Lesz Szilveszter Rally 2024-ben!
Füredi Andrist faggattuk ki a részletekről!
2024-11-30
ajánló riport • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
802812329
Napi oldal:
42389
Jelenleg:
693
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

lesz_szilveszter_rally_2024_1
fotó : Pál Bence

Tavaly mindenki bánatára elmaradt, idén még nagyobb az építkezés a HungaroRingen, így azt lehetett tudni, hogy kerítésen belülre nem kerül a futam. Füredi Andrástól, a Szilveszter Rallye rendezőjétől tudtunk meg mindent, amit a kiírás megjelenése előtt a futamról tudni lehet.

Andris, mit tudunk a versenykiírásról?
Már van, beadtam a Szövetségbe, bízom benne, hogy nem találnak benne hibát, és minél hamarabb publikálhatjuk. 

Tavaly elengedtétek ezt a versenyt, most kicsit még nehezebbek a külső körülmények…
2023-ban is szerettük volna megtartani, már volt előkészített szerződésünk és minden biztosnak látszott, aztán a felújítási munkák üteme napról napra megváltozott, akkor elindítottunk egy folyamatot külső pályák bevonásával, ahol engedélyezési problémákba ütköztünk. Kicsúsztunk az időből és nagy volt az esélye, hogy nem jönnek meg az engedélyek időben, így jobbnak láttuk lemondani.

Hogy áll most a helyzet?
Másfél hónappal hamarabb elkezdtem az ügyintézést, ami nem is volt baj, időben vagyunk.
A kiírás kész, a pályaengedélyek nagy része megvan, a rendőrségi beadványok elkészültek. Úgy gondolom, hogy minden rendben, nagyon remélem, hogy a nevezők is úgy gondolják, hogy ez egy jó futam lesz és akkor egy szerintem tök jó versenyt tudunk újra csinálni. Természetesen nem ugyanaz lesz, mint a korábbi évek Szilveszter Rallye-jai voltak, egyelőre nem is tud ugyanaz lenni, de valami hasonlót megpróbálunk összehozni.

Akkor mondd el, hogy lesz az idei!
A dátum a jól megszokott: december 27-28-29. Most ez pont úgy jön ki, hogy 29. vasárnap lesz.

A fóti Auchan lesz a verseny központja, szíve lelke, szervizparkja és még az egyik szakasz is ott lesz megrendezve. 

December 27-én délután fakultatív átvételt fogunk tartani, ahol át lehet venni az itinert, meg lehet csinálni az adminisztratív átvételt és neki lehet állni pályát bejárni.

December 28-án, szombaton folytatódik a pályabejárás és reggel elkezdődnek a technikai átvételek Mogyoródon, a Ten-Line Kft. telepén, ahogy ez a korábbi években is volt. 
Déltől a szokásos teszt, az Ecclestone úton, a benzinkúttól rajtolva. Déltől este ötig folyamatosan lehet majd itt menni és ahogy a korábbi években is megszokott volt, lehetőség lesz vinni barátokat, partnereket.

December 29, vasárnap a verseny napja, 7 szakasz szerepel az időtervben.

lesz_szilveszter_rally_2024_2
fotó : Pál Bence

Beszéljünk a gyorsasági szakaszokról, gondolom mindenkit ez érdekel elsődlegesen.
A Ring-külső lesz az egyik szakasz, ezt a szakaszt a tervek szerint négyszer kell majd teljesíteni a mezőnynek. Tudunk hamarabb kezdeni és bízok benne, hogy meg tudjuk csinálni a négy futamot. A klasszikus nyomvonalon 6,5 kilométeren: rajt a körforgalom után, elmegyünk a MOL kút mögött, majd ahogy régen is volt, a Jana kanyar is benne lesz. Felhívnám a figyelmet, hogy közvetlenül elé be kell tennünk egy lassítót. A gyorsasági végén a korlátos balkanyar a víztoronynál még benne van és a beíró az autósmozinál.

lesz_szilveszter_rally_2024_3
fotó : Pál Bence

A másik szakasz lesz az Auchan Rally Aréna. Tudom, elsőre ijesztőnek hangzik, hogy a parkoló egy részét használjuk, de semmiképp sem szlalomverseny lesz, nem bójákat kell kerülgetni és például mindjárt úgy kezdődik, hogy 300 végén egy féktávval kell elfordulni… Megnézte pár versenyző már a nyomvonalat és a helyszínt és mindenki úgy nyilatkozott, hogy egy dinamikus pályarajzot sikerült összerakni, amivel nagyobb autókkal is élvezetesen, látványosan lehet majd autózni és a nézők körbe, a dombról tudják végignézni az egészet, nem beszélve arról, hogy a szervizesek is láthatják a pályát, hiszen a szervizpark közvetlenül a pálya mellett lesz felállítva. Tényleg aréna hatása van a helynek, dombokkal van körülvéve, rengeteg nézőt el tudunk ott helyezni, akik biztonságban tudják belátni az egész pályát. 

