Óriási eséssel kezdte az évet Bedő Imi. Nem éppen a legegyszerűbb évkezdés, de az esés után felállt, és úgy tűnik nagyon jól tette, mert jelenleg az abszolút második helyen áll a bajnokságban.
Csak így tovább!
Az idén mind a hat versenyen rajthoz álltál, kérlek értékeld hogy sikerült eddig az év!
Eddig felemás volt ez az év. Volt, amikor segített a szerencse de sajnos nagyobb részt nem állt mellettünk! Az idei nyitó versenyt megelőzően sikerült egy óriásit esnünk a Mitsubishivel, így egyből újjáépítéssel kezdődött a szezon. Nem voltunk szerencsések az első versenyen sem, hiszen a folyamatos technikai gondok miatt végül ki kellett állnunk! Az esésből nem csak a technika épült fel nehezen, hanem én is, emiatt talán csak a Mecseken sikerült először az elvárásainkhoz mérten autózni! Mindezek ellenére a bajnokság hajrájában az abszolút 2. helyen állunk, aminek nagyon örülünk!
Navigátort is váltottál év közben.
Kik olvasták neked az itinert idén?
A szezon nagy részében Földesi Csabival versenyeztem, ez elmúlt két versenyen pedig Áfra Gábor ült be mellém.
Mennyiben befolyásolja az eredményességedet az, hogy mindig más navigál?
Természetesen mindig el kell telnie egy kis időnek mire egy új páros összeszokik, de ez jelentősen nem hátráltatott. Mindkettőjükkel jó versenyezni és remek munkát végeznek a jobb oldalon!
Mátra rali előtt teszteltetek.
Sikerült megfelelően beállítani az autót a versenyre?
Egy viszonylag fix beállítással versenyzünk, és ezen szoktunk az aktuális pályákhoz képest picit módosítani. A beállítások tökéletesre sikerültek, de mivel most csak egy széria motor került a Mitsubishi-be így egy picit gyengébb volt az autónk!
Minden verseny előtt teszteltek?
Igen, igyekszünk mindig egy tesztet beiktatni verseny előtt! Fontos, hiszen itt fény derülhet minden műszaki vagy emberi hiányosságra!
Mátra rali hogy sikerült? Milyenek voltak a gyorsok?
Kiváló aszfalton és viszonylag széles, jó vonalvezetésű pályákon versenyezhettünk!
Nekem új volt mindkét szakasz, így fontos volt a jó és pontos itiner. A jó időeredmények igazolták a pontos pályafelírást is, hisz a többiekéhez képest most gyengébb autóval is sikerült az első kör után az abszolút második helyen állnunk!
Az abszolút harmadik helyen végeztetek, Szabó Barna nem sokkal végzett előttetek. Meg vagy elégedve a végeredménnyel, vagy még volt benned és az autóban?
Sajnáltuk, hogy a hirtelen jött jégeső véget vetett a versenynek, szívesen folytattuk volna! Így végül 0,5 másodperccel maradtunk le a második helyről, de a bajnokságban újra a másodikak lettünk ennek az eredménynek köszönhetően!
Hat gyorsból, csak négyen tudtátok összemérni az erőtöket, ez előny vagy hátrány volt számodra?
Mi hátránynak éreztük.
Idén nem csak RTE versenyeken indultál. Azok hogy sikerültek?
Az idei tervek között szerepelt több Rallysprint is, de ezek közül eddig csak egyen tudtunk elindulni. Sajnos a mi csapatunkat is utolérte a válság! Hasznos lett volna számunkra több ilyen versenyen való részvétel, mert ezek remek lehetőséget adnak az edzésre, gyakorlásra.
A vigántpetendi versenyen lehetőségünk volt összemérni a tudásunkat a horvát bajnokkal. Sikerült gyorsról gyorsra jobb időket autóznunk nála, ami a legjobb dopping volt.
Már csak két verseny van vissza. Mind a kettőn elindulsz?
Csak a szezonzáró versenyen tudunk elindulni! Ennek részben anyagi oka van, részben pedig az, hogy a katalán VB futam egy időben lesz az Edelény Rallye-val. Földesi Csabival, Asinak fogunk segíteni majd a VB-n.
Jövőre vonatkozó tervek? Marad az RTE vagy feljebb lépsz?
Mindenképpen RTE! Jó itt versenyezni, jó a hangulat, a rendezők és a bírók is igyekeznek a versenyzők kedvében járni a rendezvényeken, amit az első osztályos versenyeken még csak nyomokban sem láthattunk!
Reméljük jövőre is sok néző választja majd az RTE versenyeit, hisz ők teszik a túrát még hangulatosabbá!