Már megint lenn...
Herczig Norbi - Nem akar engem ez a Mecsek Rallye...
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763299538
Napi oldal:
36995
Jelenleg:
623
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Herczig Norbiék az idei évben hullámzó teljesítményt nyújtottak, jól jellemezte őket az „egyszer fenn – máskor lenn” kifejezés, de ezúttal újabb pech következett, hiszen a motor hibájából nem tudták befejezni a versenyt, lecsúszva ezzel az év végi dobogós helyezés lehetőségéről is. Norbival beszélgettem a mecseki eseményekről és egy kicsit már a jövőbeli terveiről, elképzeléseiről is.

mar_megint_lenn_1

Legutóbb arról beszélgettünk, hogy most majd pozitív dolgokról mesélsz, hogy jön még neked a Mecsek Rallye eggyel...
Valóban azt hittem, de úgy tűnik, hogy nem akar engem ez a Mecsek Rallye valamiért, most már két éve. Biztos valami rosszat tettem ott a Mecsek alján…

mar_megint_lenn_3

Idén egyszer már bejött nálatok is, hogy ami rosszul kezdődött, az jól végződött…
Most viszont nem így volt ez sem! A teszten tönkrement a versenyautó motorja, és beletették a tartalék motort, ami az elején nagyon-nagyon jól működött, de utólag számítgatva pont annál a kilométernél, amit az előzővel is mentem, elkezdett melegedni és nem is volt olyan teljesítménye. Nem mondhatnám, hogy ez a tény volt most a döntő a mi szereplésünkben, hiszen a hiba ellenére sem éreztem azt, hogy úgy mennék, ahogy kellene. Nagyon hullámzó volt a saját teljesítményem, akár egy körön belül is változott. Volt olyan gyorsasági, ami jól sikerült és az érzés is rendben volt, de volt olyan, ahol annyira görcsösen mentem, annyira óvatosan, hogy az egyszerűen nem én voltam! A második gyorstól kezdve úgy üzemeltünk ráadásul, hogy melegedett az autónk motorja. Bíztunk abban, hogy kibírja majd a verseny végéig, és nem is volt más választásunk, minthogy megpróbáljuk végigcsinálni a versenyt. A saját magam és az autó teljesítményével az első nap végén a harmadik helyen álltunk a magyar értékelésben, az IRC-ben a 10. helyen. Szerintem ez nem is adott okot arra, hogy elkeseredjünk, hiába nem tudtunk az első helyért versengeni. Második-harmadik hellyel az év végi dobogós helyünk meglehetett volna, de így ez is elúszott.

mar_megint_lenn_2

Már a rajtceremónia parcferméjébe füstölögve érkezett meg az autód, amitől többen kisebb frászt kaptak, Bútor Robi ominózus esete után...
Igen, ott is volt már probléma. Egy másik benzint használtak az olaszok erre a versenyre és szerintem itt volt a baj. Egyszerűen nem úgy működött tőle a motor, ahogy várták. Abszolút jó szándékkal tették ezt, hogy másik üzemanyagot hoztak, a gyáriak is ezzel mennek, azt remélték, hogy egy kicsi teljesítménynövekedés lesz, de nem lett, sőt... Valószínűleg nem volt meg a megfelelő hűtése, és a katalizátor olyan szinten túlmelegedett, hogy ott izzott és a hátsó lökhárító majdnem lángra kapott... Volt ott egy kis riadalom, de aztán folyamatosan nézegették, majd kicseréltek minden olyan alkatrészt, amit egy ilyen motormelegedésnél ki lehet cserélni, tehát folyamatosan próbálták enyhíteni a hibát, de alapvetően ezt nem lehet eltüntetni, ha a motorolaj hőmérséklete folyamatosan 130-150 fok körül van, akkor az az "álmos könyv" szerint sem jelent jót! Bíztunk, hogy kibírja… nem bírta!

