h i r d e t é s
Összes oldal:
686312650
Napi oldal:
10301
Jelenleg:
2098
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Molnár Alex |
|
1298 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
1284 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
1241 |
4. |
Martinák Balázs |
|
1222 |
5. |
Martin Márkó |
|
1215 |
6. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1210 |
7. |
Budai Csaba |
|
1188 |
8. |
Péntek Ádám |
|
1093 |
9. |
Juhász Ferenc |
|
1081 |
1. |
Thierry Neuville |
|
86 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
80 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
59 |
4. |
Ott Tanak |
|
53 |
5. |
Sebastian Ogier |
|
45 |
6. |
T. Katsuma |
|
45 |
7. |
Kalle Rovanpera |
|
31 |
8. |
Esapekka Lappi |
|
23 |
9. |
A. Mikkelsen |
|
14 |
1. |
S. Tempestini |
|
33 |
2. |
M.Franceschi |
|
29 |
3. |
Csomós Mixi |
|
25 |
4. |
Hayden Paddon |
|
19 |
5. |
Erik Cais |
|
17 |
6. |
Miko Marczyk |
|
15 |
7. |
A.Mabellini |
|
15 |
8. |
Jon Armstrong |
|
12 |
9. |
Simon Wagner |
|
9 |
1. |
Csomós Miklós |
|
50 |
2. |
Turán Frigyes |
|
39 |
3. |
László Martin |
|
35,5 |
4. |
Klausz Kristóf |
|
30,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
25,5 |
6. |
Német Gábor |
|
22,5 |
7. |
László Zoltán |
|
19,5 |
8. |
Bertalan M. |
|
16,5 |
9. |
Kerék Balázs |
|
13,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
50 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
39 |
3. |
Nagy Gábor M. |
|
30,5 |
4. |
Szlovák Ferenc |
|
26,5 |
5. |
Balla Tamás |
|
19,8 |
6. |
Tárkányi Sándor |
|
11,3 |
1. |
Kerék Balázs |
|
18 |
2. |
Határ Attila |
|
14 |
3. |
Viszló Csaba |
|
12 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
4,75 |
1. |
Ronavolgyi E. |
|
15 |
2. |
Ruszó Krisztián |
|
12 |
3. |
Baksai László |
|
11 |
4. |
Tamás Gyula |
|
10 |
5. |
Simon György |
|
9 |
6. |
Huhák Csaba |
|
8 |
7. |
Tellér Antal |
|
7 |
8. |
Jóna Gábor |
|
6 |
9. |
Borza Balázs |
|
5 |
1. |
Lenkey Ákos |
|
121 |
2. |
Péter Pál |
|
121 |
3. |
Tamás Gyula |
|
104 |
4. |
Békési Richárd |
|
100 |
5. |
Rácz Gábor |
|
73 |
6. |
Oberling Krisztián |
|
72 |
7. |
Borza Balázs |
|
64 |
8. |
Takács István |
|
56 |
9. |
Mogyorósi Zoltán |
|
55 |
1. |
Kárai Tamás |
|
159 |
2. |
Benyó Máté |
|
131 |
3. |
Koncseg Zoltán |
|
117 |
4. |
Antal István |
|
101 |
5. |
Ales Fucik |
|
58 |
6. |
Alois Höller |
|
40 |
7. |
Z. Staniszewski |
|
37 |
8. |
Roland Rohrer |
|
34 |
7. |
Marek Joura |
|
25 |
|
Bodolai László és Kertész Krisztián az OPC Astrával az utolsó előtti gyorson tetőre esett... A navigátor megúszta komolyabb sérülések nélkül, de Bodolai Laciról napokig azt hittük komoly nyomokat hagy benne a verseny... Így is lett, de szerencsére inkább lelkileg...
