Tornászként kezdte, aztán mégis versenyzésre adta a fejét. 21 évesen kezdte karrierjét, és azóta szinte megállíthatatlanul menetel, egy cél élteti, a győzelem.
Sebastian Loeb ötszörös bajnokként kezdte az idei évet, és milyen meglepő most is Daniel Elena diktált neki. Tavalyhoz képest viszont csak 12 futam szerepelt a naptárban, így Loebnek keményebben kellett küzdenie, hogy megszerezze hatodik bajnoki címét.
Januárban Írország aszfaltjain kezdett a mezőny. Loeb és a Citroen már itt megmutatták, hogy nem viccelnek, és csak a győzelem az elfogadható számukra. A verseny során egyedül Mikko Hirvonen tudott szembeszállni a francia pilótával, de a verseny végén csak a dobogó legalsó fokára tudott felállni. Így a franciának 10, Dani Sordonak 8, míg Hirvonennek 6 pontja volt.
Második körben Norvégia havas tájain mutathatták meg a pilóták, hogy mit is tudnak. Bár az első szakaszt Petter Solberg nyerte a Xsarával, onnantól kezdve ismét két ember között zajlott a küzdelem. Loeb és Hirvonen sem adta fel. A második napon még a finn pilóta állt az élen, de a harmadik naptól kezdve a francia vette át a vezetést, és a verseny végéig már ki sem adta a kezéből, így ismét 10 ponttal távozhatott. Loeb a verseny után elmondta, hogy szerinte több ilyen havas, jeges futam kellene. Sebastian Loebnek 20, míg Mikko Hirvonennek 14, a harmadik helyen álló Dani Sordonak pedig 12 pontja volt.
A harmadik futamnak Ciprus szigete adott otthont, és nem kis fejtörést okozott a csapatoknak, hiszen ez egy vegyes verseny volt, azaz a mezőnynek aszfalton és murván is bizonyítania kellett. Utoljára az 1996-os San Remo Rally volt ilyen jellegű futam. Ezen a versenyen nem volt annyira egyértelmű, hogy ki az a két ember, aki legjobban boldogulni tud az uralkodó viszonyokkal, hiszen Sebastian Loeb mellett Petter Solberg, Mikko Hirvonen, és Jari-Matti Latvala is tudott szakaszt nyerni. De a dobogó legmagasabb fokára végül Sebastian Loeb állhatott fel. Ennek köszönhetően összesen már 30 pontja volt, Hirvonennek 22, Dani Sordonak pedig 17.
A következő versenyt Portugáliában tartották, és a híres murva futam megkövetelte a maga áldozatait. Míg Sebastian Loeb egyik szakaszt nyerte a második után, addig Jari-Matti Latvala, Evgeny Novikov és a Subaruval autózó Marcus Grönholm is bukással búcsúztak a versenytől. A finn pilótának nagy szerencséje volt, hiszen Fordja több mint tízszer pördült meg. A futam végén ismét Loeb győzött, Hirvonen második, míg Dani Sordo harmadik lett. A franciának így 40, a finnek 30, a spanyol pilótának pedig 23 pontja volt.
Következhettek az argentin murvás pályák. Sebastian Loeb ismét uralta a futamot, Sordo maximális támogatásával. Egyedül Hirvonen és Latvala tudtak időnként egy-egy szakaszt nyerni. Sajnos Latvalanak problémái támadtak az autójával, így ő kiszállt az első helyekért folytatott küzdelemből. De még mindig jobban járt, mint Hirvonen, aki motor gondok miatt feladni kényszerült a futamot. A változatosság kedvéért ismét Loeb győzött, Sordo lett a második és Henning Solberg a harmadik. Sebastian Loebnek 50, Dani Sordonak 29 pontja volt, így már csak egy ponttal volt lemaradva Hirvonentől.
Májusban már a hatodik futam következett Szardínián, így a bajnokság a félidőhöz érkezett. Sebastian Loeb itt is egy finnel vívott nagy csatát, de ezúttal Jari-Matti Latvala volt a nagy ellenfél. A francia pilóta nem igazán találta a ritmust, sőt egy defekttel is meg kellett birkóznia, így végül Latvala nyerte a versenyt. Loeb csak a negyedik helyen ért be, így pontjait sem tudta jelentősen növelni. A bajnokságban 55 pontja volt, Hirvonen a második helyével ismét elhúzott egy kicsit Sordotól, hiszen neki 38, míg a spanyolnak 31 pontja volt. Mivel hátra volt még hat verseny, ezért Loeb nem érezhette magát biztonságban, Hirvonen és Sordo pedig szintén esélyes volt a bajnoki címre. Sőt a két Solberg fivér is reménykedhetett, hiszen 21 és 20 ponttal álltak a negyedik és az ötödik helyen.
