Rally Hungary 2021 - official merchandise shop
Markovics Gyuri újra támadt
Élménybeszámoló a második helyről!
2020-11-20
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
580114904
Napi oldal:
58716
Jelenleg:
1012
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 6. futam,
az Rally Fafe után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
176
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
105
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
83
6. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
7. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
46
8. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
9. Dani Sordo
Hyundai I20 R5
40
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 5.futam,
a RabócsiRing után
1. Benyó Máté
Ford Focus
123
2. Luigi
Ford Fiesta
112
3. Kárai Tamás
Audi S1
111
4. Vass Zoltán
Audi A1
94
5. Mózer Márk
Peugeot 208
75
6. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
63
8. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
61
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
51
teljes táblázat

markovics_gyuri_ujra_tamadt_3

Egy második hely története 
Rally Hungary 2020, Zempléni-hegység 
Markovics György – Farkas Martin, BMW M3 E36
 
Az elmúlt 28 év alatt, még a hobbi korszakomban sem maradt ki ennyi a versenyzésből. Most viszont hihetetlen sok idő telt el, majd 2 éve, hogy utoljára versenyeztem, 2018. Nyíregyháza-Zemplén rali volt a legutóbbi.
 
.. valami megmagyarázhatatlan erő 
2019. mélypont volt, elvesztettem valakit aki nagyon fontos volt számomra. Aztán a ralizás gondolata olyan a lélek számára mint amikor egy elhagyott lakóhelyet, vagy tájsebet is gyorsan visszahódít a természet és egyszer csak ott az erdő zöldje, az élet maga. A raliautózás valami annyira komplex és nehéz dolog, hogy már a gondolatában is van valami megmagyarázhatatlan erő ami életre kelt és életre hívja ezt a dolgot a legnehezebb időszakokban is.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_4
 
A verseny előtti napok – lesz még egyáltalán rally valahol?
Nem mentem még a BMW-vel murván. A tavalyi Waldviertel videói és az osztrák falvak illatának emléke meghozta a döntést. Ha máshol nem itt mindenképp indulni szeretnék, a navigátorok rá fognak érni egy héttel a Nyíregyháza után. Aztán az élet rendezte a sorokat, rájöttünk, hogy túl nagy feladat a fékrendszert átalakítani pár nap alatt 15”-os kerékhez és akkor kezdődött a kapkodás, hogy jó, akkor a Zemplén-Nyíregyháza is csúszik rendesen, ott a helyünk, csak épp hiányozni fog az a pár nap. Majd jött az információ, törölték az osztrák versenyt, így a mosoly is őszintébb volt, lelkesedéssel a Zempléni pályák iránt. Viszont így navigátort is kellett keresnem. Óriási szervezkedés és kapkodás volt a verseny előtt. Gyerekkoromban mutattunk be ilyet utoljára. Sok volt ennyi kihagyás

markovics_gyuri_ujra_tamadt_1
 
A ralit gyakorolni kell. Szép a második hely és nagyon örülök, de be kell látni, hogy kiemelkedő időeredményeket elérni nem lehet beugrós ralisként, de legalábbis nem egy gyakori jelenség. Olyan versenyeken még csak-csak, amelyek szinte kizárólag a vezetéstechnikáról szólnak igen, pl. A „Kis Montén” - Jaenner rally 2018. Ausztriában tavalyelőtt sikerült. Ellenben ott, ahol a félelmet nem ismerő száguldás, a versenyautó kíméletlen használata és olykor már az extrémitás kell ahhoz, hogy értékelhető időeredményt érjünk el, (a magyar rali szerintem ilyen, a zempléni pályák is ilyenek) nekem nem elég az alkalmi szereplés. Ócska, de a célban van a vége
 
Bevallom, hogy mindenek előtt a biztonságos autózás volt most fontos, mindenképp szerettem volna célba érni, mert egyfajta befektetésnek szántam ezt a versenyt ahhoz, hogy legyen valami referenciám a mostani időszakból. Szeretnék gyakrabban versenyezni és ehhez támogatók kellenek. Ha a verseny egy szép őszi faleveles árokban ért volna véget, az most nem jött volna jól.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_5
 
