A kis Opel Adam R2 üde színfoltja a magyar mezőnynek. A 6-os kategóriában már másodszor nyert vele a Hoffer-Szabó páros. A pilótával beszélgettünk a miskolci futam után.
Második verseny, második győzelem.
Jól sikerültek a dolgok. Szinte gondmentes versenyen vagyunk túl.
Négy különböző gyorsasági volt. Mennyire újak, mennyire ismerősök számodra ezek a szakaszok?
Minden szakaszon mentem már vagy az N-es Suzukival, vagy R2-es autóval. De azóta másfajta itinert írok és Bencével is ez az első közös Miskolc Rally-nk, így új itinert írtunk mindenhova. Jól sikerült, de sok van még bennünk, sokat lehet gyorsítani.
Egy jó elfogadható tempóval autóztunk.
Hosszú volt a szombati nap?
Már volt alkalmam Rallye EB-n indulni, így a hosszú nap nem jelentett számomra megterhelést.
A prológon kicsit mintha kevesebb néző lett volna és egy kicsit mélyebb talaja is volt, mint azt megszokhattuk.
A versenynap nehézsége inkább a pályákban rejlett. A pályák romló állapotában és a nézők is megnehezítették…
Amikor az ember felír egy pályát, az itinerébe beírja a kanyar ívén található gumit, akkor annak megfelelően próbál a kanyar felé közlekedni. Odaérkezünk versenytempóban és a gumi máshol van, vagy nincs is ott. Ez szerintem így veszélyes.
Volt egy kis gondotok a váltóval.
Sajnos ezt a mumust hordozzuk Eger óta. Úgy tűnt, hogy megoldódott, de sajnos az első szakasz első féktávjánál kiderült, hogy újra velünk van a hiba. Valamiért az autó ötödikből nem veszi a negyedik sebességi fokozatot, főleg, ha ötödik teliből próbálunk féktávot venni. Ezzel küzdöttünk végig. Minden bizonnyal ez látszódott is kívülről, nem volt számolható a féktáv. A csapat keresi az okát, most épp darabokban van a váltó.
Sikerült egy jó kis pályabejáró autóhoz jutnod…
Nagyon nagy előny, amikor az ember olyan autóval tud felkészülni, ami fizikai adodságaiban, futóműpontjaiban ugyanott van, mint a versenyautó. Nagy megtiszteltetés, hogy az AutoPalace Délpest jóvoltából egy Opel Adam OPC line-al tudunk pályát bejárni és az autót be tudjuk helyezni a pálya egyes pontjaira, ezáltal sokkal precízebb itinert tudunk írni. Ezúton is köszönjük a támogatást!
Jönnek a murvás versenyek. Te melyiket kedveled jobban, a murvát, vagy az aszfaltot?
Azután, hogy tavaly egy S1600-os autóval tudtam menni Veszprémben, azóta azt gondolom, hogy jobban szeretem a murvát :) A saját lehetőségeim is jobbak a felkészülésre murvában.
Többen várják a murvát és igazából egy külön kis verseny a bajnokságban ez a murva kupa, amit nagyon jó dolognak tartok. Nagyon várjuk! Szeretnénk minél jobb eredményeket felmutatni.
a csapat partnerei:
