Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
Már látom a napsugarat!
Adamovits Márk - a salgó rally főrendezője
2010-05-20
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
734053582
Napi oldal:
171048
Jelenleg:
927
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Egy verseny hetében természetes, hogy mindenki a hétvégi nagy eseményről beszél, fórumozik, informálódik. Most viszont talán még inkább a figyelem középpontjába került a hétvégi HELL-Energy Drink Salgó-Gemer Rally, mivel ilyen nagy múltú, szurkolói-versenyzői kedvenc, nosztalgikus hangulatú futamra nem minden évben kerül sor. És mindezt csupán még tetőzték az elmúlt napok extrém időjárási körülményei. Adamovits Márkot - a főszervezőt - sikerült utolérnem egy interjú erejéig, aki megnyugtatott: lesz verseny, lesz kisterenyei körgyors!


Az utóbbi napok extrém időjárási körülményei mennyiben változtatták meg a Salgó Rally előzetes terveit?
Megijesztett rendesen az időjárás, de hál'istennek nem kell változtatnunk semmin! Sejtem, hogy a legtöbb embert leginkább a kisterenyei körgyors "sorsa" izgatja, de ezzel kapcsolatban már tegnap megjelent Elek Pisti nyilatkozata, abban igazából benne van minden...

Erősítsd meg azért az információkat, hogy valóban dolgoznak a kisterenyei körgyorson!

thumb_mar_latom_a_napsugarat_1Az előzmény az annyi volt, hogy 5 napja folyamatosan szakadt az eső ezen a területen. Ott álltak felsorakozva a munkagépek egy darabig, aztán elküldtük őket, mert az időjárás nem tette lehetővé, hogy dolgozzunk ezen a pályán. Bevallom őszintén, hogy én is meg voltam ijedve, hogyha így szakad tovább az eső, akkor mi lesz... De szerencsére velünk voltak az égiek, az eső hétfőn elállt, és azóta sem esik ebben a térségben. Így szerencsére a hétfői és keddi napot munkával tudtuk tölteni. Elek István - aki egy elég komoly útépítő szakember - meg tudott győzni engem is, hogy lesz verseny és kész lesz a pálya is!

Mi újság most a kisterenyei körgyors pályájával?

thumb_mar_latom_a_napsugarat_5Nagyon nehéz a helyzetünk ezzel a kisterenyei pályával az esőzés nélkül is. Az ott lakók - 4 házban élő 4 ember - nem igazán támogatja a versenyt, feljelentgetnek ahol csak lehet és megpróbálnak mindenhol keresztbe tenni nekünk... De mi ezt nem engedjük, mindent hivatalosan intéztünk, minden engedélyt beszereztünk, minden érintettet értesítettünk. Az ő földjeiket pedig meg fogjuk védeni, nehogy a nézők "bántalmazzák" a lucernát vagy a parlagfüvet... :-) Ezért is kértük a nézőket - és tettük fel az áttekintő térképet - hogy hol lehet majd állni. Az internetes fórumokon persze megjelentek már az ezzel kapcsolatos "hírek" is, miszerint nem tiszta ez a térkép, hogy akkor hol-hogyan lehet állni. thumb_mar_latom_a_napsugarat_4Úgy vélem, hogyha odajönnek, a helyszínen meg fogják látni, hogy mindent megtettünk azért, hogy mindenki mindent lásson. Egy-két rész van, ami villanypásztorral körbe van kerítve, és azzal sajnos valóban nem tudunk mit csinálni. Kifizettük volna azt is, ha kaptunk volna rá engedélyt, de nem álltak szóba velünk. A meglévő részeken viszont mindent megtettünk azért, hogy a helyszín a nézőknek kedvezzen. A közútkezelő bozótvágó gépével is megdolgozzuk a területet, és amit lehet, azt azért letakarítunk a pálya széléről is. Megpróbáljuk a pályának visszaadni ezt a régi kisterenyei-feelingjét, amiben nagyon rég óta nem lehetett részük a szurkolóknak! Az út 90%-ban kész van, még az áteresztőkkel dolgozunk, ugyanis új áteresztőket csinálunk, ami azért szükséges, mert elég mély ez a rész, és a hegyről a csapadék ide folyik le. A korábbi út alatti áteresztő pedig el volt dugulva - ezt is Elek Pisti vette észre - úgyhogy ezt a hibát is kiküszöböltük.

Akkor te már elégedett vagy a kisterenyei körgyors állapotával?
Most már egy egész jópofa pálya kerekedett ki belőle. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire jól meg lehet csinálni! Én már a felében is kiegyeztem volna, de szerencsére az ott lévő emberek nagyon lelkesek, a salgótarjáni sportbírók és barátaik társadalmi munkában segítettek. Emellett voltak szép számban munkagépek, rengeteg anyagot megmozgattunk, úgyhogy nem lesz "két forint" ez a történet, de azt gondolom, hogy remélhetőleg megéri!

