UNIX - AUTÓ, MOTOR ÉS TUNING SHOW 2024. március 22-24. Budapest, Hungexpo
Már látom a napsugarat!
Adamovits Márk - a salgó rally főrendezője
2010-05-20
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
679466471
Napi oldal:
65799
Jelenleg:
972
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Egy verseny hetében természetes, hogy mindenki a hétvégi nagy eseményről beszél, fórumozik, informálódik. Most viszont talán még inkább a figyelem középpontjába került a hétvégi HELL-Energy Drink Salgó-Gemer Rally, mivel ilyen nagy múltú, szurkolói-versenyzői kedvenc, nosztalgikus hangulatú futamra nem minden évben kerül sor. És mindezt csupán még tetőzték az elmúlt napok extrém időjárási körülményei. Adamovits Márkot - a főszervezőt - sikerült utolérnem egy interjú erejéig, aki megnyugtatott: lesz verseny, lesz kisterenyei körgyors!


Az utóbbi napok extrém időjárási körülményei mennyiben változtatták meg a Salgó Rally előzetes terveit?
Megijesztett rendesen az időjárás, de hál'istennek nem kell változtatnunk semmin! Sejtem, hogy a legtöbb embert leginkább a kisterenyei körgyors "sorsa" izgatja, de ezzel kapcsolatban már tegnap megjelent Elek Pisti nyilatkozata, abban igazából benne van minden...

Erősítsd meg azért az információkat, hogy valóban dolgoznak a kisterenyei körgyorson!

thumb_mar_latom_a_napsugarat_1Az előzmény az annyi volt, hogy 5 napja folyamatosan szakadt az eső ezen a területen. Ott álltak felsorakozva a munkagépek egy darabig, aztán elküldtük őket, mert az időjárás nem tette lehetővé, hogy dolgozzunk ezen a pályán. Bevallom őszintén, hogy én is meg voltam ijedve, hogyha így szakad tovább az eső, akkor mi lesz... De szerencsére velünk voltak az égiek, az eső hétfőn elállt, és azóta sem esik ebben a térségben. Így szerencsére a hétfői és keddi napot munkával tudtuk tölteni. Elek István - aki egy elég komoly útépítő szakember - meg tudott győzni engem is, hogy lesz verseny és kész lesz a pálya is!

Mi újság most a kisterenyei körgyors pályájával?

thumb_mar_latom_a_napsugarat_5Nagyon nehéz a helyzetünk ezzel a kisterenyei pályával az esőzés nélkül is. Az ott lakók - 4 házban élő 4 ember - nem igazán támogatja a versenyt, feljelentgetnek ahol csak lehet és megpróbálnak mindenhol keresztbe tenni nekünk... De mi ezt nem engedjük, mindent hivatalosan intéztünk, minden engedélyt beszereztünk, minden érintettet értesítettünk. Az ő földjeiket pedig meg fogjuk védeni, nehogy a nézők "bántalmazzák" a lucernát vagy a parlagfüvet... :-) Ezért is kértük a nézőket - és tettük fel az áttekintő térképet - hogy hol lehet majd állni. Az internetes fórumokon persze megjelentek már az ezzel kapcsolatos "hírek" is, miszerint nem tiszta ez a térkép, hogy akkor hol-hogyan lehet állni. thumb_mar_latom_a_napsugarat_4Úgy vélem, hogyha odajönnek, a helyszínen meg fogják látni, hogy mindent megtettünk azért, hogy mindenki mindent lásson. Egy-két rész van, ami villanypásztorral körbe van kerítve, és azzal sajnos valóban nem tudunk mit csinálni. Kifizettük volna azt is, ha kaptunk volna rá engedélyt, de nem álltak szóba velünk. A meglévő részeken viszont mindent megtettünk azért, hogy a helyszín a nézőknek kedvezzen. A közútkezelő bozótvágó gépével is megdolgozzuk a területet, és amit lehet, azt azért letakarítunk a pálya széléről is. Megpróbáljuk a pályának visszaadni ezt a régi kisterenyei-feelingjét, amiben nagyon rég óta nem lehetett részük a szurkolóknak! Az út 90%-ban kész van, még az áteresztőkkel dolgozunk, ugyanis új áteresztőket csinálunk, ami azért szükséges, mert elég mély ez a rész, és a hegyről a csapadék ide folyik le. A korábbi út alatti áteresztő pedig el volt dugulva - ezt is Elek Pisti vette észre - úgyhogy ezt a hibát is kiküszöböltük.

Akkor te már elégedett vagy a kisterenyei körgyors állapotával?
Most már egy egész jópofa pálya kerekedett ki belőle. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire jól meg lehet csinálni! Én már a felében is kiegyeztem volna, de szerencsére az ott lévő emberek nagyon lelkesek, a salgótarjáni sportbírók és barátaik társadalmi munkában segítettek. Emellett voltak szép számban munkagépek, rengeteg anyagot megmozgattunk, úgyhogy nem lesz "két forint" ez a történet, de azt gondolom, hogy remélhetőleg megéri!

