Markovics Gyuri újra támadt
Élménybeszámoló a második helyről!
2020-11-20
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
764692638
Napi oldal:
34752
Jelenleg:
1112
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

markovics_gyuri_ujra_tamadt_3

Egy második hely története 
Rally Hungary 2020, Zempléni-hegység 
Markovics György – Farkas Martin, BMW M3 E36
 
Az elmúlt 28 év alatt, még a hobbi korszakomban sem maradt ki ennyi a versenyzésből. Most viszont hihetetlen sok idő telt el, majd 2 éve, hogy utoljára versenyeztem, 2018. Nyíregyháza-Zemplén rali volt a legutóbbi.
 
.. valami megmagyarázhatatlan erő 
2019. mélypont volt, elvesztettem valakit aki nagyon fontos volt számomra. Aztán a ralizás gondolata olyan a lélek számára mint amikor egy elhagyott lakóhelyet, vagy tájsebet is gyorsan visszahódít a természet és egyszer csak ott az erdő zöldje, az élet maga. A raliautózás valami annyira komplex és nehéz dolog, hogy már a gondolatában is van valami megmagyarázhatatlan erő ami életre kelt és életre hívja ezt a dolgot a legnehezebb időszakokban is.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_4
 
A verseny előtti napok – lesz még egyáltalán rally valahol?
Nem mentem még a BMW-vel murván. A tavalyi Waldviertel videói és az osztrák falvak illatának emléke meghozta a döntést. Ha máshol nem itt mindenképp indulni szeretnék, a navigátorok rá fognak érni egy héttel a Nyíregyháza után. Aztán az élet rendezte a sorokat, rájöttünk, hogy túl nagy feladat a fékrendszert átalakítani pár nap alatt 15”-os kerékhez és akkor kezdődött a kapkodás, hogy jó, akkor a Zemplén-Nyíregyháza is csúszik rendesen, ott a helyünk, csak épp hiányozni fog az a pár nap. Majd jött az információ, törölték az osztrák versenyt, így a mosoly is őszintébb volt, lelkesedéssel a Zempléni pályák iránt. Viszont így navigátort is kellett keresnem. Óriási szervezkedés és kapkodás volt a verseny előtt. Gyerekkoromban mutattunk be ilyet utoljára. Sok volt ennyi kihagyás

markovics_gyuri_ujra_tamadt_1
 
A ralit gyakorolni kell. Szép a második hely és nagyon örülök, de be kell látni, hogy kiemelkedő időeredményeket elérni nem lehet beugrós ralisként, de legalábbis nem egy gyakori jelenség. Olyan versenyeken még csak-csak, amelyek szinte kizárólag a vezetéstechnikáról szólnak igen, pl. A „Kis Montén” - Jaenner rally 2018. Ausztriában tavalyelőtt sikerült. Ellenben ott, ahol a félelmet nem ismerő száguldás, a versenyautó kíméletlen használata és olykor már az extrémitás kell ahhoz, hogy értékelhető időeredményt érjünk el, (a magyar rali szerintem ilyen, a zempléni pályák is ilyenek) nekem nem elég az alkalmi szereplés. Ócska, de a célban van a vége
 
Bevallom, hogy mindenek előtt a biztonságos autózás volt most fontos, mindenképp szerettem volna célba érni, mert egyfajta befektetésnek szántam ezt a versenyt ahhoz, hogy legyen valami referenciám a mostani időszakból. Szeretnék gyakrabban versenyezni és ehhez támogatók kellenek. Ha a verseny egy szép őszi faleveles árokban ért volna véget, az most nem jött volna jól.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_5
 
