Magyar csapat, gyári autóban
Turán Friciék az M-Sport Ford Focus WRC-jével
2010-10-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794617509
Napi oldal:
273063
Jelenleg:
847
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Néhány napja felhívott Turán Frici, megkérdezte, hogy tudok e titkot tartani... Megharagudtam kicsit, mert azt hittem ismer már ennyire... Viszont amikor elmondta, hogy az M-Sport Ford Focus WRC-jével fognak indulni a katalán versenyen, akkor legszivesebben mindenkinek elmondtam volna...
Magyar_csapat,_gyari_autoban_7

Volt szerencsém eddigi mindhárom VB szerepléseteken ott lenni és eszembe jutott a hír kapcsán, amikor Portugáliában a teszten a Fordosok mellett teszteltünk és Hirvonennel, Latvalával fotóztalak Benneteket, mint valami turistákat, most pedig ugyanabban catering sátorban fogunk enni ugyanezekkel a fiúkkal…
Igen, úgy tűnik :)
Nem akarlak megbántani, de nem biztos, hogy csak azoknak a fotóknak köszönhető ez az egész… Hehe :) :) :)

Magyar_csapat,_gyari_autoban_4

Most egy világ dőlt össze bennem… :) :)
Ha nem ennek, akkor minek köszönhető??

Nagyon sok tényező játszott a kezünkre.
Nagy szerepe van az eddigi jó szereplésünknek.
Nagy szerepe van annak, hogy végig nagyon jó kapcsolatot ápoltunk a csapattal, a pilótákkal. Biztos számítanak azok a dolgok is, hogy a versenyzőikkel nagyon sokat beszélgettünk a versenyeken, ismernek már minket.
Nagy szerepe van annak, hogy voltunk Bulgária után az M-Sportnál, már akkor volt mindkét részről valamilyen kapcsolatfelvételi szándék.

Magyar_csapat,_gyari_autoban_5

Nagyon szerencsésen alakultak a dolgok. Igaz, hogy Franciaországban hibáztam egyet, de addig is konstans, jó időket tudtunk autózni. Sokat beszéltünk a döntésről, Te is tudod, miszerint inkább nem mentünk tovább a 10 perc büntetéssel a nyakunkon és hétfőn a fejemet vertem a falba, hogy ha végigmegyünk úgy, ahogy az első nap tettük, akkor is egy jó eredmény születhetett volna.
Akkor úgy éreztem, hogy rossz döntést hoztunk. Hiszen a Bozian autója mindkét maradék versenyre le van kötve, a francia bajnokságban vannak kötelezettségeik az autóval. Maradt még a csapatnál felhasználható kilométerünk, ami lehetővé tette volna, hogy tudjunk még egy versenyt menni, de autót kellett találnunk…
Tudtuk, hogy azon az áron, amilyen áron a Boziantól kaptuk az autót, hasonló színvonalú autót nagyon nehéz lesz találnunk.

Aztán mégis…
Igen és ez óriási szerencse és talán csoda is…
Gondoltunk egy merészet, küldtünk egy levelet az M-Sportnak, ahol már jártunk, ismernek minket, tudják jól az eredményeinket és megkérdeztük őket, hogy nem lenne e szabad autójuk… Tudván azt, hogy ha piaci áron kínálnák az autót, akkor nem lenne lehetőségünk kibérelni.

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_2És kaptunk tőlük egy olyan lehetőséget, amit még ma sem tudok elhinni…
Belekerültünk egy olyan gépezetbe, amit azt gondolom, joggal hívnak profizmusnak!

Olyan emailekre kell választ adnom, hogy milyen étkezési szokásaink vannak, nem vagyunk e valamilyen ételre érzékenyek. Kaptam egy 30 oldalas brossúrát, ami a Ford Focus WRC kezelőszerveinek működését írja le…

A Bozian is nagyon profin működött, de a két dolog között az a legfontosabb különbség, hogy a Boziannal egy családi, nagyon jól működő csapatról beszélünk, míg az M-Sport egy hatalmas gárdával dolgozó, nagyon profi gépezet.
Már most izgalommal tölt el minden, ha a versenyre gondolok és szerintem amikor meglátjuk először a Ford sátra alatt a mi dizájnunkba felöltöztetett Ford Focus WRC-t, az lesz egy nagyon komoly pillanat az életünkben…

Magyar_csapat,_gyari_autoban_6

Vannak ismerőseink a Fordnál, sokat beszélgettünk velük, mesélték, hogy a legutóbbi futamokra 180(!) ember volt a csapat körül és intézte mindenki a dolgát. Érdekes lesz ennek a hatalmas, jól működő gépezethez tartozni…
Mindenképp!
Már az is érdekes lesz, hogy abban a szervizparkban állhatunk, ami a Citroennel közösen szinte a szervizpark felét elfoglalja. Láttam már szervizpark tervet, Villagra és Hennin Solberg között áll majd az autónk…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_1

Nem tudtok a verseny előtt tesztelni, csak a shakedown-on lesz lehetőséged beülni a versenyautóba és menni vele.
Mennyivel lesz másabb, mint a Peugeot?
Fogalmam sincs! :)
Az autó elméletileg másfél-két másodperccel gyorsabb kilométerenként, mint a 307 WRC volt. Szerencsénk van, mert minden segítséget és beállítást megkapunk tőlük. Megvan az összes beállítás és a shakedown-on murvás beállításokkal fogunk menni, mert már az is vegyes talajú lesz. A murva beállítást kell jól kitalálnunk, szerintük az aszfaltbeállítással nem lesz probléma.
Az autó szintén ötsebességes, úgynevezett lepkeváltó van benne, de nem olyan, mint a Peugeot-ban, amiben a kormány közepén kellett kapcsolni, hanem itt egy fix kapcsolóval kell fel-le váltani. Más lesz, de nem hiszem, hogy ez problémát jelenthet.
A kanyarsebességet kell majd elhinnünk. A futóműve jóval fejlettebb, mint amivel mentünk, viszont egy aktív diffis, nem három.
Nem tudom… Nehezen alszom mostanában. Kevés lesz a shakedown, maximum 20 kilométert fogunk tudni majd menni…

Mik az elvárások?
Igazából nincsenek elvárások, de talán pont ilyenkor ez nagyon nehéz.
Nem szeretnénk nagyon óvatosan sem menni, mert akkor nem háláljuk meg a bizalmat. De nem szeretnénk beesni sem, hiszen akkor sem azt adjuk, amit szeretnénk adni magunkból… Ha tudunk ugyanott autózni, ahol a korábbi futamokon tudtunk, akkor elégedettek leszünk. Persze vannak titkos vágyak, de kicsit talán vissza kell majd fogni magunkat annak érdekében, hogy ne hibázzunk, mert ez egy nagy lehetőség és nagyon szeretnénk meghálálni az M-Sport bizalmát. Nekik és a támogatóinknak, akiknek a segítségével el tudtunk idáig jutni.

Kimarad a Pécs?
Ki!
Szeretnénk mentálisan megfelelően felkészülni a versenyre és persze az anyagi hátterünket is a katalán versenyre kellett összpontosítanunk.
Már vasárnap el kell indulnunk ahhoz, hogy hétfőn nyugodtan letudjuk az adminisztratív átvételeket és tudjunk egy kicsit pihenni, hiszen keddtől nagyon feszített az időtervünk.

Hétfőn már lesz lehetőségünk az üléspozíciót beállítani és ha lehet, szeretnék egy kis időt eltölteni az álló autóban, hogy a megtanult dolgokat valóban ott találjam, ahol a helye van, készek legyünk kerékcserére, és egy kicsit "belakjuk" az autót.
A csapattal is szeretnénk kicsit megismerkedni. A Boziannal kialakult egy nagyon jó, baráti, családi viszonyunk az évek során. Valószínű erre itt nem lesz lehetőség, de szeretnénk megismerkedni velük.
Kedden már tréning és hétvégén verseny…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_3

Ez a hír most jelenik meg 9467. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k