Markó Tibi beszél Nyirádról
Nyirád Rally 2007
2007-10-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698570
Napi oldal:
7518
Jelenleg:
995
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ifj.Markó Tiborral, a Marco Racing Team vezetőjével beszélgettem.
Tibi néha navigál, de legtöbbször versenyt rendez. A sok amatőr és sprint verseny, majd néhány rallye2-es viadal után a Nyirád Rally rendezőjeként kérdeztem az új versenyről:

Mikor volt itt utoljára rallyverseny?
Még sosem…
Vannak olyan sarokpontjai a versenynek, ami korábbi futamokon szerepeltek, de egyik gyorsasági sem szerepelt úgy, ahogy most fog szerepelni…


korábbi videónk a 2000-es nyirádi prológról

Tehát mindenkinek új lesz ez a helyszín és ezek a gyorsasági szakaszok, ugye?
Talán a Nyirádi Motorsport Centrum pályája ismerős lehet már néhány emberkének.

Hogy lett a Somogy Rally-ból Tapolca, majd Nyirád Rally?
Külső szemlélő számára úgy tűnhet, hogy viharos előélete lehetett ennek a versenynek, de ez közel sem volt így.
A versennyel együtt én is új vagyok az ORB rendezők táborában és remélem, hogy nem fogok szégyent vallani. Kaposváron több éve rendezünk versenyeket korábban Junior, legutóbb Rallye2 bajnokságban. Nem titkolt szándékkal, hogy a Kaposvár környékén található jó minőségű aszfaltos pályák felhasználásával egyszer majd egy első osztályú versenynek adhasson otthont Kaposvár. El is kezdtük ezt a munkát, 3-4 év erőfeszítésein vagyunk túl sok más segítőmmel egyetemben. Nagyon jól fogadták a Rallye2-es versenyeket a környéken is és sportszakmailag is sikert értünk el, hiszen volt év versenyei is a kaposvári futam. A Somogy Rally bejelentése után néhány hónappal világossá vált, hogy a területileg illetékes erdészet nem hajlandó partneri kapcsolatot létesíteni velünk, ami talán az ő szempontjukból érthető, de az előzetes együttműködésünk eddig nem erre utalt. Nagy szabású terveink voltak, hiszen ott is régen elfeledett pályákon szerettünk volna versenyt rendezni és szó volt Kaposvár utcáin megrendezett prológról is. Sok ajtón kopogtattunk és egyszer már azt vettem észre, hogy a korábbi ígéretekkel szemben már csak nekem kezd fontos lenni, hogy Kaposváron verseny legyen…

Neki kellett állni egy B terven gondolkozni…
Semmiképp sem szerettük úgy versenyt rendezni, hogy hívjuk a versenyt X Rallynak és közben az Y és a Z Rally pályáit használjuk…
Ekkor jött képbe a Balaton Felvidék.
Nagy köszönettel tartozom Lakatos Róbertnek és Tóth Iminek, akik segítségével nagy fogadókészségre találtunk a helyi erők tekintetében.
És ekkor találkoztam Jőrös Istvánnal, aki az utóbbi években a legtöbbet tette a magyar autó- és rallycrossért. A régi nyirádi rallycross pályácskából egy európai színvonalú Nyirádi Motorsport Centrumot épített az elmúlt évek alatt és az ő segítségével jött létre ez a koprodukció, amit először Tapolca Rallyként emlegettünk, majd miután egyre több minden szólt amellett, hogy Nyirád legyen a verseny központja, Nyirád Rallynak neveztünk.
Ezúton is szeretném megköszönni Jőrös úrnak a segítséget és azt a rengeteg munkát, amit befektetett és remélem, hogy a Nyirád Rally sokáig Nyirád Rally marad…

Nagy titok övezi a gyorsasági szakaszokat… Miért is van erre szükség?
Ez egy összetett kérdés. Nem akarok az új seprű jól seper cím birtokosaként tetszelegni és nem akarom megváltani a világot azzal, hogy betartatom a pályabejárás szabályait. Hiszen nem arról van szó, hogy idejön egy fiatalabb kölök és a csapatával majd jól megreguláz itt mindenkit, ugyanakkor az sem titok, hogy nem értek azzal egyet, hogy vannak versenyzők, akik a gyorsasági szakaszokat nem csak a kijelölt pályabejárás idejében látogatják és próbálják meg feldolgozni…
Sajnos ez sok esetben nem kontrollálható és sok esetben a rendezőknek sincs arra lehetőségük, hogy ezeket a pályákat hermetikusan elzárják.
Ez az egyik dolog…

A másik pedig, hogy ezzel a versennyel nem a carpe diem elv volt a mozgatunk, hanem egy öt éves tervet jelöltünk ki magunknak és a helyi erdészeti szervekkel ilyen szerződéseket írtunk alá. Az erdészet óvja és védi területeit. Közel megyünk nemzeti parkhoz, természetvédelmi területhez és fokozottan védik a saját tulajdonukat. Olyan megállapodás született, miszerint megakadályozzuk, hogy a rally miatt sérüljenek ezek a pályák és a környezet és nem hagyjuk, hogy mindenki keresztbe kasul autózzon, amikor csak akar.

