Nagyon bizakodva vártuk az Evo X-est az év elején, Spici irányítása alatt pedig talán még egy kisebb csodást is reméltünk tőle. Az eddigi statisztika nem túl biztató, ellenben a részeredmények igencsak pozitívak. Spicivel beszélgettem a Mitsubishi Evo X-esről, és hogy vajon ők mit remélnek a jövőtől?
Háromból semmi?
Igen, eddig dupla vagy semmi volt, most háromból semmi. Az idei évben még egyetlen egy futamot sem sikerült befejeznünk, ismét technikai probléma miatt kellett kiállnunk. Mit is mondhatnék, nem állunk túl jól!
Mi történt, megint a váltó?
Igen, a változatosság kedvéért egy újabb váltó problémával zártuk idő előtt a futamot. Ez már egy full R4-es autó volt, az utolsó másodpercekben érkeztek meg az alkatrészek hozzá, a srácok összerakták, de a teszten sajnos nem tudtunk részt venni. 30-40 km-t mentünk vele egy kis tesztpályán, amit ezúton is nagyon köszönök a fiúknak, akik ezt biztosították számunkra! Nagyjából volt egy elképzelésünk az autóról, picit állítgattuk rajta és nyilván nem lett tökéletes, mert ennyi idő alatt nem lehet beállítani egy autót, de nagyon nagy reményekkel vágtunk neki a futamnak. Tudtam, hogy ez nem a mi versenyünk lesz, de nem gondoltam, hogy ennyire nem lesz az! Tudtam, hogy lesznek részeredményeink, de nem gondoltam, hogy ennyire rövid lesz számunkra ismét a verseny és megint a második nap elején elvérzünk, de sajnos ez rajtunk kívülálló okok miatt lett így. A technika, az technika! Ez a X-es még egy kiforratlan technika, mindenképp úttörők vagyunk ebben az egészben és én úgy gondolom, hogy majd a megszerzett tapasztalatok a jövőbeni versenyzésünket mindenképpen segíteni fogják. Ami nagyon lényeges, a részeredmények minket igazolnak, hiszen nyertünk gyorsasági szakaszt is, és tudjuk, hogy az autó még mindig nincs a közelében sem annak, amit tudnia kell. A jövőre nézve azt mondhatom, hogy az alagút végén van fény és mi mindenképp abba az irányba megyünk! Sokan vannak, akik kételkednek, de majd mi bebizonyítjuk, hogy ez a jövő!
Volt egy másik X-es is a mezőnyben, néztétek egymáshoz az időket?
Természetesen mindenkiét figyeltük, hiszen verseny közben lehet leszűrni legjobban, hogy hol jársz és hová tartasz. Abszolút látható volt az irány, hogy jó! Nem biztos, hogy jól gumiztunk, voltak hibáink, de én úgy gondolom, hogy az első nap végi abszolút negyedik hely az teljes egészében magáért beszél, és lőtávolon belül volt az első hely is. Nem gondolom, hogy szégyenkeznivalónk volna, biztos, hogy tudtunk volna előrébb menni... De a "Ha..." kezdetű mondatoknak semmi értelme nincs a rallye-ban, így majd a következő versenyen megpróbáljuk bebizonyítani azt, amiről beszélünk!
Maradtok hazai pályákon?
Egyelőre mindenképpen, hiszen ezekkel a megfutott kilométerekkel semmilyen bajnokságban nem tudnánk részt venni! :-)
Ha megerősödünk annyira, hogy jó versenyeket egy jól beállított autóval tudunk már futni, akkor lehetséges, hogy egy külföldi szereplésről is lesz szó, de pillanatnyilag a partnereinknek is az a fő célkitűzés, hogy a magyar bajnokságban menjünk, aminek én nem biztos, hogy annyira nagyon örülök... Én nagyon szívesen mennék külföldön, "egyenlő pályák, egyenlő esélyek" címszóval.
Veszprém Rallye következik ezek szerint?
Igen, vagyis mégsem, hiszen hétvégén megyek Máriapócson az éjszakai lámpafényes rallycross futamon, de utána rallye-ban mindenképp a Veszprém Rallye jön.
Más szakág versenyén esetleg nem indulsz mostanában?
Sosem lehet tudni! :-)
Végezetül pedig?
Nagyon-nagyon szépen köszönöm a szurkolóknak, rallye-fanoknak a kitartást mellettünk! Azt szeretném üzenni nekik, hogy még egy picit tartsanak ki és majd jönnek a sikerek is!
a csapat támogatói: