Lévaiék megint autót építenek
Készül a Honda Civic R3
2008-03-26
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698731
Napi oldal:
7679
Jelenleg:
998
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Lévai Ferenc bajnok volt A/5-ban, 2006-ban és 2007-ben is, egy Toyota Yaris-szal. Idén vált, nem is akármire, nem is akárhogy.

- Milyen autót építesz éppen?
- Egy R3-as Civic Type-R-rel fogunk menni.

- Hogy áll most az autó?
- Félkészen. Már hazahoztuk az utolsó alkatrészeket, váltót, kuplungot, féltengelyeket, meg egy csomó apróságot Olaszországból, már csak szerelnünk kell.

- Egerre össze tudjátok rakni?
- Sajnos nem, ennyire nem áll még jól az autó. A terv ez lett volna, csak a Yaris-t elég nehezen tudtam eladni, és kicsit elcsúsztunk az anyagiak miatt. De végülis két hete megvették, múlt héten el is vitték, és most Bulgáriában van.

- Az R3 egy viszonylag új autó. Mi alapján építitek?
- Ennek is ugyanúgy megvannak a szabályai, mint bármely más kategóriának, és a JAS Motorsport-tól is kapunk segítséget. Annyi, hogy nem ők építik össze, hanem mi.

- Azok kedvéért, akik nincsenek teljesen tisztában a kategóriákkal: mi jellemzi az R3-as autókat?
- Valahol félúton vannak az N-es és az A-s autók között. A motorba például nem nagyon lehet belenyúlni, de a vezérműtengelyt, meg dugattyúkat lehet cserélni. Hengerfejet, csatornákat bővíteni, polírozni nem lehet, azokat meg kell hagyni szériának. De például minden R3-as váltója szekvenciális, hatsebességes, sőt, ha jól tudom, ugyanaz a típus is.

- Miért pont ez volt, amit választottál?
- Ez egy kicsit hosszabb sztori. A Yaris egy iszonytatóan megbízható autó volt. Egy hasonlót szerettünk volna, gondolkodtunk, hogy mi legyen, de abban biztosak voltunk, hogy maradunk a japán technikánál. Először egy N/3-as Civic-et néztünk ki, egy régebbit. Aztán néztük a költségvetést, láttuk, hogy talán kijön egy újabb fajta is. Már megvettük az alapautót, mikor kiderült, hogy ennek az N-es változata kevésbé ütőképes, tehát ahhoz, hogy ebből egy valóban jó versenyautót lehessen építeni, ahhoz sajnos R-esre kell építeni. Ez a sajnos persze olyan, hogy egyik szemem sír, a másik nevet, mert ugyan ez egy kényszerből épült R-es autó, meg rengeteg munka, és utánajárás volt, hogy egyáltalán az anyagi hátterünk meglegyen ehhez, de most már úgy néz ki, hogy a finisben vagyunk.

- Lett annyira fix az anyagi hátteretek, hogy tudtok egész évre tervezni - az egri versenyt leszámítva…
- Még pillanatnyilag is folynak tárgyalások, de az anyagi helyzetünk most arra elég, hogy az autót megépítjük, és Miskolcon tuti, hogy ott leszünk. Murvás versenyeken bár én nagyon szeretnék menni, most még nem tudjuk, hogy fogunk tudni indulni, mert ez is csak a murvára alkalmas alkatrészek beszerzésétől függ. De az aszfaltosokon mindegyiken ott szeretnénk lenni.

- Ilyen háttérrel és feltételekkel, milyen reményeid lehetnek idén?
- Sem magamtól, sem az autótól nem várok túl sokat. Egyrészt, mert ez az autó majdnem kétszer olyan erős, mint a Yaris volt, és biztos lesz egy kis idő, amíg mi is beleszokunk. Picit nagyot léptünk most, talán nagyobbat, mint kellett volna, de tiszteljük a technikát. Biztos az autónak is lesznek még az elején gyerekbetegségei, de ezeket azért próbáljuk majd minimalizálni.  Én azt mondom, hogy ez az év - bár nagyon elcsépelt szó, de -  tanuló év lesz, ez biztos.  Szeretnénk megtanulni az autót vezetni, szakszerűen szervizelni, és ha emellé még jönne is egy-két közepes vagy jobb eredmény, akkor annak nagyon fogunk örülni.

- A szakszerű szervizeléshez kaptok segítséget a JAS-tól, vagy abszolút önjáróak vagytok?
- Eléggé önjáróak vagyunk. Igazából nem is kértünk segítséget a JAS-tól, de nem is ajánlották fel. Így, hogy mi építjük az autót, így azért eléggé képben vagyunk, hogy mi hogyan történik benne. Abban mázlink van, hogy a JAS-tól azért olyan szinten kapunk segítséget, hogy mindig közlik velünk a legújabb fejlesztéseket. Legutóbb például pont ez történt, hogy nem a megrendelt féltengelycsuklót kaptuk, hanem egy másikat, mondván, hogy ez újabb, jobban bírja majd a gyűrődést. De ez a legutolsó tapasztalatunk. Az első az volt, mikor elkezdtük kiépíteni a kapcsolatot velük, hogy eléggé lekezelően bántak velünk. De mára úgy tűnik, ez rendbejött.


 

Ez a hír most jelenik meg 6601. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k