Második nap ámokfutás
Elek Istvánék a 10.ik helyről futottak be az ötödikre
2012-05-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763317755
Napi oldal:
55212
Jelenleg:
993
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

masodik_nap_amokfutas_1

Elek István sem maradhat távol a magyar bajnokságtól, egy másik autóval, új navigátorral indította ő is az évet, és bár az első napi teljesítménye a saját bevallása szerint sem volt túl fényes, a második napra nagyon összeszedték magukat.

Mesélj a Bükfürdő Rallye-ról, hogyan láttátok ti?
Megvolt a meglepetés, ismét finom volt a meggyes süti... így tömören ennyit tudnék mondani! :-)

masodik_nap_amokfutas_9

Biztos vagyok benne, hogy te ezt bővebben is ki tudod fejteni!
Magára az egész versenyre - miután eldőlt, hogy akkor megyünk itt, és ezzel a kocsival - egy hét volt a felkészülés. Tavaly a Wald4tel Rallye után az autó le lett mosva, és a szervizcsapat egyhetes gyorsszervizzel rendbe tette az autót pikk-pakk, majd irány a verseny helyszínére pénteken. Beszereztük a gumikat, elmentünk egy kis tesztre Veszprém mellé, de ott sajnos úgy éreztem, hogy túl meleg van a teszthez, mentem összesen 10-15 km-t az autóval, majd beestünk a versenyre.
Én szombat délelőtt még dolgoztam, sőt, még délben Káld közepén földkitermelési munkákat egyeztettem az egyik üzlettársammal, és akkor nem tudom már hányadszor szólt rám a navigátorom, hogy öltözzek már, mert perceken belül mennünk kell. Én utcai ruhában álltam még 11 perccel a saját rajtidőnk előtt is. Na, így estem be az első gyorsaságira, persze meg is forogtunk többször is, úgyhogy az első napon a három gyorsasági szakaszból egyetlen tiszta, problémamentesünk nem volt. Mindegyiken forogtunk, mint... Így az első napi teljesítményünkkel egyáltalán nem vagyok elégedett!

masodik_nap_amokfutas_3

Utána jött az éjszaka, egy nagy Reset gombot nyomtunk, hogy na, akkor ezt felejtsük el, úgy ahogy van. Reggelre leszakadt az ég, volt két darab új, nyitott mintás gumink, azon még nyitottunk, két használt wald4teles gumit még jól megvagdostunk, azokat feltettük hátra, és így nekicsaptunk a reggelnek. Álmos kezdés után a harmadik gyorson egy abszolút időt autóztunk, és onnét kezdve már folyamatosan ott mentünk az elejében. Annyira éles volt a verseny az első 6-7 páros között, hogy tizedek választottak el minket folyamatosan. Nagyon jó kis csata volt, én nagyon élveztem!

masodik_nap_amokfutas_8

Ha összességében nézzük, akkor azt mondhatom, hogy 70 %-ban elégedett vagyok. Az első napon elszúrtam az egész versenyünket, viszont vasárnap olyan rohanást csináltunk, és olyan tempót mentünk! Tudjuk, hogy milyen lehetőségeink vannak most az idén. A szervizcsapat nagyon lelkiismeretesen, rendesen - az anyagiakhoz mérten - próbálta az autót versenyképessé tenni. Valószínűleg nem a miénk a legkomolyabb költségvetés és legstabilabb háttér a mezőnyben jelenleg. Viszont ennek ellenére is egy nagyon-nagyon jót tudtunk versenyezni, és az autó is nagyon jól bírta!

masodik_nap_amokfutas_2

Milyen az új navigátorod?
Nagyon meg voltam vele elégedve és az egész csapat is megtalálta vele az összhangot. Mindenre nagyon odafigyel, a szervizben is folyamatosan tájékoztatta a fiúkat, hogy mennyi idejük van még. Az itinert is nagyon jó ütemben diktálja, pontosan úgy, ahogy én azt szeretem: nyugodtan, és csak egyszer mondja el.
De egyébként nem is tudom, hogy mit gondoljak róla… ő vagy nagyon bátor, vagy még annyira fiatal, hogy nem tudja mi az, hogy félelem! Szemrebbenés nélkül mondja mellettem az itinert, a legkegyetlenebb helyzetekben is... és hát azért voltak ilyenek is, nem volt mindig minden sima ezen a versenyen. Jól vizsgázott!