1000 Ft lesz a belépődíj erre a pályára?
Sok kritika ért minket ezzel kapcsolatban is, hogy miért szedünk pénzt... Amikor tavaly kitaláltuk, hogy ezt a Salgó Rally-t "visszahozzuk", akkor Lakatos Lajos adott nekem egy salgó rallye-s ereklyét. Egy belépőjegy volt, amin ez áll: "VIII. Mogürt-Salgó Rallye gyorsasági szakaszaira, ifjúsági belépőjegy, 20 Ft" Zárójelben pedig még oda van írva, hogy: "Hozzájárulás a rendezői költségekhez". Pontosan most nem is tudom, hogy mikor volt a VIII. Mogürt-Salgó Rallye, de már akkor is szedtek belépődíjat! Egyébként nem akartam belépődíjat szedni, de mára már olyan horribilis összegeket ölt ez a pályaépítés, hogy kénytelen voltam így dönteni. Akinek megér ennyit, hogy újra Kisterenyén megnézze, amit annak idején megnézett, vagy csak szeretné most látni, akkor őt arra szeretném kérni, hogy fizesse ki, mert ezzel segíti a mi munkánkat! Hogy legyen rallye, azért talán nem túl nagy összeg ez az 1000 Ft-os belépőjegy. Ha pedig valakinek nem tetszik ez, akkor ezenkívül még mindig van 3 szlovák és 1 magyar pálya, ami ingyenes.

Új ötlettel álltál elő viszont a szemétszedés terén...
Sok szó esik a szemetelésről minden egyes verseny kapcsán. Azt gondolom, hogy a rendezőnek a dolga, hogy amikor vége van a versenynek - ha rengeteg szemét van, ha kevés - végigmegy az embereivel és összeszedi, hogy úgy hagyják ott a helyszínt, ahogy előtte volt. Sőt, talán még jobb állapotban, mert a már korábban ottlévő szemetet is összeszedik nyilván.
Ami pedig az én ötletem: fel fogunk állítani a kisterenyei körgyorson 3 beléptető pontot - ami be is van jelölve a térképen. Ezeken a nézői pontokon - a verseny végén - le lehet adni mindenkinek az aznap "megtermelt" és összegyűjtött szemetét. Ha odahozza valaki és lerakja arra a pontra - akár egy nejlonszatyorban, akár egy zsákban, ami az övé volt - akkor ezért cserében én mindenkinek fogok adni 2 db "alkoholos energiaital"-t. Ez jelképes értékű, nem is azért csinálom, hogy nekem ne kelljen szemetet szednem, mert nyilván így is sok fog a helyszínen maradni, és valójában mindegy, hogy sokat vagy keveset kell a verseny végeztével összegyűjtenünk. De ha ez (a szemetelés-szemétszedés) már így felmerült, hogy egymásra mutogatnak ez ügyben az emberek, akkor csináljuk ezt közösen! Én sem kérem ingyen, a szurkolók kapnak érte 2 db italt, és ők is elmondhatják magukról, hogy tettek valamit azért, hogy jövőre is legyen ezen a helyszínen verseny, hiszen nem hagyták a partoldalban a szétdobált sörös dobozokat, műanyag flakonokat, szétolvasott újságokat.... Aztán hátha ebből majd kialakul valami pozitív dolog...

Változott a kisterenyei körgyors nyomvonala a korábbi évekhez képest?
Semmiben nem változott a nyomvonal. Volt a régi salakos útvonal. Ugyanezen az elven építettük az újat, csak éppen 2 méterrel a régi mellett. Ennek az volt az oka, hogy akié ez a salakos út, az azt mondta, hogy ő nem járul hozzá, hogy ezen menjen a verseny, ezért kellett nekünk 2 méterrel "arrébb tenni" az utat (oda, ami már nem az ő területe). A régi részeket is javítottuk, de azok kevésbé voltak nagy munkák, minthogy a semmiből a puha földbe építeni egy utat, ami elbírja a versenyt.

Hogy áll az ózdi salakpálya?
Az is szét van ázva teljesen, mivel a pálya Ózd egyik legmélyebb pontja egyébként is. Jelenleg 2 szivattyú dolgozik... szerettem volna egy harmadikat kérni a tűzoltóságtól, de nekik most nem ez a legnagyobb bajuk, hogy a salakmotor pályát szivattyúzzák. Úgyhogy ezzel a kettővel dolgozunk, pénteken érkeznek ide is a munkagépek, de addig is megpróbáljuk szárítani a pályát. Van takarófóliánk, így ha a munkagépek végeztek, le tudjuk takarni a pályát, hogy egy esetleges újabb eső ne tegyen kárt benne. Nagyon sajnáljuk, hogy pont beleestünk ebbe az extrém időjárású időszakba, de én már látom a napsugarat! Bár Miskolc felett ma sem volt... de Salgótarjánban már sütött!!!

