SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Mayer Gábor argentin versenye
Mayer Gábor - Tagai Róbert - Subaru Impreza
2008-03-31
információ • Répa Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022609
Napi oldal:
73269
Jelenleg:
758
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Mayer Gábor - Tagai Róbert - Subaru Impreza
Argentin Rallye - 2008. március 27-30.

PÁLYABEJÁRÁS

Mayer Gábor és Tagai Róbert a tavalyi angliai bemelegítés után az idén Argentínában rajtol el először a világbajnoki sorozatban. Gábor az idén még nem ült túl sokat az autóban, így az első nap biztosan a ráhangolódással fog eltelni, és ha az sikerült,  jöhet a normál tempó.

"Jók a pályák, bár a péntekiek nem igazán tetszenek, azoktól nagyon félek. Azokon a pályákon tipikusan egy hiba elég, hogy kiállj, és még "szuper raliban" sem tudsz elindulni. A szombat viszont nagyon tetszik, az nagyon lobogós, inkább az fekszik nekem, de a vasárnapiakkal sincs baj. A pénteket valahogy majd túlélem, és ugyan úgy mint Angliában, az első napot itt is szerényebben teljesítem.

Robi nagyon felkészült, zsigerből megoldja a feladatait, inkább az a gond, hogy abszolút szárazok voltak a pályák, amikor felírtuk, most meg tegnap óta esik. Ahogy néztem, itt sokan vakargatják a fejüket, hogy hogyan tovább, hiszen hömpölyög a víz a pályákon.

Nagyon hasonlít a Veszprém Rally talajához, az a különbség, hogy nagyon mélyre lehet esni. Van melletted egy jelképes kőkorlát, ami nem egy túl masszívnak tűnő védelem, alattad meg 3-400 méteres szakadék, de ezzel jobb nem foglalkozni, hanem úton kell autózni.
A péntek tehát mindenféleképp azzal telik majd, hogy belerázódjak, és vigyázzak az autóra, de szerintem nem lesz gond."

PÉNTEK

Gáborék elégedettek lehetnek a pénteki eredménnyel, hiszen a nap közepére a 37. helyről induló páros a 27.-re tornázta fel magát. A nap végére, kilenc szakasz után pedig a 26. helyre hozták a Subarut, ami kategóriájuk 14. pozícióját jelenti.

A pénteki első kör után:
"Az elsőn lejöttünk, nagyon nagy ködben, a másodikon amikor felszállt a köd, már jobban éreztük magunkat. Aztán egy bal kettőben megforogtunk, negyedik telin, ami nem esett jól. Az volt a baj, hogy lefulladt az autó, és 50 másodpercig indítóztunk, mert nem akart beindulni. Fogy az autó nagyon, a lengőkar lelazult, a kormányközép elment, a hátsó difinél állandóan hibát jelez, de amúgy jó minden."
"Hihetetlen, hogy mennyi ember van a közúton és a gyorsaságin. Úgy sikoltoznak, hogy még a hangos kocsiba is behallatszik. Én meg hülye vagyok, mert ott is keresztbe megyek, ahol nem kéne, de élvezzük nagyon!"

A nap végén:
"A második körben nagyon rossz volt a pálya, minden leszakadt az autóról. Annyira szét volt járva, hogy a kartervédőn autóztunk, még a sárvédő is leesett, pedig nem mentünk neki semminek. Megpróbáltunk nagyon óvatosan, nagyon lassan menni, hogy ne legyen baj. Nem tudom, a többiek hogy csinálják, hogy gyorsak is, és baj sincsen. Mi lassan megyünk, és akkor is széthullik minden, pedig jó az autó. Nem értem. Talán a hatodikon gyorson tudtunk egy jót menni, ott jól éreztem magam. Amilyen pechünk van, akik mögöttünk voltak egész nap, azok mennek szuper ralizni. Előlünk nem esett ki senki.
A nap legnagyobb kalandja az volt, hogy egy kanyart úgy diktáltam fel Robinak, hogy jobb kettő, és a vége emel, és egy ésre van a féktáv, aztán egy bal öt, és ez nem így volt, hanem rögtön bal öt lett belőle. Akkor beestünk a nézők mellé, kitolattunk, és mentünk tovább.