Maga a rendezvény milyen volt szerinted?
Én nagyon szeretem ezt! Bükfürdőn mindig nagyon jól érzem magam, ez egy telitalálat így, hogy közel van minden: a szállás, a szerviz, a pályák… Nekem ez így nagyon bejön, Tibi pedig belead apait-anyait mindenféle szempontból, akármilyenek is a feltételek. Amit ki lehet hozni, azt kihozta ebből a rendezvényből, kalapot kell emelni előtte!

masodik_nap_amokfutas_10

Mi lesz a következő esemény nektek?
Próbálunk az autóval még többet foglalkozni, ami leginkább anyagi tényezőkön múlik. Egy-két apróságot cserélünk Pécsig, aztán megpróbálunk ott is valami izgalmasat csinálni, csak forgolódás nélkül, hogy ne loholni kelljen a mezőny után, hanem már az elejétől fogva fel tudjuk venni a versenyt velük.

masodik_nap_amokfutas_6

Milyenek a távolabbi tervek?
Úgy gondolom, hogy a bajnokságot végig fogjuk csinálni. Egy verseny van, amin 100 %, hogy indulni fogunk az idei évben is, ez pedig a Wald4tel Rallye, ez az alap, minden más csak ezután jön. Mentünk volna a Murva Kupa osztrák futamán, a Schneebergland Rallye-n is, de most ezt arrébb tolták egy héttel, és így pont egybeesik a Veszprém Rallye-val. Most ezt nem igazán értjük... döntenünk kell, hogy a bajnokságban menjünk, vagy a Murva Kupában?

Hogy tetszik a mezőny, ami összejött (megmaradt)?
Én ezzel a témával nem is akarok foglalkozni... folyamatosan megy a szájjáratás, sírás, de szét kell nézni, mindenhol ez van! Én a lányaimat hordom táncbajnokságokra, és jó pár évvel ezelőtt, mikor elkezdtek táncolni, ötször ennyi versenyző volt egy versenyen. A tánchoz nem kell annyi pénz, bár való igaz, hogy annyira azért nem is olcsó sport (táncruha, magánóra, utazás, stb.), de ott is ötöde a mezőny! Csak az országos bajnokságon van komoly, nagy mezőny... de ez van! Nem kell a szervezésre és hasonló dolgokra fogni a rallye-ban sem!

A magyar rallye-ban nézők azért vannak kevesen, mert minden hétvégén, mindenfelé, semmi kis bokorugró versenyeket szerveznek, ahová azt mondja az ember, hogy „na, ide kinézek”. Régen nem volt más, el kellett oda utazni, ahol a magyar bajnokság futamai voltak, ha autóversenyt akart látni az ember. Nem kell ebben nagy csodát keresni, hogy „így a gazdaság, úgy az autók...”

masodik_nap_amokfutas_4

Megmondom őszintén, hogy iszonyatosan rossz a véleményem a magyar szurkolókról. Nagyívben nem is érdekelnek, sem a véleményük, sem semmi más. Nekem nem is kell, hogy szurkoljanak, én teljesen túltettem magam ezen a témán, nem érdekel, hogy mit mond rólam a szurkoló, vagy mi a véleménye a magyar rallyesportról. Én azért megyek, mert amikor ott vagyok, csak arra a két méteres csíkra koncentrálok, ahol az autó megy, és hogy A-ból B-be a leggyorsabban megtegyem az utat.
A másik, hogy amikor tavaly elmentünk a Mikulás Rallye-ra Ramónnal, mint egy bulifutamra, kitört a kerekünk, azért mert egy emberfejtől nagyobb szikla volt a keréknyomban az úton, és a helyszínen lévő 40-50 szurkoló látta, de semmit nem tettek, hogy eltávolítsák. Volt, aki mondta, hogy az előző autó fordította ki, nem volt rá idő, de tudjuk, hogy az előző is már alig bírta kikerülni, Ramónnak pedig egyáltalán nem sikerült. Több százezres kárt okozott ez, odalett a versenyünk... úgyhogy menjenek a bánatos... mert az ilyen, az nem szurkoló, hanem egy kárörvendő varjú!
A harmadik pedig ez az okoskodás az interneten, amikor a nagyon okos rallye-szurkoló: „így-úgy... bezzeg akkor...”. Na, nekik vagy nincs semmi memóriájuk, vagy nem néznek régi felvételeket! Néztem én is archív felvételeket, olyanokról akiket anno még én is csodáltam, fantasztikus volt, de azt is látni kell, hogy csupán egy-két versenyző volt, aki úgy ment, ahogy menni kell. Nem 10-15, csak 1-2! A többi kóválygott az úton, felesleges csóválgatta az autót, mintha nem tudná, hogy az egyenes az merre van. A mostani mezőny - amit én nézek, például a tavalyi - az brutális ahhoz képest, ahogy akkor mentek, még ha a technika is hatalmasat változott azóta. Most úgy megy a mezőny első 10 versenyzője, hogy a régieknek az álla leesik, ha ezt megnézi, vagy visszanézik, hogy mi volt akkor és mi van most!
A legjobban a nézőket kell lesajnálni, mert ők nem is nézők, csak nyávogó vénemberek, meg óvodás kisasszonyok! Akinek pedig nem inge, ne vegye magára...

masodik_nap_amokfutas_5

Annak kell örülni, ami van! Ha megkérdezik, hogy jól vagyok-e, azt szoktam mondani, ha a gyermekeim jól vannak, akkor minden rendben van! Ha pedig még van jelenleg rallyesport, akkor annak örüljünk, ami van, és azt becsüljük meg! Annyit szeretnék még üzenni, hogy aki élvezi a versenyt, az jöjjön szurkolni, akinek pedig lehetősége van, az szedje össze magát, és jöjjön versenyezni, hogy minél többen legyünk újból!

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 4462. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k