A titkolózáshoz az is hozzájárul, hogy van része a versenynek, ami honvédségi területen zajlik, ahol aztán még inkább fokozott az ellenőrzés…

A verseny több olyan területet is érint, amelyek a tulajdonosaival hosszú-távú szerződésekben gondolkozunk és nekik külön kérésük volt, hogy óvjuk, védjük a területeiket. A pályabejárásban meghatározott időszakokon és természetesen a verseny idején kívül nincs lehetőség arra, hogy ezekre a területekre bárki beautózzon. A zéró tolerancia elve működik egyrészt a terület gazdái részéről a verseny rendezői felé, másrészt a versenyzők irányába a rendezőségtől.

Milyen minőségűek a pályák?
Olyan gyorsasági szakaszok kerülnek fel a magyar rally étlapjára, melyek ínyenc falatnak lesznek nevezhetők…
Talán legfrappánsabban azt mondhatnám, hogy a szombathelyi pályák minőségének és a veszprémi pályák technikásságának a keveréke. Olyan furcsa egyveleg, ami a magyar futamok közül is egyedülállóvá teheti ezt a versenyt.

Mit javasolsz, hol érdemes szállást foglalni, hiszen gondolom a nézők emiatt találgatják leginkább, hogy milyen gyorsaságik lesznek…
Nyilván olvasom én is a fórumot és olvasom a találgatásokat a gyorsaságikról, hogy hova bökjük a körzőt és hol méricskéljünk, hogy mi mennyire van az ismert pontoktól…
A két legközelebbi olyan helység, ahol szálláslehetőségek vannak szép számmal, az Sümeg és Tapolca, de az sem jár rosszul, aki Veszprémben foglal szállást.
Lesz olyan gyorsasági szakasz, aminek a belső része a tulajdonos kérésére nézőktől elzárt, de ennek ellenére még itt is javaslunk olyan részt, kanyart, ahova külön nézői pontot alakítunk ki. Ezeket a pontokat a térképek megjelenését követően a nézők számára is egyértelművé tesszük. Külön készítünk nézi térképeket a duenhu segítségével, amin láthatóvá tesszük a kitelepített büféket és egyéb szolgáltatásokat és ezek nyilván nem egyenes szakaszokon, hanem izgalmasnak talált helyeken lesznek.


korábbi videónk a 2000-es nyirádi prológról


A központ a Nyirádi Motorsport Centrum lesz, ez a versenykiírásból is kiderült…
Mi várja a nézőket itt?
A verseny bázisa lesz itt. Pénteken a gépátvételeken után itt lesz a prológ, szinkronpályán. Kultúrált parkolási lehetőség mellett tudják minden nap a szervizpark eseményeit végigkísérni az idelátogatók, valamint valószínűleg nem árulok el nagy titkot, hogy minden nap az utolsó gyorsasági szakasz is itt lesz megrendezve, körgyorsasági jelleggel, a prológtól kicsit különbözően.

Természetesen a szombati napon a Rallye2 bajnokság mezőnye is szerepel a programban, négy helyszínen követik az ORB mezőnyét.

Mikor lesz nevezési lista?
Október 1-én volt nevezési zárlat és napokon belül beérkezik az összes nevezés, reméljük a magyar posta is így akarja. A héten megkezdődik a szakmai munka, hogy ebből valamilyen nevezési lista születhessen.
Most szeretném a versenyzők figyelmét felhívni arra, hogy ne lepődjenek meg, ha feltételesen kerülnek fel a nevezési listára. Javaslom, hogy mindenki nézzen utána, hogy rajta van e még a sportorvosi listán, ami az MNASZ honlapján elérhető és tegye meg a szükséges lépéseket, hogy ne legyen gátja a versenyen való indulásának. (Felfüggesztett versenyzők listája)


Kérjük a nézőket, hogy tartsák be a szabályokat és a rendezők kéréseit.
Nyirádon lesz belépő, az ára nem fogja meghaladni egyik korábbi rendezvény belépőjének az árát sem és a jegy mellé színes műsorfüzetet is kap a néző, térképekkel, interjúkkal.

Szeretném, ha a Nyirád Rally öt év múlva is a versenynaptárban szerepeljen…

Várjuk még az előfutók jelentkezését!

Ez a hír most jelenik meg 6179. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k