Már megint lenn...
Herczig Norbi - Nem akar engem ez a Mecsek Rallye...
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
550941504
Napi oldal:
20894
Jelenleg:
1055
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

Herczig Norbiék az idei évben hullámzó teljesítményt nyújtottak, jól jellemezte őket az „egyszer fenn – máskor lenn” kifejezés, de ezúttal újabb pech következett, hiszen a motor hibájából nem tudták befejezni a versenyt, lecsúszva ezzel az év végi dobogós helyezés lehetőségéről is. Norbival beszélgettem a mecseki eseményekről és egy kicsit már a jövőbeli terveiről, elképzeléseiről is.

mar_megint_lenn_1

Legutóbb arról beszélgettünk, hogy most majd pozitív dolgokról mesélsz, hogy jön még neked a Mecsek Rallye eggyel...
Valóban azt hittem, de úgy tűnik, hogy nem akar engem ez a Mecsek Rallye valamiért, most már két éve. Biztos valami rosszat tettem ott a Mecsek alján…

mar_megint_lenn_3

Idén egyszer már bejött nálatok is, hogy ami rosszul kezdődött, az jól végződött…
Most viszont nem így volt ez sem! A teszten tönkrement a versenyautó motorja, és beletették a tartalék motort, ami az elején nagyon-nagyon jól működött, de utólag számítgatva pont annál a kilométernél, amit az előzővel is mentem, elkezdett melegedni és nem is volt olyan teljesítménye. Nem mondhatnám, hogy ez a tény volt most a döntő a mi szereplésünkben, hiszen a hiba ellenére sem éreztem azt, hogy úgy mennék, ahogy kellene. Nagyon hullámzó volt a saját teljesítményem, akár egy körön belül is változott. Volt olyan gyorsasági, ami jól sikerült és az érzés is rendben volt, de volt olyan, ahol annyira görcsösen mentem, annyira óvatosan, hogy az egyszerűen nem én voltam! A második gyorstól kezdve úgy üzemeltünk ráadásul, hogy melegedett az autónk motorja. Bíztunk abban, hogy kibírja majd a verseny végéig, és nem is volt más választásunk, minthogy megpróbáljuk végigcsinálni a versenyt. A saját magam és az autó teljesítményével az első nap végén a harmadik helyen álltunk a magyar értékelésben, az IRC-ben a 10. helyen. Szerintem ez nem is adott okot arra, hogy elkeseredjünk, hiába nem tudtunk az első helyért versengeni. Második-harmadik hellyel az év végi dobogós helyünk meglehetett volna, de így ez is elúszott.

mar_megint_lenn_2

Már a rajtceremónia parcferméjébe füstölögve érkezett meg az autód, amitől többen kisebb frászt kaptak, Bútor Robi ominózus esete után...
Igen, ott is volt már probléma. Egy másik benzint használtak az olaszok erre a versenyre és szerintem itt volt a baj. Egyszerűen nem úgy működött tőle a motor, ahogy várták. Abszolút jó szándékkal tették ezt, hogy másik üzemanyagot hoztak, a gyáriak is ezzel mennek, azt remélték, hogy egy kicsi teljesítménynövekedés lesz, de nem lett, sőt... Valószínűleg nem volt meg a megfelelő hűtése, és a katalizátor olyan szinten túlmelegedett, hogy ott izzott és a hátsó lökhárító majdnem lángra kapott... Volt ott egy kis riadalom, de aztán folyamatosan nézegették, majd kicseréltek minden olyan alkatrészt, amit egy ilyen motormelegedésnél ki lehet cserélni, tehát folyamatosan próbálták enyhíteni a hibát, de alapvetően ezt nem lehet eltüntetni, ha a motorolaj hőmérséklete folyamatosan 130-150 fok körül van, akkor az az "álmos könyv" szerint sem jelent jót! Bíztunk, hogy kibírja… nem bírta!