Telefonon értem el Lacit: Jól indult a versenyünk, az első pár gyors után 10 másodpercen belül voltunk N3-ban, négyen-öten is. Ez kecsegtető volt, de aztán kaptunk egy defektet, amit nagy nehezen sikerült a gyorson kicserélnünk, kaptunk 10 percet a többiektől. Innentől kezdve már nem volt izgalmas a verseny, normális tempóban mentünk. Másnap reggel újra defektet kaptunk…
Aztán a másnapi második gyorson már tényleg csak az autóra vigyáztunk, ezen a „0” pont - Bánta szakaszon már előző nap is mentünk egyet… éppen ezért nem is nagyon értem mi történt…
Mi történt?? A rajt után 8-10 kilométerrel, egyenes szakaszon egy hármas ugrató, széles úton hosszú ugratók. Úgy gondoltuk negyedik sebességi fokozatban elfér. Átugrottunk az egyiken, leszorítottuk az orrát és amikor a másodikon elugrottunk, akkor mintha valaki felrántotta volna a kocsi hátulját és a harmadik ugratóra már orral érkeztünk és tetőre estünk… A becsapódás nem orral, hanem szinte már tetővel történt…
Nem is fordult tovább az autó, 50-60 métert csúszott tovább tetőn… A szervizesek átnézték a dobbantót és Ők találtak egy emberfej nagyságú követ, amire valószínűleg amikor ugrott az autó az első kerék még nem ment rá, viszont a hátsó kereket az autóval együtt megdobhatta…
És Veletek mi történt?? Hála Istennek, a navigátoromnak, Krisztiánnak semmi baja nem lett, kisebb izomhúzódásokkal megúszta. Pont srégan az én oldalamra estünk és sajnos a tetőn látszik a bukósisakom domborulata és a tető festése a sisakon… Megnyomta a gerincemet és két nyakcsigolyámból letörtek kisebb darabok, valamint a 2-3 hátcsigolyám összecsúszott.
Ez mit jelent? Ma már fel tudtam ülni… Segítséggel. Azt ígérik, hogy napokon belül fel tudok állni és nem lesz maradandó a sérülésem.
Ez a lényeg, nagyon jó hír! Hogy érzed, mi lehetett a baj forrása? Nem voltál rendesen bekötve, vagy egyszerűen így jött össze, ilyen balszerencsésen? A többiek is azt mondják, hogy jól be voltunk kötve, hiszen Krisztián szinte sérülésmentes. Én sem azért sérültem, mert elmozdultam volna az ülésben, hanem szinte fejre estünk és a tető ráhajlott a kocsira, a fejemre és a bukósisakra.
Nem vagy egy kisdarab ember… A szerelőm két centivel alacsonyabb, bukósisak nélkül hozzáér most a feje a tetőhöz…
Akkor az már biztos, hogy semmilyen maradandó károsodást nem szenvedsz? Azt mondják az orvosok. Szerencsére nem tört el bordám sem, a mellkasomat meghúztam, az fáj kicsit.
Az autó milyen állapotban van? Mivel a tetejére esett, nincs túl nagy kár benne, saját lábán állt fel a trélerre… Se a motor, se a fotómű, se a váltó nem sérült. Tető kell rá, szélvédő, hátsó ajtó…
Folytatás? Az az igazszág, hogy már nem bízok meg az autóban, hogy meg tud védeni. Egy centi választott el attól, hogy teljesen lebénuljak, vagy még rosszabbtól…
Úgy kell elképzelni, hogy a tetőlemezen van egy kis domborulat kifelé, amit a sisakom csinált… Nagy szerencsém is volt, hogy az áthidaló cső - amin a tető fekszik fel és azon van a vastag védőszivacs – szóval ez a cső mellé került a fejem.
Maximálisan megbíztam az autóban, hiszen nem az első esésem. Azt gondoltam ezt túl lehet élni, nem lehet semmi probléma, hiszen minden biztonsági berendezés a rendelkezésünkre áll és megfelelően használjuk… Nyilván sok szerencsétlen egybeesés kellett ahhoz, hogy ilyen szituációba kerüljön az ember, de azt hiszem nekem ennyit nem ér ez az egész…
Versenyzőtársak is, akik látták az autót azt mondták, hogy nekik is el kell gondolkozniuk, hiszen csak egy centin múlt…
Minden a szabályok, az előírásoknak megfelelően volt beépítve az autóban és gondolom csak egy százalék esély van arra, vagy még kevesebb, hogy ilyen történjen, amit nem tud az ember kivédeni…
Nem tudom mit kell ilyenkor kívánni… Hátha alszol rá néhányat és máshogy látod, de lehet, hogy ez a legjobb döntés… A srácok már csinálják az autót, szeretnénk talpra állítani és kiadni bérbe. Nem akarunk kiszállni a rallyból, hisz szeretjük ezt a közeget, valószínűleg ilyen formában fog megmaradni az egyesület.
Remélem Szombathelyen már találkozunk! Még addigra nem hiszem, hogy járóképes leszek, most még otthon kell majd lennem, még sokáig nem ülhetek semmilyen formában autóba és vezetni majd csak 3-4 hónap múlva lehet… Remélem minél hamarabb ott lehetek a pálya szélén.
Kívánom a mihamarabbi gyógyulást és gondolom rajtam kívül még nagyon sokan! Köszönöm szépen a megkeresést és azoknak az egyesületeknek, versenyzőtársaknak is, akik felhívtak, érdeklődtek - akikkel nem is tartunk szoros kapcsolatot – nagyon köszönöm nekik is!
Ez a hír most jelenik meg 8188. alkalommal
|