Magyar csapat, gyári autóban
Turán Friciék az M-Sport Ford Focus WRC-jével
2010-10-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
506708374
Napi oldal:
9761
Jelenleg:
398
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Néhány napja felhívott Turán Frici, megkérdezte, hogy tudok e titkot tartani... Megharagudtam kicsit, mert azt hittem ismer már ennyire... Viszont amikor elmondta, hogy az M-Sport Ford Focus WRC-jével fognak indulni a katalán versenyen, akkor legszivesebben mindenkinek elmondtam volna...
Magyar_csapat,_gyari_autoban_7

Volt szerencsém eddigi mindhárom VB szerepléseteken ott lenni és eszembe jutott a hír kapcsán, amikor Portugáliában a teszten a Fordosok mellett teszteltünk és Hirvonennel, Latvalával fotóztalak Benneteket, mint valami turistákat, most pedig ugyanabban catering sátorban fogunk enni ugyanezekkel a fiúkkal…
Igen, úgy tűnik :)
Nem akarlak megbántani, de nem biztos, hogy csak azoknak a fotóknak köszönhető ez az egész… Hehe :) :) :)

Magyar_csapat,_gyari_autoban_4

Most egy világ dőlt össze bennem… :) :)
Ha nem ennek, akkor minek köszönhető??

Nagyon sok tényező játszott a kezünkre.
Nagy szerepe van az eddigi jó szereplésünknek.
Nagy szerepe van annak, hogy végig nagyon jó kapcsolatot ápoltunk a csapattal, a pilótákkal. Biztos számítanak azok a dolgok is, hogy a versenyzőikkel nagyon sokat beszélgettünk a versenyeken, ismernek már minket.
Nagy szerepe van annak, hogy voltunk Bulgária után az M-Sportnál, már akkor volt mindkét részről valamilyen kapcsolatfelvételi szándék.

Magyar_csapat,_gyari_autoban_5

Nagyon szerencsésen alakultak a dolgok. Igaz, hogy Franciaországban hibáztam egyet, de addig is konstans, jó időket tudtunk autózni. Sokat beszéltünk a döntésről, Te is tudod, miszerint inkább nem mentünk tovább a 10 perc büntetéssel a nyakunkon és hétfőn a fejemet vertem a falba, hogy ha végigmegyünk úgy, ahogy az első nap tettük, akkor is egy jó eredmény születhetett volna.
Akkor úgy éreztem, hogy rossz döntést hoztunk. Hiszen a Bozian autója mindkét maradék versenyre le van kötve, a francia bajnokságban vannak kötelezettségeik az autóval. Maradt még a csapatnál felhasználható kilométerünk, ami lehetővé tette volna, hogy tudjunk még egy versenyt menni, de autót kellett találnunk…
Tudtuk, hogy azon az áron, amilyen áron a Boziantól kaptuk az autót, hasonló színvonalú autót nagyon nehéz lesz találnunk.

Aztán mégis…
Igen és ez óriási szerencse és talán csoda is…
Gondoltunk egy merészet, küldtünk egy levelet az M-Sportnak, ahol már jártunk, ismernek minket, tudják jól az eredményeinket és megkérdeztük őket, hogy nem lenne e szabad autójuk… Tudván azt, hogy ha piaci áron kínálnák az autót, akkor nem lenne lehetőségünk kibérelni.

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_2És kaptunk tőlük egy olyan lehetőséget, amit még ma sem tudok elhinni…
Belekerültünk egy olyan gépezetbe, amit azt gondolom, joggal hívnak profizmusnak!

