Matador RX NIGHT - 2025.08.09. - RabócsiRing, Máriapócs
Már a murvás győzelemre készülnek!
Botkáék nagyon várják a Bükfürdő Rallye-t
2010-06-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
777234222
Napi oldal:
102976
Jelenleg:
1092
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_Botkaek_a_murvara_keszulnek_6Az első két futam nem úgy sikerült a Botka Dávid – Szenner Zsolt párosnak, ahogyan azt szerették volna, ám a salgói versenyen elért eredménnyel már kezdenek elégedettek lenni. Aszfaltról murvára tér most át a mezőny, és mi más is lehetne a cél, ha nem egy abszolút győzelem! Dávid mesélt az elmúlt versenyekről, és hogy mire készülnek a murvás futamokon.

Hogyan alakult eddig az évetek?
Az első két futam sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztük.
Az Eger Rallye-n 11 defektet kaptunk. Az első gyorsaságin még lejöttünk, és ott egész jó időt is autóztunk, de úgy gondoltuk, hogy ezen még tudunk javítani a következő gyorsasági szakaszokon. A második gyorson viszont rögtön kaptunk három defektet, majd levánszorogtunk a következőre, ahol még egy defektet sikerült begyűjtenünk, és ezzel együtt nagyjából egy két perces hátrányra is szert tettünk.  Így már csupán az abszolút 16. helyen tudtunk célba érni a futamon. Az egész verseny alatt harmadik-negyedik időket autóztunk, de a defektek miatt begyűjtött hátrányt ilyen mezőnyben nem lehetett ledolgozni.

Botkaek_a_murvara_keszulnek_1

A miskolci versenyen technikai hiba hátráltatott minket. Nem tudjuk, hogy mitől, de turbóhibánk lett. Folyamatosan akkorát töltött az autó, hogy 1,3-as ALS-ünk volt, és nem bírta ki az autó a 20 km-es gyorsaságit, hanem szétment a turbónk. Ezután sem ment egyébként hiba nélkül az autó, mivel ki volt adva bérbe a miskolci futam után Spcinek - aki Romániában megy vele - és ott is volt technikai probléma az autóval.

Salgó Rallye-n viszont már jól teljesített a Mitsubishi?
Úgy indultunk ezen a futamon, hogy 2 nappal előtte raktuk bele a vadonatúj motort. Felprogramoztuk, és még nem volt azért 100%-os, de mégis úgy éreztem, hogy szenzációs volt végig az autó, és végre egy gondmentes verseny volt. Egy defektünk volt csupán, de az egri 11-hez képest ez már semmi!

Botkaek_a_murvara_keszulnek_4

Mennyire tetszettek a pályák?
Nagyon-nagyon tetszettek! A szlovák gyorsok is nagyon jók voltak, pedig én igazság szerint nem szeretem az ilyen külföldi pályákat, de ezek valamiért nagyon megfogtak és nagyon jók voltak végig. Egy pillanata nem volt a pályának, amit ne élveztem volna, szenzációs volt! A magyar oldalon pedig ez a ceredi gyors - így, hogy meg lett csinálva - ez az én pályám, ezt így imádom! Ezt bizonyítja az is, hogy mind a három alkalommal nagyon jó időt tudtam rajta menni. Tudtunk volna még javulni is, csak igazából az előző napi defekt a hajtásunkat egy kicsit tönkretette és nem bírtam a kanyarokban olyan gyorsan menni, mint ahogy kellett volna. Így is tudtunk viszont harmadik-negyedik időket menni, amivel azért már elégedett vagyok!

A körgyorsaságira nagyon sokan panaszkodtak...
Az első körben utolértem Trencsényiéket és mögötte utaztam két kört... szétlőtte a szélvédőmet, az intercooleremet... így ez elrontotta ezt a gyorsaságimat. A második alkalommal viszont mentünk itt egy abszolút második időt, amikor csupán két tizeddel maradtunk el Asitól.

Botkaek_a_murvara_keszulnek_3

Mennyire vagy elégedett ezzel az eredménnyel?
Lehetett volna jobb is, ha az a defekt nem hátráltat, és akkor Turival tudtunk volna azért harcolni a végén. De nem vagyunk telhetetlenek! Majd a következő versenyen, ha nem hátráltat minket műszaki hiba, defekt, akkor még jobbak leszünk! Volt olyan hibánk, ami kis odafigyeléssel kiküszöbölhető lett volna, de nem vagyunk idegesek, most már arra koncentrálunk csak, hogy minden futamon célba kell érni!

Botkaek_a_murvara_keszulnek_2

Mire számítasz a következő murvás futamoktól?
Nagyon szeretem a murvás versenyeket, és azt hiszem, hogy jól is tudok rajtuk autózni, így mindenképpen szeretnék egy vagy kettő ilyen versenyt megnyerni. Itt az élmezőnyben, az autók 90-99%-a egyforma. A szombathelyi futamon biztosan gyorsabbak lesznek az N/4-es Mitsubishik, mint a S2000-es autók. Nagyon fontos lesz a jó gumiválasztás is ezen a futamon, mert a pályák jellege ezt kívánja meg. Spicivel is beszéltünk erről, hogy ahhoz hogy 100%-os legyen ez a verseny, kb. 3-4-féle gumi kell egy pályára, úgyhogy nehéz lesz beleválasztani a jóba. A versenyt megelőzően mindenképpen lebonyolítunk egy tesztet, ahol beállítjuk az autót, és teszteljük a gumikat is, hogy a futamon tényleg a legideálisabbat tudjuk majd kiválasztani.
A célunk az, hogy a szombathelyi futamon nyerni tudjunk!

Milyen a hangulat az autóban, Szenner Zsoltival?
thumb_Botkaek_a_murvara_keszulnek_5Nagyon jó a hangulat, maximálisan megbízunk egymásban, ami nagyon fontos a jó versenyzéshez. Nagy az összhang közöttünk, bármilyen probléma felmerül, épphogy csak rám néz, már tudja, hogy meg van oldva a helyzet, meg sem kell szólalnunk hozzá. Megbízik bennem, mint pilótában, és én is 100%-osan bízom benne, mint navigátorban. Most is etapon mentünk, és a többi versenyző 90%-a ment amerre látott, azt sem tudták, hogy hol vannak. Zsolti volt az egyetlen, aki tudta a helyes utat, mondta is, hogy higgyem el, hogy tényleg arra kell menni, amerre ő mondja, és bár kételkedtem benne én is egy pillanatra - hiszen a többiek másfelé mentek - de hamar bebizonyosodott, hogy mi haladunk a megfelelő úton, úgyhogy jöttek is utánunk a többiek... Sokat számít a jó kapcsolat, biztonságérzetet ad. Emberileg is nagyon kedvelem, jó barátom.

VB futam?
Nagyon szeretnék egy világbajnoki futamon is menni a közeljövőben. Most épül egy vadonatúj Mitsubishi EVO X-esünk, amivel szeretnék kijutni egy világbajnoki futamra, ha lehet, akkor még idén, de ha másképp alakul, akkor legalább jövőre. Nekem a német VB tetszik a legjobban, így azt céloztam meg. Tudom, hogy sokaknak az a véleményük, hogy itt olyan semmitmondó pályák vannak, de nekem ez a stílusom, én ezeket szeretem!

Ez a hír most jelenik meg 4348. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k