SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
LOTUS Kupa Magyarországon!
GFS LOTUS Kupa
2008-10-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773940055
Napi oldal:
110687
Jelenleg:
845
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Burkus Egon neve számomra azzal a kék-sárga Polszki Fiattal forrt össze, amit gyakran néztem Ladának, biztos voltam benne, hogy ez a fiú a nem mindennapi autókat szereti. Aztán megtudtam, hogy a gyorsasági szakágban, jövőre tervezett Lotus Kupát is ő találta ki…

- Hogy áll ez a Lotus Kupa és hogy jött ennek az ötlete?
- Három kupa volt eddig a magyar bajnokságban: a Suzuki Kupa, a Clio Kupa és a Seat Kupa. A Clio Kupának idén vége van - egyrészt a versenyzők is elfogytak, másrészt a szerződésük is lejárt, így tavasszal elkezdtünk gondolkodni, hogy mit csinálhatnánk ennek a helyébe valami jópofát. Részben azért, mert nekem is több olyan versenyzőm volt, aki a Clio Kupában ment és hiányolták, hogy mi lesz a Clio Kupa helyett. Sok olyan versenyző van, aki nem akar már visszaülni a Suzukiba, mert azt már kinőtték, a Seat Kupát meg túl drágának tartják. A kettő közé próbáltunk kitalálni egy olyan kupát, ami lehetőleg egy igazi sportos élményt nyújt minél megbízhatóbb autóból, és így találtuk végül is a Lotust, ami abszolút egy igazi sportautó.

- Milyen műszaki felkészítettségűek ezek a Lotusok?
- Nagyon fontos, hogy gyári kupás autókról beszélünk, a Lotus gyár fogja legyártani nekünk ezeket az autókat, tehát nem mi fogjuk őket átalakítani. Aki ismeri a típust, az tudja, hogy az alap, utcai verzió is már alapvetően egy versenyautó. Egész más a koncepció általában a kupáknál: van egy utcai családi autó, amit átalakítanak versenyautóvá, minimális módosításokkal. A Lotus esetében viszont egy olyan sportautóról beszélünk, ami inkább versenyautó, mint utcai autó, de a gyár megoldotta, hogy alkalmas legyen a közúti közlekedésre, és így lehet közlekedni egy Lotussal az utcán, tehát a megközelítés pont fordítva van, ami nekünk nagyon jó, mert egy ilyen autóból lehet a legjobban, a legegyszerűbben versenyautót csinálni.

A gyár minimális dolgokban módosít csak az utcaiakhoz képest. Egy kicsit feszesebb futómű lesz benne, nagyobb fék lesz rajta, ami azt jelenti, hogy elől egy négydugattyús AP fék kerül rá 308 mm-es tárcsával, hátul 208 mm-es tárcsa van, elől-hátul belsőventillációs féktárcsákkal. Az autó slick gumihoz lesz méretezve, mert a gyárban ezt is megkérdezték, hogy milyen lesz a kupa, és rendes versenygumival kértük, úgyhogy minden ehhez lesz igazítva. ABS lesz az autóban, 18 fokozatú kipörgés-gátló, ami akár ki is kapcsolható, Torsen sperdiffi…

- Mekkora motor és hány lóerő?
- 1.8-as Toyota motor van benne, ami nagyon fontos, mert a Toyota abszolút híres a megbízhatóságáról, így az egész autó műszakilag fantasztikusan megbízható lesz. A motor 190 lóerős, ez egy szívómotor, tehát nincs rajta se kompresszor, se turbó, semmi ilyesmi. Egy hatsebességes váltó van hozzá, ami egy normál H-kapcsolású váltó. Ami biztató ezzel kapcsolatban, hogy a 260 lóerős kupát is ugyanezzel a váltóval szerelt autóval rendezik. A 260 lóerőt is kibírja az egész autó, úgyhogy abszolút megbízható, a 190 lóerős még inkább.

- A 260 lóerős is Toyota motoros?
- Igen, ugyanez az 1.8-as Toyota motor, csak plusz rá van szerelve egy kompresszor, így éri el a 260 lóerőt.

- Elől vagy hátul hajt az autó?
- Hátsókerék-meghajtásos közép motoros, tehát igazi sportautó felépítésű. Az abszolút versenyautó kategóriában is a leggyorsabb kategóriák is mindig ilyen építésűek, nézd meg a gokarttól a Forma-1-ig az igazi gyors versenyautó ilyen építésű.

