Markovics Gyuri újra támadt
Élménybeszámoló a második helyről!
2020-11-20
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
697496312
Napi oldal:
131469
Jelenleg:
3079
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

markovics_gyuri_ujra_tamadt_3

Egy második hely története 
Rally Hungary 2020, Zempléni-hegység 
Markovics György – Farkas Martin, BMW M3 E36
 
Az elmúlt 28 év alatt, még a hobbi korszakomban sem maradt ki ennyi a versenyzésből. Most viszont hihetetlen sok idő telt el, majd 2 éve, hogy utoljára versenyeztem, 2018. Nyíregyháza-Zemplén rali volt a legutóbbi.
 
.. valami megmagyarázhatatlan erő 
2019. mélypont volt, elvesztettem valakit aki nagyon fontos volt számomra. Aztán a ralizás gondolata olyan a lélek számára mint amikor egy elhagyott lakóhelyet, vagy tájsebet is gyorsan visszahódít a természet és egyszer csak ott az erdő zöldje, az élet maga. A raliautózás valami annyira komplex és nehéz dolog, hogy már a gondolatában is van valami megmagyarázhatatlan erő ami életre kelt és életre hívja ezt a dolgot a legnehezebb időszakokban is.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_4
 
A verseny előtti napok – lesz még egyáltalán rally valahol?
Nem mentem még a BMW-vel murván. A tavalyi Waldviertel videói és az osztrák falvak illatának emléke meghozta a döntést. Ha máshol nem itt mindenképp indulni szeretnék, a navigátorok rá fognak érni egy héttel a Nyíregyháza után. Aztán az élet rendezte a sorokat, rájöttünk, hogy túl nagy feladat a fékrendszert átalakítani pár nap alatt 15”-os kerékhez és akkor kezdődött a kapkodás, hogy jó, akkor a Zemplén-Nyíregyháza is csúszik rendesen, ott a helyünk, csak épp hiányozni fog az a pár nap. Majd jött az információ, törölték az osztrák versenyt, így a mosoly is őszintébb volt, lelkesedéssel a Zempléni pályák iránt. Viszont így navigátort is kellett keresnem. Óriási szervezkedés és kapkodás volt a verseny előtt. Gyerekkoromban mutattunk be ilyet utoljára. Sok volt ennyi kihagyás

markovics_gyuri_ujra_tamadt_1
 
A ralit gyakorolni kell. Szép a második hely és nagyon örülök, de be kell látni, hogy kiemelkedő időeredményeket elérni nem lehet beugrós ralisként, de legalábbis nem egy gyakori jelenség. Olyan versenyeken még csak-csak, amelyek szinte kizárólag a vezetéstechnikáról szólnak igen, pl. A „Kis Montén” - Jaenner rally 2018. Ausztriában tavalyelőtt sikerült. Ellenben ott, ahol a félelmet nem ismerő száguldás, a versenyautó kíméletlen használata és olykor már az extrémitás kell ahhoz, hogy értékelhető időeredményt érjünk el, (a magyar rali szerintem ilyen, a zempléni pályák is ilyenek) nekem nem elég az alkalmi szereplés. Ócska, de a célban van a vége
 
Bevallom, hogy mindenek előtt a biztonságos autózás volt most fontos, mindenképp szerettem volna célba érni, mert egyfajta befektetésnek szántam ezt a versenyt ahhoz, hogy legyen valami referenciám a mostani időszakból. Szeretnék gyakrabban versenyezni és ehhez támogatók kellenek. Ha a verseny egy szép őszi faleveles árokban ért volna véget, az most nem jött volna jól.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_5
 
