KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Mayer Gábor argentin versenye
Mayer Gábor - Tagai Róbert - Subaru Impreza
2008-03-31
információ • Répa Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
686418643
Napi oldal:
116294
Jelenleg:
2385
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Mayer Gábor - Tagai Róbert - Subaru Impreza
Argentin Rallye - 2008. március 27-30.

PÁLYABEJÁRÁS

Mayer Gábor és Tagai Róbert a tavalyi angliai bemelegítés után az idén Argentínában rajtol el először a világbajnoki sorozatban. Gábor az idén még nem ült túl sokat az autóban, így az első nap biztosan a ráhangolódással fog eltelni, és ha az sikerült,  jöhet a normál tempó.

"Jók a pályák, bár a péntekiek nem igazán tetszenek, azoktól nagyon félek. Azokon a pályákon tipikusan egy hiba elég, hogy kiállj, és még "szuper raliban" sem tudsz elindulni. A szombat viszont nagyon tetszik, az nagyon lobogós, inkább az fekszik nekem, de a vasárnapiakkal sincs baj. A pénteket valahogy majd túlélem, és ugyan úgy mint Angliában, az első napot itt is szerényebben teljesítem.

Robi nagyon felkészült, zsigerből megoldja a feladatait, inkább az a gond, hogy abszolút szárazok voltak a pályák, amikor felírtuk, most meg tegnap óta esik. Ahogy néztem, itt sokan vakargatják a fejüket, hogy hogyan tovább, hiszen hömpölyög a víz a pályákon.

Nagyon hasonlít a Veszprém Rally talajához, az a különbség, hogy nagyon mélyre lehet esni. Van melletted egy jelképes kőkorlát, ami nem egy túl masszívnak tűnő védelem, alattad meg 3-400 méteres szakadék, de ezzel jobb nem foglalkozni, hanem úton kell autózni.
A péntek tehát mindenféleképp azzal telik majd, hogy belerázódjak, és vigyázzak az autóra, de szerintem nem lesz gond."

PÉNTEK

Gáborék elégedettek lehetnek a pénteki eredménnyel, hiszen a nap közepére a 37. helyről induló páros a 27.-re tornázta fel magát. A nap végére, kilenc szakasz után pedig a 26. helyre hozták a Subarut, ami kategóriájuk 14. pozícióját jelenti.

A pénteki első kör után:
"Az elsőn lejöttünk, nagyon nagy ködben, a másodikon amikor felszállt a köd, már jobban éreztük magunkat. Aztán egy bal kettőben megforogtunk, negyedik telin, ami nem esett jól. Az volt a baj, hogy lefulladt az autó, és 50 másodpercig indítóztunk, mert nem akart beindulni. Fogy az autó nagyon, a lengőkar lelazult, a kormányközép elment, a hátsó difinél állandóan hibát jelez, de amúgy jó minden."
"Hihetetlen, hogy mennyi ember van a közúton és a gyorsaságin. Úgy sikoltoznak, hogy még a hangos kocsiba is behallatszik. Én meg hülye vagyok, mert ott is keresztbe megyek, ahol nem kéne, de élvezzük nagyon!"

A nap végén:
"A második körben nagyon rossz volt a pálya, minden leszakadt az autóról. Annyira szét volt járva, hogy a kartervédőn autóztunk, még a sárvédő is leesett, pedig nem mentünk neki semminek. Megpróbáltunk nagyon óvatosan, nagyon lassan menni, hogy ne legyen baj. Nem tudom, a többiek hogy csinálják, hogy gyorsak is, és baj sincsen. Mi lassan megyünk, és akkor is széthullik minden, pedig jó az autó. Nem értem. Talán a hatodikon gyorson tudtunk egy jót menni, ott jól éreztem magam. Amilyen pechünk van, akik mögöttünk voltak egész nap, azok mennek szuper ralizni. Előlünk nem esett ki senki.
A nap legnagyobb kalandja az volt, hogy egy kanyart úgy diktáltam fel Robinak, hogy jobb kettő, és a vége emel, és egy ésre van a féktáv, aztán egy bal öt, és ez nem így volt, hanem rögtön bal öt lett belőle. Akkor beestünk a nézők mellé, kitolattunk, és mentünk tovább.

