Magyar csapat, gyári autóban
Turán Friciék az M-Sport Ford Focus WRC-jével
2010-10-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
752153763
Napi oldal:
5387
Jelenleg:
1782
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Néhány napja felhívott Turán Frici, megkérdezte, hogy tudok e titkot tartani... Megharagudtam kicsit, mert azt hittem ismer már ennyire... Viszont amikor elmondta, hogy az M-Sport Ford Focus WRC-jével fognak indulni a katalán versenyen, akkor legszivesebben mindenkinek elmondtam volna...
Magyar_csapat,_gyari_autoban_7

Volt szerencsém eddigi mindhárom VB szerepléseteken ott lenni és eszembe jutott a hír kapcsán, amikor Portugáliában a teszten a Fordosok mellett teszteltünk és Hirvonennel, Latvalával fotóztalak Benneteket, mint valami turistákat, most pedig ugyanabban catering sátorban fogunk enni ugyanezekkel a fiúkkal…
Igen, úgy tűnik :)
Nem akarlak megbántani, de nem biztos, hogy csak azoknak a fotóknak köszönhető ez az egész… Hehe :) :) :)

Magyar_csapat,_gyari_autoban_4

Most egy világ dőlt össze bennem… :) :)
Ha nem ennek, akkor minek köszönhető??

Nagyon sok tényező játszott a kezünkre.
Nagy szerepe van az eddigi jó szereplésünknek.
Nagy szerepe van annak, hogy végig nagyon jó kapcsolatot ápoltunk a csapattal, a pilótákkal. Biztos számítanak azok a dolgok is, hogy a versenyzőikkel nagyon sokat beszélgettünk a versenyeken, ismernek már minket.
Nagy szerepe van annak, hogy voltunk Bulgária után az M-Sportnál, már akkor volt mindkét részről valamilyen kapcsolatfelvételi szándék.

Magyar_csapat,_gyari_autoban_5

Nagyon szerencsésen alakultak a dolgok. Igaz, hogy Franciaországban hibáztam egyet, de addig is konstans, jó időket tudtunk autózni. Sokat beszéltünk a döntésről, Te is tudod, miszerint inkább nem mentünk tovább a 10 perc büntetéssel a nyakunkon és hétfőn a fejemet vertem a falba, hogy ha végigmegyünk úgy, ahogy az első nap tettük, akkor is egy jó eredmény születhetett volna.
Akkor úgy éreztem, hogy rossz döntést hoztunk. Hiszen a Bozian autója mindkét maradék versenyre le van kötve, a francia bajnokságban vannak kötelezettségeik az autóval. Maradt még a csapatnál felhasználható kilométerünk, ami lehetővé tette volna, hogy tudjunk még egy versenyt menni, de autót kellett találnunk…
Tudtuk, hogy azon az áron, amilyen áron a Boziantól kaptuk az autót, hasonló színvonalú autót nagyon nehéz lesz találnunk.

Aztán mégis…
Igen és ez óriási szerencse és talán csoda is…
Gondoltunk egy merészet, küldtünk egy levelet az M-Sportnak, ahol már jártunk, ismernek minket, tudják jól az eredményeinket és megkérdeztük őket, hogy nem lenne e szabad autójuk… Tudván azt, hogy ha piaci áron kínálnák az autót, akkor nem lenne lehetőségünk kibérelni.

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_2És kaptunk tőlük egy olyan lehetőséget, amit még ma sem tudok elhinni…
Belekerültünk egy olyan gépezetbe, amit azt gondolom, joggal hívnak profizmusnak!

