LCH Tavaszi LADA találkozó
Markovics Gyuri újra támadt
Élménybeszámoló a második helyről!
2020-11-20
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685143072
Napi oldal:
107225
Jelenleg:
1299
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

markovics_gyuri_ujra_tamadt_3

Egy második hely története 
Rally Hungary 2020, Zempléni-hegység 
Markovics György – Farkas Martin, BMW M3 E36
 
Az elmúlt 28 év alatt, még a hobbi korszakomban sem maradt ki ennyi a versenyzésből. Most viszont hihetetlen sok idő telt el, majd 2 éve, hogy utoljára versenyeztem, 2018. Nyíregyháza-Zemplén rali volt a legutóbbi.
 
.. valami megmagyarázhatatlan erő 
2019. mélypont volt, elvesztettem valakit aki nagyon fontos volt számomra. Aztán a ralizás gondolata olyan a lélek számára mint amikor egy elhagyott lakóhelyet, vagy tájsebet is gyorsan visszahódít a természet és egyszer csak ott az erdő zöldje, az élet maga. A raliautózás valami annyira komplex és nehéz dolog, hogy már a gondolatában is van valami megmagyarázhatatlan erő ami életre kelt és életre hívja ezt a dolgot a legnehezebb időszakokban is.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_4
 
A verseny előtti napok – lesz még egyáltalán rally valahol?
Nem mentem még a BMW-vel murván. A tavalyi Waldviertel videói és az osztrák falvak illatának emléke meghozta a döntést. Ha máshol nem itt mindenképp indulni szeretnék, a navigátorok rá fognak érni egy héttel a Nyíregyháza után. Aztán az élet rendezte a sorokat, rájöttünk, hogy túl nagy feladat a fékrendszert átalakítani pár nap alatt 15”-os kerékhez és akkor kezdődött a kapkodás, hogy jó, akkor a Zemplén-Nyíregyháza is csúszik rendesen, ott a helyünk, csak épp hiányozni fog az a pár nap. Majd jött az információ, törölték az osztrák versenyt, így a mosoly is őszintébb volt, lelkesedéssel a Zempléni pályák iránt. Viszont így navigátort is kellett keresnem. Óriási szervezkedés és kapkodás volt a verseny előtt. Gyerekkoromban mutattunk be ilyet utoljára. Sok volt ennyi kihagyás

markovics_gyuri_ujra_tamadt_1
 
A ralit gyakorolni kell. Szép a második hely és nagyon örülök, de be kell látni, hogy kiemelkedő időeredményeket elérni nem lehet beugrós ralisként, de legalábbis nem egy gyakori jelenség. Olyan versenyeken még csak-csak, amelyek szinte kizárólag a vezetéstechnikáról szólnak igen, pl. A „Kis Montén” - Jaenner rally 2018. Ausztriában tavalyelőtt sikerült. Ellenben ott, ahol a félelmet nem ismerő száguldás, a versenyautó kíméletlen használata és olykor már az extrémitás kell ahhoz, hogy értékelhető időeredményt érjünk el, (a magyar rali szerintem ilyen, a zempléni pályák is ilyenek) nekem nem elég az alkalmi szereplés. Ócska, de a célban van a vége
 
Bevallom, hogy mindenek előtt a biztonságos autózás volt most fontos, mindenképp szerettem volna célba érni, mert egyfajta befektetésnek szántam ezt a versenyt ahhoz, hogy legyen valami referenciám a mostani időszakból. Szeretnék gyakrabban versenyezni és ehhez támogatók kellenek. Ha a verseny egy szép őszi faleveles árokban ért volna véget, az most nem jött volna jól.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_5
 