A fiúk most kicserélik a futómű alkatrészeket, mert az utolsó két gyorson már vészvillogóval jöttünk. A szervizbe is úgy jöttünk be, hogy 100-nál többel nem bírtunk menni a kocsival. Egyenesen is alig ment. Holnap megpróbálunk gyorsítani, azok a pályák tetszenek nekem.

Elfáradtam, ez a verseny sokkal nehezebb, mint Anglia. Ehhez képest az sétagalopp, ez pokol! Olyan sziklák vannak az úton, hogy írhatsz te akármit, csinálhatsz bármit. Az előtted lévő 20-25 autó kifordít egy nagyobb követ, ott lehetsz te okos, meg szép, de ott be is fejezted. De, hogy ezek hogy tudják kerülgetni a köveket ötödik telin, azt nem tudom, de most át is sétálok Nasserhez, és megkérdezem, hogy mi a csízió."

SZOMBAT

A péntek esti  45 perces szervízben nem lustálkodhatott a szervizcsapat, hiszen Gábor balsejtelmei sokszorosan beigazolódtak. 13 tételes lista készült arról, hogy milyen alkatrészeket kellett kicserélni, mert a durva talaj teljesen szétverte a Subaru futóművét. A csapat kitett magáért, és csaknem mindent sikerült is megjavítani, ám a bal első lengőkar kifogott rajtuk, mivel a felfüggesztés kiszakadt, így meg kellett találni a lehető legjobb megoldást, amire a reggeli rajt előtt még 15 perc állt rendelkezésre.

Ám az idő rövidsége miatt lehetetlen volt kivitelezni a végleges megoldást, ezért a navigátorra több feladat hárult, mint normál esetben, minden gyorsasági után be kellett feküdni az autó alá, hogy a csavarokat meghúzza.

Átmenetileg működött is a dolog, mert az első, és második szakaszon kategória 12. időt mentek.  De a negyedik szakasz előtt jött a telefonos segítség kérés, mert végérvényesen leszakadt a lengőkar rögzítő füle, így egy újabb rögtönzött megoldástól remélhették, hogy talán kibírja a még hátralévő egy szakaszt. A délelőtti utolsó gyorsot végül sikerült teljesíteniük, így az absz.24.-ként, kategóriájuk 11. helyén érkeztek a napközbeni szervizbe, ahol a csapat ismét megpróbálja kiküszöbölni a hibát, hogy az autó sikeresen beérjen az esti célba .

A szombat déli szervizben mondták:
"Reggel spaniferrel volt felkötve a lengőkar, ami csak három szakaszt bírt ki, aztán csak megpróbáltuk túlélni a szervizig. Egyébként imádom ezeket a pályákat, nagyon jól érzem magam rajtuk, csak épp nem tudunk rendesen menni. Szerencsére nem autógyilkosak a mai szakaszok, inkább homokos a felület, sziklák nem nagyon vannak, nem úgy mint tegnap. Azt beszéltük, hogy jobb lett volna, ha fordítva van a két nap. Azok a gödrök, amiket szárazon felírtunk, most mind tele vannak vízzel. Amikor átkelünk rajtuk, az autó le akar állni, és úgy érzed, hogy csak úszik a vízen. Két-három percig két hengerrel megyünk, majd nagy nehezen magához tér, aztán a következőnél megint ez történik. A nézők pedig utálnak, mert elóvatoskodod a vízátfolyást."

Szombat esti nyilatkozat, Tagai Robi:
"A délutáni első két gyorsra azt beszéltük meg, hogy megyünk, ameddig bírja az a futómű megoldás, amit a fiúk kitaláltak, és aztán majd megpróbáljuk behozni a lemaradást. Két csavar tarotta a lengőkart, amin az első szakasz után még tudtam húzni egy kicsit, a második után az egyik már nem volt meg, de a negyedik szakasz közepén már a másik is kiesett belőle. Legjobban az etapokon féltem, 130-as tempónál, mert elég szorosak az idők, sietni kellet. Amikor fékeztünk, a kerék beleért a doblemezbe, és olyan büdös gumi szag volt, hogy azt vártam, hogy mikor robban szét. Ennyit életemben nem szereltem még, már úgy érzem, mindent tudok az autóról. Holnapra már csak az a terv, hogy célbaérjünk. Már nincs kivel harcolni, csak akkor tudunk előre lépni, ha valaki hibázik, de ezt nem kivánom senkinek. Érezhetően biztosabban megyünk, az itiner még nem tökéletes, de már az is sokkal jobb, mint Angliában volt."

