Azt mondják, elsőre nagyon ritkán sikerül befejezni bárkinek is a finn világbajnoki futamot. Turán Friciéknek sikerült és az SWRC mezőny ötödik helyén, 10-el növelték a pontjaikat a bajnokságban. Fricivel beszélgettem a Neste Oil Rally után:
Túl az idény felén, a 7 tervezett futamból már 4-et kipipálhattok, összegezzünk egy kicsit!
Az első két futamon részese voltál a dolgoknak és Te is tudod, hogy milyen küzdelmes volt az eleje. A jordániai harmadik hely pontjai nagyon hiányoznak most, de az mindenképp jó érzés, hogy rajtunk még nem úszott el verseny. Nem hibáztunk akkorát, vagy nem okoztunk olyan sérülést az autónak, ami miatt ki kellett volna állnunk.

Jól sikerült feldolgoznunk a pályákat és maximálisan megbízunk egymásban, ez előfeltétele ezeknek az eredményeknek.
Azt már az elején tudtuk, hogy erős bajnokságba neveztünk, nagyon komolyak az ellenfeleink. Nagyon tapasztaltak és nagyon sokat autóznak az egész évben. Az hamar kiderült, de eddig sem volt kérdéses, hogy mennyire sokat jelent az a tapasztalat, ha már valaki korábban indult egy-egy adott futamon.
Elégedettek vagyunk az eddigi teljesítményünkkel. Persze lehetnének jobbak is ezek a számok, lehetnénk a ponttáblázatban is előrébb, de érezhetően javuló tendenciát mutat a versenyzésünk és folyamatosan gyorsulunk.
Beszéljünk egy kicsit a finn futamról.
Volt már szerencsém ott lenni korábban és nem csak én állítom, hogy ez a rallyk csúcsa…
Ezzel szemben Te még nézőként sem voltál itt sosem ezelőtt, ugye?
Valóban, teljesen tiszta lappal voltam kint.
Bár, ha belegondolok, nézni voltam… :) A mi shakedown-unk 10-kor kezdődött és előtte kimentünk megnézni a WRC mezőnyt, hogyan is autóznak ők a shakedown-on…
Elmondhatom, hogy néztem előtte egy kicsit… De inkább azt mondjuk: nagyot néztünk Gabival!
Óriási élmény volt!

Aki versenyzésre adja a fejét, annak kívánom, hogy egyszer jusson ki ide versenyezni, hiszen csodálatos tájakon zajlik a verseny, rengeteg néző előtt és azt hiszem, hogy nagyon nagy lélek kell ezen a futamon! És nagyon nagy bizalom! Bízni kell az itinerben, a navigátorban, a navigátornak bíznia kell benned és el kell hinni, hogy az autó meg tudja azt csinálni, amit Te szeretnél…
Nagyon jó verseny volt és kicsit jobb érzésünk volt az itt elért ötödik helyezés után, mint a görögországi dobogós helyünknél. Ott nem voltak olyan gyorsasági időink, ami közel lett volna az elejéhez. Itt viszont már voltak olyan szakaszeredmények, amivel közel kerültünk a kategória elejéhez és nagyon sokat faragtunk az év eleji másodpercekből ami a kilométerenkénti különbség volt.
Sok dicséretet kaptunk. Malcolm Wilson is gratulált. Azt mondta, hogy az első versenyen finnországban hibamentesen célbaérni úgy, hogy versenyben voltunk végig az nagy dolog és ehhez külön gratulált.

Markko Martin csapatában a koordinátorunk már korábban tízszer vett részt ezen a futamon navigátorként, de egyszer sem sikerült befejeznie és nagyon irigyelt minket.
A murvás futamok után jönnek az aszfaltos versenyek, és talán ezeken a pályákon tavaly több babér született a részetekre.
Nagyon élveztem a finnországi murvát, még nagyon bennem él az emléke. Tegnap kaptuk meg a vágatlan belső felvételeket és nagyon jó volt visszanézni azt, amit ott csináltunk.
Készülünk Németországra. Nyugodtabbak lennénk, ha már jártunk volna ott. Talán a francia és a spanyol verseny lesz az az évad végén, ahol már van tapasztalatunk, ismerjük a környéket, lesznek ismerős szakaszok.
Ugyanúgy fogunk felkészülni, mint a korábbi futamokra, de valóban, nagyon várom már az aszfaltot.

Egyrészt az autó szerintem gyönyörűen néz ki aszfalton a 18-as kerekekkel. Már most is egy kicsit lejjebb volt, mint a korábbi murvás futamokon, de szerintem aszfalton sokkal ütősebben nézett ki, nekem nagyon tetszik. És jó lesz aszfalton menni…
Nagyon sok néző volt kint Finnországban is és talán még több várható majd a német versenyen. Számít ez a versenyzésetekben?
Nagyon nagyon sokat!
Csak egy példát mondok: a verseny végén Jyvaskylában az általad is jól ismert :P záró rallyparty felé tartottunk és megállított minket egy magyar nézőkből álló csapat és nagyon lelkesen mesélték, hogy hogy fordultunk, hogy vettük a féktávot és hogy mennyire tetszett nekik és hogy milyen büszkék ránk.
Ez nekünk nagyon fontos és a hazai közönség véleménye is nagyon sokat számít, az, hogy ki mit gondol a versenyzésünkről. Remélem, hogy büszkék ránk és elismerik azt, amit csinálunk. Minél többen szurkolnak nekünk, annál motiváltabbak vagyunk.
Szerintem Pécsett nagyon sok magyar néző lesz…
Fognak Benneteket is látni versenyezni a hazai IRC futamon?
Gőzerővel dolgozunk rajta! Már év elején is úgy terveztük, hogy indulunk. A támogatóinkon múlik leginkább. Az IRC honlapján azt nyilatkoztam, hogy 70 százaléknál járunk, de tényleg nagyon dolgozunk rajta, hogy elindulhassunk, mert nagyon szeretjük a pécsi pályákat és ami talán még fontosabb: nagyon szeretnénk hazai közönség előtt is versenyezni!