Így is voltak azonban gondok. Amatőr hiba, a Kéked utáni lassító nem lett fölírva. No comment. Amikor épp nem volt kapkodás, akkor a pályákon járt az eszem, többek között ezen a részen, hogy az enyhe, bukkanós kanyarokon hogy kellene átmenni 6.-ban 6000-es fordulat felett. Aztán a versenyen már tiszta volt, nyomtam is a gázt rendesen, majd tényleg 6000 fölött egy lassító várt a dombtetőn, kb. 50 méterre. Sajnos nekimentünk, de a BMW eleje erős, kibírta, tényleg felületi töréssel megúsztuk. Szerencsére nem traktorgumik voltak. Utána vártam a vizet, az olajat, teltek a másodpercek kocogással, minden műszer jót mutatott, rohantunk tovább. Kár érte. Volt azért jó pár kilométer, ahol lehetett élvezni a rendkívül nehéz pályákat és körülményeket, máshol pedig az autó kímélése, vagy a szakasz túlélése volt a fókuszban.
 
Co-driver
Farkas Martin navigátorommal a verseny előtt öt nappal találkoztam életemben először. Rally 2-ben ment már egy teljes szezont, Ladában navigált. Ő is megtett minden tőle telhetőt, mondhatom a közös hibák ellenére jól sikerült az összerázódás ilyen rövid idő alatt, de ez messze van a profizmustól, az összeszokott párosok teljesítményétől. Köszönöm a bizalmát, hogy beült mellém.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_2
 
Flow
Ahhoz, hogy áramlatba kerülj, a képességeid határán kell autóznod. Ez a legnagyobb élmény. Ehhez viszont gyakorlás, kilométer kell! A hétvégén azért tettem össze a kezeimet, hogy egyszer még úgy mehessek életemben mint anno amikor rendszeresen versenyeztem. Legalább annyira szeretnék újra gyorsan menni, ahogy én tudok autót vezetni és akkor még nem beszéltünk arról amit a BMW M3 tud. Az megint egy felsőbb határ ami már lehet, hogy álom marad. Az autó ismét perfekt volt, nem rajta múlt.

markovics_gyuri_ujra_tamadt_6
 
Barátokkal könnyebb
Mivel nincsenek szponzoraim, helyettük álljon most itt régi és új barátaim, a barátnőm neve, akik nem anyagilag segítettek, hanem a munkájukkal, lelkesedésükkel, vagy épp baráti áron tettek valamit értem. Nélkülük nem sikerült volna a Rally Hungaryn elindulni. Remélem senkit nem hagyok ki, így legalább ti is láthatjátok mennyire összetett ez az egész ralimánia.
 
Köszönöm a versenygumikat Német Lackóéknak és Juhász Csabinak.
 
Feladatok armadáját a rali előtt, „egyedül nem megy”, Skornyák Petinek,
 
Dr. Gáspár Rezsőnek, Kaló Violettának, a gumizást Pusinak, a futóműállítást Farkas Zsoltinak, a szuper dekorációt Nyistyák Richienek. Krózser Menyának a madárlátta citröenes overallt (Rallye Du Var 2011.) és még biztosan sorolhatnám.
 
Köszönöm Nagy Pali barátomnak a szervizautót, Papp Levinek pedig mindent amivel hozzásegített 2014. óta, hogy a BMW a C vágányról életre keljen.A műhelyt, emelőt, Hankó Lacinak, az autó felkészítését Bodnár Attilának és fiának Botinak, a fényezést Kajuha Bandinak, kábelt a rengetegben Oláh Szabinak.
 
Köszönet Gabura Krisztiánnak a professzionális sebességváltóért!
 
Csapatvezetőm a rali alatt a fiatal tehetség, Gutai Marci volt, akinek remélem, hogy versenyzése során én is segíthetek cserében, szuperül összefogta a dolgot. A háttérben ott volt még az információkkal Marót Ferkó is!
 
Idén még licencem sem volt. Köszönet egyesületem elnökének, Karácsony Istvánnak a last minute háttérmunkáért!
 
A Zempléni-hegység pályái nagyon nehezek, de ismét csodálatosak voltak. Sok jó emlék fűz már ide.
 
Jövőre ugyanitt, sokkal „őrültebb” tempóval! 
Ez a hír most jelenik meg 2648. alkalommal
Share |
2020-11-08
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k