SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Másodszorra első
Szabó Gergő megnyerte a második futamot Romániában
2009-04-29
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773859865
Napi oldal:
30497
Jelenleg:
859
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szabó Gergő második futamgyőzelmét ünnepelhette az elmúlt hétvége és a Timis Rallye (Temesvár) után, bár kezdetben még csak remélni sem mert ilyet. Így most holtversenyben az első helyen állnak a román bajnokságban, amit végigcsinálnak idén, de talán hazai futamon is rajthoz állnak... 

- Hogy telt az elmúlt hétvégéd?
- Mondjuk inkább, hogy az elmúlt hetem, mert elég nehezen indult: nem aludtunk túl sokat, mert építettünk a csapatomnak egy H csoportos Evo X-est - és ahogy lenni szokott, az utolsó pillanatban készültünk el vele. Egész héten éjszakáztunk, és elég sok dolgom volt, úgyhogy a hétvégi verseny előtt csak egy napot tudtunk tréningezni. Ez egy egynapos verseny volt, de 130 kilométer gyorsasági szerepelt a programban... Természetesen a versenyre is nehezen készültünk így fel, és a futam sem kezdődött túl jól, úgyhogy azt mondhatom, hogy ha valami nagyon rosszul indul, akkor nagyon jó vége kell, hogy legyen...

- Mi történt a verseny elején?
- Az első napon, pénteken csak egy prológ volt, és tíz másodperccel később rajtoltattak el minket, amit persze észrevételeztünk is. 55-kor adta be a menetlevelet, és 00-kor így nem tudtunk elrajtolni. A vezetőség helyt is adott, a bírót felfüggesztették, de az időnket nem kaptuk vissza... Így tíz másodperc hátrányunk volt, pedig még el sem kezdődött a verseny... De amikor elkezdődött, a második, leghosszabb gyorson kaptam egy defektet - máris úgy fél perc volt a hátrányunk. Innen sikerült feljönnünk, pedig abban a pillanatban nagyon reménytelennek tűnt a helyzetünk, sőt, egy kicsit fel is adtuk. Zoli öntött lelket belém, hogy menjünk, és tegyük meg, amit tudunk. De végül a szakaszokat nagyon élveztük a kevés tréning ellenére is.

- Mihez tudnád hasonlítani a gyorsokat?
- Minőségében hasonlít némelyik miskolci pályához, vagy a Barumhoz: elég dobálós, rossz minőségű, poros aszfalt utak voltak. Az volt az érdekes, hogy négy szakasz volt, oda-vissza, úgyhogy gyakorlatilag egy 30 kilométeres körben meg tudták oldani ezt a futamot. Élveztük, mert jó itinert tudtunk a kevésből is írni, és a Barum Rally beállításai és tapasztalatai nagyon jók voltak ide - talán ennek köszönhetjük, hogy konstans tudtunk jobbak lenni a többieknél: mindig tudtunk 1-2 másodpercet hozni. Minden szakaszt meg tudtunk nyerni a második után, így a verseny is nagyon szépen sikerült a végén. A vége előtt három szakasszal még nem mi vezettünk, de aztán átvettük az első helyet, és aki a második helyre csúszott vissza, nem bírta a nyomást, a csatát, és felborult, és egy árokban búcsúzott a versenytől - mi pedig hat másodperccel meg tudtuk nyerni a versenyt. Másfél éve versenyzünk Romániában, de szerintem ez volt a legnehezebb futamunk.

- Hogy álltok most a bajnokságban?
- Most pont helyet cseréltünk azzal, aki az első futamot megnyerte, így holtversenyben vagyunk az első helyen ketten. A következő verseny murvás futam lesz, Iasi-ban, és azt is nagyon várom, mert ott voltunk már tavaly és az akkori tapasztalatokkal okosabban tudunk idén rajthoz állni.

- Hogy vannak veled a román versenyzőtársak és a szurkolók?
- Én úgy érzem, hogy kezdenek megszeretni, és nagyon jó a viszony meg a hangulat a versenyzőtársakkal. Nagyon jól érzem magam köztük.

- Akkor az sem lehet kérdés, hogy egész évben ott mész majd...
- Nem, és természetesen a cél a bajnoki cím megszerzése a cél.

- Idén itthon nem is láthatunk?
Vagy lesz beugró verseny, mint tavaly is...?
- Nagyon szerettünk volna elmenni Görögországba, a VB-re, de úgy tűnik, hogy az nem fog összejönni, mert nem sikerült összehozni a hátteret. Viszont nagyon tetszik a következő, Salgó Rallye, azzal viszont az a gond, hogy egy héttel utána versenyünk van Romániában, és nem akarok kockáztatni, de úgy versenyezni sem, hogy azon aggódjak, vajon egyben célba tudunk-e érni... Most nagyon fontos a román bajnokság, de nem vetettem el a magyar futamon való indulásomat sem.

- A támogatói háttéren kívül mi kéne, hogy újra itthon versenyezz?
- Nem hiszem, hogy nagy változásokra lenne szükség. Nekünk most ott vannak lehetőségeink és támogatóink, tehát nem is gondolkodtunk a változtatáson. Magyar támogatók kellenének, akkor tudnánk itthon menni. Most egyszerűen csak úgy alakult, hogy Romániában sikerült megteremtenünk a versenyzésünk hátterét, ezért megyünk ott - egyébként is szeretek sokat kint lenni Erdélyben: motorozgatunk és üzleti ügyeim is odakötnek.

- A WRC nem hiányzik?
- Hiányzik néha, de úgy gondolom, hogy egy ilyen N-es autóval, ár-érték arányban sokkal többet kapok, mint egy WRC-vel, amikor nem tudsz aludni, mert azon jár egyfolytában az agyam, hogy honnan fogom előteremteni azt a mennyiségű pénzt, ami a versenyzéshez kell.

- Többen kifejtették az elmúlt időszakban a véleményüket a kettős bajnoksággal kapcsolatban: Te mit gondolsz róla?
- Korábban sem voltam kifejezetten WRC-párti, és most sem vagyok az - főleg, hogy azt hallottam, hogy jövőre teljesen meg is fog szűnni. Én úgy látom, hogy a mai mezőnyben van három pilóta, aki tud versenyt nyerni WRC-vel, a másik három pedig csak a fílingért megy azzal, csak, mert megteheti. Mondjuk meg kell adni nekik is a lehetőséget... Erre látok egy nagyon jó kezdeményezést Romániában, ahol szintén mehetnek a WRC-k, de H csoportban. Akinek van kedve és pénze, az menjen, értékelik, tehát megnyerheti a versenyt, de ugyanúgy hátul mennek a mezőny után - ez kint teljesen jól működik, és senki nem háborog. Ezt egy követendő példának tartom. Csak az a baj, hogy azt látom, hogy akik a bajnokság elejében mennek, az a három ember, az nem tudja benyelni, hogy ötvenediknek rajtoltatnák...

- Romániában kik mennek a H csoportban?
- Kint az a különbség a H csoportban, hogy ott bármivel lehet menni, csak egy szűkítő van megadva: 38-as szűkítővel lehet menni, de tényleg bármivel. A WRC-ben 34-es van - de ennyi előnyt adnak a többieknek...

a képekért köszönet az rallyphoto.ro weblapnak!

Ez a hír most jelenik meg 4291. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k