lesz_szilveszter_rally_2024_4
fotó : Pál Bence

Ráadásul ez körgyorsasági lesz, kétszer kell körbemenni és ez háromszor szerepel a verseny programjában. Az össztáv 35 versenykilométer. Nem sok, tudom, de meg kellett hoznunk ezt a kompromisszumos döntést, hogy vagy elmegyünk 70 kilométerre még egy másik gyorsasági kedvéért (ami nem nagyon tetszett tavaly senkinek, még az ötlet sem), vagy pedig itt körözünk.
Eddig sem volt nagyon hosszú a verseny, de talán az adottságai, a helyszíne, az atmoszférája kárpótolja a versenyzőket.

Nagy kérdés mindig az, hogy csak rendszámos autóval lehet indulni a versenyen, vagy Sprintes autók is nevezhetnek?
Mindig is törekedtünk arra, hogy Sprintesek is részt tudjanak venni és így van ez idén is. Nekik külön szervizpark kerül kialakításra, az autós moziban, ahogy ez régen is volt! Innen, felvezetéssel tudnak menni a Ring külső rajtjához, nyilván a célnál pedig be tudnak menni a szervizbe. A jelenlegi terv szerint ők kezdenek majd az Auchan Arénában, amikor ott lefutották a szakaszukat, akkor átköltözhetnek trélerrel Mogyoródra. Így kilométerben ugyanannyit tudnak menni. 

A nevezési díjak hogyan alakulnak?
Korábban mindig annak a híve voltam, hogy egységes legyen a nevezési díj, de a mai trend nem ezt mutatja, így idén mi is kategóriánként különböző nevezési díjakat fogunk kérni. Differenciálva lett : a kisautók díja 89ezer forint lesz, van egy picit drágább a nagyobbaknak és az összkerekes autók nevezése kerül a legtöbbe, de az sem éri el a korábbi évek nevezési díját!

1600 ccm alatt kivéve R2, Rally4:    89.000 Ft
1600 ccm felett és R2,Rally4:    109.000 Ft
4 WD járművek:    129.000 Ft 

Nekem tetszik a program, a szervizpark könnyen megközelíthető, az Aréna jól belátható és a Ring körül is lehet egy jót autózni.
Bízom benne, hogy a lehetőségekhez képest próbáltam a legjobbat összerakni. Remélem a versenyzők és a nézők is így fogják gondolni!

Fontos még: lesz belépő?
Jó kérdés! Az biztos, hogy az Auchannál, tehát a szervizparkban és az Aréna körgyorsaságijánál nem! A Ring külső próbáljuk kicsit tehermentesíteni a belépőjegy szedésével, hiszen sok hely nincs ott a nézőknek. Még nem látom pontosan, hogy hogyan lesz, de időben tájékoztatjuk a nézőket.

Emlékszem, amikor kikerült a programból a Ring külső egy része. akkor nagy volt a felháborodás, de a másik oldalról nézve, kezelhetetlen volt már a tömeg és ez veszélyeztette a rendezvényt is.
Ezt nagyon jól látod. Talán azzal, hogy berakunk elé egy lassítót, azt a kanyart is biztonságosabbá tudjuk tenni, de mindenképp szükség lesz a nézők közreműködésére is ahhoz, hogy a rendezvény gondmentesen megrendezhető legyen és minél kevesebb fennakadással lefusson.

Megkérek mindenkit, hogy amennyiben az úton szeretne ugrálni, akkor inkább ne jöjjön ki, mert a rendőrség biztosan le fogja állítani a versenyt, az első olyan alkalommal, amikor a nézők nem a kijelölt helyeken tartózkodnak! 

Idén már volt pár verseny, ahol azt lehetett tapasztalni, hogy megváltozott a hangulat. Sajnos mi is végrehajtók vagyunk ebben, például Oroszlányban egy négyfős rendőri különítmény, drónnal felszerelkezve vett részt a versenyen. Ők figyelték az eseményeket és amikor úgy érezték, akkor leállították a szakaszt míg rendet raktunk, vagy ha úgy adódik, akkor befejezettnek is nyilváníthatják a futamot és mehet haza mindenki. Arra is volt példa idén, hogy őrizetbe vették azokat, akik nem tartják be az utasításaikat. Sajnos ide jutottunk.
Nyilván ez nem a nézők és nem a rendező hibája! Ez egy helyzet, nekünk is ezzel kell együtt élni és kérem a nézőket, hogy próbáljanak ennek megfelelni.

Közös érdekünk, hogy legyen verseny! Ha most így lehet, akkor inkább így, mint hogy ne legyen semmi…
 

Ez a hír most jelenik meg 11873. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k