Nagyon várta már mindenki az év első versenyét, a lelkesedés nem csökkent, most hasonlóan várjuk a másodikat. Jöhet a Miskolc Rally, legendás pályákkal, éjszakai versenyzéssel, népkerti prológgal… amiről ezúttal a verseny rendezőjével, Adamovits Márkkal beszélgettem.
Úgy hallom, idén közelebb szervezel versenyt!
Így van, jól hallottad, idén nem az Arad Rallye-t, hanem a Miskolc Rally-t rendezzük. Végre a házam előtt lesz, és nem 450 km-re! A versenyiroda, sajtóiroda itt lesz a Plázában, amivel én pont szemben lakok, így papucsban fogok átmenni, már alig várom! :-)
Tehát azt már tudjuk, hogy közel lesz, de mit lehet még tudni erről a rendezvényről?
Hasonlóan lesz lebonyolítva, mint az Eger Rallye. Pénteken kerül sor a pályabejárásra, szombaton délelőtt zajlanak majd az átvételek, ezt követően rajtceremónia a Városház téren, és irány a Népkerti Salakpálya. Nem ér véget ezzel a versenyzés szombaton, sőt, igazán csak a délutáni órákban veszi kezdetét, amikor a prológ teljesítése után a szervizből a gyorsasági szakaszokra indul a mezőny. Természetesen ez azt is eredményezi, hogy az utolsó két kör már sötétben lesz, előreláthatólag éjjel fél 3 körül fejezi be az ORB mezőnye a versenyzést. Majd jöhet egy nagy pihenés, vasárnap pedig az Ózd környéki pályákon folytatják a harcot. Vasárnap délután a céldobogóra érkezéssel és díjkiosztóval zárul a Miskolc Rallye.
Milyen gyorsasági szakaszok lesznek a két nap során?
Szombaton a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló és a Lillafüred-Mályinka lesz a program, míg vasárnap a királdi körgyors, ill. a sátai szakasz.
Mikor és hol fog versenyezni a Rallye2 és a Historic mezőnye?
Az ORB mezőny előtt fognak menni, tehát először megy a Rallye2, utána a Historic, majd az ORB. A Rallye2-esek az első napi pályákon mennek három kört, majd vasárnap délelőtt nekik már a díjkiosztó lesz.
Ez azt jelenti akkor, hogy a Rallye2 (is) sötétben megy? Az egri szerencsétlen eset miatt lesz valamilyen óvintézkedés?
Igen, nagyjából másfél kört ők is sötétben fognak teljesíteni, kb. éjjel 1 órakor ér véget számukra a versenyzés.
Kérdezte ezt tőlem a szakágvezető is, hogy hogyan lehet erre felkészülni, de én azt gondolom, ilyen sajnálatos baleset száz verseny alatt egyszer fordul elő, és erre nem nagyon tudunk mit készülni. Természetesen meg lesz oldva az állomások kivilágítása, és a személyzet láthatóságára is nagyon oda fogunk figyelni, tehát nem fog hirtelen a sötétben előbukkanni egy alig látható állomás… de nem gondolom, hogy ezen túl bármit tehetnénk, vagy bármit lehetne tenni.
h i r d e t é s
Az előbb már említetted a gyorsasági szakaszokat, ezek részben "új" pályák, vagy legalábbis olyanok, melyek régen szerepeltek az első osztály versenyén. Hogyan sikerült megszerezni ezeket?
Ez abszolút az újonnan felálló RSB-nek, ill. az elnökségnek köszönhető, akik már az év elején pontot tettek az ügyre, azaz hogy megkapjuk ezeket a pályákat. Bár személyesen nem ismerem, így innen szeretném megköszönni Móczár Péternek a segítségét, mert így azért sokkal könnyebb volt mindenféle engedélyeztetés, eljárás, hogy tudtuk megvan az alap, és nem az utolsó percben kell várni az engedélyekre, vagy félni attól, hogy nem sikerül megszerezni egy-egy pályát. Ez az ő érdemük, nem az enyém, én köszönöm ezt nekik!
Hallani lehetett, hogy bár idén talán több új pálya is lesz a versenyeken, ezeket bizonyos feltételek mellett kapjuk meg. Lesz nézők elől elzárt terült a Miskolc Rally-n?
