
Hamarosan itt a bajnokság kezdete, az évadnyitó Bükfürdő Rallye előtt Matics Misivel beszélgettem, akik nemrég még a tatabányai futamon szoktatták vissza magukat a versenyzéshez.

Ti is ott voltatok Tatabányán az RTE versenyen, teszteltetek.
Hogyan sikerült?
Ha jól tudom, akkor második helyen végeztünk. Mindig a tesztekről beszélünk, de már szerintem is annyira unalmas ez a téma, hogy inkább kerüljük ennek a szónak még a használatát is. :-) Mivel egyelőre ORB verseny még nem volt, de hamarosan következik, így szerettük volna előtte megmozgatni magunkat és a kocsit is. Nem is volt messze Tatabánya, így pont alkalmas volt egy kisebb bemelegítésre.
Milyenek voltak a pályák?
Sokak háborognak a rábaringi gyorsasági miatt, de nekem tetszik az is, ugyanúgy, mint a Tatabánya-Rugógyár, vagy az Oroszlány-Pusztavám gyorsasági szakasz. Utóbbiakon már nagyon-nagyon régóta nem versenyeztünk - utoljára még a Zsigulival -, így jó is volt újra ezeken menni.

Milyen volt a túrások közt az ORB-s mezőny?
Ha megnézem a bükfürdői nevezési listát, akkor azt mondhatom, hogy a fele ORB-s mezőny ott volt Tatabányán.
Milyen volt a rendezés?
Abszolút ötösre vizsgáztak, ezt szerettem is volna megemlíteni, nagyon jó volt, amit produkáltak, az apróságokkal együtt. Gyűjtőben egy kis szendvics, egy kis üdítő... erről azért példát vehetnének az ORB-s rendezők! Kevesebb gyorsasági távot mentünk persze, de viszont 1/3 nevezési díjért, és ebbe még belefért egy kis apróság is a rendező részéről. Le kellene ülniük a túrás és ORB-s rendezőknek, és közösen megbeszélniük, mert mindenki csak sírdogál állandóan... hát így, így kell megrendezni egy versenyt!

Jó eredmény ez a második hely?
Úgy gondolom, hogy igen. Botka Duduék vertek meg minket, de ők azért egy R4-essel mennek, mi pedig az N-esekhez - és saját magunkhoz - képest is gyorsabban mentünk, mint szoktunk. A kocsi is jól muzsikált, mi is felszabadultan autóztunk, és ez nagyon jól esett! Az első napon a Rábaringen kellett teljesíteni, ott szokás szerint a rajt után 50 méterrel már nincs hangosítás, de nem okozott túl nagy problémát, mert nagyrészt tudtam fejből, és eléggé belátható is. Innét kezdve a nézőknek autóztunk, ahol lehetett, ott húztam a racsnit, mentünk lapjával... kicsit az idő rovására ment, és persze négy gumi is odaveszett azonnal. Másnap is a Rábaringen kezdtünk, ehhez pedig még négy gumira volt szükségünk, így mi éjjel még gumit kukáztunk, ami kibírja a reggeli kört, mert bár volt egy új garnitúránk, de azt oda vétek lett volna feltenni, mert az a pálya után eldobós lett volna. A kukázottakkal lenyomtuk a másnap reggelt, majd utána új gumikkal nekivágtunk a nem gumievő gyorsoknak. Tényleg nem volt rossz, az oroszlányin óvatosabban mentem, mert arról azért tudjuk, hogy mennyire csúszós... bár nem baj az, ha csúszik, csak nem akartam földhöz vágni egy ilyen verseny alkalmából az autót. De ott sem volt rossz!
Most viszont murva következik, és hogy ne használjuk a „teszt” szót, inkább úgy kérdezném: azóta murván jártál már? :-)
Murván még semmit... viszont kihasználjuk a versenyt megelőző próbalehetőséget! :-) Pénteken lemegyünk reggel, autózgatunk kicsit a murván. Nem is tudom, hogy akarok-e még állítgatni a kocsin. Talán sokkal célravezetőbb lenne, ha ugyanazzal az egy beállítással mennék, mert mire megszokom, mindig eltekergetem valamerre.

Mit szólsz a bükfürdői nevezési listához?
Sajnos egyre kevesebb a létszám, de ha azt nézzük, a nagykategóriák azért megvannak. Ha nem is lettünk többen, de azok helyett, akik elmentek R4-be, jöttek újak. A nagykategóriák megmaradtak, a kisebb kategóriák azok, amelyek nagyon el vannak tűnve sajnos.
Milyen viadalra számítasz?
Az elejében mindenképpen lesznek harcok, majd meglátjuk, hogy mi ebben mennyire veszünk részt. Úgy gondoltam, hogy egy jó erős kezdés, majd jöhet a folyamatosan javuló tendencia! :-) Az első kört mindenképp felmérő körnek tervezzük, mert nem illik mindjárt az első gyorson eldobni a vasat, aztán utána megpróbálunk folyamatosan gyorsulni, belakni az autót.

Szombaton, dél környékén kezdődik a verseny. Most aztán nem lesz kifogás, hogy még álmos voltál reggel!
Ki tudja, hogy mikor fekszek le, és mikor kelek fel? :-)
Mit szólsz a szombat esti prológhoz?
Nem rossz kezdeményezés, jó ötlet ez arra, hogy odacsalják a nézőket. Ha jól tudom, akkor ennek az eredménye nem is számít bele a versenybe, így lehet színezgetni egy kicsit, bár eleve murvagumival megyünk majd az aszfalton, ami már önmagában adja azt, hogy látványos legyen.
Ha előtippelned kellene, szerinted ki lesz az abszolút első ezen a versenyen?
Asi nem… és Janika sem, ők mindenképp egálban lesznek... :-) Én úgy gondolom, hogy az utóbbi eredmények, versenyek, megtett kilométerek alapján Turán Fricire kell dobnom a voksomat, ő lesz az esélyes! Na, de hát ki tudja? :-)
csapat támogatói