Izgalmas napja volt a Mayer-Tagai párosnak, de velük együtt a szervizcsapat is végig drukkolta a napot, hogy csak kibírja a lengőkar-felfüggesztés nem igazán 100%-os megoldása, amire már nem jutott elég idő előző nap este. A reggeli spaniferes felkötözés nem bírta sokáig, de délben sikerült helyette két csavarral rögzíteni. Ám ez a megoldás is csak rövid ideig állta a sarat, míg végül ismét leszakadt minden. Így kész csoda volt, hogy az autó beért a napvégi célba, ráadásul nem is rossz helyen. Gáborék azért az óvatoskodás mellett néha egy kicsit bátrabb tempót is megengedtek maguknak, így a 14., és 15. szakaszon abszolút 9., majd 8. leggyorsabb időt is produkáltak. Estére a mezőny 21. helyére hozták a Subarut, kategóriájuk 10 legjobbjaként. Az utolsó napon még három szakasz vár a versenyzőkre. Gáborék már csak célba szeretnének érni, hiszen a jobb helyezésnek csak akkor van esélye, ha valaki hibázik.

VASÁRNAP

Ugyan már csak két igazi szakasz és egy rövid Super Speciális volt hátra vasárnap, mégis sok versenyző életét megkeserítette az a maradék 42 verseny-kilométer. Így jártak Gáborék is, akiknek egy szikla miatt kellett elveszíteniük a már kezükben lévő pontszerző helyet, és csak a kategória 10. helyét tudták végül megszerezni, összetettben pedig a 20. legjobb eredményt érték el. A STI japán főnöke némiképp kárpótolta a csapatot, mert az "N" csoportos Subaruk között megszerzett második helyért elismerő oklevél, és pénzjutalom várta őket a  célban.

"Nem szeretem a nagyon szűk, csiki-csukis pályákat, mint amilyeneken ma kellett mentünk, bár a fiúk összerakták az autót, most tényleg nem volt vele semmi probléma. Az első gyors után nem is néztük az időket, csak kényelmes tempóban jöttünk, biztos volt a kilencedik helyünk. A másodikon szakaszon esett az eső. Láttuk, hogy kiesett Nasser, amit sajnáltam ugyan, de annak örültem, hogy nyolcadikok vagyunk. Tudtuk, hogy mögöttünk nagyon messze van a következő páros.

Nagyon óvatosan, kb.10 km/órás tempóval autóztunk, de egy derékszögű kanyarban megindult az autó,és amerre lejlett az út, arra csúsztunk a sárban. Felúsztunk egy sziklára úgy, hogy mind a négy kerék a levegőben volt. Szerencsétlenségünkre csak egy pár kistermetű fickó volt csak a környéken akik meg próbálták ledönteni a kőről az autót, de nem sikerült. Aztán eltelt még 10 perc, amíg jött újabb három ember segíteni. Robi az emelővel próbálta alábakolni, én nem szálltam ki a kocsiból. Ott álltunk kb. 13 percet, aztán valahogy leevickéltünk onnan. Ott összeomlott bennem minden, odalett a nyolcadik hely.

Mire a cordobai Stadionba értünk már azt sem tudtam melyik az autó bal, vagy jobb oldala. Ráadásul attól féltünk, hogy kikésünk, és a szerpentinen, murvagumival 51 perc alatt tettük meg a 90 km-es etapot. Nagyon kellett sietnünk, és attól féltem, hogy az autó ki sem bírja. Mire megérkeztünk, már szinte semmi minta nem volt a gumin. Robi veszekedett velem, hogy csak menjünk végig nyugodt tempóban, de leszállt a lila köd, próbáltam gyorsan menni, pedig nem tudok. A két kilométer alatt először leestem az útról, majd 300 méterrel később ismét leestem az útról ahol palánkokat, meg homokzsákokat döntögettem. A célkanyart nagyon szűkre vettem, mert ott nagyon csúszik, ott kishíján fel is dőltünk, és majdnem elvittük a fotocellát is. Aztán mondták, hogy vége a versenynek, menjek haza, és több kárt már ne okozzak. Nagyon sajnálom, mert titkon azt reméltem, hogy legalább egy pontot össze tudok szedni. Azt hiszem, még nagyon sokat kell tanulnom!"


Ez a hír most jelenik meg 10188. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k