Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Lesz mit nézni Miskolcon!
Interjú Adamovits Márkkal, a miskolci rendezővel
2013-05-03
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684284501
Napi oldal:
47290
Jelenleg:
840
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

lesz_mit_nezni_miskolcon_1 

Nagyon várta már mindenki az év első versenyét, a lelkesedés nem csökkent, most hasonlóan várjuk a másodikat. Jöhet a Miskolc Rally, legendás pályákkal, éjszakai versenyzéssel, népkerti prológgal… amiről ezúttal a verseny rendezőjével, Adamovits Márkkal beszélgettem.

Úgy hallom, idén közelebb szervezel versenyt!
Így van, jól hallottad, idén nem az Arad Rallye-t, hanem a Miskolc Rally-t rendezzük. Végre a házam előtt lesz, és nem 450 km-re! A versenyiroda, sajtóiroda itt lesz a Plázában, amivel én pont szemben lakok, így papucsban fogok átmenni, már alig várom! :-)

Tehát azt már tudjuk, hogy közel lesz, de mit lehet még tudni erről a rendezvényről?
Hasonlóan lesz lebonyolítva, mint az Eger Rallye. Pénteken kerül sor a pályabejárásra, szombaton délelőtt zajlanak majd az átvételek, ezt követően rajtceremónia a Városház téren, és irány a Népkerti Salakpálya. Nem ér véget ezzel a versenyzés szombaton, sőt, igazán csak a délutáni órákban veszi kezdetét, amikor a prológ teljesítése után a szervizből a gyorsasági szakaszokra indul a mezőny. Természetesen ez azt is eredményezi, hogy az utolsó két kör már sötétben lesz, előreláthatólag éjjel fél 3 körül fejezi be az ORB mezőnye a versenyzést. Majd jöhet egy nagy pihenés, vasárnap pedig az Ózd környéki pályákon folytatják a harcot. Vasárnap délután a céldobogóra érkezéssel és díjkiosztóval zárul a Miskolc Rallye.

Milyen gyorsasági szakaszok lesznek a két nap során?
Szombaton a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló és a Lillafüred-Mályinka lesz a program, míg vasárnap a királdi körgyors, ill. a sátai szakasz.

lesz_mit_nezni_miskolcon_4

Mikor és hol fog versenyezni a Rallye2 és a Historic mezőnye?
Az ORB mezőny előtt fognak menni, tehát először megy a Rallye2, utána a Historic, majd az ORB. A Rallye2-esek az első napi pályákon mennek három kört, majd vasárnap délelőtt nekik már a díjkiosztó lesz.

Ez azt jelenti akkor, hogy a Rallye2 (is) sötétben megy? Az egri szerencsétlen eset miatt lesz valamilyen óvintézkedés?
Igen, nagyjából másfél kört ők is sötétben fognak teljesíteni, kb. éjjel 1 órakor ér véget számukra a versenyzés. 
Kérdezte ezt tőlem a szakágvezető is, hogy hogyan lehet erre felkészülni, de én azt gondolom, ilyen sajnálatos baleset száz verseny alatt egyszer fordul elő, és erre nem nagyon tudunk mit készülni. Természetesen meg lesz oldva az állomások kivilágítása, és a személyzet láthatóságára is nagyon oda fogunk figyelni, tehát nem fog hirtelen a sötétben előbukkanni egy alig látható állomás… de nem gondolom, hogy ezen túl bármit tehetnénk, vagy bármit lehetne tenni.

 

h i r d e t é s
lesz_mit_nezni_miskolcon_5

 

Az előbb már említetted a gyorsasági szakaszokat, ezek részben "új" pályák, vagy legalábbis olyanok, melyek régen szerepeltek az első osztály versenyén. Hogyan sikerült megszerezni ezeket?
Ez abszolút az újonnan felálló RSB-nek, ill. az elnökségnek köszönhető, akik már az év elején pontot tettek az ügyre, azaz hogy megkapjuk ezeket a pályákat. Bár személyesen nem ismerem, így innen szeretném megköszönni Móczár Péternek a segítségét, mert így azért sokkal könnyebb volt mindenféle engedélyeztetés, eljárás, hogy tudtuk megvan az alap, és nem az utolsó percben kell várni az engedélyekre, vagy félni attól, hogy nem sikerül megszerezni egy-egy pályát. Ez az ő érdemük, nem az enyém, én köszönöm ezt nekik!

