Matador gumi- és pályaajánló
VI. AVPLANET.hu Esztergom Rallye
2006-07-28
információ • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
765580083
Napi oldal:
28974
Jelenleg:
868
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

VI. AVPLANET.hu Esztergom Rallye

MATADOR GUMI -, ÉS PÁLYAAJÁNLÓ

Az RTE Bajnokság soron következő futamán, 2 különböző gyorsasági szakasz kerül megrendezésre, három körben, ami összesen 6 gyorsaságit jelent.
A nagy érdeklődésre való tekintettel és a vásárlói igények kielégítése véget ott leszünk a szombati pályabejárás idején a Párkány híd lábánál, valamint a verseny napján a szervizparkban, ahol az előzetesen megrendelt abroncsok átvehetők és vásárlóink részére ingyenes szerelést biztosítunk.

A gyorsasági szakaszok :

Gy.1.-3.-5. Lábatlan - Bajna 10.5 km

Meglehetősen tempós gyorsasági szakasz, sok egyenessel, ahol ráadásul a napsütés és a meleg hatására megolvadhat az aszfalt. A gyors első harmada döntő fontosságú lehet az eredmények szempontjából, hiszen a rajttól az első lassítókig padló gázon lehet (kell!) közlekedni.
A lassítók után egy technikás rész jön, ami átvezet a dombon, ráadásul komoly féktávok éles kanyarkombinációkkal nehezítik meg a gumik életét. Aztán a bajóti elágig néhány lassító és padlógáz! Az elág után némileg árnyékos részen két dobbantó is található, melyek közül a második komoly látványosságot ígér a kilátogatóknak, de figyelem, mert egyben komoly veszélyt is jelenthet. Tehát inkább biztonságosan az ugratóra kell szorítani a versenyautót, és minél szűkebb íven elfordulni, figyelve arra, hogy a földet érés után, a kigyorsítás és a következő kanyarkombináció gyors legyen. A pálya utolsó szakaszán rendkívül tempós részek váltogatják egymást, a célvonalig vélhetőleg el lehet érni akár a végsebességet is, de figyelni kell a megolvadt aszfalt okozta esetleges meglepetésekre. Tehát ezen a szakaszon fontos és döntő lehet, hogy a csillesor alá, a rajtba, már meleg gumival érkezzenek a versenyzők. A nézőknek mindenképp a Bajna - Bajóti elágazót javasoljuk, hiszen az kultúráltan megközelíthető, jól belátható, komoly látványosságot ígérő hely, valamint itt büfé is található, arról már nem is beszélve, hogy innen kb 1,5 km-t gyalogolva elérhető a szakasz leglátványosabb pontja is, melyről fentebb már ejtettünk szót.


Gy.2.-4.-6. Tardosbánya - Bikolpuszta 7.5 km

Talán Magyarország legtechnikásabb gyorsasági szakasza. Ha megtaláljuk a megfelelő ritmust, páratlan élmény az autózás ezen a szakaszon. Fontos és döntő a jó futómű beállítás és a pontos itiner! A futómű beállítása azért játszhat nagy szerepet, mert ezen a röpke 7 km-en akár nyolszor - tízszer is elemelkedhet az autó, és nem mindegy, hogy hogyan fog talajt és mennyire marad a leérkezést követő pillanatban irányítható. Figyelem! Ezt a gyorsaságit sem a levegőben lehet megnyerni, nem biztos, hogy a leglátványosabb ugrás a leggyorsabb…
A szakasz rendkívül technikás, itt is sok múlhat az abroncsokon. A rajt utáni részen bukkanók és enyhe kanyarok váltogatják egymást, és itt semmiképp sincs helye a nézőknek. A szakasz közepén egy kicsit hosszabb egyenes, majd szűkebb kanyarkombinációk következnek. Itt a középső szakaszon található egy nagyobb ugrató, ami ráadásul egy bal kanyarban helyezkedik el, a külső íven egy jókora fával, ami az évek során már sokaknak jelezte a verseny végét! Tehát itt jó lesz vigyázni! A szakasz befejező része, megfelelő szórakozást és látnivalót ígér a kilátogatóknak, hiszen a cél előtti kanyarkombináció meglehetősen gyors és látványos is egyben.

 

A GUMIKRÓL:


1. Ha a napokban tapasztalt meleg idő lesz, a hajtott kerekekre ajánljuk az SM-2 mintázatú, slick abroncsokat, R3-as, azaz közepes keménységű keverék használata mellett. A nem hajtott kerekeken, - amennyiben első kerékhajtású a versenyautó -, R1-es, azaz puha keveréket ajánlunk hátra. Abban az esetben, ha hátsó kerékhajtású versenyautóról van szó, mindkét tengelyre az R3-as keménységű, azaz a közepes keménységű keveréket javasoljuk, SM-2 mintázat mellett.

2. Azonban, ha az időjárás nem lesz kegyes hozzánk, ajánljuk mindkét tengelyre, az R1-es, azaz a puha keverékű gumiabroncsok használatát. Természetesen az időjárás függvényében, ezek a puha keverékű abroncsok is megvághatóak, tehát, - a mérnökök tanácsadása szerint -, további víz -, és sár elvezetést is lehet alkalmazni.

3. Figyelem! A W14 jelű abroncsokat csak akkor ajánljuk használni, ha folyamatosan esőzik, hiszen ezen abroncsok ideális működése, csak esős -, vizes körülmények között biztosított.

4. Guminyomás tekintetében hidegen általánosan az 1.7- 1.8 bar-os nyomást javasoljuk. Figyelem! Az új gumiabroncsok felmelegítését fokozatosan végezzük, hogy az abroncsok csak fokozatosan kapjanak hő terhelést, így biztosított a hosszú élettartam, és az optimális tapadás. Száraz időjárási körülmények esetén, verseny körülmények között az abroncsokban a nyomásnak 2.0 -2.3 bar között kell lennie, mivel az abroncs általános tekintetben, így adja le a legoptimálisabb teljesítményt.


Természetesen, amennyiben bárkinek további, részletekbe menő kérdése merül fel, mérnökeink akár a verseny helyszínén, akár írásban a gumimernok@matadorsport.hu e-mail címen készséggel nyújtanak felvilágosítást. Mint ahogyan azt már versenyzőink megszokhatták, ott leszünk a beírókban is és készséggel segítünk.

 

Sikeres és eredményes versenyzést kíván a MATADOR SPORT csapata!

Ez a hír most jelenik meg 3495. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k