mar_megint_lenn_5

Számomra úgy tűnik, hogy megint magadban látod a hibát?
Én mindig magamban keresem először! Éreztem most is, hogy nem megyek jól, benn hagyok, de amikor már az érzés jó volt és még mindig nem jöttek az időeredmények, akkor gondoltam ezt tovább. Azt hittem először, hogy a második gyorsasági szakaszon ott maradunk, mert amikor elfordultunk felfelé Lapis irányába, akkor volt először, hogy fura hangja volt a motornak. Kálmi ekkor mondta, hogy már mióta villog a lámpa... én nem figyelem a műszert, és Kálminak is mondtam, hogy hagyja, úgyis addig megyek, amíg megy a kocsi! Nem fogok csak úgy megállni! Itt már olyan csörgő hangja volt az autónak, hogy azt hittem fel sem érünk Remeterétig. Ez a motor nem az a motor volt.

mar_megint_lenn_8

Kívülről viszont nagyon szép volt az autód és ráadásként még körbe is hímeztétek?
Kalocsai minta volt rajta, mert amikor kiderült, hogy a Mecsek Rallye IRC futam lesz, mi már akkor tudtuk, hogy egy különleges megjelenéssel szeretnénk emlékezetessé tenni a futamot, valamint egy kis magyarságot szerettünk volna vinni ebbe az egészbe, és ez lett belőle! Nem Button és Hamilton után szabadon, mert mi ezt már korábban tudtuk és nekik ráadásul matyó hímzésük volt, nekünk pedig kalocsai... bár a kettő nem túlzottan áll messze egymástól!

mar_megint_lenn_4

Év elején beszélgettünk egyszer arról, hogy angol nyelvtanfolyamra jársz. Hogyan sikerültek a külföldi médiának tett nyilatkozataid?
Hosszú nyilatkozatba azért nem mernék kezdeni, de ahhoz képest, hogy egy bő fél éve tanulok angolul, nagyon sok dicséretet kaptam, még Kálmitól is, aki szinte anyanyelvi szinten beszéli az angolt. Volt, hogy az IRC rallyerádiójának egy-két tőmondatban tudtam válaszolni, amikor megkérdeztek. Erre nagyon büszke vagyok, és ami számomra még nagyon fontos, hogy folyamatosan, egész évben tudtam a mérnökünkkel személyesen beszélni. Úgy gondolom, hogy itt a téli szünet folyamán tudom még ezt kicsit tanulni és a jövő évben talán már segítség nélkül is boldogulni fogok.

mar_megint_lenn_7

Ha már a jövő került szóba, az angoltanulás mellett mit csinálsz még a szünetben?
Egyelőre nyalogatjuk a sebeinket! Nagyon nehéz volt így ez az év, és még egyszer így nem szeretnék versenyezni! Az elmúlt években abban az elegáns helyzetben volt részem, hogy elő tudtuk teremteni azt az anyagi hátteret, amitől egész nyugodtan tudtuk végig csinálni az évet. Nem mondom, hogy habzsi-dőzsi volt, de ez az év volt az - az elmúlt évek után - amikor nagyon nehéz volt és még egyszer így nem szeretném! Ha ezen nem tudok változtatni, akkor nincs értelme! Mindenképp az olaszokkal szeretnék továbbra is együtt dolgozni, mert nagyon-nagyon meg voltunk velük elégedve. Egyetlen egy műszaki hiba sem volt az idei évben, most is "csak" a motor, de erről meg nem ők tehetnek, hiszen az ládában érkezik a Skoda Motorsporttól, ők már csak beépítik és üzemel, ahogy üzemel. Látom, hogy hogyan működik egy ilyen profi csapat, és ha én elő tudom teremteni ennek a hátterét, akkor szeretném csinálni, ha pedig nem, akkor inkább nem szeretném csinálni! Muszáj, hogy találjunk új támogatókat, és muszáj a jelenlegieket meggyőzni arról, hogy egy kicsit "emeljük a téteket" és akkor vissza tudunk térni a normális kerékvágásba. Ez az év borzasztóan nehéz volt, persze ehhez hozzátartozik az a perec is, amit okoztam... Úgyhogy most ennyi, majd "folytköv"!

mar_megint_lenn_6

 

 

this_is_the_rallye_no_problem_9



apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 6989. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k