Így is voltak azonban gondok. Amatőr hiba, a Kéked utáni lassító nem lett fölírva. No comment. Amikor épp nem volt kapkodás, akkor a pályákon járt az eszem, többek között ezen a részen, hogy az enyhe, bukkanós kanyarokon hogy kellene átmenni 6.-ban 6000-es fordulat felett. Aztán a versenyen már tiszta volt, nyomtam is a gázt rendesen, majd tényleg 6000 fölött egy lassító várt a dombtetőn, kb. 50 méterre. Sajnos nekimentünk, de a BMW eleje erős, kibírta, tényleg felületi töréssel megúsztuk. Szerencsére nem traktorgumik voltak. Utána vártam a vizet, az olajat, teltek a másodpercek kocogással, minden műszer jót mutatott, rohantunk tovább. Kár érte. Volt azért jó pár kilométer, ahol lehetett élvezni a rendkívül nehéz pályákat és körülményeket, máshol pedig az autó kímélése, vagy a szakasz túlélése volt a fókuszban.
 
Co-driver
Farkas Martin navigátorommal a verseny előtt öt nappal találkoztam életemben először. Rally 2-ben ment már egy teljes szezont, Ladában navigált. Ő is megtett minden tőle telhetőt, mondhatom a közös hibák ellenére jól sikerült az összerázódás ilyen rövid idő alatt, de ez messze van a profizmustól, az összeszokott párosok teljesítményétől. Köszönöm a bizalmát, hogy beült mellém.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_2
 
Flow
Ahhoz, hogy áramlatba kerülj, a képességeid határán kell autóznod. Ez a legnagyobb élmény. Ehhez viszont gyakorlás, kilométer kell! A hétvégén azért tettem össze a kezeimet, hogy egyszer még úgy mehessek életemben mint anno amikor rendszeresen versenyeztem. Legalább annyira szeretnék újra gyorsan menni, ahogy én tudok autót vezetni és akkor még nem beszéltünk arról amit a BMW M3 tud. Az megint egy felsőbb határ ami már lehet, hogy álom marad. Az autó ismét perfekt volt, nem rajta múlt.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_6
 
Barátokkal könnyebb
Mivel nincsenek szponzoraim, helyettük álljon most itt régi és új barátaim, a barátnőm neve, akik nem anyagilag segítettek, hanem a munkájukkal, lelkesedésükkel, vagy épp baráti áron tettek valamit értem. Nélkülük nem sikerült volna a Rally Hungaryn elindulni. Remélem senkit nem hagyok ki, így legalább ti is láthatjátok mennyire összetett ez az egész ralimánia.
 
Köszönöm a versenygumikat Német Lackóéknak és Juhász Csabinak.
 
Feladatok armadáját a rali előtt, „egyedül nem megy”, Skornyák Petinek,
 
Dr. Gáspár Rezsőnek, Kaló Violettának, a gumizást Pusinak, a futóműállítást Farkas Zsoltinak, a szuper dekorációt Nyistyák Richienek. Krózser Menyának a madárlátta citröenes overallt (Rallye Du Var 2011.) és még biztosan sorolhatnám.
 
Köszönöm Nagy Pali barátomnak a szervizautót, Papp Levinek pedig mindent amivel hozzásegített 2014. óta, hogy a BMW a C vágányról életre keljen.A műhelyt, emelőt, Hankó Lacinak, az autó felkészítését Bodnár Attilának és fiának Botinak, a fényezést Kajuha Bandinak, kábelt a rengetegben Oláh Szabinak.
 
Köszönet Gabura Krisztiánnak a professzionális sebességváltóért!
 
Csapatvezetőm a rali alatt a fiatal tehetség, Gutai Marci volt, akinek remélem, hogy versenyzése során én is segíthetek cserében, szuperül összefogta a dolgot. A háttérben ott volt még az információkkal Marót Ferkó is!
 
Idén még licencem sem volt. Köszönet egyesületem elnökének, Karácsony Istvánnak a last minute háttérmunkáért!
 
A Zempléni-hegység pályái nagyon nehezek, de ismét csodálatosak voltak. Sok jó emlék fűz már ide.
 
Jövőre ugyanitt, sokkal „őrültebb” tempóval! 
Ez a hír most jelenik meg 2629. alkalommal
Share |
2020-11-08
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k