- Mennyi érdeklődő van - ez egy elég nagy bevállalás, hogy még el sem indult, és már meg kell rendeli az autókat. Van annyi érdeklődő, hogy ez meg fogja érni?
- Úgy gondolom, hogy igen. Az előzetes érdeklődés és tárgyalások alapján szerencsére elég nagy az érdeklődés. Ez talán azért is van, mert egy nagyon jó nevű autóról beszélünk, és nem kell elmagyarázni, hogy a Lotus egy jó sportkocsi.
A másik dolog az üzemeltetési költség. Mivel az autó ennyire stabil műszakilag és megbízható, ezért nagyon alacsonyak lesznek a versenyzési költségek. Ez azt jelenti, hogy kb. annyiból fog kijönni egy szezon, mint most mondjuk a Suzuki Kupának az éves költségvetése. Ez nyilván az autó törésére nem igaz, az drágább lesz mint egy Suzukinál, de maga az üzemeltetése az körülbelül hasonló. Nagyságrendileg 5-6 millió forintból egy szezont végig lehet menni.

- Mennyire sikerült támogatókat találni mellé?
- Nagyon szerencsés volt az autóválasztás, mert ez egy olyan márka, ami mellé bármelyik pillanatban a szponzor szívesen melléáll. Annyira színvonalas autóról beszélünk, hogy nincs olyan komoly cég, akinek ez lealacsonyító lenne, hogy egy Lotus versenyautót vagy akár egy kupasorozatot támogasson.

- Vannak már fix versenyzők, akik ezzel kívánnak a jövő évben versenyezni?
- Igen, vannak már konkrét megállapodásaink - ez a napokban zajlik. Elég kevés időnk van, mert ez egy kis gyár, nekik időben el kell kezdeni az ütemezést, hogy időben megkapjuk az autót. Az október közepét szerették volna meghatározni, ami nekünk túl rövid idő volt, úgyhogy most megállapodtunk, hogy október vége a megrendelésnek a legkésőbbi határideje. Tehát aki szeretne részt venni ezen a kupán jövőre, annak október végéig, tehát az elkövetkezendő egy-két hétben el kell döntenie ezt. Van egy szerződésünk, amivel be lehet szállni. 30 százalék előleget kell kifizetni most az autóra, ami 42 ezer euróba fog kerülni, plusz ÁFA. Ez a teljes ár, ennek a 30 százalékát kell most kifizetni és február vége és március vége között vállalja a gyár a szállítást. Valószínűleg február vége előtt meglesz az autó, de nyilván olyat próbálunk vállalni, amit tudunk teljesíteni, ezért írtuk a szerződésbe a március végét.

- Nálad ez régi dolog, hogy az ilyen különleges autókhoz vonzódsz? Mert a Fiat sem volt egy hétköznapi autó...
- Igen, úgy látszik, szeretem az ilyen nem mindennapi autókat. Amit építettem Corsát a pályára, az is egy hátsókerekes középmotoros autó, tehát a koncepció hasonló volt, és talán ezért is volt a szívem csücske ez a Lotus Kupa, mert ez egy profi, gyári versenyautó, ami ugyanezekre az alapokra épül és nagyon komoly hagyománya van.
Az egész konstrukciót úgy tudom, hogy a Colin Chapman alkalmazta először, aki a Lotus gyár alapítója.

- De a Fiat megvan még?
- Igen, még megvan. Amikor az időm engedi, bele szoktam ülni. Idén mentem egy rali-túra versenyen vele. Nagyon szeretem, úgyhogy ha az időm engedi, szeretek vele autózni.

- A gyorsasági szakág vezetősége és a többi csapat hogy fogadta a Lotus Kupa hírét?
- Szerencsére nagyon pozitív volt minden irányból a fogadtatás. A szakág vezetése maximálisan támogatja, aminek borzasztóan örülök. A Zengő Zolival is nagyon sokat beszélgettem a versenyhétvégén és sokat segített nekem most, rengeteg tapasztalatot adott át. Várakozáson felüli, abszolút pozitív fogadtatása van a Kupának minden irányból - a csapatok, a versenyzők, a szakág részéről.

- Végül a legfontosabb talán: hol lehet jelentkeznie annak, aki esetleg Lotussal szeretne menni jövőre?
- A legjobb, ha nálam jelentkeznek, október végéig a 0630 932-20-31-es számon.

Ez a hír most jelenik meg 5188. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k