1000 Ft lesz a belépődíj erre a pályára?
Sok kritika ért minket ezzel kapcsolatban is, hogy miért szedünk pénzt... Amikor tavaly kitaláltuk, hogy ezt a Salgó Rally-t "visszahozzuk", akkor Lakatos Lajos adott nekem egy salgó rallye-s ereklyét. Egy belépőjegy volt, amin ez áll: "VIII. Mogürt-Salgó Rallye gyorsasági szakaszaira, ifjúsági belépőjegy, 20 Ft" Zárójelben pedig még oda van írva, hogy: "Hozzájárulás a rendezői költségekhez". Pontosan most nem is tudom, hogy mikor volt a VIII. Mogürt-Salgó Rallye, de már akkor is szedtek belépődíjat! Egyébként nem akartam belépődíjat szedni, de mára már olyan horribilis összegeket ölt ez a pályaépítés, hogy kénytelen voltam így dönteni. Akinek megér ennyit, hogy újra Kisterenyén megnézze, amit annak idején megnézett, vagy csak szeretné most látni, akkor őt arra szeretném kérni, hogy fizesse ki, mert ezzel segíti a mi munkánkat! Hogy legyen rallye, azért talán nem túl nagy összeg ez az 1000 Ft-os belépőjegy. Ha pedig valakinek nem tetszik ez, akkor ezenkívül még mindig van 3 szlovák és 1 magyar pálya, ami ingyenes.

Új ötlettel álltál elő viszont a szemétszedés terén...
Sok szó esik a szemetelésről minden egyes verseny kapcsán. Azt gondolom, hogy a rendezőnek a dolga, hogy amikor vége van a versenynek - ha rengeteg szemét van, ha kevés - végigmegy az embereivel és összeszedi, hogy úgy hagyják ott a helyszínt, ahogy előtte volt. Sőt, talán még jobb állapotban, mert a már korábban ottlévő szemetet is összeszedik nyilván.
Ami pedig az én ötletem: fel fogunk állítani a kisterenyei körgyorson 3 beléptető pontot - ami be is van jelölve a térképen. Ezeken a nézői pontokon - a verseny végén - le lehet adni mindenkinek az aznap "megtermelt" és összegyűjtött szemetét. Ha odahozza valaki és lerakja arra a pontra - akár egy nejlonszatyorban, akár egy zsákban, ami az övé volt - akkor ezért cserében én mindenkinek fogok adni 2 db "alkoholos energiaital"-t. Ez jelképes értékű, nem is azért csinálom, hogy nekem ne kelljen szemetet szednem, mert nyilván így is sok fog a helyszínen maradni, és valójában mindegy, hogy sokat vagy keveset kell a verseny végeztével összegyűjtenünk. De ha ez (a szemetelés-szemétszedés) már így felmerült, hogy egymásra mutogatnak ez ügyben az emberek, akkor csináljuk ezt közösen! Én sem kérem ingyen, a szurkolók kapnak érte 2 db italt, és ők is elmondhatják magukról, hogy tettek valamit azért, hogy jövőre is legyen ezen a helyszínen verseny, hiszen nem hagyták a partoldalban a szétdobált sörös dobozokat, műanyag flakonokat, szétolvasott újságokat.... Aztán hátha ebből majd kialakul valami pozitív dolog...

Változott a kisterenyei körgyors nyomvonala a korábbi évekhez képest?
Semmiben nem változott a nyomvonal. Volt a régi salakos útvonal. Ugyanezen az elven építettük az újat, csak éppen 2 méterrel a régi mellett. Ennek az volt az oka, hogy akié ez a salakos út, az azt mondta, hogy ő nem járul hozzá, hogy ezen menjen a verseny, ezért kellett nekünk 2 méterrel "arrébb tenni" az utat (oda, ami már nem az ő területe). A régi részeket is javítottuk, de azok kevésbé voltak nagy munkák, minthogy a semmiből a puha földbe építeni egy utat, ami elbírja a versenyt.

Hogy áll az ózdi salakpálya?
Az is szét van ázva teljesen, mivel a pálya Ózd egyik legmélyebb pontja egyébként is. Jelenleg 2 szivattyú dolgozik... szerettem volna egy harmadikat kérni a tűzoltóságtól, de nekik most nem ez a legnagyobb bajuk, hogy a salakmotor pályát szivattyúzzák. Úgyhogy ezzel a kettővel dolgozunk, pénteken érkeznek ide is a munkagépek, de addig is megpróbáljuk szárítani a pályát. Van takarófóliánk, így ha a munkagépek végeztek, le tudjuk takarni a pályát, hogy egy esetleges újabb eső ne tegyen kárt benne. Nagyon sajnáljuk, hogy pont beleestünk ebbe az extrém időjárású időszakba, de én már látom a napsugarat! Bár Miskolc felett ma sem volt... de Salgótarjánban már sütött!!!

