Pimaszul fiatal és közben mégis érett autóversenyző!
Szabó Krisztián nevét még biztosan sokszor hallhatjuk majd, talánmás szakágban is. Európa bajnok és a magyar európa bajnoki futamon szeretne a magyar közönség előtt maximális pontszámmal, szép autózással nyerni.
Hogy kerültél az autocrossba? Ha jól tudom, korábban sieltél…
Nem igazán látom az egyenes utat a sielésből az autocrossba?
13 éves koromig sieltem, aztán az úgy abbamaradt, hiszen a technikai sportok jobban érdekeltek. A sieléssel párhuzamosan már 8 éves korom óta gokartozom. Ugyan nem versenyszerűen, de volt egy kis verseny gokartom, amibe minden nap beültem és mentem vele.
Apu elkezdett a tereprallyban quadozni. Szerettem volna én is, de nem engedte, mert hogy az túl veszélyes. Bekerültem az autocrossba és azóta autocrossozom.
Azóta… Hány éves is vagy pontosan, mert úgy beszélsz, mintha ez valami nagyon sok idő lett volna már… :)
Valóban, bocsánat… Most 18 éves vagyok, tehát igazából 3-4 éves az autocross pályafutásom…
És Európa Bajnok vagy! Gratulálok!
Köszönöm! :) Inkább mondjuk így: Európa Kupát nyertem, de ez megfelel az európa bajnoki címnek.

Idén is ez a cél, ugye?
Igen, idén is az Európa Kupa sorozatban indulok. Voltunk Lettországban, Csehországban. Megyek Franciaországba, Olaszországba. Kilenc versenyből áll a sorozat.
Hányadik futam lesz a nyirádi és hogy állsz most a bajnokságban?
A hetedik lesz a magyar verseny. 10 ponttal vezetem a bajnokságot, 20 pont jár egy győzelemért.
Jól érzem, hogy húsz pontért szeretnél autózni ezen a hétvégén és ezért kell kimennie a nézőknek szurkolni?
Győzni szeretnék!
Mesélj kicsit az autódról? Milyen kategóriában indulsz?
Jövőre is ezzel fogsz versenyezni?
Vasszöcskének hívják az autómat, de nem szeretem ezt a megnevezést. Ez egy CROSSAUTÓ.
Junior kategóriában indulok, 600ccm a megengedett legnagyobb motor, amivel versenyezhetünk.150 lóerős Honda CBR blokk hajtja az összkerekes versenyautót, aminek a súlya 440 kilogramm, nélkülem és a végsebessége 130km/h.
Készül az új autónk jövőre. Nagyobb lesz egy kicsit a váz, hogy beleférjek, ha növök… Nagyobb kategóriában indulok majd, kikerülök a juniorok közül, ennek megfelelően nagyobb motort kap az autó. A gyári 1.4-es Hayabusa motor 1.6 literes lesz, 250 lóerős és az autó üresen 520 kilogramm lesz, a súly lóerő arány sokkal jobb lesz, mint a mostaniban.
Apud quadozik és azt mondta a quadra, hogy veszélyes… ezt a sportágat nem tartja annak?
Valóban tudnak kalamajkák lenni abból, hogy az autók összeakadnak, becsúsznak egymás alá, feldobják egymást, de a bukócső megvéd minket. Be vagyunk kötve, a csövek között ülünk. Zárt pályán megyünk, míg a quaddal be lehet esni az erdőbe…
Nem tudok elmenni amellett, hogy mi a jó abban, hogy az előtted lévő beterít sárral…
Ezért is jó elöl menni… :)
De különben jó érzés az, amikor érzed a többiek 'sarát'. Persze próbálunk védekezni ellene, a motocrossosokhoz hasonló szemüvegben versenyzünk, van fólia, amivel a sarat tudjuk kicsit kezelni, de nem egyszer be kell osztani azt is, hiszen nem végtelen. Persze vannak olyan esős futamok, amikor úgy szállunk ki az autóból, mintha egy sárral teli kádban ültünk volna… Mégis jobb sárban versenyezni, mint porban, amikor nem látod a két méterre előtted menő versenytársat, csak a féklámpája alapján tudsz tájékozódni…

Reméljük most Nyirádon nem lesz se por, se sár…
Ha már Nyirád, mesélj arról, mi volt a legemlékezetesebb élményed ebben a sportban? (Valamiért úgy érzem, lehet köze Nyirádhoz)
Nem tévedtél! :)
A tavalyi Europa Kupa győzelmem volt eddig a legcsodálatosabb, amit ettől a sporttól kaphattam. Nagyon jó érzés volt hazai közönség előtt a kedvenc pályámon megszerezni ezt a címet!
Első magyarként Magyarországon Európa Bajnoknak lenni… még most is jó érzésekkel tölt el, ha visszaemlékezem erre…
Kívánom, hogy most ezen a hétvégén nagyon sok néző szurkoljon Neked és ne legyen koszos a szemüveged…