LCH Tavaszi LADA találkozó
Mecsek-rali MARB-betétfutammal
Beszámoló a sajtótájékoztatóról
2018-10-05
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684700907
Napi oldal:
39760
Jelenleg:
994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

mecsek-rali_marb-betetfutammal_1
 
Új vagy részben új gyorsasági szakaszok, új rajt- és célceremónia-helyszín, egy különleges amatőrrali (MARB)-betétfutam – október 12. és 14. között ezekkel a különlegességekkel kerül ismét főszerepbe az autósport Pécsett és szerte Baranyában. Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye újdonsága, hogy a Prológ mellett a rajt- és a céldobogó is a Pécs Plazánál várja az érdeklődőket, ráadásul ingyenesen. A versenyzők pedig a klasszikus mecseki pályákon, de helyenként új vonalvezetésű gyorsasági szakaszokon is kipróbálhatják autóikat. 
Az ORB-sorozatban az abszolút kategória élmezőnye két fordulóval a bajnokavató előtt még meglehetősen nyitott, ahogy a géposztályok élén is nagy csata vár még a csapatokra, emiatt is tarthat számot a pilóták körében a szokásosnál is fokozottabb érdeklődésre az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye. Amely október 12-én, pénteken délután a Pécs Plazánál megszervezendő rajtceremóniával indul, ahonnan ezúttal is a nemzetközi Historic mezőny vág neki elsőként az újabb megmérettetésnek. A tavalyitól eltérően azonban ezen az estén csak a Plaza-parkoló gumilassítóinak minél gyorsabb kerülgetése vár a pilótákra, a Prológ után pihenő jön, a mecseki szerpentineknek már csak szombat reggel vág neki a mezőny.
Erről, illetve a futam további előzetes tudnivalóiról pénteken sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők. Elsőként a verseny névadó szponzora, az Aquaprofit Zrt. elnöke, Nádasi Tamás szólt pár szót arról, hogy cége miért tartja fontosnak a részvételt az autósportban – nem meglepő módon egy gyerekkori kötődést is felemlítve, amely őt az akkori pécsi motorversenyek bűvöletébe vonta. 
Nagy Csaba országgyűlési képviselő, a Szervező Bizottság elnöke legelőször azt az utóbbi napokban szárnyra kapó híresztelést oszlatta el végérvényesen, amely a pécsi futam feltételezett szervezési és adminisztrációs hiányosságai miatt terjedt futótűzként ralisberkekben, a „jólértesültek” szerint magát a rendezést is veszélybe sodorva. Tőle megtudhattunk, hogy az MNASZ kérésének eleget téve valamennyi szükséges dokumentumot és engedélyt az előírt határidőben bemutatott a rendező, a futam tehát erről az oldalról is biztonságban van. Ezen túlmenően azoknak a szervezeteknek, cégeknek, hivataloknak és segítő személyeknek mondott köszönetet, akik erőn felül járultak hozzá most is a rendezés sikeréhez.
Lovay Miklós versenyigazgató először saját tisztsége apróbb-nagyobb fortélyaiba avatta be a jelenlévőket, majd a programról, helyszínekről, időtervről szólt bővebben. 
A versenyt hivatalosan szervező PSN Zrt. vezérigazgatója, Vári Attila hangsúlyozta, hogy az ország mára legnagyobb és egyik legeredményesebb sportiskoláját működtető társaság számára a raliban is fontos az utánpótlás-nevelés, így a Baranya megyei önkormányzattal együttműködve ezúttal közvetlenül a Mecsek-rali keretében vállalták föl a házigazdaszerepét a rali „előszobájának” is tekinthető MARB és Sprint-kupa sorozat Remeterét–Árpádtető közötti futamának is.

Amint azt a futam számaira áttérve a pécsi ORB-futam versenyigazgatója, Lovay Miklós elmondta, tavalyhoz képest az is jelentős változás, hogy a Historic (amely egyébként az idén szintén prológozik is) és az ORB-pilóták ezúttal teljesen azonos gyorsaságikat teljesítenek, szám szerint szombaton nyolcat, vasárnap további négyet, összesen 176 kilométeren, és a baranyai hagyományoknak megfelelően természetesen végig aszfalton.
A gyorsasági szakaszok gyakorlatilag mind jól ismertek nemcsak a pilóták és navigátoraik, de a ralibarát nézők előtt is, mégis lesznek érdekességek. A tavalyi három új gyorsasági közül a Golgota–Hetvehely ugyanúgy marad, míg a Szágy–Gorica közti 13 km-es technikás, kanyargós erdei aszfaltgyorsaságit 2017-hez képest az ellenkező irányban teljesíti mindkét mezőny. Máré várától pedig Pécsvárad helyett most Zobákpusztág kanyarog az 1. és 5. gyorsasági – utóbbiról hangsúlyozandó, hogy a fokozottan védendő természeti értékek miatt a nézők elől elzárt terület, így a szervezők külön kérik, hogy a ralibarátok ne ide induljanak a hétvégén. 
Vasárnap vélhetően a leghosszabb hazai raliszakasz, az orfűi körgyorsasági lesz a sláger a rajongók körében. Itt az első kör Orfű és Árpádtető között fut, a másodiknál Orfű tetőn balra kanyarodva Remeterét–Ranga László út felé folytatják a száguldást.
 
