24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Lendvai Pistikéből István lett!
10 éve majdnem gyári pilóta lett, pedig jogosítványa sem volt
2018-11-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
779531446
Napi oldal:
26548
Jelenleg:
1411
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

lendvai_pistikebol_istvan_lett_9

Rég örültem meg ennyire egy névnek a nevezési listán, mint most, amikor megláttam Lendvai Rolf Pistike nevét a Rallye2 mezőnyében.
Aki emlékszik rá, az sosem fogja elfelejteni azt a tehetséges srácot, akivel a gyári Suzuki csapat vezetője tárgyalt, de mégsem tudott eljutni oda, ahova sokan sosem tudnak... és nem azért, mert nem volt tehetsége: egyszerűen nem volt jogosítványa...
A család és néhány barát hatalmasat küzdött, de a sikertelen próbálkozások kiürítették a családi kasszát és megtört a lendület...

Szia Nagyon rég láttunk versenyautóban… Mikor is?
-Szia! Utoljára 2014 Szilveszter Rally-n mentem Tóth László barátom Mitsubishi Lancer Evo 8-as versenyautójával. Azóta jó nagy kihagyásom volt. Sajnos. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_8

Mondd el egy kicsit azoknak, akik nem ismernek, hogy is kezdődött a pályafutásod?
Édesapám régen versenyzett és általa csöppentem bele ebbe a sportba. 5 éves koromban kaptam meg az első autómat, ami egy Audi 80-as automata váltós autó volt.  8 évesen kaptam meg az első Zsigulimat, amit megpróbáltunk annyira „fejleszteni”, hogy tudjunk indulni versenyeken. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_11

2002-ben álltam először rajthoz 10 évesen, Debrecenben a Simararing-en Junior kategóriában. 2003-ban váltottunk és vettünk egy Peugeot 205 GTI-t.  Még ebben az évben, lehetőséget kaptam, hogy nemcsak rallycrossban, hanem rallysprinteken is induljak. A rallycross évünk jól sikerült az év végi értékelésben a 2. helyet tudtuk megszerezni. Életem első rallysprint versenye Tolcsván volt, ami számunkra nagy lépést jelentett. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_12

2004-ben a rallycross mellett sok Rallysprint futamon tudnunk rajthoz állni. Sőt még sikeresen megnyertem a Rabócsi Ringen zajló gokart iskolát. A 2004-es év hozott még egy olyan nagy lehetőséget hogy indulni tudtam a Miskolc és a Zemplén Rally előtti prológon. Amit akkor gyerek fejjel fel sem tudtam fogni, hogy hol vagyok :D Nem tudtuk már akkor sem eléggé megköszönni Ifj Tóth János édesapjának (Isten nyugosztalja) azt a rengeteg segítséget, hogy el tudjunk indulni a prológon. Hatalmas élmény volt.

lendvai_pistikebol_istvan_lett_10

A rallypsrinteken sorra jöttek a dobogós eredmények, és a Junior Rallycross bajnokságot megnyertem.

2005-ben eljutottunk odáig hogy csak rallysprinten indultunk egész évben a jól bevált 205-ös Peugeot-val. Szinte az összes sprinten kupával tértünk haza. Éreztük a fejlődést és az autó is kezdett összeállni. A kétkerekes kupa abszolút 3.hely és kategória 2.helyet szereztük meg év végén. 

2006-ban egy új 205 GTI-vel vágtunk neki az évnek, ami sokkal erősebb volt, mint az előzőek. Látszódott is az eredményünkön. Nagyon sok tapasztalatot szereztem 2006-ban. Nagyon boldogok voltunk, nem csak azért mert az összes Rallysprinten sikerült dobogón állni hanem a Rea2 Rallysprint abszolút és kategória bajnoka lettünk. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_5

Aztán jött a változások éve 2007. Az eredményeimre való tekintettel engedélyt kaptam indulásra a Suzuki Swift kupába. Magyarország legfiatalabb gyorsasági szakág versenyzője lettem, ami hihetetlen volt. Persze nagyon sok munkát és időt raktunk bele. De nagyon megérte. Sikerült egy nagyon jó csapatot választanunk a Proex motorsportot. Tőlük is nagyon sok támogatást és tesztlehetőséget kaptam. Az első Suzuki kupás versenyemen rögtön az első sorból rajtoltam. Viszont az öröm nem sokáig tartott, kb. az első kanyarig… :D összeütköztem egy sporttárssal. A következő versenyeken mindig benne voltam a top 5-ben. Így sikerült a 30 versenyzőből 7. helyen végezni a bajnokságban. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_4
Ezek után jött életem legnagyobb lehetősége, a Suzuki Sport Europe megkeresésének eleget téve kijutottunk a Wales Rally világbajnokság keretein belül megrendezett Suzuki Swift World Contest-re. Ez a Super Special-on került megrendezésre a Cardiff-i csarnokba. Itt a navigátorom Répa Kata volt, aki még Marcus Grönholm sisakját is megszerezte nekem. Leírhatatlan érzés volt, amit mi ott átéltünk. Több selejtezőn keresztül kerültünk végső ellenfelünkhöz, aki az akkor Suzuki gyári pilótája volt, Nicolas Bernardi.

lendvai_pistikebol_istvan_lett_3

Végezetül mögötte értünk célba a 2. helyen. Az eddigi pályafutásom legnagyobb élményem ez volt. Sose fogom elfelejteni, és ami még nagyon durva volt, hogy a verseny előtt volt egy versenyzői eligazítás amint vége lett oda jött hozzánk egy magyar srác és bemutatkozott – Sziasztok, Sitku Tamás vagyok.. Csak néztünk ki a fejünkből, hogy úristen egy magyar fiú ITT :D sőt földiek is vagyunk :D . Végül kiderült, hogy Tamás a Niki Schelle csapatának első számú szerelője. Nagyon sokat köszönhetek ennek a versenynek, sok barátot es kapcsolatot szereztem. A Wales rally után meghívást kaptunk egy teszt lehetőségre, amit a Suzuki Sport Europe szervezett. Itt mutatták be az SSE által gyártott Gr.N-es Swiftet. Természetesen éltünk a lehetőséggel és elmentünk. De ami ott történt azt az álmomban sem gondoltam volna. Miután az N-es Swift-el mentünk jó néhány kört és mellettem ült Yasuhiro Ishii a SSE igazgatója. Amint megálltunk mondta, hogy jó akkor most teszteld a S1600-ast. Először azt hittem viccel. De amint láttuk, hogy elkezdik melegíteni a Swift S1600-ot már tudtuk, hogy nekünk melegítik. Minden vágyam az volt, hogy ilyen kocsival tudjak menni. Hatalmas élmény volt, egy álom valósult meg!

lendvai_pistikebol_istvan_lett_6

2008-ban nagyon sok egyeztetés ment az SSE és közöttünk. Szerették volna, ha a 2008-tól elkezdjük a közös együttműködést. Egyedül azzal volt probléma, hogy 15 éves voltam és nem volt jogosítványom. Az SSE kérvényt írt az MNASZ-nek hogy a szükséges licencet adja meg nekem. Innen indult a rémálom! Az MNASZ vezetőségének javaslatára kirepültem Amerikába és levizsgáztam. Bemutattam a jogsimat az akkori szakágvezetőnek, és közölte velem, hogy amerikai jogosítványra nem kapok licencet. Bármilyen kérelmet adtunk be semmi nem állta meg a helyét sajnos. Természetesen közben a gyorsasági szakágban a Suzuki Kupában versenyeztem. Próbáltunk mindig a legjobb eredményekkel a célba érni, minden versenyen dobogón voltunk szinte. Csak az utolsó futamot nem tudtam befejezni egy defekt miatt. Így a bajnokságban 30 indulóból 3. helyen végeztem. 

2009-től jött a neheze, amire azt hittük, hogy innen indul be igazán a „Karrier” mivel júliusban töltöttem a 17-et és végre hivatalosan is lett magyar jogosítványom. Sajnos akkor jött a világválság és a SSE kiszállt az autósportból. Mi nem engedhettük meg azt, hogy több millió forintot költsünk el versenyhétvégén, szponzort sajnos nem találtunk. Szóval csak az volt, amit a család össze tud szedni. Két rallysprinten és egy Szombathely Rally-n tudtunk elindulni. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_7

2010-ben Sitku Tamás barátommal összeülve találtuk ki, hogy induljunk egy versenyen, mert neki van egy N-es Swiftje, sikeresen elindultunk az Arad Rally-n. Nagyon jó pályák voltak tempós szakaszokkal. Viszont a verseny nem éppen a legjobban alakult. Kategória dobogós helyéről estünk ki Madár Tibor navigátorommal. Egy tempós kanyarban lecsúsztunk és egy lápos területre estünk, ahonnan nem tudtunk kijönni. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_2

2012-ben ülhettem újra versenyautóba. A B.A.Z megyei rallysprint-en Nagykállóban. Kiscsák Attila barátom Evo 6-os autóját béreltük. Ezen a hazai versenyen sikerült 2 év kihagyás után újra nyernem. Nagy büszkeséggel töltött el, hogy hazai versenyen tudtunk 1. helyezést szerezni. Ezután megint 2 év kihagyás és a fent említett 2014 Szilveszter rally-n indultunk utoljára. Jól éreztük magunkat, kategória 3. helyén végeztünk. Ezt a rengeteg élményt és boldogságot szeretném megköszönni a családomnak és a barátaimnak, akik mindvégig mellettem álltak. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_1

Nagyon örülök, hogy újra a nevezési listán olvashatjuk a neved! Milyen autóval indulsz, kitől van, kik segítettek? 
Én vagyok a legboldogabb, hogy újra tudok menni. Citroen C2 R2 max-al megyünk. Az autót Bakó Lacitól béreljük. Nagyon sokszor beszéltünk már a Lacival, hogy menni szeretnék, de sajnos csak most jött össze. A családom és a barátaim, navigátorom Madár Tibi illetve az üzleti partnereim segítettek összerakni ezt a versenyt. Nagyon hálás vagyok érte. 

Mik a terveid? Mikor lennél elégedett a futam után?
Húú.. A terv az, hogy célba érjek. Ennyi év kihagyás után csak jól akarom magam érezni. Újra autóba ülni, gyűjteni a versenykilométereket és hogy fülig érjen a szám.:D De természetesen az időket is fogjuk nézni.. :D 

Szeretnéd folytatni? Mi kell hozzá? Milyen autóval mennél szívesen? 
Szeretném-e folytatni??? :D Minden vágyam! Újra vissza akarok kerülni ebbe a közegbe. Mivel az életem ez a sport. Folyamatosan keresem a támogatókat, de sajnos nagyon nehéz szponzort találni. De nem adom fel! Soha!! 

Peugeot 208 R2-es autóval szeretnék indulni a Peugeot kupában. Az nekem való úgy érzem, meg van Peugeot-os overallom is, már csak egy autó kell. :) 

Sok ígéretet kaptam a 2019-es évre. De ugye tudjuk, hogy az ígéret semmi, amíg nincs kézzel fogható nyoma, mert ha az ígéretekre hagyatkoznánk, akkor már VB-n mennék :D Viccet félre téve, rakom össze a 2019-es évet és szeretnék végre egy teljes Rally 1-es évet végig csinálni a Peugeot kupába ! 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 6218. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
040506 07 08 0910
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
2025.08.15-17.

részletes infóink

2025.08.14-16.

részletes infóink

2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k