Maticsék már Fehérvárra készülnek
Miskolcon defekt, Bükfürdőn győzelem, jöhet a következő!
2014-05-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776322065
Napi oldal:
20524
Jelenleg:
935
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_1

Matics Misiék Orfün kezdték az évet, Miskolc után a Rábaringen folytatták, legutóbb pedig a Bükfürdő Rallye murvás pályáin már a fehérvári futamra készültek. Volt miről mesélnie a komáromi pilótának...

Régen beszéltünk...
Kezdjük Miskolccal. Nem úgy sikerült, ahogyan tervezted, pedig akár lehetett volna jó is.
Ezt nagyon jól látod.
Amilyen jól indult, nem olyan jól végződött.
Vezettük a kategóriát, de a hosszú, sátai szakaszon sikerült összeszednem egy kettős defektet. A leghosszabb gyorsasági második kanyarban gyűjtöttem be. Mérlegelnem kellett, hogy mit csináljak. Egy kerékcsere legalább három perc és akkor még mindig van egy defektes kerekem, így legalább 5 perc hátrányt szedek össze a végére, vagy megpróbálok végigmenni, és akkor talán két perccel megúszom és akkor még mindig be tudok menni dobogós helyre.
Ez nem sikerül, a cég előtt három kilométerrel már annyira kirázkódott minden a jobb elejében, hogy kiestek a csavarok, kifordult a lengőkar.
Addig mentem amíg meg nem állt. Sajnos leadtuk a menetlevelet. Aztán elkezdtük nézegetni a kocsit, a sportbírók is mondták, hogy ha tudunk, álljunk lejjebb vele. Megláttam a kiesett csavart és egy keresztkulccsal sikerült összeraknom az autót, a futóművet, nyugodtan lehetett volna továbbmennünk... De a menetlevél már nem volt nálunk.

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_3
 
A győzelem helyett nulla ponttal jöttetek haza az első futamról.
Igen és ez nagyon rosszul érintett. Visszagondolva, ha csak úgy bemegyek, hogy nem vagyok az első háromba, de a PowerStage-en begyűjtök néhány pontot, akkor is előrébb vagyunk, mint így. Ott azért ezt nehéz jól eldönteni,az emberben dolgozik az adrenalin, menni, menni. Így sajnos nulla ponttal kezdtük az évet, de bízunk benne, hogy azért majd fel tudunk zárkózni.
 
Aztán jött egy kis 'családi hétvége' a Rábaringen...
Egy hétre a miskolci futamra volt ez a futam. sárvédőt cseréltünk és mentünk is. A lányok jól érezték magukat, jót mulattunk, a foglalkozás elnyerte célját. :-)

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_2
 
Tőled nem megszokott módon versennyel tesztelsz a soron következő, félig murvás ORB futamra. Azért valljuk be, több volt ez mint teszt, hiszen ha pörög az óra, ott verseny van...
Ez így van! És tényleg nem csak teszt volt, hanem egy murva bajnoki futam.
Azért nem készültünk rá annyira, mint egy 'nagy' ORB versenyre, főleg a gumik terén.
De tesztverseny előtt még teszteltünk is! Ez is újdonság volt :-)
 
Már a teszten érezhető volt, hogy kell ez. Kell, hogy átálljon az ember a murvára. A próbálgatások alatt az első és a tízedik futás között óriási különbségek voltak. Amit az elején még el-el vettem, az a végére már elfért telin.
 
Komoly meccs volt a végére.
Ettől is volt nagyon jó a bükfürdői futam.
Mákunk volt az időjárással, csak éjszaka esett az eső. Az első kör volt szappanos, sáros, de utána már nagyon jó pályákon kocsiztunk. Azt hittem, a végére nagyon szét lesznek gyúrva az utak, de kellemesen csalódtunk, nagyon jó minőségű volt.
 
Jót vívtatok a tavalyi bajnokkal Rongits Atival is, akit sikerült újra magad mögé utasítanod.
Remélem ez már így is marad! :-)
Sűrű volt az eleje, tudtunk kesztyűzni az elejével. Jó volt! másodperceken belül autózott 3-4 páros. Az utolsó pillanatig menni kellett...

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_4
 
A bükfürdői gyorsok teljesen más jellegűek, mint ami Székesfehérváron vár Rátok. Milyen emlékeid vannak ezekről a pályákról?
Vannak jó és rossz élmények. Olyan rég volt, már nem is emlékszem. Volt olyan, mikor leszakadt a fék, megcsináltuk, utána kilyukadt a dugattyú, még talán az Evo VI-ossal.
Az biztos, hogy ésszel kell az első nap közlekedni, vannak gyilkos részei azoknak a pályáknak, ahol oda kell figyelni, hamar ki lehet esni, az nekünk most nem jönne valami jól.
 
Ilyenkor egy Mitsubishinél hogyan működik? 
Egy aszfaltra épített autót állítotok be murvára, vagy a murvás autót építitek át aszfaltra?
Mivel az első nap végig murva, ott egyértelműen murvára lesz építve az autó, majd az esti szervizparkban átépítjük teljesen aszfaltra. Lengéscsillapítókat cserélünk, stabilizátorokat, magasságot állítunk, ahogy kell.
Jobban örültem volna, ha előbb vannak az aszfaltos részek, itthon csak több idő van molyolni a precíz aszfaltbeállításokkal, mint majd ott az esti szervizben. A murva nem igényel annyira pontos beálltásokat. De meg fogjuk oldani.
 
Nagyon jó, hogy vegyes futamon megyünk. Igazából egy hátulütője van, az pedig, hogy murva és aszfalt gumikból is fel kell készülni sok mindenre és ez jóval költségesebbé teszi a dolgot egy külön aszfalt vagy külön murva versenyhez képest.
 
Addig már máshol nem robogtok, ugye?
Nem, most már az autókat készítjük fel, ezzel foglalkozunk gőzerővel.



A csapat partnerei:


combit

rother


kalandok_es_gyorsulas_12


kalandok_es_gyorsulas_11

kalandok_es_gyorsulas_16

 
maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_5



fussunk_neki_2
 

kalandok_es_gyorsulas_15

uj_szinekben_matics_miskaek_5

 

Ez a hír most jelenik meg 2100. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2014.05.09-11.
Országos Rallye2 Bajnokság 2014
Bükfürdő Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k