Elhangzott, hogy eddig a pillanatig 68 ORB-páros (a mezőny első 15 párosa R5-ös gépekkel), illetve 46 historic-kettős (ez tízzel több a tavalyinál) adta le a nevezését, illetve, hogy mivel minden sorozatban nyílt még a bajnoki címek sorsa, izgalmas párharcokra van kilátás az érkező pilóták között.

Amelyben természetesen pécsi, baranyai szereplőkért is szoríthatnak a helyi sportbarátok. Miközben tavaly két egyforma, remekül felkészített Skoda Fabia R5-össel vágott neki a távnak ifj. Ranga László és testvére, ezúttal csak utóbbi, az idei egyetlen futamán, a Szombathely-ralin az abszolút 3. helyen célba érő Ranga Péter (Holczer Dániel navigálásával) gördül majd át a rajtkapun. Ő azonban a sajtótájékoztatón, amellett, hogy igyekezett pár „volán mögötti” kulisszatitkot megosztani a versenyautók különféle beállításairól vagy az eltérő vezetéstechnikáról a különböző útviszonyok függvényében, immár hagyományosan ismét adott pár tippet is a média képviselőinek – így a nézőknek –, hogy hová is érdemes kilátogatni a hétvégén, e sorban természetesen saját kedvenc pályáik, az orfűi körgyors és Árpádtető szerepeltek az élen. 

Az ORB-sorozat abszolút élmezőnye még nagyon is nyitott: a mostani (mínuszolások nélküli) sorban Turán Frigyes és Bagaméri László (Ford Fiesta R5) áll az élen, ám a mögöttük sorban következő (és a Mecseken is e sorrendben rajtoló) Vincze Ferenc, Igor Bacigál (Skoda Fabia), Kazár Miklós, Tóth Zsolt (Skoda Fabia R5) valamint Hadik András, Deák Attila (Ford Fiesta R5) duók egyaránt trónkövetelőkként autóznak majd. Igaz, az évzáró Zemplén-rali 1,5-ös sorzója miatt vélhetően nem a Mecsek dönt majd a bajnoki trófea sorsáról, ám az itt begyűjthető pontok nélkülözhetetlenek lesznek az elsőséghez. 

És ahogy azt már a bevezetőben említettük, ezúttal egy különleges betétfutammal bővül a Mecsek-rali: az eddigi rendtől eltérően, ezúttal csak a MARB déli régió bajnokság résztvevői számára lesz pontszerző verseny a Mecsek Rallye Sprint futam. A rendezők a klasszikus Camping–Árpádtető szakaszt két irányban, és extraként az Orfű–Remeterét–Camping gyorsokat kínálják az érdeklődőknek, összesen 43 kilométer mért szakasszal. 
 

52. Aquaprofit Mecsek Rallye
A 2018. évi Historic Európa-bajnokság 8. (záró), az Országos Rallye Bajnokság (ORB) 7., és az Országos Rallye Challenge (ORC) 7. futama
 
2018. okt. 12., péntek
Pécs Plaza. 16.00: rajtceremónia, majd Prológ (előbb a Historic; fordított rajtszám szerinti sorrendben); vasárnap 15.45 célceremónia
 
2018. okt. 13. szombat
1. és 5. gyorsasági: Máré vára–Zobákpuszta 
2. és 6. gyorsasági: Mecsekpölöske–Alsómocsolád
3. és 7. gyorsasági: Szágy elág.–Gorica
4. és 8. gyorsasági: Hetvehely–Golgota
 
2018. okt. 14., vasárnap
9. és 11. gyorsasági: Golgota–Hetvehely 
10. gyorsasági: Orfű kör–Árpádtető
12. gyorsasági: Orfű kör–Ranga László út
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3342. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k