A mályinkai gyorsról tudni kell, hogy az azért erősen nemzeti park, és bár megkaptuk, de azzal a feltétellel, hogy a bánkúti elágazásig nem engedjük be a nézőket. A 22 km-es pályából ez 12 km-t jelent, tehát 10 km még így is látogatható, ráadásul pont az a rész, ahol már lefelé mennek. Csak így tudjuk ezt megvalósítani, de szerintem ennyi áldozatot megér a dolog! Bükkszenten nincs ilyen korlátozás, ott bárhol lehet állni, ahol biztonságos, és a rendező engedélyezi.
Eger Rallye-n belépőjegyet vásároltunk a gyorsasági szakaszokra (és szervizparkba), Miskolcon egyébként is szoktunk a prológra. Idén nálatok hogyan alakul a belépőjegy díja?
Arra gondoltam, hogy 20 ezer forint lesz a prológra a belépő, és csak 100 embert várunk, és akkor így is meglesz az a pénz, ami olcsóbb jegyárnál kétezres látogatónál jönne csak össze. :)
Egyébként pedig a viccet félretéve: nálunk is lesz belépőjegy, és nem csupán a prológra. Az Eger Rallye példája nekem szimpatikus, és a jegy megfizettetésével már egy szűrést is csinál a rendező. Nem hiszem, hogy egy 1500 Ft-os belépődíjat ne lehetne kifizetni egy kétnapos programért. Most nálunk is bevezetésre kerül ez, csupán annyi különbséggel, hogy 1500 Ft-ért nem csupán a szervizpark és a gyorsasági szakaszok lesznek látogathatóak, de a prológ is.
Az elmúlt években 3000 Ft volt a prológra a belépő, ezt most a felére csökkentettük, és ezzel a jeggyel a két nap során a többi helyszínre is be lehet menni. Szerintem ez már így elfogadható, de ezt ne én döntsem el… döntsék el azok, akik el akarnak jönni a rendezvényre!
Miskolc Rally-n ezúttal a sprintes mezőnyt is láthatjuk…
Igen, lesz egy sprintversenyünk is, akik szombat reggel 8 órakor kezdenek a bükkszenti pályán, majd miután ott befejezték a versenyzést délután 4 órára, visszajönnek Miskolcra, ahol addigra lezajlik az ORB-nek a prológ, és helyet cserélnek. A sprintesek epilógot teljesítenek a salakpályán, az ORB pedig kimegy a gyorsaságikra.
Tehát lehet választani a nézőknek, hogy például egész nap versenyt néznek a bükkszenti gyorson (reggel 8-tól kb. hajnal 2-ig, minimális szünettel), vagy megnézik az ORB-t a prológon, és aztán a pályákon… A váltás miatt kinn a gyorson legfeljebb 1 órás szünetre lehet számítani, de egyébként folyamatosan mennek majd a versenyzők.
Sprint helyett egy másik mezőny lesz vasárnap, ugye?
Igen, vasárnap délelőtt a Rali-Túra kezd az ózdi szakaszokon, délután fél 2-től pedig az ORB és a Historic.
És mindezt természetesen magában foglalja az 1500 Ft-os jegyár! Sprinttől a Túrán, Historicon, Rallye2-n át az ORB-ig mindent láthatnak a szurkolók az idei Miskolc Rally-n!
Miskolc Rally-n néha problémás a parkolás, idén ez hogyan alakul?
Az első pályán (a bükkszentin) a Mexikó-völgynél lesz a zárás, ott lenn lehet parkolni, de a miskolci helyi közlekedési vállalattal folyamatban van egy megbeszélésünk, miszerint sűrítik a bükkszentlászlói járatot, ami azt jelenti, hogy teszünk oda egy alternatív megállót, és így aki lenn a zárásnál megáll (onnét még 5 km lenne a rajt), azokat a busz felviszi, onnét pedig mehet a hegyen, ahová akar. A pálya másik végénél pedig az önkormányzat fogja végezni a parkoltatást, erre kijelölt parkolók vannak, onnét pedig pár száz méterre már elérhető a pálya.
Mályinkán az egyik vége zárt, ott max. a rajtot lehet megnézni, beljebb nem lehet menni. A cél pedig Mályinkán lesz, ahol szintén az önkormányzatot kérjük meg, hogy segítsenek a parkoltatásban. A parkolótól 200-300 méterre lesz a pálya, tehát onnét már egy kis sétával elérhető.
Az ózdi pályákon nem igazán szokott gond lenni a parkolással, több helyről megközelíthetőek a pályák, és sok helyen lehet parkolni. Ott a szokásos bevett módok szerint lehet csinálni.
Végezetül pedig egy pörgős, problémamentes versenyt kívánok!
Reméljük, hogy így lesz, mi mindent megteszünk az ügy érdekében!