Lévai Ferkó Hondázik
Szombathely után
2008-06-19
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698947
Napi oldal:
7895
Jelenleg:
875
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Lévai Ferenc idén új autóval vágott a versenyzésbe, egy Honda Civic Type-R R3 az új kocsi. Miskolcon az A/7 második, míg Szombathelyen a harmadik helyén végeztek. De amilyen versenyen túl vannak, ő maga azon is meglepődött, hogy egyáltalán a harmadikok lehettek…

- Azelőtt sosem mentél ezzel az autóval murván. Hogy vált be a kocsi?
- Nagyon, bár igazából még tanulgattuk az autót. A második napra már úgy ahogy sikerült kiismerni. De a harmadik gyorson beestünk egy árokba, és bent voltunk vagy két percet. Ez egy teljesen ártalmatlan hiba volt, egy vezetői kihagyás miatt történt. Utána próbáltunk kivárásra autózni, de azért odaléptünk, amennyire biztonságosnak éreztük. De még így is sikerült egy dobogót összehoznunk.

- A felkészülés hogy ment?
- Sehogy, merthogy megint nem teszteltünk egy métert sem… Gyakorlatilag az első gyors első lassítójánál vettem az első murvás féktávot a Hondával. Azt sem tudtam, hogy hogy fog viselkedni murván a kocsin, a beállításokat is úgy csináltuk, hogy talán jók lesznek. Menet közben persze variáltunk rajta, próbáltuk finomítani, hogy alkalmasabb legyen erre a saras, csúszós útra. De úgy tűnik, hogy sikerült valamit megtalálnunk, mert nem mentünk rossz időket.

- Milyenek voltak a gyorsok?
- Érdekes módon, az ismeretlen gyorsokon a kategóriatársakhoz képest jobb időket tudtunk menni, mint az ismerteken. A szombati pályákon sem mentünk rosszul, hisz az első gyorson rögtön egy harmadik időt mentünk, ami meglepő volt még számunkra is. Ha nincs az a beesés, akkor még előkelőbb helyen is végezhettünk volna, de tudjuk, hogy a raliban a "ha"-val kezdődő mondatoknak nincs helye…

- Alapvetően elégedett vagy az eredményetekkel?
- Igen, százezer százalékig, mert nem is számítottunk rá, hogy ilyen jól fog sikerülni.

- A következő verseny sem lesz egyszerű, már csak az adottságai miatt sem… Indultok?
- Ez nagyon kétséges perpillanat. Nagyon sok függ attól, hogy az anyagiak hogy állnak össze, illetve,hogy lesz-e murva-gátlónk, vagy sem. Most egy aszfalt-gátlóval mentünk, azokat puhítottuk vissza, viszont ez Veszprémben kevés lenne. Ha nem jön meg az új gátló addig, akkor sajnos kénytelenek leszünk kihagyni a következő futamot.

Egyébként magával a versennyel kapcsolatban vegyesek az érzelmeim, mert az eredmények jók voltak eddig, de igazán soha nem szerettem a veszprémi futamot, mert annyira gyilkolja a kocsit, hogy szinte nekem fáj…

- Van viszont jó élményed is. Hol is voltatok a múlt héten…?
- A JAS Motorsportot mindig értesítjük az eredményeinkről, és mivel ez már a második dobogós helyünket sikerült megszerezni, meghívtak minket Brno-ba, a túraautó világbajnokságra. Kaptunk VIP jegyeket, meghívtak ebédre, és ha fogalmazhatok így, éppen csak, hogy a fenekünket nem nyalták ki...
Ez egy nagyon nagy megtiszteltetés volt számunkra.

- Ezt mindenkivel megcsinálják?
- Nem tudom, csak azt, hogy most próbálják összefogni az új Hondásaikat világszerte, mert már Skóciától Észtországig mindenhol vannak ilyen autók. Nekünk csak annyit mondtak, hogy nagyon büszkék arra, hogy az autójuk ilyen jó eredményeket ér el - mert a sajátjuknak tekintik az autót, lévén az ő alkatrészeiből raktuk össze. Nagyon örültünk, hogy meghívtak minket. Most az is felmerült, hogy a JAS Motorsporton keresztül felvesszük majd mi is a kapcsolatot a többiekkel, hogy tudjunk majd tapasztalatokat cserélni. Remélem sikerül majd, és hasznunkra válik a jövőben.

 

Ez a hír most jelenik meg 3952. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k