Maticsék már Fehérvárra készülnek
Miskolcon defekt, Bükfürdőn győzelem, jöhet a következő!
2014-05-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763361803
Napi oldal:
99260
Jelenleg:
796
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_1

Matics Misiék Orfün kezdték az évet, Miskolc után a Rábaringen folytatták, legutóbb pedig a Bükfürdő Rallye murvás pályáin már a fehérvári futamra készültek. Volt miről mesélnie a komáromi pilótának...

Régen beszéltünk...
Kezdjük Miskolccal. Nem úgy sikerült, ahogyan tervezted, pedig akár lehetett volna jó is.
Ezt nagyon jól látod.
Amilyen jól indult, nem olyan jól végződött.
Vezettük a kategóriát, de a hosszú, sátai szakaszon sikerült összeszednem egy kettős defektet. A leghosszabb gyorsasági második kanyarban gyűjtöttem be. Mérlegelnem kellett, hogy mit csináljak. Egy kerékcsere legalább három perc és akkor még mindig van egy defektes kerekem, így legalább 5 perc hátrányt szedek össze a végére, vagy megpróbálok végigmenni, és akkor talán két perccel megúszom és akkor még mindig be tudok menni dobogós helyre.
Ez nem sikerül, a cég előtt három kilométerrel már annyira kirázkódott minden a jobb elejében, hogy kiestek a csavarok, kifordult a lengőkar.
Addig mentem amíg meg nem állt. Sajnos leadtuk a menetlevelet. Aztán elkezdtük nézegetni a kocsit, a sportbírók is mondták, hogy ha tudunk, álljunk lejjebb vele. Megláttam a kiesett csavart és egy keresztkulccsal sikerült összeraknom az autót, a futóművet, nyugodtan lehetett volna továbbmennünk... De a menetlevél már nem volt nálunk.

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_3
 
A győzelem helyett nulla ponttal jöttetek haza az első futamról.
Igen és ez nagyon rosszul érintett. Visszagondolva, ha csak úgy bemegyek, hogy nem vagyok az első háromba, de a PowerStage-en begyűjtök néhány pontot, akkor is előrébb vagyunk, mint így. Ott azért ezt nehéz jól eldönteni,az emberben dolgozik az adrenalin, menni, menni. Így sajnos nulla ponttal kezdtük az évet, de bízunk benne, hogy azért majd fel tudunk zárkózni.
 
Aztán jött egy kis 'családi hétvége' a Rábaringen...
Egy hétre a miskolci futamra volt ez a futam. sárvédőt cseréltünk és mentünk is. A lányok jól érezték magukat, jót mulattunk, a foglalkozás elnyerte célját. :-)

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_2
 
Tőled nem megszokott módon versennyel tesztelsz a soron következő, félig murvás ORB futamra. Azért valljuk be, több volt ez mint teszt, hiszen ha pörög az óra, ott verseny van...
Ez így van! És tényleg nem csak teszt volt, hanem egy murva bajnoki futam.
Azért nem készültünk rá annyira, mint egy 'nagy' ORB versenyre, főleg a gumik terén.
De tesztverseny előtt még teszteltünk is! Ez is újdonság volt :-)
 
Már a teszten érezhető volt, hogy kell ez. Kell, hogy átálljon az ember a murvára. A próbálgatások alatt az első és a tízedik futás között óriási különbségek voltak. Amit az elején még el-el vettem, az a végére már elfért telin.
 
Komoly meccs volt a végére.
Ettől is volt nagyon jó a bükfürdői futam.
Mákunk volt az időjárással, csak éjszaka esett az eső. Az első kör volt szappanos, sáros, de utána már nagyon jó pályákon kocsiztunk. Azt hittem, a végére nagyon szét lesznek gyúrva az utak, de kellemesen csalódtunk, nagyon jó minőségű volt.
 
Jót vívtatok a tavalyi bajnokkal Rongits Atival is, akit sikerült újra magad mögé utasítanod.
Remélem ez már így is marad! :-)
Sűrű volt az eleje, tudtunk kesztyűzni az elejével. Jó volt! másodperceken belül autózott 3-4 páros. Az utolsó pillanatig menni kellett...

maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_4
 
A bükfürdői gyorsok teljesen más jellegűek, mint ami Székesfehérváron vár Rátok. Milyen emlékeid vannak ezekről a pályákról?
Vannak jó és rossz élmények. Olyan rég volt, már nem is emlékszem. Volt olyan, mikor leszakadt a fék, megcsináltuk, utána kilyukadt a dugattyú, még talán az Evo VI-ossal.
Az biztos, hogy ésszel kell az első nap közlekedni, vannak gyilkos részei azoknak a pályáknak, ahol oda kell figyelni, hamar ki lehet esni, az nekünk most nem jönne valami jól.
 
Ilyenkor egy Mitsubishinél hogyan működik? 
Egy aszfaltra épített autót állítotok be murvára, vagy a murvás autót építitek át aszfaltra?
Mivel az első nap végig murva, ott egyértelműen murvára lesz építve az autó, majd az esti szervizparkban átépítjük teljesen aszfaltra. Lengéscsillapítókat cserélünk, stabilizátorokat, magasságot állítunk, ahogy kell.
Jobban örültem volna, ha előbb vannak az aszfaltos részek, itthon csak több idő van molyolni a precíz aszfaltbeállításokkal, mint majd ott az esti szervizben. A murva nem igényel annyira pontos beálltásokat. De meg fogjuk oldani.
 
Nagyon jó, hogy vegyes futamon megyünk. Igazából egy hátulütője van, az pedig, hogy murva és aszfalt gumikból is fel kell készülni sok mindenre és ez jóval költségesebbé teszi a dolgot egy külön aszfalt vagy külön murva versenyhez képest.
 
Addig már máshol nem robogtok, ugye?
Nem, most már az autókat készítjük fel, ezzel foglalkozunk gőzerővel.



A csapat partnerei:


combit

rother


kalandok_es_gyorsulas_12


kalandok_es_gyorsulas_11

kalandok_es_gyorsulas_16

 
maticsek_mar_fehervarra_keszulnek_5



fussunk_neki_2
 

kalandok_es_gyorsulas_15

uj_szinekben_matics_miskaek_5

 

Ez a hír most jelenik meg 2077. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2014.05.09-11.
Országos Rallye2 Bajnokság 2014
Bükfürdő Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k