A fiúk most kicserélik a futómű alkatrészeket, mert az utolsó két gyorson már vészvillogóval jöttünk. A szervizbe is úgy jöttünk be, hogy 100-nál többel nem bírtunk menni a kocsival. Egyenesen is alig ment. Holnap megpróbálunk gyorsítani, azok a pályák tetszenek nekem.

Elfáradtam, ez a verseny sokkal nehezebb, mint Anglia. Ehhez képest az sétagalopp, ez pokol! Olyan sziklák vannak az úton, hogy írhatsz te akármit, csinálhatsz bármit. Az előtted lévő 20-25 autó kifordít egy nagyobb követ, ott lehetsz te okos, meg szép, de ott be is fejezted. De, hogy ezek hogy tudják kerülgetni a köveket ötödik telin, azt nem tudom, de most át is sétálok Nasserhez, és megkérdezem, hogy mi a csízió."

SZOMBAT

A péntek esti  45 perces szervízben nem lustálkodhatott a szervizcsapat, hiszen Gábor balsejtelmei sokszorosan beigazolódtak. 13 tételes lista készült arról, hogy milyen alkatrészeket kellett kicserélni, mert a durva talaj teljesen szétverte a Subaru futóművét. A csapat kitett magáért, és csaknem mindent sikerült is megjavítani, ám a bal első lengőkar kifogott rajtuk, mivel a felfüggesztés kiszakadt, így meg kellett találni a lehető legjobb megoldást, amire a reggeli rajt előtt még 15 perc állt rendelkezésre.

Ám az idő rövidsége miatt lehetetlen volt kivitelezni a végleges megoldást, ezért a navigátorra több feladat hárult, mint normál esetben, minden gyorsasági után be kellett feküdni az autó alá, hogy a csavarokat meghúzza.

Átmenetileg működött is a dolog, mert az első, és második szakaszon kategória 12. időt mentek.  De a negyedik szakasz előtt jött a telefonos segítség kérés, mert végérvényesen leszakadt a lengőkar rögzítő füle, így egy újabb rögtönzött megoldástól remélhették, hogy talán kibírja a még hátralévő egy szakaszt. A délelőtti utolsó gyorsot végül sikerült teljesíteniük, így az absz.24.-ként, kategóriájuk 11. helyén érkeztek a napközbeni szervizbe, ahol a csapat ismét megpróbálja kiküszöbölni a hibát, hogy az autó sikeresen beérjen az esti célba .

A szombat déli szervizben mondták:
"Reggel spaniferrel volt felkötve a lengőkar, ami csak három szakaszt bírt ki, aztán csak megpróbáltuk túlélni a szervizig. Egyébként imádom ezeket a pályákat, nagyon jól érzem magam rajtuk, csak épp nem tudunk rendesen menni. Szerencsére nem autógyilkosak a mai szakaszok, inkább homokos a felület, sziklák nem nagyon vannak, nem úgy mint tegnap. Azt beszéltük, hogy jobb lett volna, ha fordítva van a két nap. Azok a gödrök, amiket szárazon felírtunk, most mind tele vannak vízzel. Amikor átkelünk rajtuk, az autó le akar állni, és úgy érzed, hogy csak úszik a vízen. Két-három percig két hengerrel megyünk, majd nagy nehezen magához tér, aztán a következőnél megint ez történik. A nézők pedig utálnak, mert elóvatoskodod a vízátfolyást."

Szombat esti nyilatkozat, Tagai Robi:
"A délutáni első két gyorsra azt beszéltük meg, hogy megyünk, ameddig bírja az a futómű megoldás, amit a fiúk kitaláltak, és aztán majd megpróbáljuk behozni a lemaradást. Két csavar tarotta a lengőkart, amin az első szakasz után még tudtam húzni egy kicsit, a második után az egyik már nem volt meg, de a negyedik szakasz közepén már a másik is kiesett belőle. Legjobban az etapokon féltem, 130-as tempónál, mert elég szorosak az idők, sietni kellet. Amikor fékeztünk, a kerék beleért a doblemezbe, és olyan büdös gumi szag volt, hogy azt vártam, hogy mikor robban szét. Ennyit életemben nem szereltem még, már úgy érzem, mindent tudok az autóról. Holnapra már csak az a terv, hogy célbaérjünk. Már nincs kivel harcolni, csak akkor tudunk előre lépni, ha valaki hibázik, de ezt nem kivánom senkinek. Érezhetően biztosabban megyünk, az itiner még nem tökéletes, de már az is sokkal jobb, mint Angliában volt."

