Magyar Miki - az N2-es bajnok
az N2-es bajnok
2009-11-18
interjú • RallyRacing - Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
802413708
Napi oldal:
307457
Jelenleg:
2403
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Nyilván mindenki nagy autóval szeretne versenyezni - és ezzel Magyar Miki is így volt - de, ha nincs más, akkor mindegy mivel, csak ne kelljen otthon ülni. Miki jól döntött, hogy beült egy Suzuki-ba, jó versenyek voltak, és saját bevallása szerint is sokat tanult.

Gratulálok a kategória győzelemhez! Sokan visszalépésnek tekintették azt, hogy nagy autóból kisautóba ültél, pedig volt már rá példa, hogy valaki nagyból kicsibe ült és nem tudott eredményt felmutatni.
Egy kicsit én is visszalépésnek tekintem, de csak ez a lehetőségem volt. Választhattam volna azt is, hogy itthon ülök és végignézem netről az eredményeket. Érthető, hogy jobban tetszett ez a lehetőség. Szerencsére Marcsi (Budai Annamária, Miki navigátora) is így gondolkodott, így esett a választás a kis Suzuki-ra. Idén senkinek sem volt annyi pénze, mint amennyi kellett volna. Nekem is főleg autós szponzoraim voltak, és ők érzik a legjobban ezt a gazdasági válságot. Idén kis költségvetéssel kellett számolnunk, így esett a választás, az N2-es Suzuki-ra. Ebben a kategóriában tudtunk úgy gazdálkodni, hogy a költségvetésünk elég legyen az alapvető feltételekre. Annyi gumit használtunk, amennyi kellett, és az autóval sem kellett spórolni. Csak ezekkel a feltételekkel lehet valamit normálisan csinálni. Biztos visszalépés ez, de a kategóriában csak ilyen autók voltak, így a verseny íze megvolt, épp úgy mint a nagy kategóriákban.

"Kicsi" autóval mentél, de egy nagyon jó csapat, nagyon jó technikai háttér állt mögötted.
Igen. Petit ismertem régebbről is, tudtam, hogy pontos ember, és ismerem a csapat másik vezetőjét is, mert ő a közelünkben lakik. Be is bizonyosodott az, hogy egy nagyon jól összerakott Suzuki csapatról van szó. Örülök ennek a választásnak. Egész évben nem volt műszaki problémánk, az utolsó verseny kivételével, odáig csak azt tudtam, hogy jól felkészítik az autót, ami sokat kibírt. Úgy tűnik, hogy Komlón fáradt el a váltó, az első gyorson, esőben kidobálta a sebességeket, a harmadik gyorson pedig negyedikbe maradt. Teljesen beszorult a váltó, amit nem mertünk kiütni, mert féltem, hogy akkor meg semmi sem lesz. A gyors utáni szervizparkban ki kellett cserélni a váltót, és erre fél órája volt a csapatnak. Sikeresen megoldották, miközben hideg volt, az eső meg szakadt a szerelősrácok nyakába. Azt tudni kell, hogy ez egy N-es technika, nem egy WRC, ami úgy van tervezve, hogy mindent gyorsan lehessen szerelni. Ez egy utcai autó, amin váltót cserélni, még emelőn, műhelyben is legalább egy óra. Egy percet csúsztunk, de az is a tankolás miatt volt. Nekem bebizonyította a csapat, hogy jól szervezett, és mindent megtesz az eredményért, a sikerért.

Kategóriádban, egész évben Te domináltál, a többiek Téged akartak megverni. Viszont volt olyan verseny is, ahol komolyan kellett nyomnod a gázpedált, hogy nyerni tudjál…
Végig próbáltam úgy nyomni a gázt, hogy ha már ezzel az autóval versenyzünk, akkor tanuljunk valamit. A versenyek végére mindig egész jó kis előnyt tudtunk összekovácsolni, de gyorsonként mindig nagy csatákat vívtunk. Olyanok a srácok N2-ben, hogy teljesen mindegy, hogy állunk az utolsó gyors előtt, lehet fél perc előnyünk is, ők akkor is nyomják a gázt, hátha azt a gyorsot mégis ők nyerik. Úgyhogy végig, az összes versenyen sietni kellett, mert mindig emberünkre akadtunk valakiben.

Melyek voltak idén azok a versenyek, amelyek tetszettek?
Az utolsó versenyen, Komlón, amikor a váltóproblémánk volt, összeszedtünk fél perc hátrányt, ezt le kellett dolgozni, így amikor kezdtek felszáradni a Mecseki pályák, elég keményen kellett mennünk, de felzárkóztunk. Az utolsó hosszú gyorsot elég jól meghúztuk.
Mecsek Rallye is tetszett, ott dőlt el a bajnokság. Nacsa Gabival az utolsó méterekig megküzdöttünk. Veszprémben pedig jól elvert a Zagyva Lajos murván.

Murván második lettél, mennyire sikerült megbarátkoznod az autóval Veszprémben?
Nem nagyon barátkoztam vele össze. Aszfalton év végére, egyre jobban kezdtem megszeretni az elsőkerék meghajtást, azt, hogy csak az autó eleje hajt. Biztos murván is lehet vele sokkal gyorsabban menni, és ezt meg is mutatta Zagyva Lali. Még nem találtam rá, hogy hogyan kellene vele úgy menni, hogy defektet se kapjak és gyors is legyek. Murván van még mit tanulnom.

Tervezed, hogy jövőre esetleg egy magasabb kategóriában folytatod a versenyzést?
Még pénz kérdése, hogy mi lesz. Ha ugyanaz lesz mint idén, akkor azt gondolom erre a kategóriára össze lehet szedni annyi pénzt, hogy lehessen menni. Az a baj, hogy nincs következő lépcső. N3-ban nem gondolkodok, mert nincs mezőny, és autó sem. A következő normális kategória már négyszer annyiba kerül. Az én nagy vágyam N4, egy komolyabb autóval, de nem látok rá nagy esélyt, hogy ez jövőre összejön. Nagyon profi volt a Tagai Tomiék csapata, az egyik legprofibb, amivel ideáig mentem, de amilyen erős lett most az N4-es mezőny, csak úgy érdemes menni, ha valakinek top autója, több garnitúra gumija, és sok tréningezési lehetősége van. Az R2-ön gondolkodunk még nagyon. Számomra még nem nagyon tisztázott, hogy kiket sorolnak oda. Jövőre mindenképpen szeretnék egy másik kategóriát kipróbálni.



Ez a hír most jelenik meg 6234. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k