Tagai Tomi felhívott és azt mondta,
tud olyat mondani, ami érdekes lehet...
Megrágtuk a dolgokat és úgy döntöttünk, hogy dobjuk a Budapest Rallye-t és helyette elindulunk a finn VB futamon.
Milyen autóval?
A Skodával.
Ha visszagondolunk, akkor elég sokszor mondtuk korábban, hogy milyen hülyeség WRC-vel menni, hiszen egy N-es autóval is éppen eleget lehet tanulni egy ilyen helyen, és most mégis WRC-vel indulunk...
Két oka van, hogy mégis.
Az egyik nagyon prózai, nincsen N-es autónk.
A másik pedig az, hogy talán most van az az idő, amikor érdemes WRC-vel menni. Nem biztos, de viszonylag kevesebben vannak, talán egy picit előrébb lehet végezni.
És azért csak nagyobb filling WRC-vel közlekedni a finn pályákon…
Persze! Nem mellékes az sem, hogy 400 kilométert (főleg, ha nem a 4. km-en esünk ki...) lehet menni murván. Biztos sokat lehet tanulni és élményben is nagyon ott lesz.
Emléxel, volt szerencsénk néhány éve együtt lennünk Finnországban, ahol Tobak Zoli társaságában teszteltetek egy N-es Subaru-t és azt hiszem mindannyiunk számára hatalmas élmény volt már csak a bérautóval is végigmenni a VB-s pályákon...
Igen, azok nem voltak rossz pályák. Mikor elindultunk és minden kanyarra azt mondtuk: hűdejó, ez aztán VB, és közben kiderült, hogy már az első elágazásban rossz irányba indultunk és nem is a VB-s pályán autóztunk, hanem csak a finn utakon, már az is nagy élmény volt.
Idén lesz az a 33 kilométeres gyors, amire azt mondják, hogy nagyon komoly. Állítólag tavaly került vissza a naptárba, nyolcvanvalahányban volt utoljára. Az egyik leggyorsabb, legzorkóbb pálya.
Mi a pontos forgatókönyvetek Veszprém után?
A veszprémi futam után három hétre kell Rostokban lennünk a kikötőben.
Lesz időnk felkészíteni az autót.
Aztán mikor kint leszünk, szerdán-csütörtökön van a pályabejárás, pénteken a gépátvétel és a shakedown. Igazából még nem nem látom át, hogy mikor fogunk ott tudni autót beállítani, majd ahogy kiadja. Elvileg a kedd délután lesz még egy jó időpont arra, hogy keressünk egy szakaszt, ahol tudjuk tesztelni az autót. Ha más nem, akkor itthon keresünk valami helyet. Talán a fehérvári dobálós pályákra való beállításokkal nagyot nem tévedünk és majd ott finomítunk.
És hát a versenyen is lesz 400 kilométerünk arra, hogy megtaláljuk a helyes beállításokat, magunkra találjunk, a pályán eltaláljunk.
Igazából ma kezdtünk el ezzel komolyan foglalkozni, tegnap este adtuk le a nevezést.
Akkor az EK-t lecseréltétek VB-re...
Hát igen. Itthon a négy versenyen sikerült egy darab ötödik helyezést elérnünk, olyan nagyon már nem tudunk beleszólni a bajnokságban.
Biztos, hogy nagyon sok tapasztalattal tudtok majd hazatérni, remélem nem egy fél gyorsról tudunk majd belsőfelvételeket nézni…
Abból a szempontból jók a módosított szabályok, hogy mehetünk másnap is, tehát nem fogunk az első nap hazaindulni :)