Magyar sebességváltó a Gabura Motorsporttól
Itthon fejlesztett és gyártott sebességváltó kovácsolt fogaskerekekből...
2017-09-23
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
776525736
Napi oldal:
99766
Jelenleg:
1090
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_1

Magyarországon eddig is sok motorsportban használatos hajtáslánc elemet gyártottak, váltó belsőket differenciálmű alkatrészeket, de most először készült 100% ban Magyarországon fejlesztett, és gyártott sebességváltó!

A miskolci székhelyű Gabura Motorsport kivitelezésében, és a németországi székhelyű Gabura Racing Technologies forgalmazásában.

Gabura Krisztián kérdeztük a részletekről..

Milyen indíttatásból kezdtetek ebbe a munkába, hiszen benneteket autóépítés kapcsán ismernek legtöbben?

Az autóépítések egyik fő eleme a sebességváltó, ami nagyban meghatározza az autó használhatóságát, a motor karakterisztikájához igazított áttételekkel lehet igazán lendületesen autózni. A múltban is sok egyedi autóépítésnél szembesültünk a problémával, hogy vajon milyen váltót használjunk? Sosem született kompromisszumok nélküli megoldás. Vagy a szerelhetőség,  vagy az áttételek, a teljesítmény, vagy pedig az ár nem volt megfelelő. Mivel egyedi motorsport alkatrészek tervezéssel is foglalkozik a cégünk, és már 15 éve is gyártottunk széria váltóházakba áttételeket, egyértelmű volt a saját gyártás!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_2

A saját gyártás alatt mit értesz? Ez a váltó elég komolynak tűnik..

Minden alkatrészét mi gyártjuk. Kezdetben sok partnert bevontunk a gyártásba, de ma már saját fogazó üzemünkben készülnek a kovácsolt fogaskerekek, és a saját gépműhelyünkben készítjük a váltóházak marós munkáit is. 

VIDEO:  

 Sokat hallani róla, de pontosan mit jelent az hogy kovácsolt fogaskerék?

Nem szabad összekeverni a hengerelt, vagy átkovácsolt rúd anyagból készült termékekkel! Nekünk saját kovács szerszámaink vannak a fogaskerekek méreteihez igazodva, és darabonként kovácsolják nekünk ugyanott, ahol a Mercedes vagy a Scania kamionok sebességváltó alkatrészeit is „ütik”. A kovácsolás által kialakul a fogaskerékben egy körkörös szálirány, a közepében lévő furatot átölelve, így egy sokkal szívósabb alapanyagból kezdhetjük a gyártást! A tengelyek esetében is a kovácsolás a kulcsszó!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_3

És mitől ilyen letisztult a váltó külseje? 

Minden eleme speciális alumínium ötvözetből készül, nincs benne öntött alkatrész! Ezáltal nincs porózusság, zárvány, gyenge pont az alapanyagban. Mivel CNC megmunkáló központok végzik a gyártást, és onnan oxidmentes környezetben kerülnek az eloxáló üzembe, így nincsennek felületi hibák. Ami jó, az legyen szép is! 

Honnan jött az alap koncepció? Belenéztetek más váltókba, vagy van valami találmány is?

Sok váltót javítottunk már, és azt is láttuk, hogy melyiknek mi az erőssége, vagy esetleg gyenge pontja. Természetesen ezeket a technikai megoldásokat is ötvöztük a versenyzésben szerzett tapasztalatainkkal. De véleményem szerint a jó váltó receptje a pontos gyártás, prémium minőségű alapanyagok, és az SKF motorsport csapágyai, és a folyamatos tesztek. És persze, hogy jobbat akarunk csinálni a többieknél!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_4

És milyen autókhoz kínáltok váltókat?

Jelenleg hátsókerekes autókhoz tudunk váltót adni atmoszférikus (szívó) motorokhoz 6 sebességes, és turbó motorokhoz ideális 5 sebességes áttételekkel. Most készülnek a 4 sebességes drift-drag áttételeink az extrém teljesítményű motorokhoz! Tervezői, és gyártási támogatást tudunk nyújtani egyedi elképzelések esetén, legyen az bármilyen konzol, vagy lendkerék-kuplunggal.  Egyedi igények esetén kompozit műhelyünk, karbon takaró panelek, kardán alagutak gyártásával tudja esztétikussá tenni az átalakítást.

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_5

További kérdésekkel hol kereshetnek benneteket az érdeklődők?

 
 
 
 
Ez a hír most jelenik meg 12350. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k