Magyar csapat a Monté-n…
Ha valaki figyelmesen végignézte a képeket, akkor egy N-csoportos Subaru tátikáján feltünhetett számára a Pacotti logó. Ifj.Angyalfi Karcsit kérdeztem a VB futamról:
Hogy kerültetek oda, honnan jött a felkérés?
Juraj Sebalj tavaly, mikor megnyerte a horvát bajnokságot, akkor az Opatia Rally-n már beszélgettünk arról, hogy tervei között szerepel, hogy induljon a Monte Carlo Rally-n, 2003-ban már indult ott és tetszett neki.
Hazajöttem, megcsináltam az árajánlatot és december 22-én, egy nappal a nevezési határidő előtt döntött úgy, hogy nekivág és a mi autónkkal, az N csoportos Subaruval.
Előtte teszteltetek is, ugye?
Igen, egy héttel a futam előtt, Vigándpetenden volt egy teszt (ahova hívtunk is, de nem tudtál jönni).
A teszt nagyon jól sikerült, a horvát Televíziótól is voltak és sok horvát újságírót hívott, és mindenki meg volt elégedve.
Milyen volt a verseny?
Monte Carlo-nak mindig van egy varázsa…
Minden csapatnak, nekünk is álmunk volt, hogy kijussunk a VB-re, és Monacoban szervizelni talán még felemelőbb dolog. Ennek megfelelően már a felkészülés is nagyon jól sikerült, mindenki teljes erőbedobással azon volt, hogy minél jobban sikerüljön a verseny. Voltak srácok, akik alig tudtak aludni már az indulás előtti napokban.
Maximálisan jól sikerült minden, két apró hibája volt az autónak, de mind a kettőt magára vállalta a pilóta.
Eltörte a váltókart, amit előtte még sosem láttunk. De bevallotta, hogy teljesen az ő hibája volt, durván bánt a karral, csakúgy, mint később a kézifékkarral, aminek a hátsó stiftjét is eltörte.
Mind a két problémát meg tudták a srácok oldani.
Emiatt 4 perc hátrányba került, ha ez nincs, akkor előrébb tudott volna végezni. Így az abszolút 28., kategória 7. helyen végzett.
Tényleg minden jól sikerült, az autó jól volt beállítva, a gumiválasztás mindig a legjobb volt és Juraj is úgy értékelte, hogy egy jó versenyt sikerült letudnia. Mindennel meg volt elégedve, jól érezte magát.
Lesz folytatása ennek a kapcsolatnak?
Nagyon remélem, hogy az idei horvát bajnokságba is tőlünk bérli majd az autót, illetve egy hónap múlva lesz egy verseny Katarban, ahova 90%, hogy megyünk vele.
Előtte két héttel hajóval ki kell küldenünk a komplett szerelvényt és nekünk majd a verseny előtt repülővel kell kimennünk. Ez sem lesz kis feladat, ezen a héten kiderül, hogy megyünk-e.
Beszéljünk kicsit az autóról… Melyik is volt ez pontosan?
Az N10-es Subarunk, amivel Rabócsi Tibit láthattuk például Veszprémben, vagy a Budapest Rallye-n.
Ki szeretnénk cserélni az autót egy N11-re, de ha megmarad, akkor sem leszünk szomorúak. Az autóval igazából egész évben nem volt probléma.
Van rá bérlő itthonra, idénre?
Folynak tárgyalások erre az autóra is.
Talán még nem volt ilyen évünk, hogy január végén már szinte teljes az év.
Itthon 5 autót fogunk bérbeadni a bajnokságra, a hatodikról még tárgyalunk. Horvátországba 3 autó fog futni és tárgyalások vannak Vb futamokról, szám szerint kettő van a tervekben. Nagyon jól indul az évünk, remélem ezek mind valóra is válnak.
A magyar bérlőkről lehet tudni, hogy kik és milyen autóval?
Január vége előtt még nem szeretnének a pilóták erről beszélni, tudomásom szerint.
Ami biztos, én az A-s Mitsubishivel biztosan indulok a bajnokságban, ezt nem is számoltam bele az előbbi listába. És ami még elmondható, hogy Czél Peti indul egy Evo8-asunkkal egész évben, a többiről kicsit később…