Hallani lehetett, hogy bár idén talán több új pálya is lesz a versenyeken, ezeket bizonyos feltételek mellett kapjuk meg. Lesz nézők elől elzárt terült a Miskolc Rally-n?
A mályinkai gyorsról tudni kell, hogy az azért erősen nemzeti park, és bár megkaptuk, de azzal a feltétellel, hogy a bánkúti elágazásig nem engedjük be a nézőket. A 22 km-es pályából ez 12 km-t jelent, tehát 10 km még így is látogatható, ráadásul pont az a rész, ahol már lefelé mennek. Csak így tudjuk ezt megvalósítani, de szerintem ennyi áldozatot megér a dolog! Bükkszenten nincs ilyen korlátozás, ott bárhol lehet állni, ahol biztonságos, és a rendező engedélyezi.

lesz_mit_nezni_miskolcon_2

Eger Rallye-n belépőjegyet vásároltunk a gyorsasági szakaszokra (és szervizparkba), Miskolcon egyébként is szoktunk a prológra. Idén nálatok hogyan alakul a belépőjegy díja?
Arra gondoltam, hogy 20 ezer forint lesz a prológra a belépő, és csak 100 embert várunk, és akkor így is meglesz az a pénz, ami olcsóbb jegyárnál kétezres látogatónál jönne csak össze. :) 
Egyébként pedig a viccet félretéve: nálunk is lesz belépőjegy, és nem csupán a prológra. Az Eger Rallye példája nekem szimpatikus, és a jegy megfizettetésével már egy szűrést is csinál a rendező. Nem hiszem, hogy egy 1500 Ft-os belépődíjat ne lehetne kifizetni egy kétnapos programért. Most nálunk is bevezetésre kerül ez, csupán annyi különbséggel, hogy 1500 Ft-ért nem csupán a szervizpark és a gyorsasági szakaszok lesznek látogathatóak, de a prológ is.
Az elmúlt években 3000 Ft volt a prológra a belépő, ezt most a felére csökkentettük, és ezzel a jeggyel a két nap során a többi helyszínre is be lehet menni. Szerintem ez már így elfogadható, de ezt ne én döntsem el… döntsék el azok, akik el akarnak jönni a rendezvényre!

lesz_mit_nezni_miskolcon_3

Miskolc Rally-n ezúttal a sprintes mezőnyt is láthatjuk…
Igen, lesz egy sprintversenyünk is, akik szombat reggel 8 órakor kezdenek a bükkszenti pályán, majd miután ott befejezték a versenyzést délután 4 órára, visszajönnek Miskolcra, ahol addigra lezajlik az ORB-nek a prológ, és helyet cserélnek. A sprintesek epilógot teljesítenek a salakpályán, az ORB pedig kimegy a gyorsaságikra.
Tehát lehet választani a nézőknek, hogy például egész nap versenyt néznek a bükkszenti gyorson (reggel 8-tól kb. hajnal 2-ig, minimális szünettel), vagy megnézik az ORB-t a prológon, és aztán a pályákon… A váltás miatt kinn a gyorson legfeljebb 1 órás szünetre lehet számítani, de egyébként folyamatosan mennek majd a versenyzők.

Sprint helyett egy másik mezőny lesz vasárnap, ugye?
Igen, vasárnap délelőtt a Rali-Túra kezd az ózdi szakaszokon, délután fél 2-től pedig az ORB és a Historic.
És mindezt természetesen magában foglalja az 1500 Ft-os jegyár! Sprinttől a Túrán, Historicon, Rallye2-n át az ORB-ig mindent láthatnak a szurkolók az idei Miskolc Rally-n!

Miskolc Rally-n néha problémás a parkolás, idén ez hogyan alakul?
Az első pályán (a bükkszentin) a Mexikó-völgynél lesz a zárás, ott lenn lehet parkolni, de a miskolci helyi közlekedési vállalattal folyamatban van egy megbeszélésünk, miszerint sűrítik a bükkszentlászlói járatot, ami azt jelenti, hogy teszünk oda egy alternatív megállót, és így aki lenn a zárásnál megáll (onnét még 5 km lenne a rajt), azokat a busz felviszi, onnét pedig mehet a hegyen, ahová akar. A pálya másik végénél pedig az önkormányzat fogja végezni a parkoltatást, erre kijelölt parkolók vannak, onnét pedig pár száz méterre már elérhető a pálya.
Mályinkán az egyik vége zárt, ott max. a rajtot lehet megnézni, beljebb nem lehet menni. A cél pedig Mályinkán lesz, ahol szintén az önkormányzatot kérjük meg, hogy segítsenek a parkoltatásban. A parkolótól 200-300 méterre lesz a pálya, tehát onnét már egy kis sétával elérhető.
Az ózdi pályákon nem igazán szokott gond lenni a parkolással, több helyről megközelíthetőek a pályák, és sok helyen lehet parkolni. Ott a szokásos bevett módok szerint lehet csinálni.

Végezetül pedig egy pörgős, problémamentes versenyt kívánok!
Reméljük, hogy így lesz, mi mindent megteszünk az ügy érdekében!

lesz_mit_nezni_miskolcon_6

 

Ez a hír most jelenik meg 7198. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
19. MojitoLemon Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k