LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Magyar sebességváltó a Gabura Motorsporttól
Itthon fejlesztett és gyártott sebességváltó kovácsolt fogaskerekekből...
2017-09-23
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
770399315
Napi oldal:
4398
Jelenleg:
940
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_1

Magyarországon eddig is sok motorsportban használatos hajtáslánc elemet gyártottak, váltó belsőket differenciálmű alkatrészeket, de most először készült 100% ban Magyarországon fejlesztett, és gyártott sebességváltó!

A miskolci székhelyű Gabura Motorsport kivitelezésében, és a németországi székhelyű Gabura Racing Technologies forgalmazásában.

Gabura Krisztián kérdeztük a részletekről..

Milyen indíttatásból kezdtetek ebbe a munkába, hiszen benneteket autóépítés kapcsán ismernek legtöbben?

Az autóépítések egyik fő eleme a sebességváltó, ami nagyban meghatározza az autó használhatóságát, a motor karakterisztikájához igazított áttételekkel lehet igazán lendületesen autózni. A múltban is sok egyedi autóépítésnél szembesültünk a problémával, hogy vajon milyen váltót használjunk? Sosem született kompromisszumok nélküli megoldás. Vagy a szerelhetőség,  vagy az áttételek, a teljesítmény, vagy pedig az ár nem volt megfelelő. Mivel egyedi motorsport alkatrészek tervezéssel is foglalkozik a cégünk, és már 15 éve is gyártottunk széria váltóházakba áttételeket, egyértelmű volt a saját gyártás!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_2

A saját gyártás alatt mit értesz? Ez a váltó elég komolynak tűnik..

Minden alkatrészét mi gyártjuk. Kezdetben sok partnert bevontunk a gyártásba, de ma már saját fogazó üzemünkben készülnek a kovácsolt fogaskerekek, és a saját gépműhelyünkben készítjük a váltóházak marós munkáit is. 

VIDEO:  

 Sokat hallani róla, de pontosan mit jelent az hogy kovácsolt fogaskerék?

Nem szabad összekeverni a hengerelt, vagy átkovácsolt rúd anyagból készült termékekkel! Nekünk saját kovács szerszámaink vannak a fogaskerekek méreteihez igazodva, és darabonként kovácsolják nekünk ugyanott, ahol a Mercedes vagy a Scania kamionok sebességváltó alkatrészeit is „ütik”. A kovácsolás által kialakul a fogaskerékben egy körkörös szálirány, a közepében lévő furatot átölelve, így egy sokkal szívósabb alapanyagból kezdhetjük a gyártást! A tengelyek esetében is a kovácsolás a kulcsszó!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_3

És mitől ilyen letisztult a váltó külseje? 

Minden eleme speciális alumínium ötvözetből készül, nincs benne öntött alkatrész! Ezáltal nincs porózusság, zárvány, gyenge pont az alapanyagban. Mivel CNC megmunkáló központok végzik a gyártást, és onnan oxidmentes környezetben kerülnek az eloxáló üzembe, így nincsennek felületi hibák. Ami jó, az legyen szép is! 

Honnan jött az alap koncepció? Belenéztetek más váltókba, vagy van valami találmány is?

Sok váltót javítottunk már, és azt is láttuk, hogy melyiknek mi az erőssége, vagy esetleg gyenge pontja. Természetesen ezeket a technikai megoldásokat is ötvöztük a versenyzésben szerzett tapasztalatainkkal. De véleményem szerint a jó váltó receptje a pontos gyártás, prémium minőségű alapanyagok, és az SKF motorsport csapágyai, és a folyamatos tesztek. És persze, hogy jobbat akarunk csinálni a többieknél!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_4

És milyen autókhoz kínáltok váltókat?

Jelenleg hátsókerekes autókhoz tudunk váltót adni atmoszférikus (szívó) motorokhoz 6 sebességes, és turbó motorokhoz ideális 5 sebességes áttételekkel. Most készülnek a 4 sebességes drift-drag áttételeink az extrém teljesítményű motorokhoz! Tervezői, és gyártási támogatást tudunk nyújtani egyedi elképzelések esetén, legyen az bármilyen konzol, vagy lendkerék-kuplunggal.  Egyedi igények esetén kompozit műhelyünk, karbon takaró panelek, kardán alagutak gyártásával tudja esztétikussá tenni az átalakítást.

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_5

További kérdésekkel hol kereshetnek benneteket az érdeklődők?

 
 
 
 
Ez a hír most jelenik meg 12260. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k