KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
LOTUS Kupa Magyarországon!
GFS LOTUS Kupa
2008-10-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
685889328
Napi oldal:
54642
Jelenleg:
1595
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Burkus Egon neve számomra azzal a kék-sárga Polszki Fiattal forrt össze, amit gyakran néztem Ladának, biztos voltam benne, hogy ez a fiú a nem mindennapi autókat szereti. Aztán megtudtam, hogy a gyorsasági szakágban, jövőre tervezett Lotus Kupát is ő találta ki…

- Hogy áll ez a Lotus Kupa és hogy jött ennek az ötlete?
- Három kupa volt eddig a magyar bajnokságban: a Suzuki Kupa, a Clio Kupa és a Seat Kupa. A Clio Kupának idén vége van - egyrészt a versenyzők is elfogytak, másrészt a szerződésük is lejárt, így tavasszal elkezdtünk gondolkodni, hogy mit csinálhatnánk ennek a helyébe valami jópofát. Részben azért, mert nekem is több olyan versenyzőm volt, aki a Clio Kupában ment és hiányolták, hogy mi lesz a Clio Kupa helyett. Sok olyan versenyző van, aki nem akar már visszaülni a Suzukiba, mert azt már kinőtték, a Seat Kupát meg túl drágának tartják. A kettő közé próbáltunk kitalálni egy olyan kupát, ami lehetőleg egy igazi sportos élményt nyújt minél megbízhatóbb autóból, és így találtuk végül is a Lotust, ami abszolút egy igazi sportautó.

- Milyen műszaki felkészítettségűek ezek a Lotusok?
- Nagyon fontos, hogy gyári kupás autókról beszélünk, a Lotus gyár fogja legyártani nekünk ezeket az autókat, tehát nem mi fogjuk őket átalakítani. Aki ismeri a típust, az tudja, hogy az alap, utcai verzió is már alapvetően egy versenyautó. Egész más a koncepció általában a kupáknál: van egy utcai családi autó, amit átalakítanak versenyautóvá, minimális módosításokkal. A Lotus esetében viszont egy olyan sportautóról beszélünk, ami inkább versenyautó, mint utcai autó, de a gyár megoldotta, hogy alkalmas legyen a közúti közlekedésre, és így lehet közlekedni egy Lotussal az utcán, tehát a megközelítés pont fordítva van, ami nekünk nagyon jó, mert egy ilyen autóból lehet a legjobban, a legegyszerűbben versenyautót csinálni.

A gyár minimális dolgokban módosít csak az utcaiakhoz képest. Egy kicsit feszesebb futómű lesz benne, nagyobb fék lesz rajta, ami azt jelenti, hogy elől egy négydugattyús AP fék kerül rá 308 mm-es tárcsával, hátul 208 mm-es tárcsa van, elől-hátul belsőventillációs féktárcsákkal. Az autó slick gumihoz lesz méretezve, mert a gyárban ezt is megkérdezték, hogy milyen lesz a kupa, és rendes versenygumival kértük, úgyhogy minden ehhez lesz igazítva. ABS lesz az autóban, 18 fokozatú kipörgés-gátló, ami akár ki is kapcsolható, Torsen sperdiffi…

- Mekkora motor és hány lóerő?
- 1.8-as Toyota motor van benne, ami nagyon fontos, mert a Toyota abszolút híres a megbízhatóságáról, így az egész autó műszakilag fantasztikusan megbízható lesz. A motor 190 lóerős, ez egy szívómotor, tehát nincs rajta se kompresszor, se turbó, semmi ilyesmi. Egy hatsebességes váltó van hozzá, ami egy normál H-kapcsolású váltó. Ami biztató ezzel kapcsolatban, hogy a 260 lóerős kupát is ugyanezzel a váltóval szerelt autóval rendezik. A 260 lóerőt is kibírja az egész autó, úgyhogy abszolút megbízható, a 190 lóerős még inkább.

- A 260 lóerős is Toyota motoros?
- Igen, ugyanez az 1.8-as Toyota motor, csak plusz rá van szerelve egy kompresszor, így éri el a 260 lóerőt.

- Elől vagy hátul hajt az autó?
- Hátsókerék-meghajtásos közép motoros, tehát igazi sportautó felépítésű. Az abszolút versenyautó kategóriában is a leggyorsabb kategóriák is mindig ilyen építésűek, nézd meg a gokarttól a Forma-1-ig az igazi gyors versenyautó ilyen építésű.

