Magyar Miki - az N2-es bajnok
az N2-es bajnok
2009-11-18
interjú • RallyRacing - Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
551433691
Napi oldal:
62422
Jelenleg:
1146
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

Nyilván mindenki nagy autóval szeretne versenyezni - és ezzel Magyar Miki is így volt - de, ha nincs más, akkor mindegy mivel, csak ne kelljen otthon ülni. Miki jól döntött, hogy beült egy Suzuki-ba, jó versenyek voltak, és saját bevallása szerint is sokat tanult.

Gratulálok a kategória győzelemhez! Sokan visszalépésnek tekintették azt, hogy nagy autóból kisautóba ültél, pedig volt már rá példa, hogy valaki nagyból kicsibe ült és nem tudott eredményt felmutatni.
Egy kicsit én is visszalépésnek tekintem, de csak ez a lehetőségem volt. Választhattam volna azt is, hogy itthon ülök és végignézem netről az eredményeket. Érthető, hogy jobban tetszett ez a lehetőség. Szerencsére Marcsi (Budai Annamária, Miki navigátora) is így gondolkodott, így esett a választás a kis Suzuki-ra. Idén senkinek sem volt annyi pénze, mint amennyi kellett volna. Nekem is főleg autós szponzoraim voltak, és ők érzik a legjobban ezt a gazdasági válságot. Idén kis költségvetéssel kellett számolnunk, így esett a választás, az N2-es Suzuki-ra. Ebben a kategóriában tudtunk úgy gazdálkodni, hogy a költségvetésünk elég legyen az alapvető feltételekre. Annyi gumit használtunk, amennyi kellett, és az autóval sem kellett spórolni. Csak ezekkel a feltételekkel lehet valamit normálisan csinálni. Biztos visszalépés ez, de a kategóriában csak ilyen autók voltak, így a verseny íze megvolt, épp úgy mint a nagy kategóriákban.

"Kicsi" autóval mentél, de egy nagyon jó csapat, nagyon jó technikai háttér állt mögötted.
Igen. Petit ismertem régebbről is, tudtam, hogy pontos ember, és ismerem a csapat másik vezetőjét is, mert ő a közelünkben lakik. Be is bizonyosodott az, hogy egy nagyon jól összerakott Suzuki csapatról van szó. Örülök ennek a választásnak. Egész évben nem volt műszaki problémánk, az utolsó verseny kivételével, odáig csak azt tudtam, hogy jól felkészítik az autót, ami sokat kibírt. Úgy tűnik, hogy Komlón fáradt el a váltó, az első gyorson, esőben kidobálta a sebességeket, a harmadik gyorson pedig negyedikbe maradt. Teljesen beszorult a váltó, amit nem mertünk kiütni, mert féltem, hogy akkor meg semmi sem lesz. A gyors utáni szervizparkban ki kellett cserélni a váltót, és erre fél órája volt a csapatnak. Sikeresen megoldották, miközben hideg volt, az eső meg szakadt a szerelősrácok nyakába. Azt tudni kell, hogy ez egy N-es technika, nem egy WRC, ami úgy van tervezve, hogy mindent gyorsan lehessen szerelni. Ez egy utcai autó, amin váltót cserélni, még emelőn, műhelyben is legalább egy óra. Egy percet csúsztunk, de az is a tankolás miatt volt. Nekem bebizonyította a csapat, hogy jól szervezett, és mindent megtesz az eredményért, a sikerért.

Kategóriádban, egész évben Te domináltál, a többiek Téged akartak megverni. Viszont volt olyan verseny is, ahol komolyan kellett nyomnod a gázpedált, hogy nyerni tudjál…
Végig próbáltam úgy nyomni a gázt, hogy ha már ezzel az autóval versenyzünk, akkor tanuljunk valamit. A versenyek végére mindig egész jó kis előnyt tudtunk összekovácsolni, de gyorsonként mindig nagy csatákat vívtunk. Olyanok a srácok N2-ben, hogy teljesen mindegy, hogy állunk az utolsó gyors előtt, lehet fél perc előnyünk is, ők akkor is nyomják a gázt, hátha azt a gyorsot mégis ők nyerik. Úgyhogy végig, az összes versenyen sietni kellett, mert mindig emberünkre akadtunk valakiben.

Melyek voltak idén azok a versenyek, amelyek tetszettek?
Az utolsó versenyen, Komlón, amikor a váltóproblémánk volt, összeszedtünk fél perc hátrányt, ezt le kellett dolgozni, így amikor kezdtek felszáradni a Mecseki pályák, elég keményen kellett mennünk, de felzárkóztunk. Az utolsó hosszú gyorsot elég jól meghúztuk.
Mecsek Rallye is tetszett, ott dőlt el a bajnokság. Nacsa Gabival az utolsó méterekig megküzdöttünk. Veszprémben pedig jól elvert a Zagyva Lajos murván.

Murván második lettél, mennyire sikerült megbarátkoznod az autóval Veszprémben?
Nem nagyon barátkoztam vele össze. Aszfalton év végére, egyre jobban kezdtem megszeretni az elsőkerék meghajtást, azt, hogy csak az autó eleje hajt. Biztos murván is lehet vele sokkal gyorsabban menni, és ezt meg is mutatta Zagyva Lali. Még nem találtam rá, hogy hogyan kellene vele úgy menni, hogy defektet se kapjak és gyors is legyek. Murván van még mit tanulnom.

Tervezed, hogy jövőre esetleg egy magasabb kategóriában folytatod a versenyzést?
Még pénz kérdése, hogy mi lesz. Ha ugyanaz lesz mint idén, akkor azt gondolom erre a kategóriára össze lehet szedni annyi pénzt, hogy lehessen menni. Az a baj, hogy nincs következő lépcső. N3-ban nem gondolkodok, mert nincs mezőny, és autó sem. A következő normális kategória már négyszer annyiba kerül. Az én nagy vágyam N4, egy komolyabb autóval, de nem látok rá nagy esélyt, hogy ez jövőre összejön. Nagyon profi volt a Tagai Tomiék csapata, az egyik legprofibb, amivel ideáig mentem, de amilyen erős lett most az N4-es mezőny, csak úgy érdemes menni, ha valakinek top autója, több garnitúra gumija, és sok tréningezési lehetősége van. Az R2-ön gondolkodunk még nagyon. Számomra még nem nagyon tisztázott, hogy kiket sorolnak oda. Jövőre mindenképpen szeretnék egy másik kategóriát kipróbálni.



Ez a hír most jelenik meg 5598. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
0102 03 04 050607
0809 10 11 12 13 14
15 16 17 18 192021
2223 24 25 26 27 28
2021.03.05-08.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021.03.14.

hivatalos honlap


2021.03.14.

részletes infóink


2021.03.26-27.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k