h i r d e t é s
Összes oldal:
765698731
Napi oldal:
7679
Jelenleg:
998
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Lévai Ferenc bajnok volt A/5-ban, 2006-ban és 2007-ben is, egy Toyota Yaris-szal. Idén vált, nem is akármire, nem is akárhogy.
- Milyen autót építesz éppen? - Egy R3-as Civic Type-R-rel fogunk menni.
- Hogy áll most az autó? - Félkészen. Már hazahoztuk az utolsó alkatrészeket, váltót, kuplungot, féltengelyeket, meg egy csomó apróságot Olaszországból, már csak szerelnünk kell.
- Egerre össze tudjátok rakni?
- Sajnos nem, ennyire nem áll még jól az autó. A terv ez lett volna, csak a Yaris-t elég nehezen tudtam eladni, és kicsit elcsúsztunk az anyagiak miatt. De végülis két hete megvették, múlt héten el is vitték, és most Bulgáriában van.
- Az R3 egy viszonylag új autó. Mi alapján építitek? - Ennek is ugyanúgy megvannak a szabályai, mint bármely más kategóriának, és a JAS Motorsport-tól is kapunk segítséget. Annyi, hogy nem ők építik össze, hanem mi.
- Azok kedvéért, akik nincsenek teljesen tisztában a kategóriákkal: mi jellemzi az R3-as autókat?
- Valahol félúton vannak az N-es és az A-s autók között. A motorba például nem nagyon lehet belenyúlni, de a vezérműtengelyt, meg dugattyúkat lehet cserélni. Hengerfejet, csatornákat bővíteni, polírozni nem lehet, azokat meg kell hagyni szériának. De például minden R3-as váltója szekvenciális, hatsebességes, sőt, ha jól tudom, ugyanaz a típus is.
- Miért pont ez volt, amit választottál?
- Ez egy kicsit hosszabb sztori. A Yaris egy iszonytatóan megbízható autó volt. Egy hasonlót szerettünk volna, gondolkodtunk, hogy mi legyen, de abban biztosak voltunk, hogy maradunk a japán technikánál. Először egy N/3-as Civic-et néztünk ki, egy régebbit. Aztán néztük a költségvetést, láttuk, hogy talán kijön egy újabb fajta is. Már megvettük az alapautót, mikor kiderült, hogy ennek az N-es változata kevésbé ütőképes, tehát ahhoz, hogy ebből egy valóban jó versenyautót lehessen építeni, ahhoz sajnos R-esre kell építeni. Ez a sajnos persze olyan, hogy egyik szemem sír, a másik nevet, mert ugyan ez egy kényszerből épült R-es autó, meg rengeteg munka, és utánajárás volt, hogy egyáltalán az anyagi hátterünk meglegyen ehhez, de most már úgy néz ki, hogy a finisben vagyunk.
- Lett annyira fix az anyagi hátteretek, hogy tudtok egész évre tervezni - az egri versenyt leszámítva… - Még pillanatnyilag is folynak tárgyalások, de az anyagi helyzetünk most arra elég, hogy az autót megépítjük, és Miskolcon tuti, hogy ott leszünk. Murvás versenyeken bár én nagyon szeretnék menni, most még nem tudjuk, hogy fogunk tudni indulni, mert ez is csak a murvára alkalmas alkatrészek beszerzésétől függ. De az aszfaltosokon mindegyiken ott szeretnénk lenni.
- Ilyen háttérrel és feltételekkel, milyen reményeid lehetnek idén?
- Sem magamtól, sem az autótól nem várok túl sokat. Egyrészt, mert ez az autó majdnem kétszer olyan erős, mint a Yaris volt, és biztos lesz egy kis idő, amíg mi is beleszokunk. Picit nagyot léptünk most, talán nagyobbat, mint kellett volna, de tiszteljük a technikát. Biztos az autónak is lesznek még az elején gyerekbetegségei, de ezeket azért próbáljuk majd minimalizálni. Én azt mondom, hogy ez az év - bár nagyon elcsépelt szó, de - tanuló év lesz, ez biztos. Szeretnénk megtanulni az autót vezetni, szakszerűen szervizelni, és ha emellé még jönne is egy-két közepes vagy jobb eredmény, akkor annak nagyon fogunk örülni.
- A szakszerű szervizeléshez kaptok segítséget a JAS-tól, vagy abszolút önjáróak vagytok?
- Eléggé önjáróak vagyunk. Igazából nem is kértünk segítséget a JAS-tól, de nem is ajánlották fel. Így, hogy mi építjük az autót, így azért eléggé képben vagyunk, hogy mi hogyan történik benne. Abban mázlink van, hogy a JAS-tól azért olyan szinten kapunk segítséget, hogy mindig közlik velünk a legújabb fejlesztéseket. Legutóbb például pont ez történt, hogy nem a megrendelt féltengelycsuklót kaptuk, hanem egy másikat, mondván, hogy ez újabb, jobban bírja majd a gyűrődést. De ez a legutolsó tapasztalatunk. Az első az volt, mikor elkezdtük kiépíteni a kapcsolatot velük, hogy eléggé lekezelően bántak velünk. De mára úgy tűnik, ez rendbejött.
Ez a hír most jelenik meg 6601. alkalommal
|