- Mennyi érdeklődő van - ez egy elég nagy bevállalás, hogy még el sem indult, és már meg kell rendeli az autókat. Van annyi érdeklődő, hogy ez meg fogja érni?
- Úgy gondolom, hogy igen. Az előzetes érdeklődés és tárgyalások alapján szerencsére elég nagy az érdeklődés. Ez talán azért is van, mert egy nagyon jó nevű autóról beszélünk, és nem kell elmagyarázni, hogy a Lotus egy jó sportkocsi.
A másik dolog az üzemeltetési költség. Mivel az autó ennyire stabil műszakilag és megbízható, ezért nagyon alacsonyak lesznek a versenyzési költségek. Ez azt jelenti, hogy kb. annyiból fog kijönni egy szezon, mint most mondjuk a Suzuki Kupának az éves költségvetése. Ez nyilván az autó törésére nem igaz, az drágább lesz mint egy Suzukinál, de maga az üzemeltetése az körülbelül hasonló. Nagyságrendileg 5-6 millió forintból egy szezont végig lehet menni.

- Mennyire sikerült támogatókat találni mellé?
- Nagyon szerencsés volt az autóválasztás, mert ez egy olyan márka, ami mellé bármelyik pillanatban a szponzor szívesen melléáll. Annyira színvonalas autóról beszélünk, hogy nincs olyan komoly cég, akinek ez lealacsonyító lenne, hogy egy Lotus versenyautót vagy akár egy kupasorozatot támogasson.

- Vannak már fix versenyzők, akik ezzel kívánnak a jövő évben versenyezni?
- Igen, vannak már konkrét megállapodásaink - ez a napokban zajlik. Elég kevés időnk van, mert ez egy kis gyár, nekik időben el kell kezdeni az ütemezést, hogy időben megkapjuk az autót. Az október közepét szerették volna meghatározni, ami nekünk túl rövid idő volt, úgyhogy most megállapodtunk, hogy október vége a megrendelésnek a legkésőbbi határideje. Tehát aki szeretne részt venni ezen a kupán jövőre, annak október végéig, tehát az elkövetkezendő egy-két hétben el kell döntenie ezt. Van egy szerződésünk, amivel be lehet szállni. 30 százalék előleget kell kifizetni most az autóra, ami 42 ezer euróba fog kerülni, plusz ÁFA. Ez a teljes ár, ennek a 30 százalékát kell most kifizetni és február vége és március vége között vállalja a gyár a szállítást. Valószínűleg február vége előtt meglesz az autó, de nyilván olyat próbálunk vállalni, amit tudunk teljesíteni, ezért írtuk a szerződésbe a március végét.

- Nálad ez régi dolog, hogy az ilyen különleges autókhoz vonzódsz? Mert a Fiat sem volt egy hétköznapi autó...
- Igen, úgy látszik, szeretem az ilyen nem mindennapi autókat. Amit építettem Corsát a pályára, az is egy hátsókerekes középmotoros autó, tehát a koncepció hasonló volt, és talán ezért is volt a szívem csücske ez a Lotus Kupa, mert ez egy profi, gyári versenyautó, ami ugyanezekre az alapokra épül és nagyon komoly hagyománya van.
Az egész konstrukciót úgy tudom, hogy a Colin Chapman alkalmazta először, aki a Lotus gyár alapítója.

- De a Fiat megvan még?
- Igen, még megvan. Amikor az időm engedi, bele szoktam ülni. Idén mentem egy rali-túra versenyen vele. Nagyon szeretem, úgyhogy ha az időm engedi, szeretek vele autózni.

- A gyorsasági szakág vezetősége és a többi csapat hogy fogadta a Lotus Kupa hírét?
- Szerencsére nagyon pozitív volt minden irányból a fogadtatás. A szakág vezetése maximálisan támogatja, aminek borzasztóan örülök. A Zengő Zolival is nagyon sokat beszélgettem a versenyhétvégén és sokat segített nekem most, rengeteg tapasztalatot adott át. Várakozáson felüli, abszolút pozitív fogadtatása van a Kupának minden irányból - a csapatok, a versenyzők, a szakág részéről.

- Végül a legfontosabb talán: hol lehet jelentkeznie annak, aki esetleg Lotussal szeretne menni jövőre?
- A legjobb, ha nálam jelentkeznek, október végéig a 0630 932-20-31-es számon.

Ez a hír most jelenik meg 5098. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k