Maticsék már Fehérvárra készülnek
Miskolcon defekt, Bükfürdőn győzelem, jöhet a következő!
2014-05-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794712934
Napi oldal:
45739
Jelenleg:
823
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_1

Matics Misiék Orfün kezdték az évet, Miskolc után a Rábaringen folytatták, legutóbb pedig a Bükfürdő Rallye murvás pályáin már a fehérvári futamra készültek. Volt miről mesélnie a komáromi pilótának...

Régen beszéltünk...
Kezdjük Miskolccal. Nem úgy sikerült, ahogyan tervezted, pedig akár lehetett volna jó is.
Ezt nagyon jól látod.
Amilyen jól indult, nem olyan jól végződött.
Vezettük a kategóriát, de a hosszú, sátai szakaszon sikerült összeszednem egy kettős defektet. A leghosszabb gyorsasági második kanyarban gyűjtöttem be. Mérlegelnem kellett, hogy mit csináljak. Egy kerékcsere legalább három perc és akkor még mindig van egy defektes kerekem, így legalább 5 perc hátrányt szedek össze a végére, vagy megpróbálok végigmenni, és akkor talán két perccel megúszom és akkor még mindig be tudok menni dobogós helyre.
Ez nem sikerül, a cég előtt három kilométerrel már annyira kirázkódott minden a jobb elejében, hogy kiestek a csavarok, kifordult a lengőkar.
Addig mentem amíg meg nem állt. Sajnos leadtuk a menetlevelet. Aztán elkezdtük nézegetni a kocsit, a sportbírók is mondták, hogy ha tudunk, álljunk lejjebb vele. Megláttam a kiesett csavart és egy keresztkulccsal sikerült összeraknom az autót, a futóművet, nyugodtan lehetett volna továbbmennünk... De a menetlevél már nem volt nálunk.

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_3
 
A győzelem helyett nulla ponttal jöttetek haza az első futamról.
Igen és ez nagyon rosszul érintett. Visszagondolva, ha csak úgy bemegyek, hogy nem vagyok az első háromba, de a PowerStage-en begyűjtök néhány pontot, akkor is előrébb vagyunk, mint így. Ott azért ezt nehéz jól eldönteni,az emberben dolgozik az adrenalin, menni, menni. Így sajnos nulla ponttal kezdtük az évet, de bízunk benne, hogy azért majd fel tudunk zárkózni.
 
Aztán jött egy kis 'családi hétvége' a Rábaringen...
Egy hétre a miskolci futamra volt ez a futam. sárvédőt cseréltünk és mentünk is. A lányok jól érezték magukat, jót mulattunk, a foglalkozás elnyerte célját. :-)

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_2
 
Tőled nem megszokott módon versennyel tesztelsz a soron következő, félig murvás ORB futamra. Azért valljuk be, több volt ez mint teszt, hiszen ha pörög az óra, ott verseny van...
Ez így van! És tényleg nem csak teszt volt, hanem egy murva bajnoki futam.
Azért nem készültünk rá annyira, mint egy 'nagy' ORB versenyre, főleg a gumik terén.
De tesztverseny előtt még teszteltünk is! Ez is újdonság volt :-)
 
Már a teszten érezhető volt, hogy kell ez. Kell, hogy átálljon az ember a murvára. A próbálgatások alatt az első és a tízedik futás között óriási különbségek voltak. Amit az elején még el-el vettem, az a végére már elfért telin.
 
Komoly meccs volt a végére.
Ettől is volt nagyon jó a bükfürdői futam.
Mákunk volt az időjárással, csak éjszaka esett az eső. Az első kör volt szappanos, sáros, de utána már nagyon jó pályákon kocsiztunk. Azt hittem, a végére nagyon szét lesznek gyúrva az utak, de kellemesen csalódtunk, nagyon jó minőségű volt.
 
Jót vívtatok a tavalyi bajnokkal Rongits Atival is, akit sikerült újra magad mögé utasítanod.
Remélem ez már így is marad! :-)
Sűrű volt az eleje, tudtunk kesztyűzni az elejével. Jó volt! másodperceken belül autózott 3-4 páros. Az utolsó pillanatig menni kellett...

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_4
 
A bükfürdői gyorsok teljesen más jellegűek, mint ami Székesfehérváron vár Rátok. Milyen emlékeid vannak ezekről a pályákról?
Vannak jó és rossz élmények. Olyan rég volt, már nem is emlékszem. Volt olyan, mikor leszakadt a fék, megcsináltuk, utána kilyukadt a dugattyú, még talán az Evo VI-ossal.
Az biztos, hogy ésszel kell az első nap közlekedni, vannak gyilkos részei azoknak a pályáknak, ahol oda kell figyelni, hamar ki lehet esni, az nekünk most nem jönne valami jól.
 
Ilyenkor egy Mitsubishinél hogyan működik? 
Egy aszfaltra épített autót állítotok be murvára, vagy a murvás autót építitek át aszfaltra?
Mivel az első nap végig murva, ott egyértelműen murvára lesz építve az autó, majd az esti szervizparkban átépítjük teljesen aszfaltra. Lengéscsillapítókat cserélünk, stabilizátorokat, magasságot állítunk, ahogy kell.
Jobban örültem volna, ha előbb vannak az aszfaltos részek, itthon csak több idő van molyolni a precíz aszfaltbeállításokkal, mint majd ott az esti szervizben. A murva nem igényel annyira pontos beálltásokat. De meg fogjuk oldani.
 
Nagyon jó, hogy vegyes futamon megyünk. Igazából egy hátulütője van, az pedig, hogy murva és aszfalt gumikból is fel kell készülni sok mindenre és ez jóval költségesebbé teszi a dolgot egy külön aszfalt vagy külön murva versenyhez képest.
 
Addig már máshol nem robogtok, ugye?
Nem, most már az autókat készítjük fel, ezzel foglalkozunk gőzerővel.



A csapat partnerei:


combit

rother


kalandok_es_gyorsulas_12


kalandok_es_gyorsulas_11

kalandok_es_gyorsulas_16

 
maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_5



fussunk_neki_2
 

kalandok_es_gyorsulas_15

uj_szinekben_matics_miskaek_5

 

Ez a hír most jelenik meg 2136. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2014.05.09-11.
Országos Rallye2 Bajnokság 2014
Bükfürdő Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k