Három magyar újonc is indul az OMV ADAC Rallye Deutschland VB futamon.
Őket kérdeztem a tréning után, a rajtceremónia előtt, közben:
Kakuszi Zsolt - Kakuszi Csaba - Volkswagen Polo Super1600 (rajtszám:61)
Örülünk a rajtszámunknak, hisz ennél jobbat nem kaphattunk volna, az elején mennek a WRC pilóták, 30tól a Super1600os bajnokság menői, 61től jönnek a külsősök…
Huhh, most rohannunk kell a céldobogóhoz, ötösével visznek oda minket rendőri felvezetéssel… mindjárt hívlak újra.
...
Na, újra itt vagyok.
Milyen volt a tréning, sikerült e beállítani megfelelően az autót?
Megint kuplungproblémáink voltak, kicsit kínlódtunk vele.
Le van ültetve az autó, ilyen alacsony még soha nem volt. Lesznek rendes levágok, ahol hason fogunk csúszni.
A tréning nagyon szoros volt, mindenhova másodpercre értünk oda, el vagyunk ettől szokva.
Kivárásra fogunk menni. Már csak azért is, mert a shakedown utolsó körében majdnem összecsuktuk a gépet, besokalltunk egy kanyarban. Végig esett az eső és egy sárfelhordásos bal3ban lecsúsztunk az útról, fák mindenfelé, de szerencsére csak egy felnink tört el.
Egy helyen szervizeltek Sasáékkal, ugye?
Igen, együtt vagyunk, a tréningen is egymás után mentünk, mint a pulikutyák.
Ők se voltak még itt, mi sem.
A pályák jellegében nagyon hasonlóak, igyekezni fogunk, de a cél, hogy végigérjünk.
Ollé Sasa - Kerék Balázs - Suzuki Ignis S1600 (rajtszám:62)
Kettőt lehetett menni. A pályákat megpróbáltuk úgy felírni, hogy ez elég legyen. Elsőre a nagyon pontosra törekedtünk, utána próbáltunk nagyon keveset javítani. Azt gondolom ez jól sikerült.
A shakedown-on eltaktikáztuk magunkat… Közepes áttétel volt az autóban, úgy gondoltuk, hogy második és harmadik napra ez jó lesz. Kiderült, hogy mindenki rövid végáttétellel megy, a shakedown közben váltót kellett cserélni. Egy rövidebbet raktunk be.
Kicsit megvicceltük magunkat, kicsúsztunk egyszer. Egy ötmázsás szalmabálát löktünk, csak az ajtó horpadt be. Ez egy intő jel volt arra, hogy figyelni kell.
Az autó jó, a rövid végáttétellel sokkal agresszívebb lett. A 4km-es shakedown-on 3-4 másodpercet kaptunk az élmezőnytől. Ennek nagyon örülünk, hisz mi a közép-végáttétellel menünk, ha kilométerenként csak egyet kapnánk, azzal elégedett lennénk.
Mi a cél?
Végig szeretnénk menni.
Hogy most a tempónk hova elég, nem tudom. Felszabadultan akarunk versenyezni.
Nem is nézzük az időket, csak Zsoltiékét, hogy legyen mihez viszonyítani. Esetleg Valusekét, hisz Ő ott megy előttünk, de igazából nem akarunk versenyezni…
Persze… Mondom én, egy versenyző…
Aztán tudod mi van? Számolnak visszafelé és a shakedown-on is úgy mentünk, hogy ing-gatya szakadt… Mindenesetre nagyon biztonságosan akarunk végigérni…
Pénzes Zsolt - Zachár János - Renault Clio Ragnotti (rajtszám:82)
Minden pályán kétszer lehetett menni, ezt megtettük. Egyenlőre minden rendben. Megvolt a gépátvétel, az adminisztratív is. Kicsit fárasztó volt ez a másfél nap az összes pályára.
Most lesz a rajtceremónia és holnap reggel rajt a szervizparkból.
Pénteken 6 gyorsasági vár ránk, 119 gyorsasági kilométerrel. Három különböző gyors kétszer.
Szombaton 7gyors, 145 kilométerrel, vasárnap 95 kilométert megyünk az utolsó 6 gyorson.
Milyen apropóval indultatok?
El szerettünk volna indulni egy ilyen versenyen és ez most sikerült.
Szeretnénk célbaérni. Meglátjuk mennyire sikerül.
Úgy hallottam, hogy elég sok alkatrészt vittetek, nem bíztok semmit a véletlenre.
Amink volt, azt elhoztunk. De mindig az áll meg, ami nincs nálunk. Remélem most nem így lesz.
Azt is tudom, hogy neves szerelőid vannak az N3ból…
Igen, a magyar mezőny két N3-as menője is segít, Baracskai Zsolt és Krupa Zoli is szervizruhát húzott a kedvünkért.