mar_megint_lenn_5

Számomra úgy tűnik, hogy megint magadban látod a hibát?
Én mindig magamban keresem először! Éreztem most is, hogy nem megyek jól, benn hagyok, de amikor már az érzés jó volt és még mindig nem jöttek az időeredmények, akkor gondoltam ezt tovább. Azt hittem először, hogy a második gyorsasági szakaszon ott maradunk, mert amikor elfordultunk felfelé Lapis irányába, akkor volt először, hogy fura hangja volt a motornak. Kálmi ekkor mondta, hogy már mióta villog a lámpa... én nem figyelem a műszert, és Kálminak is mondtam, hogy hagyja, úgyis addig megyek, amíg megy a kocsi! Nem fogok csak úgy megállni! Itt már olyan csörgő hangja volt az autónak, hogy azt hittem fel sem érünk Remeterétig. Ez a motor nem az a motor volt.

mar_megint_lenn_8

Kívülről viszont nagyon szép volt az autód és ráadásként még körbe is hímeztétek?
Kalocsai minta volt rajta, mert amikor kiderült, hogy a Mecsek Rallye IRC futam lesz, mi már akkor tudtuk, hogy egy különleges megjelenéssel szeretnénk emlékezetessé tenni a futamot, valamint egy kis magyarságot szerettünk volna vinni ebbe az egészbe, és ez lett belőle! Nem Button és Hamilton után szabadon, mert mi ezt már korábban tudtuk és nekik ráadásul matyó hímzésük volt, nekünk pedig kalocsai... bár a kettő nem túlzottan áll messze egymástól!

mar_megint_lenn_4

Év elején beszélgettünk egyszer arról, hogy angol nyelvtanfolyamra jársz. Hogyan sikerültek a külföldi médiának tett nyilatkozataid?
Hosszú nyilatkozatba azért nem mernék kezdeni, de ahhoz képest, hogy egy bő fél éve tanulok angolul, nagyon sok dicséretet kaptam, még Kálmitól is, aki szinte anyanyelvi szinten beszéli az angolt. Volt, hogy az IRC rallyerádiójának egy-két tőmondatban tudtam válaszolni, amikor megkérdeztek. Erre nagyon büszke vagyok, és ami számomra még nagyon fontos, hogy folyamatosan, egész évben tudtam a mérnökünkkel személyesen beszélni. Úgy gondolom, hogy itt a téli szünet folyamán tudom még ezt kicsit tanulni és a jövő évben talán már segítség nélkül is boldogulni fogok.

mar_megint_lenn_7

Ha már a jövő került szóba, az angoltanulás mellett mit csinálsz még a szünetben?
Egyelőre nyalogatjuk a sebeinket! Nagyon nehéz volt így ez az év, és még egyszer így nem szeretnék versenyezni! Az elmúlt években abban az elegáns helyzetben volt részem, hogy elő tudtuk teremteni azt az anyagi hátteret, amitől egész nyugodtan tudtuk végig csinálni az évet. Nem mondom, hogy habzsi-dőzsi volt, de ez az év volt az - az elmúlt évek után - amikor nagyon nehéz volt és még egyszer így nem szeretném! Ha ezen nem tudok változtatni, akkor nincs értelme! Mindenképp az olaszokkal szeretnék továbbra is együtt dolgozni, mert nagyon-nagyon meg voltunk velük elégedve. Egyetlen egy műszaki hiba sem volt az idei évben, most is "csak" a motor, de erről meg nem ők tehetnek, hiszen az ládában érkezik a Skoda Motorsporttól, ők már csak beépítik és üzemel, ahogy üzemel. Látom, hogy hogyan működik egy ilyen profi csapat, és ha én elő tudom teremteni ennek a hátterét, akkor szeretném csinálni, ha pedig nem, akkor inkább nem szeretném csinálni! Muszáj, hogy találjunk új támogatókat, és muszáj a jelenlegieket meggyőzni arról, hogy egy kicsit "emeljük a téteket" és akkor vissza tudunk térni a normális kerékvágásba. Ez az év borzasztóan nehéz volt, persze ehhez hozzátartozik az a perec is, amit okoztam... Úgyhogy most ennyi, majd "folytköv"!

mar_megint_lenn_6

 

 

this_is_the_rallye_no_problem_9



apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 6121. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
0102 03 04 050607
0809 10 11 12 13 14
15 16 17 18 192021
2223 24 25 26 27 28
2021.03.05-08.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021.03.14.

hivatalos honlap


2021.03.14.

részletes infóink


2021.03.26-27.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k