
9 gyorsaságiból 9-et megnyert a Turán Frigyes - Zsiros Gábor - Ford Focus WRC trió a TAXI4 Budapest Rallye-n. Látványosat autóztak a prológon és másnap végig hibátlan autózást bemutatva jogosan ünnepelhettek a szentendrei céldobogón.
Keményen végigautóztátok a versenyt… Nem hagytatok kétséget senkiben, hogy ezt Nektek kell megnyerni!
Régen éreztem már ilyet… Amikor úgy érzed, hogy minden rendben van és nem jöhet közbe semmi. Óriási magabiztossággal tudtunk versenyezni. Az utolsó gyors előtt persze mindenki izgult egy kicsit, Gabi is, én is. Azt megbeszéltük, hogy nem akarjuk nagyon elspórolni, mert akkor csak kizökkenünk a saját ritmusunkból. Átjövünk egy olyan tempót, amit biztonságosnak érzünk. Nem is számolgattunk. Tudtuk, hogy nagy az előnyünk és ezt még meg is tudtuk tetézni egy nagyon jó gyorsasági idővel. 4 másodperccel mentünk rosszabbat a legjobb időnknél, úgy, hogy az erdőben már kellett a lámpasor.
Dominálni tudtunk ezen a versenyen.

Az ismeretlen erdei pályák felírásában sokat segíthetett a VB-s tapasztalat és a lábatlani lobogás sem áll messze Tőled.
A Lábatlan az egy igazi adrenalin túra volt! :)
Még sosem mentem ezeken a pályákon korábban, mind a három pálya teljesen új volt a számomra.
Pilismaróton egyszer teszteltünk anno a Peugeot 307 WRC-vel, azon még Te is ott voltál. Ez a rész volt ismerős. Bár csak ne lett volna ismerős, mert pont ott estünk be a második gyorson. Az a kanyar mindenkit megviccelt… Elkezdtük a kanyart és kigyorsításnál letolta az autó orrát az útról. Szerencsénk volt, hogy nem kaptunk defektet, pedig a felniből kitört egy 10 centis darab.
Minden győzelemhez kell szerencse is és úgy érzem, hogy most tényleg minden kiadta.

Elhoztátok a maximális pontot a versenyről. Számolgattátok, hogy hova lehet elérni az év végén, vagy már nincs matekozás?
Veszprém után kiderült, hogy nekünk már nincs értelme számolgatnunk.
Miskolcon második helyről estünk ki, úgy, hogy voltak közben is technikai gondjaink, pedig jó volt a sebességünk. Veszprémben talán közösen, talán egyedül hoztam egy döntést, ami sajnos végzetes hibának bizonyult, és vezető helyről estünk ki.
A sebességünk egész évben jó volt.
Mondhatjuk azt: kár, hogy nem most kezdődik a bajnokság; mondhatjuk, hogy szerencsétlenek voltunk, de ezzel már nem akarok foglalkozni.
Összetett dolog megnyerni egy bajnoki címet. Ezzel a két versennyel bizonyítottuk azt, hogy meg lehetne az esélyünk, ahogy másnak is. Meg van a tempónk, tudunk gyorsan menni és ha minden rendben van körülöttünk, akkor tudunk versenyt nyerni. Nekem ez a fontos.
SS4 - Lábatlan - Bajna
>> nézd meg teljes képernyőn <<
A cím megtévesztő!
Nem 150-el mentek, hanem az átlagsebességük volt 150!
Beszéljünk a gumikról, mert érdemes róluk beszélni.
Új gumikkal mentek, amik korábban ismeretlenek voltak itthon és már másodszor bizonyítjátok, hogy lehet ezekkel az abroncsokkal gyorsan menni.
Ami még fontosabb, hogy nem csak én tudom bizonyítani, hanem a többiek is!
Mondhatjuk azt, hogy a Hankook abroncsok már több versenyt megnyertek, hiszen Ollé Sasa megnyerte vele a Baranya Kupát. Számára is kiderült, hogy lehet ezekben a gumikban hinni és fantasztikus teljesítményt tud nyújtani.
Hideg Krisztián is nagyon jó időket ment, bizonyítja ezt a hatodik szakaszon elért abszolút második ideje.

Nagyon sok defekt közeli helyzet volt a versenyen és egyedül Ollé Sanyinak lett belőle defektje. A többieknek, mint ahogy nekünk is, törtek a felnik, sérülhettek volna az abroncsok. A Hankook egyik specialitása a kemény oldalfal. Emiatt egy kicsit más beállításokat is igényel, viszont ilyenkor nagyon meg tudja ezt hálálni.
Nagyon fontos, hogy tudunk vele nyerni. Nagyon fontos, hogy a versenyzők egyre jobban hisznek benne.
Mik a további tervek? A pályaautóval mi újság?
A karbon projekt után annyi időnk volt, hogy az autót hazahoztuk a versenyről, letakarítottuk és eltettük. Még egy kis programozás vár rá, hiszen a motor építője szerint még nem érte el a maximumot a teljesítmény. Szerintem már jó erőben van, de Igrinyi Laci bácsi még nem teljesen elégedett, szerinte el kéne érnünk a 650-700 lóerőt. Most egy kicsit foglalkozunk vele és meglátjuk, hogy hogyan folytatódik az évünk.

Kaptunk már pár külföldi meghívást és a rallyban itt van a Mecsek Rallye, a Mikulás Kupa, ahol szeretnénk részt venni…
A 47.Mecsek Rallye kiírása már elérhető…
Igen, láttam. Sajnos egy időben van a Rallye du Valais-val, a svájci ERC futammal, ahol Gabi Vizin Laci bácsival fog indulni, még nem tudjuk, hogy hogyan tudunk részt venni a pécsi versenyen.

>> a Turán-Zsiros páros eredményei a TAXI4 Budapest Rallye-n <<
a csapat partnerei
