VI. AVPLANET.hu Esztergom Rallye

MATADOR GUMI -, ÉS PÁLYAAJÁNLÓ
Az RTE Bajnokság soron következő futamán, 2 különböző gyorsasági szakasz kerül megrendezésre, három körben, ami összesen 6 gyorsaságit jelent.
A nagy érdeklődésre való tekintettel és a vásárlói igények kielégítése véget ott leszünk a szombati pályabejárás idején a Párkány híd lábánál, valamint a verseny napján a szervizparkban, ahol az előzetesen megrendelt abroncsok átvehetők és vásárlóink részére ingyenes szerelést biztosítunk.
A gyorsasági szakaszok :
Gy.1.-3.-5. Lábatlan - Bajna 10.5 km
Meglehetősen tempós gyorsasági szakasz, sok egyenessel, ahol ráadásul a napsütés és a meleg hatására megolvadhat az aszfalt. A gyors első harmada döntő fontosságú lehet az eredmények szempontjából, hiszen a rajttól az első lassítókig padló gázon lehet (kell!) közlekedni.
A lassítók után egy technikás rész jön, ami átvezet a dombon, ráadásul komoly féktávok éles kanyarkombinációkkal nehezítik meg a gumik életét. Aztán a bajóti elágig néhány lassító és padlógáz! Az elág után némileg árnyékos részen két dobbantó is található, melyek közül a második komoly látványosságot ígér a kilátogatóknak, de figyelem, mert egyben komoly veszélyt is jelenthet. Tehát inkább biztonságosan az ugratóra kell szorítani a versenyautót, és minél szűkebb íven elfordulni, figyelve arra, hogy a földet érés után, a kigyorsítás és a következő kanyarkombináció gyors legyen. A pálya utolsó szakaszán rendkívül tempós részek váltogatják egymást, a célvonalig vélhetőleg el lehet érni akár a végsebességet is, de figyelni kell a megolvadt aszfalt okozta esetleges meglepetésekre. Tehát ezen a szakaszon fontos és döntő lehet, hogy a csillesor alá, a rajtba, már meleg gumival érkezzenek a versenyzők. A nézőknek mindenképp a Bajna - Bajóti elágazót javasoljuk, hiszen az kultúráltan megközelíthető, jól belátható, komoly látványosságot ígérő hely, valamint itt büfé is található, arról már nem is beszélve, hogy innen kb 1,5 km-t gyalogolva elérhető a szakasz leglátványosabb pontja is, melyről fentebb már ejtettünk szót.
Gy.2.-4.-6. Tardosbánya - Bikolpuszta 7.5 km
Talán Magyarország legtechnikásabb gyorsasági szakasza. Ha megtaláljuk a megfelelő ritmust, páratlan élmény az autózás ezen a szakaszon. Fontos és döntő a jó futómű beállítás és a pontos itiner! A futómű beállítása azért játszhat nagy szerepet, mert ezen a röpke 7 km-en akár nyolszor - tízszer is elemelkedhet az autó, és nem mindegy, hogy hogyan fog talajt és mennyire marad a leérkezést követő pillanatban irányítható. Figyelem! Ezt a gyorsaságit sem a levegőben lehet megnyerni, nem biztos, hogy a leglátványosabb ugrás a leggyorsabb…
A szakasz rendkívül technikás, itt is sok múlhat az abroncsokon. A rajt utáni részen bukkanók és enyhe kanyarok váltogatják egymást, és itt semmiképp sincs helye a nézőknek. A szakasz közepén egy kicsit hosszabb egyenes, majd szűkebb kanyarkombinációk következnek. Itt a középső szakaszon található egy nagyobb ugrató, ami ráadásul egy bal kanyarban helyezkedik el, a külső íven egy jókora fával, ami az évek során már sokaknak jelezte a verseny végét! Tehát itt jó lesz vigyázni! A szakasz befejező része, megfelelő szórakozást és látnivalót ígér a kilátogatóknak, hiszen a cél előtti kanyarkombináció meglehetősen gyors és látványos is egyben.
A GUMIKRÓL:
1. Ha a napokban tapasztalt meleg idő lesz, a hajtott kerekekre ajánljuk az SM-2 mintázatú, slick abroncsokat, R3-as, azaz közepes keménységű keverék használata mellett. A nem hajtott kerekeken, - amennyiben első kerékhajtású a versenyautó -, R1-es, azaz puha keveréket ajánlunk hátra. Abban az esetben, ha hátsó kerékhajtású versenyautóról van szó, mindkét tengelyre az R3-as keménységű, azaz a közepes keménységű keveréket javasoljuk, SM-2 mintázat mellett.
2. Azonban, ha az időjárás nem lesz kegyes hozzánk, ajánljuk mindkét tengelyre, az R1-es, azaz a puha keverékű gumiabroncsok használatát. Természetesen az időjárás függvényében, ezek a puha keverékű abroncsok is megvághatóak, tehát, - a mérnökök tanácsadása szerint -, további víz -, és sár elvezetést is lehet alkalmazni.
3. Figyelem! A W14 jelű abroncsokat csak akkor ajánljuk használni, ha folyamatosan esőzik, hiszen ezen abroncsok ideális működése, csak esős -, vizes körülmények között biztosított.
4. Guminyomás tekintetében hidegen általánosan az 1.7- 1.8 bar-os nyomást javasoljuk. Figyelem! Az új gumiabroncsok felmelegítését fokozatosan végezzük, hogy az abroncsok csak fokozatosan kapjanak hő terhelést, így biztosított a hosszú élettartam, és az optimális tapadás. Száraz időjárási körülmények esetén, verseny körülmények között az abroncsokban a nyomásnak 2.0 -2.3 bar között kell lennie, mivel az abroncs általános tekintetben, így adja le a legoptimálisabb teljesítményt.
Természetesen, amennyiben bárkinek további, részletekbe menő kérdése merül fel, mérnökeink akár a verseny helyszínén, akár írásban a gumimernok@matadorsport.hu e-mail címen készséggel nyújtanak felvilágosítást. Mint ahogyan azt már versenyzőink megszokhatták, ott leszünk a beírókban is és készséggel segítünk.
Sikeres és eredményes versenyzést kíván a MATADOR SPORT csapata!