Lévaiék megint autót építenek
Készül a Honda Civic R3
2008-03-26
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976245
Napi oldal:
59294
Jelenleg:
813
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Lévai Ferenc bajnok volt A/5-ban, 2006-ban és 2007-ben is, egy Toyota Yaris-szal. Idén vált, nem is akármire, nem is akárhogy.

- Milyen autót építesz éppen?
- Egy R3-as Civic Type-R-rel fogunk menni.

- Hogy áll most az autó?
- Félkészen. Már hazahoztuk az utolsó alkatrészeket, váltót, kuplungot, féltengelyeket, meg egy csomó apróságot Olaszországból, már csak szerelnünk kell.

- Egerre össze tudjátok rakni?
- Sajnos nem, ennyire nem áll még jól az autó. A terv ez lett volna, csak a Yaris-t elég nehezen tudtam eladni, és kicsit elcsúsztunk az anyagiak miatt. De végülis két hete megvették, múlt héten el is vitték, és most Bulgáriában van.

- Az R3 egy viszonylag új autó. Mi alapján építitek?
- Ennek is ugyanúgy megvannak a szabályai, mint bármely más kategóriának, és a JAS Motorsport-tól is kapunk segítséget. Annyi, hogy nem ők építik össze, hanem mi.

- Azok kedvéért, akik nincsenek teljesen tisztában a kategóriákkal: mi jellemzi az R3-as autókat?
- Valahol félúton vannak az N-es és az A-s autók között. A motorba például nem nagyon lehet belenyúlni, de a vezérműtengelyt, meg dugattyúkat lehet cserélni. Hengerfejet, csatornákat bővíteni, polírozni nem lehet, azokat meg kell hagyni szériának. De például minden R3-as váltója szekvenciális, hatsebességes, sőt, ha jól tudom, ugyanaz a típus is.

- Miért pont ez volt, amit választottál?
- Ez egy kicsit hosszabb sztori. A Yaris egy iszonytatóan megbízható autó volt. Egy hasonlót szerettünk volna, gondolkodtunk, hogy mi legyen, de abban biztosak voltunk, hogy maradunk a japán technikánál. Először egy N/3-as Civic-et néztünk ki, egy régebbit. Aztán néztük a költségvetést, láttuk, hogy talán kijön egy újabb fajta is. Már megvettük az alapautót, mikor kiderült, hogy ennek az N-es változata kevésbé ütőképes, tehát ahhoz, hogy ebből egy valóban jó versenyautót lehessen építeni, ahhoz sajnos R-esre kell építeni. Ez a sajnos persze olyan, hogy egyik szemem sír, a másik nevet, mert ugyan ez egy kényszerből épült R-es autó, meg rengeteg munka, és utánajárás volt, hogy egyáltalán az anyagi hátterünk meglegyen ehhez, de most már úgy néz ki, hogy a finisben vagyunk.

- Lett annyira fix az anyagi hátteretek, hogy tudtok egész évre tervezni - az egri versenyt leszámítva…
- Még pillanatnyilag is folynak tárgyalások, de az anyagi helyzetünk most arra elég, hogy az autót megépítjük, és Miskolcon tuti, hogy ott leszünk. Murvás versenyeken bár én nagyon szeretnék menni, most még nem tudjuk, hogy fogunk tudni indulni, mert ez is csak a murvára alkalmas alkatrészek beszerzésétől függ. De az aszfaltosokon mindegyiken ott szeretnénk lenni.

- Ilyen háttérrel és feltételekkel, milyen reményeid lehetnek idén?
- Sem magamtól, sem az autótól nem várok túl sokat. Egyrészt, mert ez az autó majdnem kétszer olyan erős, mint a Yaris volt, és biztos lesz egy kis idő, amíg mi is beleszokunk. Picit nagyot léptünk most, talán nagyobbat, mint kellett volna, de tiszteljük a technikát. Biztos az autónak is lesznek még az elején gyerekbetegségei, de ezeket azért próbáljuk majd minimalizálni.  Én azt mondom, hogy ez az év - bár nagyon elcsépelt szó, de -  tanuló év lesz, ez biztos.  Szeretnénk megtanulni az autót vezetni, szakszerűen szervizelni, és ha emellé még jönne is egy-két közepes vagy jobb eredmény, akkor annak nagyon fogunk örülni.

- A szakszerű szervizeléshez kaptok segítséget a JAS-tól, vagy abszolút önjáróak vagytok?
- Eléggé önjáróak vagyunk. Igazából nem is kértünk segítséget a JAS-tól, de nem is ajánlották fel. Így, hogy mi építjük az autót, így azért eléggé képben vagyunk, hogy mi hogyan történik benne. Abban mázlink van, hogy a JAS-tól azért olyan szinten kapunk segítséget, hogy mindig közlik velünk a legújabb fejlesztéseket. Legutóbb például pont ez történt, hogy nem a megrendelt féltengelycsuklót kaptuk, hanem egy másikat, mondván, hogy ez újabb, jobban bírja majd a gyűrődést. De ez a legutolsó tapasztalatunk. Az első az volt, mikor elkezdtük kiépíteni a kapcsolatot velük, hogy eléggé lekezelően bántak velünk. De mára úgy tűnik, ez rendbejött.


 

Ez a hír most jelenik meg 6613. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k