Olyan emailekre kell választ adnom, hogy milyen étkezési szokásaink vannak, nem vagyunk e valamilyen ételre érzékenyek. Kaptam egy 30 oldalas brossúrát, ami a Ford Focus WRC kezelőszerveinek működését írja le…

A Bozian is nagyon profin működött, de a két dolog között az a legfontosabb különbség, hogy a Boziannal egy családi, nagyon jól működő csapatról beszélünk, míg az M-Sport egy hatalmas gárdával dolgozó, nagyon profi gépezet.
Már most izgalommal tölt el minden, ha a versenyre gondolok és szerintem amikor meglátjuk először a Ford sátra alatt a mi dizájnunkba felöltöztetett Ford Focus WRC-t, az lesz egy nagyon komoly pillanat az életünkben…

Magyar_csapat,_gyari_autoban_6

Vannak ismerőseink a Fordnál, sokat beszélgettünk velük, mesélték, hogy a legutóbbi futamokra 180(!) ember volt a csapat körül és intézte mindenki a dolgát. Érdekes lesz ennek a hatalmas, jól működő gépezethez tartozni…
Mindenképp!
Már az is érdekes lesz, hogy abban a szervizparkban állhatunk, ami a Citroennel közösen szinte a szervizpark felét elfoglalja. Láttam már szervizpark tervet, Villagra és Hennin Solberg között áll majd az autónk…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_1

Nem tudtok a verseny előtt tesztelni, csak a shakedown-on lesz lehetőséged beülni a versenyautóba és menni vele.
Mennyivel lesz másabb, mint a Peugeot?
Fogalmam sincs! :)
Az autó elméletileg másfél-két másodperccel gyorsabb kilométerenként, mint a 307 WRC volt. Szerencsénk van, mert minden segítséget és beállítást megkapunk tőlük. Megvan az összes beállítás és a shakedown-on murvás beállításokkal fogunk menni, mert már az is vegyes talajú lesz. A murva beállítást kell jól kitalálnunk, szerintük az aszfaltbeállítással nem lesz probléma.
Az autó szintén ötsebességes, úgynevezett lepkeváltó van benne, de nem olyan, mint a Peugeot-ban, amiben a kormány közepén kellett kapcsolni, hanem itt egy fix kapcsolóval kell fel-le váltani. Más lesz, de nem hiszem, hogy ez problémát jelenthet.
A kanyarsebességet kell majd elhinnünk. A futóműve jóval fejlettebb, mint amivel mentünk, viszont egy aktív diffis, nem három.
Nem tudom… Nehezen alszom mostanában. Kevés lesz a shakedown, maximum 20 kilométert fogunk tudni majd menni…

Mik az elvárások?
Igazából nincsenek elvárások, de talán pont ilyenkor ez nagyon nehéz.
Nem szeretnénk nagyon óvatosan sem menni, mert akkor nem háláljuk meg a bizalmat. De nem szeretnénk beesni sem, hiszen akkor sem azt adjuk, amit szeretnénk adni magunkból… Ha tudunk ugyanott autózni, ahol a korábbi futamokon tudtunk, akkor elégedettek leszünk. Persze vannak titkos vágyak, de kicsit talán vissza kell majd fogni magunkat annak érdekében, hogy ne hibázzunk, mert ez egy nagy lehetőség és nagyon szeretnénk meghálálni az M-Sport bizalmát. Nekik és a támogatóinknak, akiknek a segítségével el tudtunk idáig jutni.

Kimarad a Pécs?
Ki!
Szeretnénk mentálisan megfelelően felkészülni a versenyre és persze az anyagi hátterünket is a katalán versenyre kellett összpontosítanunk.
Már vasárnap el kell indulnunk ahhoz, hogy hétfőn nyugodtan letudjuk az adminisztratív átvételeket és tudjunk egy kicsit pihenni, hiszen keddtől nagyon feszített az időtervünk.

Hétfőn már lesz lehetőségünk az üléspozíciót beállítani és ha lehet, szeretnék egy kis időt eltölteni az álló autóban, hogy a megtanult dolgokat valóban ott találjam, ahol a helye van, készek legyünk kerékcserére, és egy kicsit "belakjuk" az autót.
A csapattal is szeretnénk kicsit megismerkedni. A Boziannal kialakult egy nagyon jó, baráti, családi viszonyunk az évek során. Valószínű erre itt nem lesz lehetőség, de szeretnénk megismerkedni velük.
Kedden már tréning és hétvégén verseny…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_3

Ez a hír most jelenik meg 8690. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
16 17 18 19 202122
23 24 25 26272829
303101 02 03 0405
06 07 08 09 10 1112
1314 15 16171819
2020.03.26-31.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k