Még a szervizesek is versenyt futottak az idővel
Veszprémi izgalmak a TBR Racingnál
2012-08-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
515554713
Napi oldal:
15668
Jelenleg:
1161
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a harmadik futam,
Mecsek Rally után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
270
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
238
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
180
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
164
5.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
163
6. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
151
7. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
136
8. Szekeres Gábor
Volkswagen Golf GTi R5
131
9. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
129
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_1

Most sem volt problémamentes a futam a Bútor-Tóth párosnak az Evo X-essel, de ezúttal számukra is a célban ért véget a verseny, az abszolút negyedik helyet megszerezve. Robival beszélgettem a kalandos versenyükről, ahol nem csupán ők küzdöttek az idővel, de ezúttal a TBR Racing szerelői is.

Veszprém Rallye! Vegyesek az érzelmek?
Igazából vegyesek, mert annak ellenére, hogy az autó a 60-70 km-es teszten megint tökéletesen működött, a verseny során mégis háromszor akarta feladni a küzdelmet. Hatalmas munkájába került a szerelőknek, hogy versenyben tudtunk maradni, ráadásul igazi versenyfutás volt az idővel a szervizelés is.

Már az elején problémák léptek fel…
Igen, és ez volt talán a legzavaróbb, hogy már az első gyorsaságit megelőzően, még a szervizben az autó nem akart beindulni egy benzinrendszeri csatlakozó meghibásodása miatt, holott már csupán 2 percünk volt rá, hogy elinduljunk a sólyi pályára. Én lélekben már ott feladtam, de ezt már mások sem akarták elhinni! Ott álltunk, és újra azt éreztük, hogy „ilyen már nincs!”. Majd a fiúk olyan rohammunkát végeztek, bevetve minden szaktudásukat, hogy nagy nehezen az utolsó percben mégis ki tudtunk menni.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_4

És mi volt az oka, hogy egy komplett tűzoltóbrigád várt titeket az első gyors végén?
Szivárgó benzinvezetékkel rajtoltunk el, ami az előző évi veszprémi élmények miatt igazán rossz érzés volt. Be voltak élesítve a tűzoltórendszerek és úgy beszéltük meg a csapattal, hogy ők a célban várnak minket (tűzoltó készülékekkel felszerelkezve), mert ha véletlenül kigyulladna az autó, akkor ezúttal nem állok meg, hanem kimegyek a célig. Nagy meglepetés volt a beíróban, hogy a TBR Racing tűzoltó készülékekkel érkezett! Nem volt egyszerű… a kezdés sem!

A második gyorsaságit sem úsztátok meg probléma nélkül?
A második sólyi gyors végén lett egy futóműhibánk, egy GL-szem hibásodott meg, de az nem akart kijönni a helyéről, úgyhogy az is kemény munka volt. A reggeli 15 perces szerviz szinte minden másodpercét kihasználva tudták kicserélni a fiúk, végül 2 másodpercen múlt, hogy nem késtünk ki az időellenőrzőben. Tényleg egy utolsó pillanatos szerviz volt ez is!

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_3

Ez is izgalmas lehetett, mint ahogyan az utolsó gyorsasági is…
Úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy semmi probléma nem volt az autóval, de 1 métert sem mentünk gond nélkül! Amikor leléptem a kuplungról, rögtön éreztem, hogy nem megy az autó! A motor csak 4 ezres fordulatig működött, a gázt egyharmadig lehetett csak nyomni, mert valami elektronikai hiba következtében utána lassulni kezdett az autó. Ismét jött az „ezt nem hiszem el!” érzés… így zártuk a futamot. Ilyen körülmények közepette elég nehéz verseny volt ez, de gyakorlatilag elértük azt, amit szerettünk volna, hisz ezt a futamot végre már teljesítettük. Biztos voltam benne, hogy az élmezőnnyel nem leszünk versenyképesek ezen a versenyen, úgyhogy arra koncentráltunk, hogy folyamatosan tudjunk javulni és ez maximálisan sikerült, hiszen gyorsonként 5-6-7-8 másodperceket javultunk az előző körhöz képest, ami abszolút jó irány. Folyamatosan kezdtem összebarátkozni az autóval, de még közel sem tudok úgy menni vele, mint ahogyan kellene... ez nem kérdés!
A verseny során végig az abszolút 5. helyen álltunk, ez pedig egy teljesen kiegyensúlyozott teljesítmény. Jól látszott a verseny során, hogy – amíg Friciék is versenyben voltak –, az első négy párossal nem tudtuk felvenni a versenyt, de szerencsére a többieket magunk mögött tudtuk tartani, és számomra ez is nagyon jó eredmény, hiszen abban a mezőnyben is sokan vannak, akik már 5-6 éve versenyeznek Mitsubishivel, jó autókkal és ellenük legalább versenyre tudtunk kelni még a problémáink ellenére is.

Mennyire szegi kedved ez a sok műszaki probléma?
Így, hogy nem estünk ki ismét, annyira azért nem szegi kedvemet. Még mindig találunk olyan hibát az autón, amelyek csak akkor jönnek elő, ha versenykörülmények között megyünk vele 150-200 km-eket, és továbbra is úgy vélem, hogy jó lesz ez az autó! Gyűjteni kell a kilométereket és meg kell találni minden olyan gyenge pontját, ami hátráltat a versenyzésben, és ami ezeket a műszaki problémákat okozza. Mi ezt az évet mindenképp arra szánjuk már, hogy az autó végre tökéletes legyen, és mivel szerintem ehhez kevés lesz a magyar bajnokság hátralévő két futama, szeretnénk beiktatni még versenyt, vagy versenyeket. Tökéletesíteni kell az autót, meg kell tanulnom menni vele, hogy versenyképes legyek a mezőnyben. Azt nem mondom, hogy így az élmezőnnyel versenyképes tudok lenni az idén, mert úgy érzem, hogy ahhoz a szabályok betartását és értelmezését egy picit lazábbra kellene vennem, de ezt én nem szeretném most sem megtenni, mint ahogy eddig sem tettem. Reálisan az idei évben nekünk a maradék két versenyen ezt az ötödik helyet kell kitűzni célul, minél több kilométert gyűjtve, minél jobban gyorsulva.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_2


Mit remélsz az Arad Rallye-tól?
Tavaly ez szintén nem sikerült jól, vegyes dolgok miatt. A pályaismeretünk nagyon gyenge volt, hármat vagy négyet lehetett tréningezni, és az a mennyiség az idegen pályákon a többiekhez képest nekünk kevésnek bizonyult. Nem éreztem túl jól magam Aradon, óriási hátrányból indultunk az élmezőnyhöz képest, és ugye szintén voltak technikai problémáink is, eltört a hajtás a Peugeot-ban, és hátsókerék hajtással mentünk egy kört, akkora hátrányt összeszedve, amit már nem bírtuk ledolgozni. Még nem tudjuk, hogy idén milyen pályákon versenyzünk majd, de ha a tavalyi gyorsokon – vagy legalább részben a tavalyikon – akkor már nem lesz akkora a hátrányunk és bízom benne, hogy az autó is jobban fog üzemelni. A kitűzött cél az ötödik hely környéke, ha csak nem akarok hiú ábrándokat kergetni az első három helyet illetően! :-)

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 2424. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0607 08 09 101112
1314 15 16 171819
2021 22 23 242526
2728 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809
2020.07.18-19.

előzetes infóink

2020.07.17-19.

részletes infóink

2020.07.24.

meghívó

2020.07.24-26.

részletes infóink

2020.07.26.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k