LCH Tavaszi LADA találkozó
Második nap ámokfutás
Elek Istvánék a 10.ik helyről futottak be az ötödikre
2012-05-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685065039
Napi oldal:
29192
Jelenleg:
1197
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

masodik_nap_amokfutas_1

Elek István sem maradhat távol a magyar bajnokságtól, egy másik autóval, új navigátorral indította ő is az évet, és bár az első napi teljesítménye a saját bevallása szerint sem volt túl fényes, a második napra nagyon összeszedték magukat.

Mesélj a Bükfürdő Rallye-ról, hogyan láttátok ti?
Megvolt a meglepetés, ismét finom volt a meggyes süti... így tömören ennyit tudnék mondani! :-)

masodik_nap_amokfutas_9

Biztos vagyok benne, hogy te ezt bővebben is ki tudod fejteni!
Magára az egész versenyre - miután eldőlt, hogy akkor megyünk itt, és ezzel a kocsival - egy hét volt a felkészülés. Tavaly a Wald4tel Rallye után az autó le lett mosva, és a szervizcsapat egyhetes gyorsszervizzel rendbe tette az autót pikk-pakk, majd irány a verseny helyszínére pénteken. Beszereztük a gumikat, elmentünk egy kis tesztre Veszprém mellé, de ott sajnos úgy éreztem, hogy túl meleg van a teszthez, mentem összesen 10-15 km-t az autóval, majd beestünk a versenyre.
Én szombat délelőtt még dolgoztam, sőt, még délben Káld közepén földkitermelési munkákat egyeztettem az egyik üzlettársammal, és akkor nem tudom már hányadszor szólt rám a navigátorom, hogy öltözzek már, mert perceken belül mennünk kell. Én utcai ruhában álltam még 11 perccel a saját rajtidőnk előtt is. Na, így estem be az első gyorsaságira, persze meg is forogtunk többször is, úgyhogy az első napon a három gyorsasági szakaszból egyetlen tiszta, problémamentesünk nem volt. Mindegyiken forogtunk, mint... Így az első napi teljesítményünkkel egyáltalán nem vagyok elégedett!

masodik_nap_amokfutas_3

Utána jött az éjszaka, egy nagy Reset gombot nyomtunk, hogy na, akkor ezt felejtsük el, úgy ahogy van. Reggelre leszakadt az ég, volt két darab új, nyitott mintás gumink, azon még nyitottunk, két használt wald4teles gumit még jól megvagdostunk, azokat feltettük hátra, és így nekicsaptunk a reggelnek. Álmos kezdés után a harmadik gyorson egy abszolút időt autóztunk, és onnét kezdve már folyamatosan ott mentünk az elejében. Annyira éles volt a verseny az első 6-7 páros között, hogy tizedek választottak el minket folyamatosan. Nagyon jó kis csata volt, én nagyon élveztem!

masodik_nap_amokfutas_8

Ha összességében nézzük, akkor azt mondhatom, hogy 70 %-ban elégedett vagyok. Az első napon elszúrtam az egész versenyünket, viszont vasárnap olyan rohanást csináltunk, és olyan tempót mentünk! Tudjuk, hogy milyen lehetőségeink vannak most az idén. A szervizcsapat nagyon lelkiismeretesen, rendesen - az anyagiakhoz mérten - próbálta az autót versenyképessé tenni. Valószínűleg nem a miénk a legkomolyabb költségvetés és legstabilabb háttér a mezőnyben jelenleg. Viszont ennek ellenére is egy nagyon-nagyon jót tudtunk versenyezni, és az autó is nagyon jól bírta!

masodik_nap_amokfutas_2

Milyen az új navigátorod?
Nagyon meg voltam vele elégedve és az egész csapat is megtalálta vele az összhangot. Mindenre nagyon odafigyel, a szervizben is folyamatosan tájékoztatta a fiúkat, hogy mennyi idejük van még. Az itinert is nagyon jó ütemben diktálja, pontosan úgy, ahogy én azt szeretem: nyugodtan, és csak egyszer mondja el.
De egyébként nem is tudom, hogy mit gondoljak róla… ő vagy nagyon bátor, vagy még annyira fiatal, hogy nem tudja mi az, hogy félelem! Szemrebbenés nélkül mondja mellettem az itinert, a legkegyetlenebb helyzetekben is... és hát azért voltak ilyenek is, nem volt mindig minden sima ezen a versenyen. Jól vizsgázott!