Végrehajtási utasításban láthattuk, hogy rövidebb lett a gyorsasági szakaszok össztávja, mint ami a kiírásban szerepelt...
Az egyik szlovák gyorsasági szakasz rövidült meg. Megkaptunk volna egy nagyon szuper, friss aszfaltos, szerpentines gyorsasági szakaszt, amire meg is volt már az engedélyünk. Majd a fifikás polgármester kitalálta, hogy van ott egy 80 méteres rész, ami már nem kapott új aszfaltot… és ő mégis csak akkor adná oda azt az engedélyt, ha mi azt a 80 méteres részt megcsináljuk. És erre mondtuk mi - a szlovák rendező kollégákkal közösen - hogy akkor inkább ennyivel rövidebb lesz a versenytávunk, és majd jövőre elgondolkozunk rajta...
Régen az volt, hogy "jött" a rallye, mindenki - az önkormányzatok is - örültek, alig várták, milyen szuper, mindenkinek milyen jó, arat a kocsma, arat a helyi kisbolt... a mai világban viszont nem ez van: odajön a rallye, biztosan rengeteg pénzzel dolgoznak, fizettessük ki velük ezt, fizettessük ki velük azt. Mindent velünk akarnak kifizettetni! Egy részét rá lehet terhelni valamilyen szinten a nézőkre, és talán nekik nem annyira megterhelő 1000 Ft-ot kifizetni, mint nekem 5 milliót... Eddig a pontig el lehet jutni, hogy szedünk ezer forintot, de ettől tovább már nem szabad elmenni! Nem tudom, hogy hová fog ez eljutni, ha minden önkormányzat innentől kezdve pénzt fog kérni, velünk akar aszfaltoztatni, mindenki meg akarja oldani a saját életét abból, hogy itt van a rallye. Itt átfordult ez az egész dolog. Amikor én ezt az egészet elkezdtem, akkor még örültek. Most már egyre kevesebben örülnek, mindenki jön a problémájával... A csengerházi lakosok is úgy rettegnek ettől az egésztől, mintha tankokkal felfegyverezve katonai bemutatót akarnánk a helyszínen rendezni az ő hegyükön... holott különben is közúton folyik a verseny. Na mindegy, nem szeretném, ha elmenne a kedve bárkinek is ettől az egésztől. Azt szeretném, ha minél többen kijönnének a kisterenyei körgyorsra. És nem az 1000 Ft-os belépőjegy miatt mondom ezt, hanem mert jó lenne olyan fényképeket csinálni, amin látszik, hogy például 15 év elteltével még mindig rengeteg embert megmozgat ez a körgyors, és valami még mindig megmaradt abból a rallyevarázsból, amit Kisterenye nyújtott anno a szurkolóknak. Bízunk benne, hogy nem csupán ez a gyors, de a zagyvaróna-ceredi is tele lesz szurkolókkal, hiszen az is megérdemli! Bár egy fórumozó írta le ezt nagyon jól megfogalmazva, hogy a ceredi az szuper versenyzői szemszögből, míg a kisterenyei szurkolói szemmel nézve. Ami még nagyon fontos a kisterenyei körgyors és a szurkolói szempontot kapcsán, hogy ez az a gyors, ahol nem lesz zárás. Tehát itt be tudnak állni a nézői parkolóba, és akár elmehetnek ebédelni vagy bárhová, később a már meglévő karszalaggal vissza tudnak menni a pálya szélére nézni a futamot. Itt nincs az, hogy bemegy reggel 8-kor és este 6-ig nem tud megmozdulni. Tehát a kisterenyi pálya elhagyható, megközelíthető bármikor.

Ezek szerint a nézői parkoló sem áll víz alatt?
A híresztelésekkel ellentétben ez abszolút nem is állt víz alatt. Nedves volt az esőzések miatt, valóban fel volt lazulva a talaj, de egy víztócsa nem volt a nézői parkolóban! Vasárnap még nem lett volna alkalmas parkolónak, de már akkor láttuk, hogyha 2 napig nem esik, akkor gond nélkül be tudnak majd állni az autók. A 21-es út Nagybátony felőli oldalán valóban állt a víz, hiszen ott folyik a Zagyva, de a kisterenyi körgyors pályáját a 21-es út elválasztja ettől a résztől.

A szlovák pályákra nem volt hatással az időjárás?
Nem, és az igazat megvallva attól nem is féltünk, hogy ott a gyorsasági szakaszokban kár keletkezne, mivel azok olyan magasságban vannak, hogy ott nem állhat víz. Az etap útvonalak lehettek volna kicsit kérdésesek, de ott is teljesen rendben van minden!

Ez a hír most jelenik meg 8280. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k