Így is voltak azonban gondok. Amatőr hiba, a Kéked utáni lassító nem lett fölírva. No comment. Amikor épp nem volt kapkodás, akkor a pályákon járt az eszem, többek között ezen a részen, hogy az enyhe, bukkanós kanyarokon hogy kellene átmenni 6.-ban 6000-es fordulat felett. Aztán a versenyen már tiszta volt, nyomtam is a gázt rendesen, majd tényleg 6000 fölött egy lassító várt a dombtetőn, kb. 50 méterre. Sajnos nekimentünk, de a BMW eleje erős, kibírta, tényleg felületi töréssel megúsztuk. Szerencsére nem traktorgumik voltak. Utána vártam a vizet, az olajat, teltek a másodpercek kocogással, minden műszer jót mutatott, rohantunk tovább. Kár érte. Volt azért jó pár kilométer, ahol lehetett élvezni a rendkívül nehéz pályákat és körülményeket, máshol pedig az autó kímélése, vagy a szakasz túlélése volt a fókuszban.
 
Co-driver
Farkas Martin navigátorommal a verseny előtt öt nappal találkoztam életemben először. Rally 2-ben ment már egy teljes szezont, Ladában navigált. Ő is megtett minden tőle telhetőt, mondhatom a közös hibák ellenére jól sikerült az összerázódás ilyen rövid idő alatt, de ez messze van a profizmustól, az összeszokott párosok teljesítményétől. Köszönöm a bizalmát, hogy beült mellém.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_2
 
Flow
Ahhoz, hogy áramlatba kerülj, a képességeid határán kell autóznod. Ez a legnagyobb élmény. Ehhez viszont gyakorlás, kilométer kell! A hétvégén azért tettem össze a kezeimet, hogy egyszer még úgy mehessek életemben mint anno amikor rendszeresen versenyeztem. Legalább annyira szeretnék újra gyorsan menni, ahogy én tudok autót vezetni és akkor még nem beszéltünk arról amit a BMW M3 tud. Az megint egy felsőbb határ ami már lehet, hogy álom marad. Az autó ismét perfekt volt, nem rajta múlt.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_6
 
Barátokkal könnyebb
Mivel nincsenek szponzoraim, helyettük álljon most itt régi és új barátaim, a barátnőm neve, akik nem anyagilag segítettek, hanem a munkájukkal, lelkesedésükkel, vagy épp baráti áron tettek valamit értem. Nélkülük nem sikerült volna a Rally Hungaryn elindulni. Remélem senkit nem hagyok ki, így legalább ti is láthatjátok mennyire összetett ez az egész ralimánia.
 
Köszönöm a versenygumikat Német Lackóéknak és Juhász Csabinak.
 
Feladatok armadáját a rali előtt, „egyedül nem megy”, Skornyák Petinek,
 
Dr. Gáspár Rezsőnek, Kaló Violettának, a gumizást Pusinak, a futóműállítást Farkas Zsoltinak, a szuper dekorációt Nyistyák Richienek. Krózser Menyának a madárlátta citröenes overallt (Rallye Du Var 2011.) és még biztosan sorolhatnám.
 
Köszönöm Nagy Pali barátomnak a szervizautót, Papp Levinek pedig mindent amivel hozzásegített 2014. óta, hogy a BMW a C vágányról életre keljen.A műhelyt, emelőt, Hankó Lacinak, az autó felkészítését Bodnár Attilának és fiának Botinak, a fényezést Kajuha Bandinak, kábelt a rengetegben Oláh Szabinak.
 
Köszönet Gabura Krisztiánnak a professzionális sebességváltóért!
 
Csapatvezetőm a rali alatt a fiatal tehetség, Gutai Marci volt, akinek remélem, hogy versenyzése során én is segíthetek cserében, szuperül összefogta a dolgot. A háttérben ott volt még az információkkal Marót Ferkó is!
 
Idén még licencem sem volt. Köszönet egyesületem elnökének, Karácsony Istvánnak a last minute háttérmunkáért!
 
A Zempléni-hegység pályái nagyon nehezek, de ismét csodálatosak voltak. Sok jó emlék fűz már ide.
 
Jövőre ugyanitt, sokkal „őrültebb” tempóval! 
Ez a hír most jelenik meg 2005. alkalommal
Share |
2020-11-08
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1112 13 14151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28 29 30 31
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.23.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k