Mecsek Rallye... Kettő az egyben
Jelen István számtanórája
2012-05-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
794464183
Napi oldal:
119737
Jelenleg:
1028
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_1

Bár az idei évben elmarad a várva várt hazai IRC futam, a Mecsek Rallye mégis nagy eseményként jelenik meg, melyről a verseny rendezőjével, Jelen Istvánnal beszélgettem.

Nem túl biztató az idei kezdés, mennyi ma a valószínűsége annak, hogy megrendezésre kerül a Mecsek Rallye?
Azt mondhatom, hogy 100 %!

Milyen versenyre számíthatunk az idén?
A Mecsek Rallye az idei évben egyrészt Historic Európa Bajnoki futam lesz, másrészt pedig az Országos Rallye Bajnokság második fordulója.

Az időpontja megegyezik a korábban már ismertté vált júniusi első hétvégével?
Igen, ebben az időpontban kerül megrendezésre, csupán annyi módosítással, hogy kétnapos lesz a rendezvény, mely pénteken (június 1-jén), és szombaton (június 2-án) zajlik. Erre a módosításra azért volt szükség, mert ezen a hétvégén rendezik Nyirádon a Rallycross Európa Bajnokságot (2012. június 2-3.), így ezzel lehetőséget adunk a médiának arra, hogy arra a rendezvényre át tudjanak vonulni, ill. természetesen a nézők se maradjanak le róla.

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_2

Milyen programja lesz idén a Mecsek Rallye-nak?
Pénteken a Széchényi téren kezdünk egy rajtceremóniával, majd ezután a prológ következik. Nem megszokott módon, ezen a napon még két esti gyorsasági szakaszt is teljesít a mezőny, a kb. 15 km-es Áprádtető-Abaligetet, és a kb. 17 km-es Nyárásvölgy-Hetvehely szakaszt, így már az első nap 33 km versenytávja lesz a futamnak.

Hány gyorsasági szakasz kerül megrendezésre szombaton?
Összesen 6 gyors lesz, ami 3 pályán kerül lebonyolításra: Hetvehely-Nyárásvölgy (első napi fordítva, 18km), Orfű kör - Árpádtető (28 km), és az Alsómocsolád-Mecsekpölöske (14 km),
így ezzel a két nap alatt a verseny gyorsasági össztávja 153 km lesz.

Milyen mezőnnyel lehet számolni?
Egyelőre most még nehéz ezt megtippelni, így a Bükfürdő Rallye előtt! Én kb. 40 historic autóra számítok, az ORB mezőnyéből pedig nagyjából 50-60 versenyzőpárosra, legalábbis a mai recessziós világban - a mai hírek tükrében - nagyjából ilyen indulói létszámra lehet számítani.

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_3

Hatalmas siker és várakozás előzte meg a tavalyi IRC futamot, idén viszont elmarad…
A rendezvény sikeréhez Pécs város vezetésének igen pozitív hozzáállása és anyagi támogatása is döntően hozzájárult, amit ezúttal is köszönünk. Elismerés illeti a közreműködőket is, akik magukénak érezték a rangos eseményt, és mindent megtettek a színvonalas lebonyolításért. Mára mindenki előtt ismertté vált, hogy anyagi okai voltak a lemondásnak…

Gondolom nem ennyire egyszerű ez a tény, mi áll a háttérben?
A tavalyi verseny előtt két héttel sikerült megkötnünk a szerződést 50 millió Ft állami támogatásról, amely utófinanszírozású volt. Ez azt jelenteti, hogy a verseny után be kellett mutatnunk egy csomó dokumentumot, és amikor ezeket rendben találják, csak akkor fizetik ki a pénzt. Az 50 millióból 30-at még mindig nem kaptunk meg. Nem arról van szó, hogy nem akarják kifizetni, de még csak azt sem mondhatom, hogy nem állnak a legpozitívabban a rendezvényünkhöz a jelenlegi elszámolási rendszer ennyi időt vesz igénybe. Az idei évre is megvolt az ígéretünk, hogy megkapjuk ezt a támogatást, de ígéretekkel nem tudjuk kifizetni az Eurosportot, és a versenyzőket sem hagyhattuk bizonytalanságban. Ezért kellett lemondanunk az idei versenyt.

Szerepet játszott ebben az, hogy az MNASZ-nél – sokak meglátása szerint – a többi szakág került most előtérbe?
Ez egyszerűen badarság. Az MNASZ vezetése is rajta volt azon, hogy az IRC-futamot meg tudjuk rendezni, és Gyulay Zsolt (az MNASZ elnöke) is mindent megpróbált ennek érdekében.

Nagyságrendileg mennyivel kerül többe egy IRC futam, mint egy ORB futam?
Egy ORB futam 20-30 millió forintból megrendezhető, az IRC viszont (a nagyobb táv és a nagyobb infrastruktúra miatt) 50 millióból hozható ki, de ez még nem a végösszeget jelenti, hiszen ehhez jönnek még a járulékos költségek.

Mint például?
Az IRC futam jogdíja, a helikopteres közvetítés (bérlés és a személyzet költsége), belsőkamerák bérlése (az Eurosportnak például a magyar belsőkamerák sem feleltek meg, ezeket is bérelni kellett), műholdas közvetítő kocsi, személyzettel, utazással, szállással. Az IRC futamokon egy 18 fős állandó stáb dolgozik, az ő költségeik: szállás (legalább négycsillagos szállóban), repülőjegyek költsége, autóbérlés és üzemanyag költsége, tolmács, étkeztetés. Az Európa-kupa futam FIA bejelentési díja. Ha ezt mind összeadjuk, akkor 98,4 millióra rúg a számla, amelyhez még hozzá kell adni a verseny fent említett 50 millió forintos rendezési költségét. Így jön ki a kb. 150 millió forintos végösszeg.

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_4

Mennyi az esélye, hogy újra IRC futam lehessen a Mecsek Rallye?
Optimistán állok a dologhoz, és úgy vélem, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is van rá esély, hogy egy év kihagyás után 2013-ban visszacsábítsuk az IRC-t Magyarországra!

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_6Tehát akkor az óriási költségek ellenére is megéri ezt megrendezni?
Nézzük a tavalyi futamot! Pécs 30-40 km-es körzetében nem lehetett szállást találni. Az Observer által összeállított magyar médiamegjelenése egy kicsit elmaradt a várakozásoktól, de az Eurosport által küldött nemzetközi megjelenés sokszorosa volt a versenyre fordított költségeknek. A hazai turizmus rengeteget profitált a verseny résztvevői és az idelátogató szurkolók révén. Bízom benne, hogy sikerül előteremtenünk a pénzt a jövő évi futamra és újra pályázhatunk az IRC-re!

Mi is ezen szurkolunk, de már az idei évre is egy sikeres, problémamentes Mecsek Rallye-t kívánunk… amilyen az lenni is szokott!

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_5

 Az interjúért köszönet:RallyRacing

Ez a hír most jelenik meg 5913. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k