AUTOMOBIL ÉS TUNING SHOW 2022. május 27-29. Budapest, Hungexpo
Lesz mit nézni Miskolcon!
Interjú Adamovits Márkkal, a miskolci rendezővel
2013-05-03
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
602293178
Napi oldal:
59250
Jelenleg:
342
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 2.futam után
1.
Suborits Péter
420
2. Martin Márkó
372
3. Martinák Balázs
334
4. Gál Krisztián
331
5. Szücs Benedek
317
6. Liktor Balázs
293
7. Tim Gábor
285
8. Balázs Benedek
265
9. Markó Zoltán
260
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 4. futam,
a Portugal Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
106
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
60
3. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
38
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
37
5. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
36
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
34
7. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
8. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
20
9. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship
a 3. futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
70
2. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
65
3. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
4. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
35
5. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
34
6. Simone Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
32
7. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
8. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
29
9. Simon Wagner
SKODA Fabia R5 Evo
28
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
74,8
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
61,8
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
51,8
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
37
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
33,8
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
27
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
22
8. Ifj.Fekete László
Skoda Fabia R5
20,3
9. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
20
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
50,4
3. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
45
4. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
7. Szőllősi Roland
BMW
25,4
8. Ráti Gergely
Ford Escort MkII
25,2
9.
Határ Attila
Peugeot 306
22,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az első futam,
a Salgó Rally után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
15
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
8
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
6
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
4
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
62,6
2. Takács István
BMW E36
52,2
3. Geng Bence
Honda Civic
50,6
4. Békési Richárd
BMW 320
47,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
30,6
6. Técely Tamás
Honda Civic
22,8
7. Guzi János
Honda Civic
22
8. Géczi László
Lada 2107
19
9. Magyar Péter
Lada 21011
18,0
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

lesz_mit_nezni_miskolcon_1 

Nagyon várta már mindenki az év első versenyét, a lelkesedés nem csökkent, most hasonlóan várjuk a másodikat. Jöhet a Miskolc Rally, legendás pályákkal, éjszakai versenyzéssel, népkerti prológgal… amiről ezúttal a verseny rendezőjével, Adamovits Márkkal beszélgettem.

Úgy hallom, idén közelebb szervezel versenyt!
Így van, jól hallottad, idén nem az Arad Rallye-t, hanem a Miskolc Rally-t rendezzük. Végre a házam előtt lesz, és nem 450 km-re! A versenyiroda, sajtóiroda itt lesz a Plázában, amivel én pont szemben lakok, így papucsban fogok átmenni, már alig várom! :-)

Tehát azt már tudjuk, hogy közel lesz, de mit lehet még tudni erről a rendezvényről?
Hasonlóan lesz lebonyolítva, mint az Eger Rallye. Pénteken kerül sor a pályabejárásra, szombaton délelőtt zajlanak majd az átvételek, ezt követően rajtceremónia a Városház téren, és irány a Népkerti Salakpálya. Nem ér véget ezzel a versenyzés szombaton, sőt, igazán csak a délutáni órákban veszi kezdetét, amikor a prológ teljesítése után a szervizből a gyorsasági szakaszokra indul a mezőny. Természetesen ez azt is eredményezi, hogy az utolsó két kör már sötétben lesz, előreláthatólag éjjel fél 3 körül fejezi be az ORB mezőnye a versenyzést. Majd jöhet egy nagy pihenés, vasárnap pedig az Ózd környéki pályákon folytatják a harcot. Vasárnap délután a céldobogóra érkezéssel és díjkiosztóval zárul a Miskolc Rallye.

Milyen gyorsasági szakaszok lesznek a két nap során?
Szombaton a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló és a Lillafüred-Mályinka lesz a program, míg vasárnap a királdi körgyors, ill. a sátai szakasz.

lesz_mit_nezni_miskolcon_4

Mikor és hol fog versenyezni a Rallye2 és a Historic mezőnye?
Az ORB mezőny előtt fognak menni, tehát először megy a Rallye2, utána a Historic, majd az ORB. A Rallye2-esek az első napi pályákon mennek három kört, majd vasárnap délelőtt nekik már a díjkiosztó lesz.

Ez azt jelenti akkor, hogy a Rallye2 (is) sötétben megy? Az egri szerencsétlen eset miatt lesz valamilyen óvintézkedés?
Igen, nagyjából másfél kört ők is sötétben fognak teljesíteni, kb. éjjel 1 órakor ér véget számukra a versenyzés. 
Kérdezte ezt tőlem a szakágvezető is, hogy hogyan lehet erre felkészülni, de én azt gondolom, ilyen sajnálatos baleset száz verseny alatt egyszer fordul elő, és erre nem nagyon tudunk mit készülni. Természetesen meg lesz oldva az állomások kivilágítása, és a személyzet láthatóságára is nagyon oda fogunk figyelni, tehát nem fog hirtelen a sötétben előbukkanni egy alig látható állomás… de nem gondolom, hogy ezen túl bármit tehetnénk, vagy bármit lehetne tenni.

 

h i r d e t é s
lesz_mit_nezni_miskolcon_5

 

Az előbb már említetted a gyorsasági szakaszokat, ezek részben "új" pályák, vagy legalábbis olyanok, melyek régen szerepeltek az első osztály versenyén. Hogyan sikerült megszerezni ezeket?
Ez abszolút az újonnan felálló RSB-nek, ill. az elnökségnek köszönhető, akik már az év elején pontot tettek az ügyre, azaz hogy megkapjuk ezeket a pályákat. Bár személyesen nem ismerem, így innen szeretném megköszönni Móczár Péternek a segítségét, mert így azért sokkal könnyebb volt mindenféle engedélyeztetés, eljárás, hogy tudtuk megvan az alap, és nem az utolsó percben kell várni az engedélyekre, vagy félni attól, hogy nem sikerül megszerezni egy-egy pályát. Ez az ő érdemük, nem az enyém, én köszönöm ezt nekik!

