SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Magyarok az EB előtt
körbekérdeztünk a nyirádi verseny előtt
2009-05-29
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773860087
Napi oldal:
30719
Jelenleg:
858
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Ralicross EB előzetes

Harsányi Zoltán (Mitsubishi Lancer): "Az autó úgy tűnik, hogy még gyorsabb lett, mint a tavalyi volt- bár ez talán a többi autóra is igaz a mezőnyben... De lényeg, hogy még mi is találtunk fejlesztenivalót a kocsin, és meg is tudtuk csinálni: a hajtásláncon is fejlesztettünk, és szerintem motorerőben is jobbak lettünk. Kipróbáltuk egy reptéren, és szerintem tökéletes lett - szeretnék döntőbe jutni, és minél előrébb végezni. Most úgy tűnik, hogy 100%-os minden - már csak egy kis szerencse kell, és minden rendben lesz - úgy, ahogy tavaly is volt.
Tudom, hogy a rallycross mezőnye egyre erősebb, és ez jó, de nagyon bízom benne, hogy sok néző előtt megint sikerül majd nagy tombolást előidéznem... ebben a mezőnyben mindenki igazi ellenfél lesz, elvégre mindenki EB-ken indul, ráadásul a magyar ellenfelek is hasonló technikával rendelkeznek, úgyhogy ebből a közel 30 autóból nem tudnék olyat mondani, akit le szabadna írni. Mindenki ellenfél lesz ezen a hétvégén."

Kotán Péter (Ford Focus): "Már a greinbach-i verseny előtt is kicsit átépítettük az autót: hátratettük a hűtőt, hogy jobb legyen a hűtéskapacitásunk. Ott, akkor a döntőre vissza kellett raknunk, azon múlt, hogy nem tudtam megnyerni azt a versenyt. De most átnéztük, hogy mi volt a probléma, és úgy gondolom, megoldottuk. Tehát most újra hátratettük - meglátjuk, hogy válik majd be. Amúgy úgy érzem, hogy a kocsi most sokkal ütőképesebb, mint tavaly volt, hiszen az első két bajnoki futam is azt mutatja, hogy sikerült fejlődnünk.
Egy EB futamon mindenki ellenfél, ide mindenki úgy jön, hogy pontokat és jó eredményt vigyen haza - nagyon jó pilóták és autók lesznek most itt: ha a középmezőnyben ott tudunk lenni, pontot tudunk szerezni, akkor az már nagyon jó lesz, és úgy fogom érezni, hogy helyt álltunk. Fontos volna, mert itthon egészen más EB futamon versenyezni. Évekig csak vártunk erre, és talán bután hangzik, hisz az autóba nem hallatszik annyira be, de tavaly például hihetetlen módon behallatszott a kocsiba a nézők fantasztikus szurkolása és buzdítása... Ez még plusz erőt képes adni az embernek, hogy még jobban nyomja a gázt, még akkor is ha éppen nem sikerült lefeküdni előtte, mert a kocsin dolgozott. Tavaly még azok is hatalmas tapsot és őrjöngést kaptak, akik nem jutottak döntőbe - hogy arról ne is beszéljek, milyen fantasztikus érzés volt nekem, mikor bejutottam a döntőbe... Szeretném ezt idén is átélni."

Révész Bálint (Mitsubishi Lancer): "Lent vagyunk már Nyirádon, és volt ma egy sajtótájékoztató, ahol autóztattunk Spicivel, és bár kijött néhány technikai probléma, szerintem a hétvégén nem lesz gond. Spicinek összeakadt a váltó, mikor én mentem be, akkor meg a turbó esett szét, de kész leszünk - ez nem hátráltathat. Nagyon szeretem a nyirádi pályát, és nagyon nagy boldogság, hogy egy ilyen pályán, egy ilyen versenyen vehetünk részt. Most már publikus: a pálya egy része az enyém lett, és nagyon nagy változtatásokat csináltunk - aki járt már korábban itt, rá sem ismer a pályára, és azt is elárulhatom, hogy a fejlesztéseknek még nincsen vége, nagy terveink vannak Jőrös Pistivel. Eddig is szerette Nyirádot az európai mezőny, de most meg csak tátva maradt a szájuk, hogy milyen jó lett. De ez a harminc induló...! Nagyon nagy nevek vannak itt - itt van egész Európa! Ha a C döntőbe bekerülök, már adok a fiamnak egy puszit!:)"

Fodor György (Toyota Carina): "Ma még szeretnénk menni pár kört a kocsival, mert elég sokat dolgoztunk rajta, de valahogy még mindig nem olyan, mint szerintem kéne lennie. Tudom, hogy egy versenyautó sosincs kész, de kicsit fejlesztettük idén az első, angliai futamunkra, de annyira erős lett a kocsi, hogy töri a hajtásláncunkat - ezen próbálunk most javítani, de még tegnap is törtem el egyet... Állítgattuk, és most csak bízni tudunk benne, hogy már jó lesz. Ezen kívül a futóművet is állítgattuk, mert hiába volt erős a kocsi, nagyon nehéz volt az úton tartani, és csak repkedtem - remélem ez is rendben lesz. Az ember célja mindig, hogy a legjobb magyar legyen, de én már évek óta csak azért megyek, hogy jól érezzem magam. Nem az acél, hogy bárkit is megverjek, hanem, hogy jó legyen a kocsi, jól érezzük magunkat, és mindegy, hányadik helyen érünk célba. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy Nyirád a kedvenc pályám, főleg, hogy most megint olyan fejlesztéseket csináltak a Pistiék, hogy megálltam csak a kapuban, és csak néztem, hogy hová érkeztem... Remélem, jó hétvégénk lesz."

