Lévai Ferkó Hondázik
Szombathely után
2008-06-19
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783890546
Napi oldal:
48471
Jelenleg:
1392
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Lévai Ferenc idén új autóval vágott a versenyzésbe, egy Honda Civic Type-R R3 az új kocsi. Miskolcon az A/7 második, míg Szombathelyen a harmadik helyén végeztek. De amilyen versenyen túl vannak, ő maga azon is meglepődött, hogy egyáltalán a harmadikok lehettek…

- Azelőtt sosem mentél ezzel az autóval murván. Hogy vált be a kocsi?
- Nagyon, bár igazából még tanulgattuk az autót. A második napra már úgy ahogy sikerült kiismerni. De a harmadik gyorson beestünk egy árokba, és bent voltunk vagy két percet. Ez egy teljesen ártalmatlan hiba volt, egy vezetői kihagyás miatt történt. Utána próbáltunk kivárásra autózni, de azért odaléptünk, amennyire biztonságosnak éreztük. De még így is sikerült egy dobogót összehoznunk.

- A felkészülés hogy ment?
- Sehogy, merthogy megint nem teszteltünk egy métert sem… Gyakorlatilag az első gyors első lassítójánál vettem az első murvás féktávot a Hondával. Azt sem tudtam, hogy hogy fog viselkedni murván a kocsin, a beállításokat is úgy csináltuk, hogy talán jók lesznek. Menet közben persze variáltunk rajta, próbáltuk finomítani, hogy alkalmasabb legyen erre a saras, csúszós útra. De úgy tűnik, hogy sikerült valamit megtalálnunk, mert nem mentünk rossz időket.

- Milyenek voltak a gyorsok?
- Érdekes módon, az ismeretlen gyorsokon a kategóriatársakhoz képest jobb időket tudtunk menni, mint az ismerteken. A szombati pályákon sem mentünk rosszul, hisz az első gyorson rögtön egy harmadik időt mentünk, ami meglepő volt még számunkra is. Ha nincs az a beesés, akkor még előkelőbb helyen is végezhettünk volna, de tudjuk, hogy a raliban a "ha"-val kezdődő mondatoknak nincs helye…

- Alapvetően elégedett vagy az eredményetekkel?
- Igen, százezer százalékig, mert nem is számítottunk rá, hogy ilyen jól fog sikerülni.

- A következő verseny sem lesz egyszerű, már csak az adottságai miatt sem… Indultok?
- Ez nagyon kétséges perpillanat. Nagyon sok függ attól, hogy az anyagiak hogy állnak össze, illetve,hogy lesz-e murva-gátlónk, vagy sem. Most egy aszfalt-gátlóval mentünk, azokat puhítottuk vissza, viszont ez Veszprémben kevés lenne. Ha nem jön meg az új gátló addig, akkor sajnos kénytelenek leszünk kihagyni a következő futamot.

Egyébként magával a versennyel kapcsolatban vegyesek az érzelmeim, mert az eredmények jók voltak eddig, de igazán soha nem szerettem a veszprémi futamot, mert annyira gyilkolja a kocsit, hogy szinte nekem fáj…

- Van viszont jó élményed is. Hol is voltatok a múlt héten…?
- A JAS Motorsportot mindig értesítjük az eredményeinkről, és mivel ez már a második dobogós helyünket sikerült megszerezni, meghívtak minket Brno-ba, a túraautó világbajnokságra. Kaptunk VIP jegyeket, meghívtak ebédre, és ha fogalmazhatok így, éppen csak, hogy a fenekünket nem nyalták ki...
Ez egy nagyon nagy megtiszteltetés volt számunkra.

- Ezt mindenkivel megcsinálják?
- Nem tudom, csak azt, hogy most próbálják összefogni az új Hondásaikat világszerte, mert már Skóciától Észtországig mindenhol vannak ilyen autók. Nekünk csak annyit mondtak, hogy nagyon büszkék arra, hogy az autójuk ilyen jó eredményeket ér el - mert a sajátjuknak tekintik az autót, lévén az ő alkatrészeiből raktuk össze. Nagyon örültünk, hogy meghívtak minket. Most az is felmerült, hogy a JAS Motorsporton keresztül felvesszük majd mi is a kapcsolatot a többiekkel, hogy tudjunk majd tapasztalatokat cserélni. Remélem sikerül majd, és hasznunkra válik a jövőben.

 

Ez a hír most jelenik meg 3986. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k