Görögországban nem csak a pályákkal, de a nagy meleggel is meg kellett küzdenie a csapatoknak. Ez a futam biztos nem lopta be magát a Citroen szívébe, hiszen Loeb és Sordo sem értek célba. Előbbi egy pályára belógó sziklával bekövetkező incidens miatt kényszerült feladni a versenyt, míg utóbbi a felfüggesztését törte el. Így a dobogóra Hirvonen, Ogier és Jari-Matti Latvala állhattak fel. Loebnek továbbra is 55 pontja volt, Hirvonennek 48, míg Sordonak 31. A spanyolnak ekkor már inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Latvala a maga 25 pontjával vészesen közeledett.
A mezőny alig pihente ki a görög futamot, már jött is Lengyelország. A verseny első felében Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala csatáztak, Loeb pedig ismét hibázott, és csak a szuper rally szabálynak köszönhetően maradt versenyben. A futam végefelé már biztosnak látszott a Ford teljes sikere, amikor is Latvala az utolsó gyorson tette tönkre a kocsiját, így nem ért célba. A versenyt végül Hirvonen nyerte Sordo és Henning Solberg előtt. Loeb a hetedik helyre küzdötte vissza magát, kettő pontot vihetett haza, így 57 pontja volt. Ez pedig pont egy ponttal volt kevesebb, mint Hirvonennek, aki 58 pontjával az élre állt. A harmadik helyet továbbra is Dani Sordo birtokolta kicsit lemaradva 39 pontjával.
A versenyzők ebben a felállásban vágtak neki a híres finn murvás szakaszoknak. Hazai pályán sem Hirvonen, sem Latvala nem adta könnyen magát, és Loebnek igencsak meg kellett küzdenie velük. Végül Hirvonen túl erősnek bizonyult, így a francia csak második lett, Latvala pedig harmadikként ért be. Hirvonennek 68, Loebnek 65, Sordonak pedig 44 pontja volt ekkor összesítettben.
Hosszú út várt a mezőnyre, hiszen egészen Ausztráliáig kellett menniük a soron következő verseny teljesítéséhez. Sajnos itt sokan nem örültek a csapatoknak, köveket, farönköket raktak a pályára, és az etapokon is megdobálták a párosokat. Ennek ellenére sikerült lebonyolítani a versenyt, ahol a Citroenesek kiválóan teljesítettek, de hibás papírok miatt időbüntetést szabtak ki Loebre, Sordora és Ogier-re, így végül Hirvonen könyvelhetett el egy újabb győzelmet. A futam után Mikko Hirvonennek 78, Sebastian Loebnek 75, Dani Sordonak pedig 50 pontja volt, és már csak két verseny volt hátra a bajnokságból.
A következő futamot Spanyolországban rendezték és aszfalton, ami mint tudjuk Loeb nagy kedvence, ez az a közeg, ahol igazán jól érezi magát. Nem is igazán talált ellenfélre, egyik szakaszt nyerte a másik után. Mellette csak csapattársa Dani Sordo és az immáron szintén C4 WRC-vel versenyző Petter Solberg tudott labdába rúgni. Ezek után nem meglepő, hogy Sebastian Loeb nyert, Dani Sordo második lett, míg a harmadik helyen Mikko Hirvonen ért be. A franciának 83, a finn pilótának 84, a spanyolnak pedig 58 pontja volt.
Ennél izgalmasabb nem is lehetett volna, hiszen minden az utolsó futamon Walesben dőlt el. Ezzel a csapatok is tisztában voltak, és minden tőlük telhetőt megtettek, de a Ford sajnos egész hétvégén gondokkal küzdött, ennek ellenére Mikko Hirvonen próbált lépést tartani Sebastian Loebbel. Végül a francia tornászból lett versenyző győzött, és ezzel megszerezte a hatodik bajnoki címét. Hirvonen másodikként zárta a versenyt és a bajnokságot is, soha ilyen közel nem volt még a nyeréshez, és azt ígérte, hogy jövőre még erősebb lesz. Dani Sordo pedig harmadik lett, mind a walesi futamon és összetettben is.
Loebnek nem volt könnyű éve, keményen meg kellett küzdenie az immáron hatodik bajnoki címéért. Ezzel amúgy megelőzött mindenkit, hiszen Juha Kankkunennek és Tommi Mäkinennek is "csak" négy világbajnoki címe van. Jövőre a versenyzőknek összesen 13 futam alatt kell majd megvívniuk egymással a bajnoki címért. Reméljük az is legalább ilyen izgalmas lesz, mint az idei!