LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Magyar Miki - az N2-es bajnok
az N2-es bajnok
2009-11-18
interjú • RallyRacing - Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
770073210
Napi oldal:
20601
Jelenleg:
1813
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Nyilván mindenki nagy autóval szeretne versenyezni - és ezzel Magyar Miki is így volt - de, ha nincs más, akkor mindegy mivel, csak ne kelljen otthon ülni. Miki jól döntött, hogy beült egy Suzuki-ba, jó versenyek voltak, és saját bevallása szerint is sokat tanult.

Gratulálok a kategória győzelemhez! Sokan visszalépésnek tekintették azt, hogy nagy autóból kisautóba ültél, pedig volt már rá példa, hogy valaki nagyból kicsibe ült és nem tudott eredményt felmutatni.
Egy kicsit én is visszalépésnek tekintem, de csak ez a lehetőségem volt. Választhattam volna azt is, hogy itthon ülök és végignézem netről az eredményeket. Érthető, hogy jobban tetszett ez a lehetőség. Szerencsére Marcsi (Budai Annamária, Miki navigátora) is így gondolkodott, így esett a választás a kis Suzuki-ra. Idén senkinek sem volt annyi pénze, mint amennyi kellett volna. Nekem is főleg autós szponzoraim voltak, és ők érzik a legjobban ezt a gazdasági válságot. Idén kis költségvetéssel kellett számolnunk, így esett a választás, az N2-es Suzuki-ra. Ebben a kategóriában tudtunk úgy gazdálkodni, hogy a költségvetésünk elég legyen az alapvető feltételekre. Annyi gumit használtunk, amennyi kellett, és az autóval sem kellett spórolni. Csak ezekkel a feltételekkel lehet valamit normálisan csinálni. Biztos visszalépés ez, de a kategóriában csak ilyen autók voltak, így a verseny íze megvolt, épp úgy mint a nagy kategóriákban.

"Kicsi" autóval mentél, de egy nagyon jó csapat, nagyon jó technikai háttér állt mögötted.
Igen. Petit ismertem régebbről is, tudtam, hogy pontos ember, és ismerem a csapat másik vezetőjét is, mert ő a közelünkben lakik. Be is bizonyosodott az, hogy egy nagyon jól összerakott Suzuki csapatról van szó. Örülök ennek a választásnak. Egész évben nem volt műszaki problémánk, az utolsó verseny kivételével, odáig csak azt tudtam, hogy jól felkészítik az autót, ami sokat kibírt. Úgy tűnik, hogy Komlón fáradt el a váltó, az első gyorson, esőben kidobálta a sebességeket, a harmadik gyorson pedig negyedikbe maradt. Teljesen beszorult a váltó, amit nem mertünk kiütni, mert féltem, hogy akkor meg semmi sem lesz. A gyors utáni szervizparkban ki kellett cserélni a váltót, és erre fél órája volt a csapatnak. Sikeresen megoldották, miközben hideg volt, az eső meg szakadt a szerelősrácok nyakába. Azt tudni kell, hogy ez egy N-es technika, nem egy WRC, ami úgy van tervezve, hogy mindent gyorsan lehessen szerelni. Ez egy utcai autó, amin váltót cserélni, még emelőn, műhelyben is legalább egy óra. Egy percet csúsztunk, de az is a tankolás miatt volt. Nekem bebizonyította a csapat, hogy jól szervezett, és mindent megtesz az eredményért, a sikerért.

Kategóriádban, egész évben Te domináltál, a többiek Téged akartak megverni. Viszont volt olyan verseny is, ahol komolyan kellett nyomnod a gázpedált, hogy nyerni tudjál…
Végig próbáltam úgy nyomni a gázt, hogy ha már ezzel az autóval versenyzünk, akkor tanuljunk valamit. A versenyek végére mindig egész jó kis előnyt tudtunk összekovácsolni, de gyorsonként mindig nagy csatákat vívtunk. Olyanok a srácok N2-ben, hogy teljesen mindegy, hogy állunk az utolsó gyors előtt, lehet fél perc előnyünk is, ők akkor is nyomják a gázt, hátha azt a gyorsot mégis ők nyerik. Úgyhogy végig, az összes versenyen sietni kellett, mert mindig emberünkre akadtunk valakiben.

Melyek voltak idén azok a versenyek, amelyek tetszettek?
Az utolsó versenyen, Komlón, amikor a váltóproblémánk volt, összeszedtünk fél perc hátrányt, ezt le kellett dolgozni, így amikor kezdtek felszáradni a Mecseki pályák, elég keményen kellett mennünk, de felzárkóztunk. Az utolsó hosszú gyorsot elég jól meghúztuk.
Mecsek Rallye is tetszett, ott dőlt el a bajnokság. Nacsa Gabival az utolsó méterekig megküzdöttünk. Veszprémben pedig jól elvert a Zagyva Lajos murván.

Murván második lettél, mennyire sikerült megbarátkoznod az autóval Veszprémben?
Nem nagyon barátkoztam vele össze. Aszfalton év végére, egyre jobban kezdtem megszeretni az elsőkerék meghajtást, azt, hogy csak az autó eleje hajt. Biztos murván is lehet vele sokkal gyorsabban menni, és ezt meg is mutatta Zagyva Lali. Még nem találtam rá, hogy hogyan kellene vele úgy menni, hogy defektet se kapjak és gyors is legyek. Murván van még mit tanulnom.

Tervezed, hogy jövőre esetleg egy magasabb kategóriában folytatod a versenyzést?
Még pénz kérdése, hogy mi lesz. Ha ugyanaz lesz mint idén, akkor azt gondolom erre a kategóriára össze lehet szedni annyi pénzt, hogy lehessen menni. Az a baj, hogy nincs következő lépcső. N3-ban nem gondolkodok, mert nincs mezőny, és autó sem. A következő normális kategória már négyszer annyiba kerül. Az én nagy vágyam N4, egy komolyabb autóval, de nem látok rá nagy esélyt, hogy ez jövőre összejön. Nagyon profi volt a Tagai Tomiék csapata, az egyik legprofibb, amivel ideáig mentem, de amilyen erős lett most az N4-es mezőny, csak úgy érdemes menni, ha valakinek top autója, több garnitúra gumija, és sok tréningezési lehetősége van. Az R2-ön gondolkodunk még nagyon. Számomra még nem nagyon tisztázott, hogy kiket sorolnak oda. Jövőre mindenképpen szeretnék egy másik kategóriát kipróbálni.



Ez a hír most jelenik meg 6143. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k