
Magyar fejlesztésű Világkupa autó
A Bedu Racing tevékenységét olyan név fémjelzi, mint a csapat tulajdonosa, Trebitsch Sándor, aki többek között a Prodrive és más nagy nevű, világszintű csapatoknál dolgozott hosszú éveken át, majd saját vállalkozásba kezdve, egy olyan üzletet álmodott meg, amely ezt a tudást egy saját fejlesztésű side-by-side autóban véglegesíti. Egy csapatot, amelynek pilótája, fia Trebitsch Miklós, aki futamgyőztes és a hazai tereprali szakág egyik maghatározó alakja. Apa és fia most legújabb autójukkal, a már világkupa indulásra is alkalmas Bedu PRO-val szerettek volna részt venni a Székesfehérvár ralin, ami egyben ugye a tereprali szakág nyitóversenye is lesz, azonban Sándor egy műtét miatt most nem diktálhatja az itinert. Így a nevezési listán Miklós neve mellett egy ismerős név, Nagy Attila tűnt fel. Mindenekelőtt azonban kérdezzük Miklóst az új autóról és a csapat megalapításáról.
TM: 2018-ban édesapám víziója volt kreálni egy Can Am-ből profi versenyautót, jobbat és szebbet az összes létezőnél. Ezt a vállalkozást nem egy kidolgozott üzleti terv irányítja, hanem az autósport iránti szeretet. Az értékteremtés a csapatnak a hajtóereje, aki minden nap dolgozik érte. A versenyzés elengedhetetlen volt a fejlesztéshez, és közben az egész sport egy óriási szerelemmé vált, amelyért megéri a lemondás,és a munka.
Mi a véleményed a T4 kategóriáról?
TM: Ez a kategória az elmúlt években töretlenül fejlődik, es azt hiszem egy jó darabig ez így is marad. Egyrészt, mert egy széria homokfutó sokak számára viszonylag könnyen elérhető, másrészt mert az autósportban költség/élvezet arányban jelenleg szerintem semmi nem tud ezeknél jobbat adni.
Hol láthatják a nézők majd a Bedu PRO-t idén?
TM: Idén biztosan találkozhattok velünk a Székesfehérvár, a Veszprém majd a Mikulás Rali versenyeken, illetve a görög, és a magyar tereprali EB-n, valamint talán az olasz tereprali VB futamon. Ezeken túl szeretnénk elindulni a lehető legtöbb hazai tereprali versenyen, illetve a Pirelli murva kupa külföldi futamain is, de ez mind attól függ majd, hogy hogyan sikerül bérbeadni az autóinkat.

Mi a terv a csapatnak idén, mi a jövőkép?
TM: Szeretnénk minél több autót, es saját fejlesztésű alkatrészt eladni, a versenycsapatot megerősíteni. A hosszútávu jövőt még nem látom tisztán. Ahhoz, hogy nemzetközi szinten meghatározó csapattá fejlődhessünk és az eladások is drasztikusan megnőjenek, ahhoz nagy, sivatagi versenyeken kell jó eredményt elérni. Ehhez olyan tőkére van szükség, amit még nem látok, de hátha egyszer, akár egy partner révén sikerül még egy szintet ugranunk. Ha ez nem jönne össze, akkor is büszkék leszünk az eddig elértekre, és a megélt élmények is örökké velünk maradnak.
A navigátori ülésben az idei első futamon Miki mellett az a Nagy Attila fog ülni, akit Csomós Mixi oldalán láthatunk rendszerint, többek között az ERC versenyeken. Attila még csak ismerkedik a szakággal.
Ati, hogyan kerültél kapcsolatba a Bedu-val?
NA: Konkrétan csak most néhány napja a teszten kerültem közelebbi kapcsolatba, előtte annyit láttam belőlük, hogy ilyen formájú autókat szereltek mellettünk a Szilveszter ralin. BZ, azaz Bessenyey Zoli hozott össze Trebitsch Mikivel, és szenzációs élményre számítok a Fehérvár rali, legfőképpen a hosszú rugóút miatt. El vagyok ájulva attól, ahogy ugratnak, vagy ahogy érkeznek, amit sikerült a teszten is kipróbálnunk. Ugrottunk olyat Mikivel, hogy alatta egy Simsonnal tuti átfértem volna. Vajpuha leérkezés volt, és ezért is várom is nagyon a futamot, mert azt is megtapasztalhattam, hogy iszonyat jól vezet Miki, nagyon jól és tudatosan kezeli a kocsit, és kerüli a hülyeségeket. A teszt alapján (bár nem ismerem a kocsit és az ellenfeleket) azt érzem, hogy gyorsak leszünk, bár a kanyarsebessége kisebb, mint egy R5-nek, de elég szépen rajtol és gyorsul.

Mennyire vonz a tereprali, mint versenyág?
NA: Engem ez az egész nagyon vonz, nem véletlenül akartam kipróbálni már a Bedu-t is, természetesen az Ultimate kasztnis autók talán még jobban, de ha időm engedi akkor szeretném ezt komoly tereprali versenyen is megérezni. Ha jól sikerül ez a hétvége, akkor biztosan lehet beszélni a közös munka folytatásáról, de nekünk ugye az EB miatt ez az év most elég feszített, de talán jövőre vagy holtszezonban. Így is nagyon hálás vagyok a cégnek, ahol dolgozom, hiszen jóval több szabadságra engednek el, mint amennyi jár. Most a fókusz a hétvégén van, szerintem iszonyatosan jó élményünk lesz!