UNIX - AUTÓ, MOTOR ÉS TUNING SHOW 2025. március 28-30. Budapest, Hungexpo
Még a szervizesek is versenyt futottak az idővel
Veszprémi izgalmak a TBR Racingnál
2012-08-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
758751480
Napi oldal:
27369
Jelenleg:
912
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 3.futam, a Kenya Rallye után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
88
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
52
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
49
4. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
35
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
33
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_1

Most sem volt problémamentes a futam a Bútor-Tóth párosnak az Evo X-essel, de ezúttal számukra is a célban ért véget a verseny, az abszolút negyedik helyet megszerezve. Robival beszélgettem a kalandos versenyükről, ahol nem csupán ők küzdöttek az idővel, de ezúttal a TBR Racing szerelői is.

Veszprém Rallye! Vegyesek az érzelmek?
Igazából vegyesek, mert annak ellenére, hogy az autó a 60-70 km-es teszten megint tökéletesen működött, a verseny során mégis háromszor akarta feladni a küzdelmet. Hatalmas munkájába került a szerelőknek, hogy versenyben tudtunk maradni, ráadásul igazi versenyfutás volt az idővel a szervizelés is.

Már az elején problémák léptek fel…
Igen, és ez volt talán a legzavaróbb, hogy már az első gyorsaságit megelőzően, még a szervizben az autó nem akart beindulni egy benzinrendszeri csatlakozó meghibásodása miatt, holott már csupán 2 percünk volt rá, hogy elinduljunk a sólyi pályára. Én lélekben már ott feladtam, de ezt már mások sem akarták elhinni! Ott álltunk, és újra azt éreztük, hogy „ilyen már nincs!”. Majd a fiúk olyan rohammunkát végeztek, bevetve minden szaktudásukat, hogy nagy nehezen az utolsó percben mégis ki tudtunk menni.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_4

És mi volt az oka, hogy egy komplett tűzoltóbrigád várt titeket az első gyors végén?
Szivárgó benzinvezetékkel rajtoltunk el, ami az előző évi veszprémi élmények miatt igazán rossz érzés volt. Be voltak élesítve a tűzoltórendszerek és úgy beszéltük meg a csapattal, hogy ők a célban várnak minket (tűzoltó készülékekkel felszerelkezve), mert ha véletlenül kigyulladna az autó, akkor ezúttal nem állok meg, hanem kimegyek a célig. Nagy meglepetés volt a beíróban, hogy a TBR Racing tűzoltó készülékekkel érkezett! Nem volt egyszerű… a kezdés sem!

A második gyorsaságit sem úsztátok meg probléma nélkül?
A második sólyi gyors végén lett egy futóműhibánk, egy GL-szem hibásodott meg, de az nem akart kijönni a helyéről, úgyhogy az is kemény munka volt. A reggeli 15 perces szerviz szinte minden másodpercét kihasználva tudták kicserélni a fiúk, végül 2 másodpercen múlt, hogy nem késtünk ki az időellenőrzőben. Tényleg egy utolsó pillanatos szerviz volt ez is!

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_3

Ez is izgalmas lehetett, mint ahogyan az utolsó gyorsasági is…
Úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy semmi probléma nem volt az autóval, de 1 métert sem mentünk gond nélkül! Amikor leléptem a kuplungról, rögtön éreztem, hogy nem megy az autó! A motor csak 4 ezres fordulatig működött, a gázt egyharmadig lehetett csak nyomni, mert valami elektronikai hiba következtében utána lassulni kezdett az autó. Ismét jött az „ezt nem hiszem el!” érzés… így zártuk a futamot. Ilyen körülmények közepette elég nehéz verseny volt ez, de gyakorlatilag elértük azt, amit szerettünk volna, hisz ezt a futamot végre már teljesítettük. Biztos voltam benne, hogy az élmezőnnyel nem leszünk versenyképesek ezen a versenyen, úgyhogy arra koncentráltunk, hogy folyamatosan tudjunk javulni és ez maximálisan sikerült, hiszen gyorsonként 5-6-7-8 másodperceket javultunk az előző körhöz képest, ami abszolút jó irány. Folyamatosan kezdtem összebarátkozni az autóval, de még közel sem tudok úgy menni vele, mint ahogyan kellene... ez nem kérdés!
A verseny során végig az abszolút 5. helyen álltunk, ez pedig egy teljesen kiegyensúlyozott teljesítmény. Jól látszott a verseny során, hogy – amíg Friciék is versenyben voltak –, az első négy párossal nem tudtuk felvenni a versenyt, de szerencsére a többieket magunk mögött tudtuk tartani, és számomra ez is nagyon jó eredmény, hiszen abban a mezőnyben is sokan vannak, akik már 5-6 éve versenyeznek Mitsubishivel, jó autókkal és ellenük legalább versenyre tudtunk kelni még a problémáink ellenére is.

Mennyire szegi kedved ez a sok műszaki probléma?
Így, hogy nem estünk ki ismét, annyira azért nem szegi kedvemet. Még mindig találunk olyan hibát az autón, amelyek csak akkor jönnek elő, ha versenykörülmények között megyünk vele 150-200 km-eket, és továbbra is úgy vélem, hogy jó lesz ez az autó! Gyűjteni kell a kilométereket és meg kell találni minden olyan gyenge pontját, ami hátráltat a versenyzésben, és ami ezeket a műszaki problémákat okozza. Mi ezt az évet mindenképp arra szánjuk már, hogy az autó végre tökéletes legyen, és mivel szerintem ehhez kevés lesz a magyar bajnokság hátralévő két futama, szeretnénk beiktatni még versenyt, vagy versenyeket. Tökéletesíteni kell az autót, meg kell tanulnom menni vele, hogy versenyképes legyek a mezőnyben. Azt nem mondom, hogy így az élmezőnnyel versenyképes tudok lenni az idén, mert úgy érzem, hogy ahhoz a szabályok betartását és értelmezését egy picit lazábbra kellene vennem, de ezt én nem szeretném most sem megtenni, mint ahogy eddig sem tettem. Reálisan az idei évben nekünk a maradék két versenyen ezt az ötödik helyet kell kitűzni célul, minél több kilométert gyűjtve, minél jobban gyorsulva.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_2


Mit remélsz az Arad Rallye-tól?
Tavaly ez szintén nem sikerült jól, vegyes dolgok miatt. A pályaismeretünk nagyon gyenge volt, hármat vagy négyet lehetett tréningezni, és az a mennyiség az idegen pályákon a többiekhez képest nekünk kevésnek bizonyult. Nem éreztem túl jól magam Aradon, óriási hátrányból indultunk az élmezőnyhöz képest, és ugye szintén voltak technikai problémáink is, eltört a hajtás a Peugeot-ban, és hátsókerék hajtással mentünk egy kört, akkora hátrányt összeszedve, amit már nem bírtuk ledolgozni. Még nem tudjuk, hogy idén milyen pályákon versenyzünk majd, de ha a tavalyi gyorsokon – vagy legalább részben a tavalyikon – akkor már nem lesz akkora a hátrányunk és bízom benne, hogy az autó is jobban fog üzemelni. A kitűzött cél az ötödik hely környéke, ha csak nem akarok hiú ábrándokat kergetni az első három helyet illetően! :-)

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 3169. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
171819 20212223
242526 27 282930
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 11 1213
14 15 16 17 181920

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k