Végrehajtási utasításban láthattuk, hogy rövidebb lett a gyorsasági szakaszok össztávja, mint ami a kiírásban szerepelt...
Az egyik szlovák gyorsasági szakasz rövidült meg. Megkaptunk volna egy nagyon szuper, friss aszfaltos, szerpentines gyorsasági szakaszt, amire meg is volt már az engedélyünk. Majd a fifikás polgármester kitalálta, hogy van ott egy 80 méteres rész, ami már nem kapott új aszfaltot… és ő mégis csak akkor adná oda azt az engedélyt, ha mi azt a 80 méteres részt megcsináljuk. És erre mondtuk mi - a szlovák rendező kollégákkal közösen - hogy akkor inkább ennyivel rövidebb lesz a versenytávunk, és majd jövőre elgondolkozunk rajta...
Régen az volt, hogy "jött" a rallye, mindenki - az önkormányzatok is - örültek, alig várták, milyen szuper, mindenkinek milyen jó, arat a kocsma, arat a helyi kisbolt... a mai világban viszont nem ez van: odajön a rallye, biztosan rengeteg pénzzel dolgoznak, fizettessük ki velük ezt, fizettessük ki velük azt. Mindent velünk akarnak kifizettetni! Egy részét rá lehet terhelni valamilyen szinten a nézőkre, és talán nekik nem annyira megterhelő 1000 Ft-ot kifizetni, mint nekem 5 milliót... Eddig a pontig el lehet jutni, hogy szedünk ezer forintot, de ettől tovább már nem szabad elmenni! Nem tudom, hogy hová fog ez eljutni, ha minden önkormányzat innentől kezdve pénzt fog kérni, velünk akar aszfaltoztatni, mindenki meg akarja oldani a saját életét abból, hogy itt van a rallye. Itt átfordult ez az egész dolog. Amikor én ezt az egészet elkezdtem, akkor még örültek. Most már egyre kevesebben örülnek, mindenki jön a problémájával... A csengerházi lakosok is úgy rettegnek ettől az egésztől, mintha tankokkal felfegyverezve katonai bemutatót akarnánk a helyszínen rendezni az ő hegyükön... holott különben is közúton folyik a verseny. Na mindegy, nem szeretném, ha elmenne a kedve bárkinek is ettől az egésztől. Azt szeretném, ha minél többen kijönnének a kisterenyei körgyorsra. És nem az 1000 Ft-os belépőjegy miatt mondom ezt, hanem mert jó lenne olyan fényképeket csinálni, amin látszik, hogy például 15 év elteltével még mindig rengeteg embert megmozgat ez a körgyors, és valami még mindig megmaradt abból a rallyevarázsból, amit Kisterenye nyújtott anno a szurkolóknak. Bízunk benne, hogy nem csupán ez a gyors, de a zagyvaróna-ceredi is tele lesz szurkolókkal, hiszen az is megérdemli! Bár egy fórumozó írta le ezt nagyon jól megfogalmazva, hogy a ceredi az szuper versenyzői szemszögből, míg a kisterenyei szurkolói szemmel nézve. Ami még nagyon fontos a kisterenyei körgyors és a szurkolói szempontot kapcsán, hogy ez az a gyors, ahol nem lesz zárás. Tehát itt be tudnak állni a nézői parkolóba, és akár elmehetnek ebédelni vagy bárhová, később a már meglévő karszalaggal vissza tudnak menni a pálya szélére nézni a futamot. Itt nincs az, hogy bemegy reggel 8-kor és este 6-ig nem tud megmozdulni. Tehát a kisterenyi pálya elhagyható, megközelíthető bármikor.

Ezek szerint a nézői parkoló sem áll víz alatt?
A híresztelésekkel ellentétben ez abszolút nem is állt víz alatt. Nedves volt az esőzések miatt, valóban fel volt lazulva a talaj, de egy víztócsa nem volt a nézői parkolóban! Vasárnap még nem lett volna alkalmas parkolónak, de már akkor láttuk, hogyha 2 napig nem esik, akkor gond nélkül be tudnak majd állni az autók. A 21-es út Nagybátony felőli oldalán valóban állt a víz, hiszen ott folyik a Zagyva, de a kisterenyi körgyors pályáját a 21-es út elválasztja ettől a résztől.

A szlovák pályákra nem volt hatással az időjárás?
Nem, és az igazat megvallva attól nem is féltünk, hogy ott a gyorsasági szakaszokban kár keletkezne, mivel azok olyan magasságban vannak, hogy ott nem állhat víz. Az etap útvonalak lehettek volna kicsit kérdésesek, de ott is teljesen rendben van minden!

Ez a hír most jelenik meg 8185. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04050607 080910
1112 13 14 151617
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
2024.03.15-19.

részletes infóink

2024.03.16.

részletes infóink

2024.03.16-17.

részletes infóink

2024.03.17.

részletes infóink

2024.03.22-24.

részletes infóink

2024.03.23-24.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k