 éves voltam és nem volt jogosítványom. Az SSE kérvényt írt az MNASZ-nek hogy a szükséges licencet adja meg nekem. Innen indult a rémálom! Az MNASZ vezetőségének javaslatára kirepültem Amerikába és levizsgáztam. Bemutattam a jogsimat az akkori szakágvezetőnek, és közölte velem, hogy amerikai jogosítványra nem kapok licencet. Bármilyen kérelmet adtunk be semmi nem állta meg a helyét sajnos. Természetesen közben a gyorsasági szakágban a Suzuki Kupában versenyeztem. Próbáltunk mindig a legjobb eredményekkel a célba érni, minden versenyen dobogón voltunk szinte. Csak az utolsó futamot nem tudtam befejezni egy defekt miatt. Így a bajnokságban 30 indulóból 3. helyen végeztem. 

2009-től jött a neheze, amire azt hittük, hogy innen indul be igazán a „Karrier” mivel júliusban töltöttem a 17-et és végre hivatalosan is lett magyar jogosítványom. Sajnos akkor jött a világválság és a SSE kiszállt az autósportból. Mi nem engedhettük meg azt, hogy több millió forintot költsünk el versenyhétvégén, szponzort sajnos nem találtunk. Szóval csak az volt, amit a család össze tud szedni. Két rallysprinten és egy Szombathely Rally-n tudtunk elindulni. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_7

2010-ben Sitku Tamás barátommal összeülve találtuk ki, hogy induljunk egy versenyen, mert neki van egy N-es Swiftje, sikeresen elindultunk az Arad Rally-n. Nagyon jó pályák voltak tempós szakaszokkal. Viszont a verseny nem éppen a legjobban alakult. Kategória dobogós helyéről estünk ki Madár Tibor navigátorommal. Egy tempós kanyarban lecsúsztunk és egy lápos területre estünk, ahonnan nem tudtunk kijönni. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_2

2012-ben ülhettem újra versenyautóba. A B.A.Z megyei rallysprint-en Nagykállóban. Kiscsák Attila barátom Evo 6-os autóját béreltük. Ezen a hazai versenyen sikerült 2 év kihagyás után újra nyernem. Nagy büszkeséggel töltött el, hogy hazai versenyen tudtunk 1. helyezést szerezni. Ezután megint 2 év kihagyás és a fent említett 2014 Szilveszter rally-n indultunk utoljára. Jól éreztük magunkat, kategória 3. helyén végeztünk. Ezt a rengeteg élményt és boldogságot szeretném megköszönni a családomnak és a barátaimnak, akik mindvégig mellettem álltak. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_1

Nagyon örülök, hogy újra a nevezési listán olvashatjuk a neved! Milyen autóval indulsz, kitől van, kik segítettek? 
Én vagyok a legboldogabb, hogy újra tudok menni. Citroen C2 R2 max-al megyünk. Az autót Bakó Lacitól béreljük. Nagyon sokszor beszéltünk már a Lacival, hogy menni szeretnék, de sajnos csak most jött össze. A családom és a barátaim, navigátorom Madár Tibi illetve az üzleti partnereim segítettek összerakni ezt a versenyt. Nagyon hálás vagyok érte. 

Mik a terveid? Mikor lennél elégedett a futam után?
Húú.. A terv az, hogy célba érjek. Ennyi év kihagyás után csak jól akarom magam érezni. Újra autóba ülni, gyűjteni a versenykilométereket és hogy fülig érjen a szám.:D De természetesen az időket is fogjuk nézni.. :D 

Szeretnéd folytatni? Mi kell hozzá? Milyen autóval mennél szívesen? 
Szeretném-e folytatni??? :D Minden vágyam! Újra vissza akarok kerülni ebbe a közegbe. Mivel az életem ez a sport. Folyamatosan keresem a támogatókat, de sajnos nagyon nehéz szponzort találni. De nem adom fel! Soha!! 

Peugeot 208 R2-es autóval szeretnék indulni a Peugeot kupában. Az nekem való úgy érzem, meg van Peugeot-os overallom is, már csak egy autó kell. :) 

Sok ígéretet kaptam a 2019-es évre. De ugye tudjuk, hogy az ígéret semmi, amíg nincs kézzel fogható nyoma, mert ha az ígéretekre hagyatkoznánk, akkor már VB-n mennék :D Viccet félre téve, rakom össze a 2019-es évet és szeretnék végre egy teljes Rally 1-es évet végig csinálni a Peugeot kupába ! 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 5729. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19202122
23 24 25 26 272829
30 31 01 02030405
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.06.02.

részletes infóink

2022.06.11-12.

részletes infóink

2022.06.23-25.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k