Második nap ámokfutás
Elek Istvánék a 10.ik helyről futottak be az ötödikre
2012-05-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
790118286
Napi oldal:
44744
Jelenleg:
1675
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

masodik_nap_amokfutas_1

Elek István sem maradhat távol a magyar bajnokságtól, egy másik autóval, új navigátorral indította ő is az évet, és bár az első napi teljesítménye a saját bevallása szerint sem volt túl fényes, a második napra nagyon összeszedték magukat.

Mesélj a Bükfürdő Rallye-ról, hogyan láttátok ti?
Megvolt a meglepetés, ismét finom volt a meggyes süti... így tömören ennyit tudnék mondani! :-)

masodik_nap_amokfutas_9

Biztos vagyok benne, hogy te ezt bővebben is ki tudod fejteni!
Magára az egész versenyre - miután eldőlt, hogy akkor megyünk itt, és ezzel a kocsival - egy hét volt a felkészülés. Tavaly a Wald4tel Rallye után az autó le lett mosva, és a szervizcsapat egyhetes gyorsszervizzel rendbe tette az autót pikk-pakk, majd irány a verseny helyszínére pénteken. Beszereztük a gumikat, elmentünk egy kis tesztre Veszprém mellé, de ott sajnos úgy éreztem, hogy túl meleg van a teszthez, mentem összesen 10-15 km-t az autóval, majd beestünk a versenyre.
Én szombat délelőtt még dolgoztam, sőt, még délben Káld közepén földkitermelési munkákat egyeztettem az egyik üzlettársammal, és akkor nem tudom már hányadszor szólt rám a navigátorom, hogy öltözzek már, mert perceken belül mennünk kell. Én utcai ruhában álltam még 11 perccel a saját rajtidőnk előtt is. Na, így estem be az első gyorsaságira, persze meg is forogtunk többször is, úgyhogy az első napon a három gyorsasági szakaszból egyetlen tiszta, problémamentesünk nem volt. Mindegyiken forogtunk, mint... Így az első napi teljesítményünkkel egyáltalán nem vagyok elégedett!

masodik_nap_amokfutas_3

Utána jött az éjszaka, egy nagy Reset gombot nyomtunk, hogy na, akkor ezt felejtsük el, úgy ahogy van. Reggelre leszakadt az ég, volt két darab új, nyitott mintás gumink, azon még nyitottunk, két használt wald4teles gumit még jól megvagdostunk, azokat feltettük hátra, és így nekicsaptunk a reggelnek. Álmos kezdés után a harmadik gyorson egy abszolút időt autóztunk, és onnét kezdve már folyamatosan ott mentünk az elejében. Annyira éles volt a verseny az első 6-7 páros között, hogy tizedek választottak el minket folyamatosan. Nagyon jó kis csata volt, én nagyon élveztem!

masodik_nap_amokfutas_8

Ha összességében nézzük, akkor azt mondhatom, hogy 70 %-ban elégedett vagyok. Az első napon elszúrtam az egész versenyünket, viszont vasárnap olyan rohanást csináltunk, és olyan tempót mentünk! Tudjuk, hogy milyen lehetőségeink vannak most az idén. A szervizcsapat nagyon lelkiismeretesen, rendesen - az anyagiakhoz mérten - próbálta az autót versenyképessé tenni. Valószínűleg nem a miénk a legkomolyabb költségvetés és legstabilabb háttér a mezőnyben jelenleg. Viszont ennek ellenére is egy nagyon-nagyon jót tudtunk versenyezni, és az autó is nagyon jól bírta!

masodik_nap_amokfutas_2

Milyen az új navigátorod?
Nagyon meg voltam vele elégedve és az egész csapat is megtalálta vele az összhangot. Mindenre nagyon odafigyel, a szervizben is folyamatosan tájékoztatta a fiúkat, hogy mennyi idejük van még. Az itinert is nagyon jó ütemben diktálja, pontosan úgy, ahogy én azt szeretem: nyugodtan, és csak egyszer mondja el.
De egyébként nem is tudom, hogy mit gondoljak róla… ő vagy nagyon bátor, vagy még annyira fiatal, hogy nem tudja mi az, hogy félelem! Szemrebbenés nélkül mondja mellettem az itinert, a legkegyetlenebb helyzetekben is... és hát azért voltak ilyenek is, nem volt mindig minden sima ezen a versenyen. Jól vizsgázott!