Hallani lehetett, hogy bár idén talán több új pálya is lesz a versenyeken, ezeket bizonyos feltételek mellett kapjuk meg. Lesz nézők elől elzárt terült a Miskolc Rally-n?
A mályinkai gyorsról tudni kell, hogy az azért erősen nemzeti park, és bár megkaptuk, de azzal a feltétellel, hogy a bánkúti elágazásig nem engedjük be a nézőket. A 22 km-es pályából ez 12 km-t jelent, tehát 10 km még így is látogatható, ráadásul pont az a rész, ahol már lefelé mennek. Csak így tudjuk ezt megvalósítani, de szerintem ennyi áldozatot megér a dolog! Bükkszenten nincs ilyen korlátozás, ott bárhol lehet állni, ahol biztonságos, és a rendező engedélyezi.

lesz_mit_nezni_miskolcon_2

Eger Rallye-n belépőjegyet vásároltunk a gyorsasági szakaszokra (és szervizparkba), Miskolcon egyébként is szoktunk a prológra. Idén nálatok hogyan alakul a belépőjegy díja?
Arra gondoltam, hogy 20 ezer forint lesz a prológra a belépő, és csak 100 embert várunk, és akkor így is meglesz az a pénz, ami olcsóbb jegyárnál kétezres látogatónál jönne csak össze. :) 
Egyébként pedig a viccet félretéve: nálunk is lesz belépőjegy, és nem csupán a prológra. Az Eger Rallye példája nekem szimpatikus, és a jegy megfizettetésével már egy szűrést is csinál a rendező. Nem hiszem, hogy egy 1500 Ft-os belépődíjat ne lehetne kifizetni egy kétnapos programért. Most nálunk is bevezetésre kerül ez, csupán annyi különbséggel, hogy 1500 Ft-ért nem csupán a szervizpark és a gyorsasági szakaszok lesznek látogathatóak, de a prológ is.
Az elmúlt években 3000 Ft volt a prológra a belépő, ezt most a felére csökkentettük, és ezzel a jeggyel a két nap során a többi helyszínre is be lehet menni. Szerintem ez már így elfogadható, de ezt ne én döntsem el… döntsék el azok, akik el akarnak jönni a rendezvényre!

lesz_mit_nezni_miskolcon_3

Miskolc Rally-n ezúttal a sprintes mezőnyt is láthatjuk…
Igen, lesz egy sprintversenyünk is, akik szombat reggel 8 órakor kezdenek a bükkszenti pályán, majd miután ott befejezték a versenyzést délután 4 órára, visszajönnek Miskolcra, ahol addigra lezajlik az ORB-nek a prológ, és helyet cserélnek. A sprintesek epilógot teljesítenek a salakpályán, az ORB pedig kimegy a gyorsaságikra.
Tehát lehet választani a nézőknek, hogy például egész nap versenyt néznek a bükkszenti gyorson (reggel 8-tól kb. hajnal 2-ig, minimális szünettel), vagy megnézik az ORB-t a prológon, és aztán a pályákon… A váltás miatt kinn a gyorson legfeljebb 1 órás szünetre lehet számítani, de egyébként folyamatosan mennek majd a versenyzők.

Sprint helyett egy másik mezőny lesz vasárnap, ugye?
Igen, vasárnap délelőtt a Rali-Túra kezd az ózdi szakaszokon, délután fél 2-től pedig az ORB és a Historic.
És mindezt természetesen magában foglalja az 1500 Ft-os jegyár! Sprinttől a Túrán, Historicon, Rallye2-n át az ORB-ig mindent láthatnak a szurkolók az idei Miskolc Rally-n!

Miskolc Rally-n néha problémás a parkolás, idén ez hogyan alakul?
Az első pályán (a bükkszentin) a Mexikó-völgynél lesz a zárás, ott lenn lehet parkolni, de a miskolci helyi közlekedési vállalattal folyamatban van egy megbeszélésünk, miszerint sűrítik a bükkszentlászlói járatot, ami azt jelenti, hogy teszünk oda egy alternatív megállót, és így aki lenn a zárásnál megáll (onnét még 5 km lenne a rajt), azokat a busz felviszi, onnét pedig mehet a hegyen, ahová akar. A pálya másik végénél pedig az önkormányzat fogja végezni a parkoltatást, erre kijelölt parkolók vannak, onnét pedig pár száz méterre már elérhető a pálya.
Mályinkán az egyik vége zárt, ott max. a rajtot lehet megnézni, beljebb nem lehet menni. A cél pedig Mályinkán lesz, ahol szintén az önkormányzatot kérjük meg, hogy segítsenek a parkoltatásban. A parkolótól 200-300 méterre lesz a pálya, tehát onnét már egy kis sétával elérhető.
Az ózdi pályákon nem igazán szokott gond lenni a parkolással, több helyről megközelíthetőek a pályák, és sok helyen lehet parkolni. Ott a szokásos bevett módok szerint lehet csinálni.

Végezetül pedig egy pörgős, problémamentes versenyt kívánok!
Reméljük, hogy így lesz, mi mindent megteszünk az ügy érdekében!

lesz_mit_nezni_miskolcon_6

 

Ez a hír most jelenik meg 6712. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
19. MojitoLemon Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19202122
23 24 25 26 272829
30 31 01 02030405
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.06.02.

részletes infóink

2022.06.11-12.

részletes infóink

2022.06.23-25.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k