Így is voltak azonban gondok. Amatőr hiba, a Kéked utáni lassító nem lett fölírva. No comment. Amikor épp nem volt kapkodás, akkor a pályákon járt az eszem, többek között ezen a részen, hogy az enyhe, bukkanós kanyarokon hogy kellene átmenni 6.-ban 6000-es fordulat felett. Aztán a versenyen már tiszta volt, nyomtam is a gázt rendesen, majd tényleg 6000 fölött egy lassító várt a dombtetőn, kb. 50 méterre. Sajnos nekimentünk, de a BMW eleje erős, kibírta, tényleg felületi töréssel megúsztuk. Szerencsére nem traktorgumik voltak. Utána vártam a vizet, az olajat, teltek a másodpercek kocogással, minden műszer jót mutatott, rohantunk tovább. Kár érte. Volt azért jó pár kilométer, ahol lehetett élvezni a rendkívül nehéz pályákat és körülményeket, máshol pedig az autó kímélése, vagy a szakasz túlélése volt a fókuszban.
 
Co-driver
Farkas Martin navigátorommal a verseny előtt öt nappal találkoztam életemben először. Rally 2-ben ment már egy teljes szezont, Ladában navigált. Ő is megtett minden tőle telhetőt, mondhatom a közös hibák ellenére jól sikerült az összerázódás ilyen rövid idő alatt, de ez messze van a profizmustól, az összeszokott párosok teljesítményétől. Köszönöm a bizalmát, hogy beült mellém.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_2
 
Flow
Ahhoz, hogy áramlatba kerülj, a képességeid határán kell autóznod. Ez a legnagyobb élmény. Ehhez viszont gyakorlás, kilométer kell! A hétvégén azért tettem össze a kezeimet, hogy egyszer még úgy mehessek életemben mint anno amikor rendszeresen versenyeztem. Legalább annyira szeretnék újra gyorsan menni, ahogy én tudok autót vezetni és akkor még nem beszéltünk arról amit a BMW M3 tud. Az megint egy felsőbb határ ami már lehet, hogy álom marad. Az autó ismét perfekt volt, nem rajta múlt.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_6
 
Barátokkal könnyebb
Mivel nincsenek szponzoraim, helyettük álljon most itt régi és új barátaim, a barátnőm neve, akik nem anyagilag segítettek, hanem a munkájukkal, lelkesedésükkel, vagy épp baráti áron tettek valamit értem. Nélkülük nem sikerült volna a Rally Hungaryn elindulni. Remélem senkit nem hagyok ki, így legalább ti is láthatjátok mennyire összetett ez az egész ralimánia.
 
Köszönöm a versenygumikat Német Lackóéknak és Juhász Csabinak.
 
Feladatok armadáját a rali előtt, „egyedül nem megy”, Skornyák Petinek,
 
Dr. Gáspár Rezsőnek, Kaló Violettának, a gumizást Pusinak, a futóműállítást Farkas Zsoltinak, a szuper dekorációt Nyistyák Richienek. Krózser Menyának a madárlátta citröenes overallt (Rallye Du Var 2011.) és még biztosan sorolhatnám.
 
Köszönöm Nagy Pali barátomnak a szervizautót, Papp Levinek pedig mindent amivel hozzásegített 2014. óta, hogy a BMW a C vágányról életre keljen.A műhelyt, emelőt, Hankó Lacinak, az autó felkészítését Bodnár Attilának és fiának Botinak, a fényezést Kajuha Bandinak, kábelt a rengetegben Oláh Szabinak.
 
Köszönet Gabura Krisztiánnak a professzionális sebességváltóért!
 
Csapatvezetőm a rali alatt a fiatal tehetség, Gutai Marci volt, akinek remélem, hogy versenyzése során én is segíthetek cserében, szuperül összefogta a dolgot. A háttérben ott volt még az információkkal Marót Ferkó is!
 
Idén még licencem sem volt. Köszönet egyesületem elnökének, Karácsony Istvánnak a last minute háttérmunkáért!
 
A Zempléni-hegység pályái nagyon nehezek, de ismét csodálatosak voltak. Sok jó emlék fűz már ide.
 
Jövőre ugyanitt, sokkal „őrültebb” tempóval! 
Ez a hír most jelenik meg 2817. alkalommal
Share |
2020-11-08
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k