Ifj. Kiss László (Mitsubishi EVO VI): "Már másfél hónapja nem ültem versenyautóban, csak remélni tudom, hogy ez nem jelent majd problémát a hétvégén. Az autót felkészítettük, mivel Máriapócson kicsit megegyengettem az elejét a döntőben, a rajt után, így a fényezését mindenképpen rendbe kellett tenni, de szerencsére műszakilag nem nagyon kellett a galiba után belenyúlni. Ott nagyon gyors akartam lenni, és feltettem mindent egy lapra - de nem jött össze.
Ez lesz a harmadik próbálkozásom az EB-n - eddig kétszer nem jött össze, műszaki hibák miatt. Most csak az a cél, hogy egy jóízűt versenyezzek, autózzak. Jó lenne felvenni a teljes mezőnnyel a versenyt, de azért azt látom, hogy nincs nagyon realitás-alapja, úgyhogy inkább az a cél, hogy a magyarok közt szeretnék tisztességesen helyt állni - mi azért közelebb vagyunk egymáshoz technikailag, mint az európai, helyenként gyári mezőnyhöz."

Bánkuti Gábor (Peugeot 206): "Jelen pillanatban hazaért az új motor, és annak a beépítésén vagyunk most, bár kicsit nehezíti a helyzetünket, hogy a műhelyünkből a komplett hátsó kipufogót ellopták, és most újra kell gyártani. Nem kis baj ez, de szerintem megoldjuk - csináljuk, és szeretnénk beleférni az időbe, mert ott akarunk lenni Nyirádon.
Szeretjük, mert nagyon jó minőségű, technikás pálya, bár nekünk kicsit hátrányos, mert elsősorban a motorerő dominál, de mindent megteszünk a minél sikeresebb szereplés érdekében. Természetesen a magyar versenyzőket is nagyra becsüljük, de elsősorban a külföldi mezőnyben szeretnénk minél előrébb végezni."

Majerszki Gábor (Suzuki Swift): "Fejleszteni nem igazán tudtunk, de a felkészítéssel már múlt szombat óta vagyunk készen: teljes vértezetben és nyugodtan várhatjuk a hétvégét. Greinbach-ban sikerült a magyar értékelés második és az abszolút tízedik helyen végeznem, és utána kezdtük a felkészülést a nyirádi EB-re - talán ez lesz az idei év legnagyobb durranása számunkra. A magyarok között egész évben megmérem magam, és most inkább arra lennék kíváncsi, hogy a nagy nemzetközi menőkhöz képest hol állunk.
Sajnos azzal tisztában vagyok, hogy mind technikailag, mint a tapasztalatok terén elég nagy a lemaradásunk, de a kihívás nagy, és a komoly tapasztalat lesz, ez egészen biztos. Lélektanilag ehhez nem is kaphatnánk nagyobb segítséget, mint hogy itthon, magyar szurkolók előtt versenyezhetünk. Eddig az EB-menőket csak a pálya széléről csodálhattam, de hogy most így versenyezhetek velük - ez szerintem minden magyar autóversenyző álma, úgyhogy igyekszünk ennek megfelelően teljesíteni is!"

Csegezi Ákos (Honda Civic): "Az autó teljesen jól áll: éppen bakokon, kerekek és elemek és minden nélkül - de haladunk. Most egy kicsit átalakult a greinbach-i versenyautó: most már végre megkapta a szélesebb futóművet, a nagyobb kerekeket, átalakítottuk az air-boxot, és ilyen apróságokat csináltunk most az EB előtt.
Saját magamhoz képest vannak csak elvárásaim: egy C döntőt mindenképpen szeretnék. Tavaly mentem ralicrossban először, és a nyirádi pálya már akkor is tetszett - most úgy hallottam, hogy átalakult az egész. Kicsit sajnálom, hogy nem lehetett előtte elmenni, és kipróbálni, de éppen azért kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz."

Újházi Béla (Opel Astra): "Már Nyirádon vagyunk, és a szerelőm, aki idén is felkészíti az autómat, Gorácz Béla - aki tavaly Közép-Európai Zóna Bajnok lett -, már a hétfőre elkészült mindennel, úgyhogy most már nyugodtan várjuk a rajtot. Fejlesztés annyi történt, hogy végre igazi versenygumikkal tudok menni - idáig nem nagyon volt lehetőségünk rá, hogy ilyeneket vegyünk, de most végre ennek is eljött az ideje. A motorunk is erősebb lett: már 225 lóerős. Nyirád a kedvenc pályám, hiszem tavaly az EB-n a 17. helyen tudtam lenni - nem jutottam ugyan a B döntőbe, de nagyon nagy élmény volt itt Európa élmenői ellen versenyezni. Nagyon tetszik a pálya, nagyon szeretnék gratulálni Jőrös Istvánnak és csapatának, hogy mindent összevetve Európa szinte legjobb pályáját hozták létre.
Csodálatos élmény Magyarországon, EB futamon indulni - ugyan már tavaly is nagyon sokan voltak kint, remélem a nézők száma idén csak nőni fog - köszönhetően a DuEnnek is, hiszen nagyon szépen be van harangozva a verseny. Szóval az élmény mindenképpen óriási, hiszen minden versenyző a saját közönsége előtt szeret versenyezni. Mivel csak két ralicross pályánk van itthon, leginkább külföldre kényszerülünk, ezért nagyon várom már a holnaputáni napot. Azzal tisztában vagyok, hogy mi, magyar versenyzők a technikai hátrányunk miatt nem nagyon rúghatunk labdába, éppen ezért ha valaki már a C döntőbe jut közülünk, ha már nagyon nagy eredmény lesz."


 

Ez a hír most jelenik meg 5674. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k