Maga a rendezvény milyen volt szerinted?
Én nagyon szeretem ezt! Bükfürdőn mindig nagyon jól érzem magam, ez egy telitalálat így, hogy közel van minden: a szállás, a szerviz, a pályák… Nekem ez így nagyon bejön, Tibi pedig belead apait-anyait mindenféle szempontból, akármilyenek is a feltételek. Amit ki lehet hozni, azt kihozta ebből a rendezvényből, kalapot kell emelni előtte!

masodik_nap_amokfutas_10

Mi lesz a következő esemény nektek?
Próbálunk az autóval még többet foglalkozni, ami leginkább anyagi tényezőkön múlik. Egy-két apróságot cserélünk Pécsig, aztán megpróbálunk ott is valami izgalmasat csinálni, csak forgolódás nélkül, hogy ne loholni kelljen a mezőny után, hanem már az elejétől fogva fel tudjuk venni a versenyt velük.

masodik_nap_amokfutas_6

Milyenek a távolabbi tervek?
Úgy gondolom, hogy a bajnokságot végig fogjuk csinálni. Egy verseny van, amin 100 %, hogy indulni fogunk az idei évben is, ez pedig a Wald4tel Rallye, ez az alap, minden más csak ezután jön. Mentünk volna a Murva Kupa osztrák futamán, a Schneebergland Rallye-n is, de most ezt arrébb tolták egy héttel, és így pont egybeesik a Veszprém Rallye-val. Most ezt nem igazán értjük... döntenünk kell, hogy a bajnokságban menjünk, vagy a Murva Kupában?

Hogy tetszik a mezőny, ami összejött (megmaradt)?
Én ezzel a témával nem is akarok foglalkozni... folyamatosan megy a szájjáratás, sírás, de szét kell nézni, mindenhol ez van! Én a lányaimat hordom táncbajnokságokra, és jó pár évvel ezelőtt, mikor elkezdtek táncolni, ötször ennyi versenyző volt egy versenyen. A tánchoz nem kell annyi pénz, bár való igaz, hogy annyira azért nem is olcsó sport (táncruha, magánóra, utazás, stb.), de ott is ötöde a mezőny! Csak az országos bajnokságon van komoly, nagy mezőny... de ez van! Nem kell a szervezésre és hasonló dolgokra fogni a rallye-ban sem!

A magyar rallye-ban nézők azért vannak kevesen, mert minden hétvégén, mindenfelé, semmi kis bokorugró versenyeket szerveznek, ahová azt mondja az ember, hogy „na, ide kinézek”. Régen nem volt más, el kellett oda utazni, ahol a magyar bajnokság futamai voltak, ha autóversenyt akart látni az ember. Nem kell ebben nagy csodát keresni, hogy „így a gazdaság, úgy az autók...”

masodik_nap_amokfutas_4

Megmondom őszintén, hogy iszonyatosan rossz a véleményem a magyar szurkolókról. Nagyívben nem is érdekelnek, sem a véleményük, sem semmi más. Nekem nem is kell, hogy szurkoljanak, én teljesen túltettem magam ezen a témán, nem érdekel, hogy mit mond rólam a szurkoló, vagy mi a véleménye a magyar rallyesportról. Én azért megyek, mert amikor ott vagyok, csak arra a két méteres csíkra koncentrálok, ahol az autó megy, és hogy A-ból B-be a leggyorsabban megtegyem az utat.
A másik, hogy amikor tavaly elmentünk a Mikulás Rallye-ra Ramónnal, mint egy bulifutamra, kitört a kerekünk, azért mert egy emberfejtől nagyobb szikla volt a keréknyomban az úton, és a helyszínen lévő 40-50 szurkoló látta, de semmit nem tettek, hogy eltávolítsák. Volt, aki mondta, hogy az előző autó fordította ki, nem volt rá idő, de tudjuk, hogy az előző is már alig bírta kikerülni, Ramónnak pedig egyáltalán nem sikerült. Több százezres kárt okozott ez, odalett a versenyünk... úgyhogy menjenek a bánatos... mert az ilyen, az nem szurkoló, hanem egy kárörvendő varjú!
A harmadik pedig ez az okoskodás az interneten, amikor a nagyon okos rallye-szurkoló: „így-úgy... bezzeg akkor...”. Na, nekik vagy nincs semmi memóriájuk, vagy nem néznek régi felvételeket! Néztem én is archív felvételeket, olyanokról akiket anno még én is csodáltam, fantasztikus volt, de azt is látni kell, hogy csupán egy-két versenyző volt, aki úgy ment, ahogy menni kell. Nem 10-15, csak 1-2! A többi kóválygott az úton, felesleges csóválgatta az autót, mintha nem tudná, hogy az egyenes az merre van. A mostani mezőny - amit én nézek, például a tavalyi - az brutális ahhoz képest, ahogy akkor mentek, még ha a technika is hatalmasat változott azóta. Most úgy megy a mezőny első 10 versenyzője, hogy a régieknek az álla leesik, ha ezt megnézi, vagy visszanézik, hogy mi volt akkor és mi van most!
A legjobban a nézőket kell lesajnálni, mert ők nem is nézők, csak nyávogó vénemberek, meg óvodás kisasszonyok! Akinek pedig nem inge, ne vegye magára...

masodik_nap_amokfutas_5

Annak kell örülni, ami van! Ha megkérdezik, hogy jól vagyok-e, azt szoktam mondani, ha a gyermekeim jól vannak, akkor minden rendben van! Ha pedig még van jelenleg rallyesport, akkor annak örüljünk, ami van, és azt becsüljük meg! Annyit szeretnék még üzenni, hogy aki élvezi a versenyt, az jöjjön szurkolni, akinek pedig lehetősége van, az szedje össze magát, és jöjjön versenyezni, hogy minél többen legyünk újból!

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 4283. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k