KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Ma felült, holnap már talán felállhat
Bodolai László a kórházból
2006-05-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774433822
Napi oldal:
111707
Jelenleg:
1122
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bodolai László és Kertész Krisztián az OPC Astrával az utolsó előtti gyorson tetőre esett...
A navigátor megúszta komolyabb sérülések nélkül, de Bodolai Laciról napokig azt hittük komoly nyomokat hagy benne a verseny... Így is lett, de szerencsére inkább lelkileg...

Telefonon értem el Lacit:
Jól indult a versenyünk, az első pár gyors után 10 másodpercen belül voltunk N3-ban, négyen-öten is. Ez kecsegtető volt, de aztán kaptunk egy defektet, amit nagy nehezen sikerült a gyorson kicserélnünk, kaptunk 10 percet a többiektől.
Innentől kezdve már nem volt izgalmas a verseny, normális tempóban mentünk.
Másnap reggel újra defektet kaptunk…

Aztán a másnapi második gyorson már tényleg csak az autóra vigyáztunk, ezen a „0” pont - Bánta szakaszon már előző nap is mentünk egyet… éppen ezért nem is nagyon értem mi történt…

Mi történt??
A rajt után 8-10 kilométerrel, egyenes szakaszon egy hármas ugrató, széles úton hosszú ugratók. Úgy gondoltuk negyedik sebességi fokozatban elfér. Átugrottunk az egyiken, leszorítottuk az orrát és amikor a másodikon elugrottunk, akkor mintha valaki felrántotta volna a kocsi hátulját és a harmadik ugratóra már orral érkeztünk és tetőre estünk…
A becsapódás nem orral, hanem szinte már tetővel történt…

Nem is fordult tovább az autó, 50-60 métert csúszott tovább tetőn…
A szervizesek átnézték a dobbantót és Ők találtak egy emberfej nagyságú követ, amire valószínűleg amikor ugrott az autó az első kerék még nem ment rá, viszont a hátsó kereket az autóval együtt megdobhatta…

És Veletek mi történt??
Hála Istennek, a navigátoromnak, Krisztiánnak semmi baja nem lett, kisebb izomhúzódásokkal megúszta.
Pont srégan az én oldalamra estünk és sajnos a tetőn látszik a bukósisakom domborulata és a tető festése a sisakon…
Megnyomta a gerincemet és két nyakcsigolyámból letörtek kisebb darabok, valamint a 2-3 hátcsigolyám összecsúszott.

Ez mit jelent?
Ma már fel tudtam ülni… Segítséggel. Azt ígérik, hogy napokon belül fel tudok állni és nem lesz maradandó a sérülésem.

Ez a lényeg, nagyon jó hír!
Hogy érzed, mi lehetett a baj forrása?
Nem voltál rendesen bekötve, vagy egyszerűen így jött össze, ilyen balszerencsésen?
A többiek is azt mondják, hogy jól be voltunk kötve, hiszen Krisztián szinte sérülésmentes. Én sem azért sérültem, mert elmozdultam volna az ülésben, hanem szinte fejre estünk és a tető ráhajlott a kocsira, a fejemre és a bukósisakra.

Nem vagy egy kisdarab ember…
A szerelőm két centivel alacsonyabb, bukósisak nélkül  hozzáér most a feje a tetőhöz…

Akkor az már biztos, hogy semmilyen maradandó károsodást nem szenvedsz?
Azt mondják az orvosok. Szerencsére nem tört el bordám sem, a mellkasomat meghúztam, az fáj kicsit.

Az autó milyen állapotban van?
Mivel a tetejére esett, nincs túl nagy kár benne, saját lábán állt fel a trélerre…
Se a motor, se a fotómű, se a váltó nem sérült. Tető kell rá, szélvédő, hátsó ajtó…

Folytatás?
Az az igazszág, hogy már nem bízok meg az autóban, hogy meg tud védeni.
Egy centi választott el attól, hogy teljesen lebénuljak, vagy még rosszabbtól…

Úgy kell elképzelni, hogy a tetőlemezen van egy kis domborulat kifelé, amit a sisakom csinált…
Nagy szerencsém is volt, hogy az áthidaló cső - amin a tető fekszik fel és azon van a vastag védőszivacs – szóval ez a cső mellé került a fejem.

Maximálisan megbíztam az autóban, hiszen nem az első esésem. Azt gondoltam ezt túl lehet élni, nem lehet semmi probléma, hiszen minden biztonsági berendezés a rendelkezésünkre áll és megfelelően használjuk…
Nyilván sok szerencsétlen egybeesés kellett ahhoz, hogy ilyen szituációba kerüljön az ember, de azt hiszem nekem ennyit nem ér ez az egész…

Versenyzőtársak is, akik látták az autót azt mondták, hogy nekik is el kell gondolkozniuk, hiszen csak egy centin múlt…

Minden a szabályok, az előírásoknak megfelelően volt beépítve az autóban és gondolom csak egy százalék esély van arra, vagy még kevesebb, hogy ilyen történjen, amit nem tud az ember kivédeni…

Nem tudom mit kell ilyenkor kívánni…
Hátha alszol rá néhányat és máshogy látod, de lehet, hogy ez a legjobb döntés…
A srácok már csinálják az autót, szeretnénk talpra állítani és kiadni bérbe. Nem akarunk kiszállni a rallyból, hisz szeretjük ezt a közeget, valószínűleg ilyen formában fog megmaradni az egyesület.

Remélem Szombathelyen már találkozunk!
Még addigra nem hiszem, hogy járóképes leszek, most még otthon kell majd lennem, még sokáig nem ülhetek semmilyen formában autóba és vezetni majd csak 3-4 hónap múlva lehet…
Remélem minél hamarabb ott lehetek a pálya szélén.

Kívánom a mihamarabbi gyógyulást és gondolom rajtam kívül még nagyon sokan!
Köszönöm szépen a megkeresést és azoknak az egyesületeknek, versenyzőtársaknak is, akik felhívtak, érdeklődtek - akikkel nem is tartunk szoros kapcsolatot – nagyon köszönöm nekik is!

Ez a hír most jelenik meg 8217. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k