KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Másodszorra első
Szabó Gergő megnyerte a második futamot Romániában
2009-04-29
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
686751971
Napi oldal:
82209
Jelenleg:
1701
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szabó Gergő második futamgyőzelmét ünnepelhette az elmúlt hétvége és a Timis Rallye (Temesvár) után, bár kezdetben még csak remélni sem mert ilyet. Így most holtversenyben az első helyen állnak a román bajnokságban, amit végigcsinálnak idén, de talán hazai futamon is rajthoz állnak... 

- Hogy telt az elmúlt hétvégéd?
- Mondjuk inkább, hogy az elmúlt hetem, mert elég nehezen indult: nem aludtunk túl sokat, mert építettünk a csapatomnak egy H csoportos Evo X-est - és ahogy lenni szokott, az utolsó pillanatban készültünk el vele. Egész héten éjszakáztunk, és elég sok dolgom volt, úgyhogy a hétvégi verseny előtt csak egy napot tudtunk tréningezni. Ez egy egynapos verseny volt, de 130 kilométer gyorsasági szerepelt a programban... Természetesen a versenyre is nehezen készültünk így fel, és a futam sem kezdődött túl jól, úgyhogy azt mondhatom, hogy ha valami nagyon rosszul indul, akkor nagyon jó vége kell, hogy legyen...

- Mi történt a verseny elején?
- Az első napon, pénteken csak egy prológ volt, és tíz másodperccel később rajtoltattak el minket, amit persze észrevételeztünk is. 55-kor adta be a menetlevelet, és 00-kor így nem tudtunk elrajtolni. A vezetőség helyt is adott, a bírót felfüggesztették, de az időnket nem kaptuk vissza... Így tíz másodperc hátrányunk volt, pedig még el sem kezdődött a verseny... De amikor elkezdődött, a második, leghosszabb gyorson kaptam egy defektet - máris úgy fél perc volt a hátrányunk. Innen sikerült feljönnünk, pedig abban a pillanatban nagyon reménytelennek tűnt a helyzetünk, sőt, egy kicsit fel is adtuk. Zoli öntött lelket belém, hogy menjünk, és tegyük meg, amit tudunk. De végül a szakaszokat nagyon élveztük a kevés tréning ellenére is.

- Mihez tudnád hasonlítani a gyorsokat?
- Minőségében hasonlít némelyik miskolci pályához, vagy a Barumhoz: elég dobálós, rossz minőségű, poros aszfalt utak voltak. Az volt az érdekes, hogy négy szakasz volt, oda-vissza, úgyhogy gyakorlatilag egy 30 kilométeres körben meg tudták oldani ezt a futamot. Élveztük, mert jó itinert tudtunk a kevésből is írni, és a Barum Rally beállításai és tapasztalatai nagyon jók voltak ide - talán ennek köszönhetjük, hogy konstans tudtunk jobbak lenni a többieknél: mindig tudtunk 1-2 másodpercet hozni. Minden szakaszt meg tudtunk nyerni a második után, így a verseny is nagyon szépen sikerült a végén. A vége előtt három szakasszal még nem mi vezettünk, de aztán átvettük az első helyet, és aki a második helyre csúszott vissza, nem bírta a nyomást, a csatát, és felborult, és egy árokban búcsúzott a versenytől - mi pedig hat másodperccel meg tudtuk nyerni a versenyt. Másfél éve versenyzünk Romániában, de szerintem ez volt a legnehezebb futamunk.

- Hogy álltok most a bajnokságban?
- Most pont helyet cseréltünk azzal, aki az első futamot megnyerte, így holtversenyben vagyunk az első helyen ketten. A következő verseny murvás futam lesz, Iasi-ban, és azt is nagyon várom, mert ott voltunk már tavaly és az akkori tapasztalatokkal okosabban tudunk idén rajthoz állni.

- Hogy vannak veled a román versenyzőtársak és a szurkolók?
- Én úgy érzem, hogy kezdenek megszeretni, és nagyon jó a viszony meg a hangulat a versenyzőtársakkal. Nagyon jól érzem magam köztük.

- Akkor az sem lehet kérdés, hogy egész évben ott mész majd...
- Nem, és természetesen a cél a bajnoki cím megszerzése a cél.

- Idén itthon nem is láthatunk?
Vagy lesz beugró verseny, mint tavaly is...?
- Nagyon szerettünk volna elmenni Görögországba, a VB-re, de úgy tűnik, hogy az nem fog összejönni, mert nem sikerült összehozni a hátteret. Viszont nagyon tetszik a következő, Salgó Rallye, azzal viszont az a gond, hogy egy héttel utána versenyünk van Romániában, és nem akarok kockáztatni, de úgy versenyezni sem, hogy azon aggódjak, vajon egyben célba tudunk-e érni... Most nagyon fontos a román bajnokság, de nem vetettem el a magyar futamon való indulásomat sem.

- A támogatói háttéren kívül mi kéne, hogy újra itthon versenyezz?
- Nem hiszem, hogy nagy változásokra lenne szükség. Nekünk most ott vannak lehetőségeink és támogatóink, tehát nem is gondolkodtunk a változtatáson. Magyar támogatók kellenének, akkor tudnánk itthon menni. Most egyszerűen csak úgy alakult, hogy Romániában sikerült megteremtenünk a versenyzésünk hátterét, ezért megyünk ott - egyébként is szeretek sokat kint lenni Erdélyben: motorozgatunk és üzleti ügyeim is odakötnek.

- A WRC nem hiányzik?
- Hiányzik néha, de úgy gondolom, hogy egy ilyen N-es autóval, ár-érték arányban sokkal többet kapok, mint egy WRC-vel, amikor nem tudsz aludni, mert azon jár egyfolytában az agyam, hogy honnan fogom előteremteni azt a mennyiségű pénzt, ami a versenyzéshez kell.

- Többen kifejtették az elmúlt időszakban a véleményüket a kettős bajnoksággal kapcsolatban: Te mit gondolsz róla?
- Korábban sem voltam kifejezetten WRC-párti, és most sem vagyok az - főleg, hogy azt hallottam, hogy jövőre teljesen meg is fog szűnni. Én úgy látom, hogy a mai mezőnyben van három pilóta, aki tud versenyt nyerni WRC-vel, a másik három pedig csak a fílingért megy azzal, csak, mert megteheti. Mondjuk meg kell adni nekik is a lehetőséget... Erre látok egy nagyon jó kezdeményezést Romániában, ahol szintén mehetnek a WRC-k, de H csoportban. Akinek van kedve és pénze, az menjen, értékelik, tehát megnyerheti a versenyt, de ugyanúgy hátul mennek a mezőny után - ez kint teljesen jól működik, és senki nem háborog. Ezt egy követendő példának tartom. Csak az a baj, hogy azt látom, hogy akik a bajnokság elejében mennek, az a három ember, az nem tudja benyelni, hogy ötvenediknek rajtoltatnák...

- Romániában kik mennek a H csoportban?
- Kint az a különbség a H csoportban, hogy ott bármivel lehet menni, csak egy szűkítő van megadva: 38-as szűkítővel lehet menni, de tényleg bármivel. A WRC-ben 34-es van - de ennyi előnyt adnak a többieknek...

a képekért köszönet az rallyphoto.ro weblapnak!

Ez a hír most jelenik meg 4258. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k