LCH Tavaszi LADA találkozó
Még a szervizesek is versenyt futottak az idővel
Veszprémi izgalmak a TBR Racingnál
2012-08-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
685023137
Napi oldal:
123801
Jelenleg:
1931
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_1

Most sem volt problémamentes a futam a Bútor-Tóth párosnak az Evo X-essel, de ezúttal számukra is a célban ért véget a verseny, az abszolút negyedik helyet megszerezve. Robival beszélgettem a kalandos versenyükről, ahol nem csupán ők küzdöttek az idővel, de ezúttal a TBR Racing szerelői is.

Veszprém Rallye! Vegyesek az érzelmek?
Igazából vegyesek, mert annak ellenére, hogy az autó a 60-70 km-es teszten megint tökéletesen működött, a verseny során mégis háromszor akarta feladni a küzdelmet. Hatalmas munkájába került a szerelőknek, hogy versenyben tudtunk maradni, ráadásul igazi versenyfutás volt az idővel a szervizelés is.

Már az elején problémák léptek fel…
Igen, és ez volt talán a legzavaróbb, hogy már az első gyorsaságit megelőzően, még a szervizben az autó nem akart beindulni egy benzinrendszeri csatlakozó meghibásodása miatt, holott már csupán 2 percünk volt rá, hogy elinduljunk a sólyi pályára. Én lélekben már ott feladtam, de ezt már mások sem akarták elhinni! Ott álltunk, és újra azt éreztük, hogy „ilyen már nincs!”. Majd a fiúk olyan rohammunkát végeztek, bevetve minden szaktudásukat, hogy nagy nehezen az utolsó percben mégis ki tudtunk menni.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_4

És mi volt az oka, hogy egy komplett tűzoltóbrigád várt titeket az első gyors végén?
Szivárgó benzinvezetékkel rajtoltunk el, ami az előző évi veszprémi élmények miatt igazán rossz érzés volt. Be voltak élesítve a tűzoltórendszerek és úgy beszéltük meg a csapattal, hogy ők a célban várnak minket (tűzoltó készülékekkel felszerelkezve), mert ha véletlenül kigyulladna az autó, akkor ezúttal nem állok meg, hanem kimegyek a célig. Nagy meglepetés volt a beíróban, hogy a TBR Racing tűzoltó készülékekkel érkezett! Nem volt egyszerű… a kezdés sem!

A második gyorsaságit sem úsztátok meg probléma nélkül?
A második sólyi gyors végén lett egy futóműhibánk, egy GL-szem hibásodott meg, de az nem akart kijönni a helyéről, úgyhogy az is kemény munka volt. A reggeli 15 perces szerviz szinte minden másodpercét kihasználva tudták kicserélni a fiúk, végül 2 másodpercen múlt, hogy nem késtünk ki az időellenőrzőben. Tényleg egy utolsó pillanatos szerviz volt ez is!

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_3

Ez is izgalmas lehetett, mint ahogyan az utolsó gyorsasági is…
Úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy semmi probléma nem volt az autóval, de 1 métert sem mentünk gond nélkül! Amikor leléptem a kuplungról, rögtön éreztem, hogy nem megy az autó! A motor csak 4 ezres fordulatig működött, a gázt egyharmadig lehetett csak nyomni, mert valami elektronikai hiba következtében utána lassulni kezdett az autó. Ismét jött az „ezt nem hiszem el!” érzés… így zártuk a futamot. Ilyen körülmények közepette elég nehéz verseny volt ez, de gyakorlatilag elértük azt, amit szerettünk volna, hisz ezt a futamot végre már teljesítettük. Biztos voltam benne, hogy az élmezőnnyel nem leszünk versenyképesek ezen a versenyen, úgyhogy arra koncentráltunk, hogy folyamatosan tudjunk javulni és ez maximálisan sikerült, hiszen gyorsonként 5-6-7-8 másodperceket javultunk az előző körhöz képest, ami abszolút jó irány. Folyamatosan kezdtem összebarátkozni az autóval, de még közel sem tudok úgy menni vele, mint ahogyan kellene... ez nem kérdés!
A verseny során végig az abszolút 5. helyen álltunk, ez pedig egy teljesen kiegyensúlyozott teljesítmény. Jól látszott a verseny során, hogy – amíg Friciék is versenyben voltak –, az első négy párossal nem tudtuk felvenni a versenyt, de szerencsére a többieket magunk mögött tudtuk tartani, és számomra ez is nagyon jó eredmény, hiszen abban a mezőnyben is sokan vannak, akik már 5-6 éve versenyeznek Mitsubishivel, jó autókkal és ellenük legalább versenyre tudtunk kelni még a problémáink ellenére is.

Mennyire szegi kedved ez a sok műszaki probléma?
Így, hogy nem estünk ki ismét, annyira azért nem szegi kedvemet. Még mindig találunk olyan hibát az autón, amelyek csak akkor jönnek elő, ha versenykörülmények között megyünk vele 150-200 km-eket, és továbbra is úgy vélem, hogy jó lesz ez az autó! Gyűjteni kell a kilométereket és meg kell találni minden olyan gyenge pontját, ami hátráltat a versenyzésben, és ami ezeket a műszaki problémákat okozza. Mi ezt az évet mindenképp arra szánjuk már, hogy az autó végre tökéletes legyen, és mivel szerintem ehhez kevés lesz a magyar bajnokság hátralévő két futama, szeretnénk beiktatni még versenyt, vagy versenyeket. Tökéletesíteni kell az autót, meg kell tanulnom menni vele, hogy versenyképes legyek a mezőnyben. Azt nem mondom, hogy így az élmezőnnyel versenyképes tudok lenni az idén, mert úgy érzem, hogy ahhoz a szabályok betartását és értelmezését egy picit lazábbra kellene vennem, de ezt én nem szeretném most sem megtenni, mint ahogy eddig sem tettem. Reálisan az idei évben nekünk a maradék két versenyen ezt az ötödik helyet kell kitűzni célul, minél több kilométert gyűjtve, minél jobban gyorsulva.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_2


Mit remélsz az Arad Rallye-tól?
Tavaly ez szintén nem sikerült jól, vegyes dolgok miatt. A pályaismeretünk nagyon gyenge volt, hármat vagy négyet lehetett tréningezni, és az a mennyiség az idegen pályákon a többiekhez képest nekünk kevésnek bizonyult. Nem éreztem túl jól magam Aradon, óriási hátrányból indultunk az élmezőnyhöz képest, és ugye szintén voltak technikai problémáink is, eltört a hajtás a Peugeot-ban, és hátsókerék hajtással mentünk egy kört, akkora hátrányt összeszedve, amit már nem bírtuk ledolgozni. Még nem tudjuk, hogy idén milyen pályákon versenyzünk majd, de ha a tavalyi gyorsokon – vagy legalább részben a tavalyikon – akkor már nem lesz akkora a hátrányunk és bízom benne, hogy az autó is jobban fog üzemelni. A kitűzött cél az ötödik hely környéke, ha csak nem akarok hiú ábrándokat kergetni az első három helyet illetően! :-)

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 3036. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k