KZ INVEST KUPA - 2024.jĂşnius 23. - DAKAR RING
Lepróbáltak egy második helyet
Matics Misiék Tatabányán túráztak Bükfürdő előtt
2012-05-09
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
698538434
Napi oldal:
192161
Jelenleg:
3102
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

Hamarosan itt a bajnokság kezdete, az évadnyitó Bükfürdő Rallye előtt Matics Misivel beszélgettem, akik nemrég még a tatabányai futamon szoktatták vissza magukat a versenyzéshez.

leprobaltak_egy_masodik_helyet_1

Ti is ott voltatok Tatabányán az RTE versenyen, teszteltetek.
Hogyan sikerült?
Ha jól tudom, akkor második helyen végeztünk. Mindig a tesztekről beszélünk, de már szerintem is annyira unalmas ez a téma, hogy inkább kerüljük ennek a szónak még a használatát is. :-) Mivel egyelőre ORB verseny még nem volt, de hamarosan következik, így szerettük volna előtte megmozgatni magunkat és a kocsit is. Nem is volt messze Tatabánya, így pont alkalmas volt egy kisebb bemelegítésre.

Milyenek voltak a pályák?
Sokak háborognak a rábaringi gyorsasági miatt, de nekem tetszik az is, ugyanúgy, mint a Tatabánya-Rugógyár, vagy az Oroszlány-Pusztavám gyorsasági szakasz. Utóbbiakon már nagyon-nagyon régóta nem versenyeztünk - utoljára még a Zsigulival -, így jó is volt újra ezeken menni.

leprobaltak_egy_masodik_helyet_2

Milyen volt a túrások közt az ORB-s mezőny?
Ha megnézem a bükfürdői nevezési listát, akkor azt mondhatom, hogy a fele ORB-s mezőny ott volt Tatabányán.

Milyen volt a rendezés?
Abszolút ötösre vizsgáztak, ezt szerettem is volna megemlíteni, nagyon jó volt, amit produkáltak, az apróságokkal együtt. Gyűjtőben egy kis szendvics, egy kis üdítő... erről azért példát vehetnének az ORB-s rendezők! Kevesebb gyorsasági távot mentünk persze, de viszont 1/3 nevezési díjért, és ebbe még belefért egy kis apróság is a rendező részéről. Le kellene ülniük a túrás és ORB-s rendezőknek, és közösen megbeszélniük, mert mindenki csak sírdogál állandóan... hát így, így kell megrendezni egy versenyt!

leprobaltak_egy_masodik_helyet_3

Jó eredmény ez a második hely?
Úgy gondolom, hogy igen. Botka Duduék vertek meg minket, de ők azért egy R4-essel mennek, mi pedig az N-esekhez - és saját magunkhoz - képest  is gyorsabban mentünk, mint szoktunk. A kocsi is jól muzsikált, mi is felszabadultan autóztunk, és ez nagyon jól esett! Az első napon a Rábaringen kellett teljesíteni, ott szokás szerint a rajt után 50 méterrel már nincs hangosítás, de nem okozott túl nagy problémát, mert nagyrészt tudtam fejből, és eléggé belátható is. Innét kezdve a nézőknek autóztunk, ahol lehetett, ott húztam a racsnit, mentünk lapjával... kicsit az idő rovására ment, és persze négy gumi is odaveszett azonnal. Másnap is a Rábaringen kezdtünk, ehhez pedig még négy gumira volt szükségünk, így mi éjjel még gumit kukáztunk, ami kibírja a reggeli kört, mert bár volt egy új garnitúránk, de azt oda vétek lett volna feltenni, mert az a pálya után eldobós lett volna. A kukázottakkal lenyomtuk a másnap reggelt, majd utána új gumikkal nekivágtunk a nem gumievő gyorsoknak. Tényleg nem volt rossz, az oroszlányin óvatosabban mentem, mert arról azért tudjuk, hogy mennyire csúszós... bár nem baj az, ha csúszik, csak nem akartam földhöz vágni egy ilyen verseny alkalmából az autót. De ott sem volt rossz!

Most viszont murva következik, és hogy ne használjuk a „teszt” szót, inkább úgy kérdezném: azóta murván jártál már? :-)
Murván még semmit... viszont kihasználjuk a versenyt megelőző próbalehetőséget! :-) Pénteken lemegyünk reggel, autózgatunk kicsit a murván. Nem is tudom, hogy akarok-e még állítgatni a kocsin. Talán sokkal célravezetőbb lenne, ha ugyanazzal az egy beállítással mennék, mert mire megszokom, mindig eltekergetem valamerre.

leprobaltak_egy_masodik_helyet_6

Mit szólsz a bükfürdői nevezési listához?
Sajnos egyre kevesebb a létszám, de ha azt nézzük, a nagykategóriák azért megvannak. Ha nem is lettünk többen, de azok helyett, akik elmentek R4-be, jöttek újak. A nagykategóriák megmaradtak, a kisebb kategóriák azok, amelyek nagyon el vannak tűnve sajnos.

Milyen viadalra számítasz?
Az elejében mindenképpen lesznek harcok, majd meglátjuk, hogy mi ebben mennyire veszünk részt. Úgy gondoltam, hogy egy jó erős kezdés, majd jöhet a folyamatosan javuló tendencia! :-) Az első kört mindenképp felmérő körnek tervezzük, mert nem illik mindjárt az első gyorson eldobni a vasat, aztán utána megpróbálunk folyamatosan gyorsulni, belakni az autót.

leprobaltak_egy_masodik_helyet_4

Szombaton, dél környékén kezdődik a verseny. Most aztán nem lesz kifogás, hogy még álmos voltál reggel!
Ki tudja, hogy mikor fekszek le, és mikor kelek fel? :-)

Mit szólsz a szombat esti prológhoz?
Nem rossz kezdeményezés, jó ötlet ez arra, hogy odacsalják a nézőket. Ha jól tudom, akkor ennek az eredménye nem is számít bele a versenybe, így lehet színezgetni egy kicsit, bár eleve murvagumival megyünk majd az aszfalton, ami már önmagában adja azt, hogy látványos legyen.

Ha előtippelned kellene, szerinted ki lesz az abszolút első ezen a versenyen?
Asi nem… és Janika sem, ők mindenképp egálban lesznek... :-) Én úgy gondolom, hogy az utóbbi eredmények, versenyek, megtett kilométerek alapján Turán Fricire kell dobnom a voksomat, ő lesz az esélyes! Na, de hát ki tudja? :-)

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

  kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 3242. alkalommal
Share |
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k