Izgalmas napja volt a Mayer-Tagai párosnak, de velük együtt a szervizcsapat is végig drukkolta a napot, hogy csak kibírja a lengőkar-felfüggesztés nem igazán 100%-os megoldása, amire már nem jutott elég idő előző nap este. A reggeli spaniferes felkötözés nem bírta sokáig, de délben sikerült helyette két csavarral rögzíteni. Ám ez a megoldás is csak rövid ideig állta a sarat, míg végül ismét leszakadt minden. Így kész csoda volt, hogy az autó beért a napvégi célba, ráadásul nem is rossz helyen. Gáborék azért az óvatoskodás mellett néha egy kicsit bátrabb tempót is megengedtek maguknak, így a 14., és 15. szakaszon abszolút 9., majd 8. leggyorsabb időt is produkáltak. Estére a mezőny 21. helyére hozták a Subarut, kategóriájuk 10 legjobbjaként. Az utolsó napon még három szakasz vár a versenyzőkre. Gáborék már csak célba szeretnének érni, hiszen a jobb helyezésnek csak akkor van esélye, ha valaki hibázik.

VASÁRNAP

Ugyan már csak két igazi szakasz és egy rövid Super Speciális volt hátra vasárnap, mégis sok versenyző életét megkeserítette az a maradék 42 verseny-kilométer. Így jártak Gáborék is, akiknek egy szikla miatt kellett elveszíteniük a már kezükben lévő pontszerző helyet, és csak a kategória 10. helyét tudták végül megszerezni, összetettben pedig a 20. legjobb eredményt érték el. A STI japán főnöke némiképp kárpótolta a csapatot, mert az "N" csoportos Subaruk között megszerzett második helyért elismerő oklevél, és pénzjutalom várta őket a  célban.

"Nem szeretem a nagyon szűk, csiki-csukis pályákat, mint amilyeneken ma kellett mentünk, bár a fiúk összerakták az autót, most tényleg nem volt vele semmi probléma. Az első gyors után nem is néztük az időket, csak kényelmes tempóban jöttünk, biztos volt a kilencedik helyünk. A másodikon szakaszon esett az eső. Láttuk, hogy kiesett Nasser, amit sajnáltam ugyan, de annak örültem, hogy nyolcadikok vagyunk. Tudtuk, hogy mögöttünk nagyon messze van a következő páros.

Nagyon óvatosan, kb.10 km/órás tempóval autóztunk, de egy derékszögű kanyarban megindult az autó,és amerre lejlett az út, arra csúsztunk a sárban. Felúsztunk egy sziklára úgy, hogy mind a négy kerék a levegőben volt. Szerencsétlenségünkre csak egy pár kistermetű fickó volt csak a környéken akik meg próbálták ledönteni a kőről az autót, de nem sikerült. Aztán eltelt még 10 perc, amíg jött újabb három ember segíteni. Robi az emelővel próbálta alábakolni, én nem szálltam ki a kocsiból. Ott álltunk kb. 13 percet, aztán valahogy leevickéltünk onnan. Ott összeomlott bennem minden, odalett a nyolcadik hely.

Mire a cordobai Stadionba értünk már azt sem tudtam melyik az autó bal, vagy jobb oldala. Ráadásul attól féltünk, hogy kikésünk, és a szerpentinen, murvagumival 51 perc alatt tettük meg a 90 km-es etapot. Nagyon kellett sietnünk, és attól féltem, hogy az autó ki sem bírja. Mire megérkeztünk, már szinte semmi minta nem volt a gumin. Robi veszekedett velem, hogy csak menjünk végig nyugodt tempóban, de leszállt a lila köd, próbáltam gyorsan menni, pedig nem tudok. A két kilométer alatt először leestem az útról, majd 300 méterrel később ismét leestem az útról ahol palánkokat, meg homokzsákokat döntögettem. A célkanyart nagyon szűkre vettem, mert ott nagyon csúszik, ott kishíján fel is dőltünk, és majdnem elvittük a fotocellát is. Aztán mondták, hogy vége a versenynek, menjek haza, és több kárt már ne okozzak. Nagyon sajnálom, mert titkon azt reméltem, hogy legalább egy pontot össze tudok szedni. Azt hiszem, még nagyon sokat kell tanulnom!"


Ez a hír most jelenik meg 10343. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k