Olyan emailekre kell választ adnom, hogy milyen étkezési szokásaink vannak, nem vagyunk e valamilyen ételre érzékenyek. Kaptam egy 30 oldalas brossúrát, ami a Ford Focus WRC kezelőszerveinek működését írja le…

A Bozian is nagyon profin működött, de a két dolog között az a legfontosabb különbség, hogy a Boziannal egy családi, nagyon jól működő csapatról beszélünk, míg az M-Sport egy hatalmas gárdával dolgozó, nagyon profi gépezet.
Már most izgalommal tölt el minden, ha a versenyre gondolok és szerintem amikor meglátjuk először a Ford sátra alatt a mi dizájnunkba felöltöztetett Ford Focus WRC-t, az lesz egy nagyon komoly pillanat az életünkben…

Magyar_csapat,_gyari_autoban_6

Vannak ismerőseink a Fordnál, sokat beszélgettünk velük, mesélték, hogy a legutóbbi futamokra 180(!) ember volt a csapat körül és intézte mindenki a dolgát. Érdekes lesz ennek a hatalmas, jól működő gépezethez tartozni…
Mindenképp!
Már az is érdekes lesz, hogy abban a szervizparkban állhatunk, ami a Citroennel közösen szinte a szervizpark felét elfoglalja. Láttam már szervizpark tervet, Villagra és Hennin Solberg között áll majd az autónk…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_1

Nem tudtok a verseny előtt tesztelni, csak a shakedown-on lesz lehetőséged beülni a versenyautóba és menni vele.
Mennyivel lesz másabb, mint a Peugeot?
Fogalmam sincs! :)
Az autó elméletileg másfél-két másodperccel gyorsabb kilométerenként, mint a 307 WRC volt. Szerencsénk van, mert minden segítséget és beállítást megkapunk tőlük. Megvan az összes beállítás és a shakedown-on murvás beállításokkal fogunk menni, mert már az is vegyes talajú lesz. A murva beállítást kell jól kitalálnunk, szerintük az aszfaltbeállítással nem lesz probléma.
Az autó szintén ötsebességes, úgynevezett lepkeváltó van benne, de nem olyan, mint a Peugeot-ban, amiben a kormány közepén kellett kapcsolni, hanem itt egy fix kapcsolóval kell fel-le váltani. Más lesz, de nem hiszem, hogy ez problémát jelenthet.
A kanyarsebességet kell majd elhinnünk. A futóműve jóval fejlettebb, mint amivel mentünk, viszont egy aktív diffis, nem három.
Nem tudom… Nehezen alszom mostanában. Kevés lesz a shakedown, maximum 20 kilométert fogunk tudni majd menni…

Mik az elvárások?
Igazából nincsenek elvárások, de talán pont ilyenkor ez nagyon nehéz.
Nem szeretnénk nagyon óvatosan sem menni, mert akkor nem háláljuk meg a bizalmat. De nem szeretnénk beesni sem, hiszen akkor sem azt adjuk, amit szeretnénk adni magunkból… Ha tudunk ugyanott autózni, ahol a korábbi futamokon tudtunk, akkor elégedettek leszünk. Persze vannak titkos vágyak, de kicsit talán vissza kell majd fogni magunkat annak érdekében, hogy ne hibázzunk, mert ez egy nagy lehetőség és nagyon szeretnénk meghálálni az M-Sport bizalmát. Nekik és a támogatóinknak, akiknek a segítségével el tudtunk idáig jutni.

Kimarad a Pécs?
Ki!
Szeretnénk mentálisan megfelelően felkészülni a versenyre és persze az anyagi hátterünket is a katalán versenyre kellett összpontosítanunk.
Már vasárnap el kell indulnunk ahhoz, hogy hétfőn nyugodtan letudjuk az adminisztratív átvételeket és tudjunk egy kicsit pihenni, hiszen keddtől nagyon feszített az időtervünk.

Hétfőn már lesz lehetőségünk az üléspozíciót beállítani és ha lehet, szeretnék egy kis időt eltölteni az álló autóban, hogy a megtanult dolgokat valóban ott találjam, ahol a helye van, készek legyünk kerékcserére, és egy kicsit "belakjuk" az autót.
A csapattal is szeretnénk kicsit megismerkedni. A Boziannal kialakult egy nagyon jó, baráti, családi viszonyunk az évek során. Valószínű erre itt nem lesz lehetőség, de szeretnénk megismerkedni velük.
Kedden már tréning és hétvégén verseny…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_3

Ez a hír most jelenik meg 9382. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k