Maga a rendezvény milyen volt szerinted?
Én nagyon szeretem ezt! Bükfürdőn mindig nagyon jól érzem magam, ez egy telitalálat így, hogy közel van minden: a szállás, a szerviz, a pályák… Nekem ez így nagyon bejön, Tibi pedig belead apait-anyait mindenféle szempontból, akármilyenek is a feltételek. Amit ki lehet hozni, azt kihozta ebből a rendezvényből, kalapot kell emelni előtte!

masodik_nap_amokfutas_10

Mi lesz a következő esemény nektek?
Próbálunk az autóval még többet foglalkozni, ami leginkább anyagi tényezőkön múlik. Egy-két apróságot cserélünk Pécsig, aztán megpróbálunk ott is valami izgalmasat csinálni, csak forgolódás nélkül, hogy ne loholni kelljen a mezőny után, hanem már az elejétől fogva fel tudjuk venni a versenyt velük.

masodik_nap_amokfutas_6

Milyenek a távolabbi tervek?
Úgy gondolom, hogy a bajnokságot végig fogjuk csinálni. Egy verseny van, amin 100 %, hogy indulni fogunk az idei évben is, ez pedig a Wald4tel Rallye, ez az alap, minden más csak ezután jön. Mentünk volna a Murva Kupa osztrák futamán, a Schneebergland Rallye-n is, de most ezt arrébb tolták egy héttel, és így pont egybeesik a Veszprém Rallye-val. Most ezt nem igazán értjük... döntenünk kell, hogy a bajnokságban menjünk, vagy a Murva Kupában?

Hogy tetszik a mezőny, ami összejött (megmaradt)?
Én ezzel a témával nem is akarok foglalkozni... folyamatosan megy a szájjáratás, sírás, de szét kell nézni, mindenhol ez van! Én a lányaimat hordom táncbajnokságokra, és jó pár évvel ezelőtt, mikor elkezdtek táncolni, ötször ennyi versenyző volt egy versenyen. A tánchoz nem kell annyi pénz, bár való igaz, hogy annyira azért nem is olcsó sport (táncruha, magánóra, utazás, stb.), de ott is ötöde a mezőny! Csak az országos bajnokságon van komoly, nagy mezőny... de ez van! Nem kell a szervezésre és hasonló dolgokra fogni a rallye-ban sem!

A magyar rallye-ban nézők azért vannak kevesen, mert minden hétvégén, mindenfelé, semmi kis bokorugró versenyeket szerveznek, ahová azt mondja az ember, hogy „na, ide kinézek”. Régen nem volt más, el kellett oda utazni, ahol a magyar bajnokság futamai voltak, ha autóversenyt akart látni az ember. Nem kell ebben nagy csodát keresni, hogy „így a gazdaság, úgy az autók...”

masodik_nap_amokfutas_4

Megmondom őszintén, hogy iszonyatosan rossz a véleményem a magyar szurkolókról. Nagyívben nem is érdekelnek, sem a véleményük, sem semmi más. Nekem nem is kell, hogy szurkoljanak, én teljesen túltettem magam ezen a témán, nem érdekel, hogy mit mond rólam a szurkoló, vagy mi a véleménye a magyar rallyesportról. Én azért megyek, mert amikor ott vagyok, csak arra a két méteres csíkra koncentrálok, ahol az autó megy, és hogy A-ból B-be a leggyorsabban megtegyem az utat.
A másik, hogy amikor tavaly elmentünk a Mikulás Rallye-ra Ramónnal, mint egy bulifutamra, kitört a kerekünk, azért mert egy emberfejtől nagyobb szikla volt a keréknyomban az úton, és a helyszínen lévő 40-50 szurkoló látta, de semmit nem tettek, hogy eltávolítsák. Volt, aki mondta, hogy az előző autó fordította ki, nem volt rá idő, de tudjuk, hogy az előző is már alig bírta kikerülni, Ramónnak pedig egyáltalán nem sikerült. Több százezres kárt okozott ez, odalett a versenyünk... úgyhogy menjenek a bánatos... mert az ilyen, az nem szurkoló, hanem egy kárörvendő varjú!
A harmadik pedig ez az okoskodás az interneten, amikor a nagyon okos rallye-szurkoló: „így-úgy... bezzeg akkor...”. Na, nekik vagy nincs semmi memóriájuk, vagy nem néznek régi felvételeket! Néztem én is archív felvételeket, olyanokról akiket anno még én is csodáltam, fantasztikus volt, de azt is látni kell, hogy csupán egy-két versenyző volt, aki úgy ment, ahogy menni kell. Nem 10-15, csak 1-2! A többi kóválygott az úton, felesleges csóválgatta az autót, mintha nem tudná, hogy az egyenes az merre van. A mostani mezőny - amit én nézek, például a tavalyi - az brutális ahhoz képest, ahogy akkor mentek, még ha a technika is hatalmasat változott azóta. Most úgy megy a mezőny első 10 versenyzője, hogy a régieknek az álla leesik, ha ezt megnézi, vagy visszanézik, hogy mi volt akkor és mi van most!
A legjobban a nézőket kell lesajnálni, mert ők nem is nézők, csak nyávogó vénemberek, meg óvodás kisasszonyok! Akinek pedig nem inge, ne vegye magára...

masodik_nap_amokfutas_5

Annak kell örülni, ami van! Ha megkérdezik, hogy jól vagyok-e, azt szoktam mondani, ha a gyermekeim jól vannak, akkor minden rendben van! Ha pedig még van jelenleg rallyesport, akkor annak örüljünk, ami van, és azt becsüljük meg! Annyit szeretnék még üzenni, hogy aki élvezi a versenyt, az jöjjön szurkolni, akinek pedig lehetősége van, az szedje össze magát, és jöjjön versenyezni, hogy minél többen legyünk újból!

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 4619. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 310102
030405 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k