Még a szervizesek is versenyt futottak az idővel
Veszprémi izgalmak a TBR Racingnál
2012-08-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
590070888
Napi oldal:
33828
Jelenleg:
607
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
az 1. futam,
a Monte Carlo Rally után
1. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
17
4. Craig Breen
Ford Puma Rally1
15
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
10
7.
A.Mikkelsen
SKODA Fabia R5 Evo
6
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
4
9. Elfyn Evans
Toyota Yaris GR Rally1
4
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
153
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
151
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
135
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
50
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. J.Kristoffersson
Audi S1
217
2. Timmy Hansen
Peugeot 208
217
3. N. Grönholm
Hyundai i20
197
4. Kevin Hansen
Peugeot 208
191
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
162
6. Enzo Ide
Audi S1
125
7. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
142
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a bajnokság végeredménye
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
82
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
81
4. Szőllősi Roland
BMW
67
5.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
63
6. Bartha Aurél
Honda Civic
58
7. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo IX
55,5
8. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
9. Fenyvesi Gábor
Volkswagen Golf Kit-car
54
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
57
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
51
3.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
136
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
51
5. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
48
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
48
7. Üveges Sándor
Lada VFTS
42
8. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
9. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
159
2. Nagy Dávid
Lada 21053
123
3. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
91,5
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
87
5. Zákányi János
Lada 2107
80
6. Dugo
Volkswagen Golf
74,5
7. Pallaghy Botond
Peugeot 205
65
8. Békési Richárd
BMW 320
59
9. Takács István
BMW E36
58
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
90
2. Zsírpapa
Lada VFTS
36
3. Csukovics István
Lada 21013
33
4. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
5. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
28
6. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
7. Mang Huba
SKODA Favorit
22
8. Németh Balu
Lada 21074
16
9. Kreicsi Bálint
BMW 320
5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_1

Most sem volt problémamentes a futam a Bútor-Tóth párosnak az Evo X-essel, de ezúttal számukra is a célban ért véget a verseny, az abszolút negyedik helyet megszerezve. Robival beszélgettem a kalandos versenyükről, ahol nem csupán ők küzdöttek az idővel, de ezúttal a TBR Racing szerelői is.

Veszprém Rallye! Vegyesek az érzelmek?
Igazából vegyesek, mert annak ellenére, hogy az autó a 60-70 km-es teszten megint tökéletesen működött, a verseny során mégis háromszor akarta feladni a küzdelmet. Hatalmas munkájába került a szerelőknek, hogy versenyben tudtunk maradni, ráadásul igazi versenyfutás volt az idővel a szervizelés is.

Már az elején problémák léptek fel…
Igen, és ez volt talán a legzavaróbb, hogy már az első gyorsaságit megelőzően, még a szervizben az autó nem akart beindulni egy benzinrendszeri csatlakozó meghibásodása miatt, holott már csupán 2 percünk volt rá, hogy elinduljunk a sólyi pályára. Én lélekben már ott feladtam, de ezt már mások sem akarták elhinni! Ott álltunk, és újra azt éreztük, hogy „ilyen már nincs!”. Majd a fiúk olyan rohammunkát végeztek, bevetve minden szaktudásukat, hogy nagy nehezen az utolsó percben mégis ki tudtunk menni.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_4

És mi volt az oka, hogy egy komplett tűzoltóbrigád várt titeket az első gyors végén?
Szivárgó benzinvezetékkel rajtoltunk el, ami az előző évi veszprémi élmények miatt igazán rossz érzés volt. Be voltak élesítve a tűzoltórendszerek és úgy beszéltük meg a csapattal, hogy ők a célban várnak minket (tűzoltó készülékekkel felszerelkezve), mert ha véletlenül kigyulladna az autó, akkor ezúttal nem állok meg, hanem kimegyek a célig. Nagy meglepetés volt a beíróban, hogy a TBR Racing tűzoltó készülékekkel érkezett! Nem volt egyszerű… a kezdés sem!

A második gyorsaságit sem úsztátok meg probléma nélkül?
A második sólyi gyors végén lett egy futóműhibánk, egy GL-szem hibásodott meg, de az nem akart kijönni a helyéről, úgyhogy az is kemény munka volt. A reggeli 15 perces szerviz szinte minden másodpercét kihasználva tudták kicserélni a fiúk, végül 2 másodpercen múlt, hogy nem késtünk ki az időellenőrzőben. Tényleg egy utolsó pillanatos szerviz volt ez is!

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_3

Ez is izgalmas lehetett, mint ahogyan az utolsó gyorsasági is…
Úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy semmi probléma nem volt az autóval, de 1 métert sem mentünk gond nélkül! Amikor leléptem a kuplungról, rögtön éreztem, hogy nem megy az autó! A motor csak 4 ezres fordulatig működött, a gázt egyharmadig lehetett csak nyomni, mert valami elektronikai hiba következtében utána lassulni kezdett az autó. Ismét jött az „ezt nem hiszem el!” érzés… így zártuk a futamot. Ilyen körülmények közepette elég nehéz verseny volt ez, de gyakorlatilag elértük azt, amit szerettünk volna, hisz ezt a futamot végre már teljesítettük. Biztos voltam benne, hogy az élmezőnnyel nem leszünk versenyképesek ezen a versenyen, úgyhogy arra koncentráltunk, hogy folyamatosan tudjunk javulni és ez maximálisan sikerült, hiszen gyorsonként 5-6-7-8 másodperceket javultunk az előző körhöz képest, ami abszolút jó irány. Folyamatosan kezdtem összebarátkozni az autóval, de még közel sem tudok úgy menni vele, mint ahogyan kellene... ez nem kérdés!
A verseny során végig az abszolút 5. helyen álltunk, ez pedig egy teljesen kiegyensúlyozott teljesítmény. Jól látszott a verseny során, hogy – amíg Friciék is versenyben voltak –, az első négy párossal nem tudtuk felvenni a versenyt, de szerencsére a többieket magunk mögött tudtuk tartani, és számomra ez is nagyon jó eredmény, hiszen abban a mezőnyben is sokan vannak, akik már 5-6 éve versenyeznek Mitsubishivel, jó autókkal és ellenük legalább versenyre tudtunk kelni még a problémáink ellenére is.

Mennyire szegi kedved ez a sok műszaki probléma?
Így, hogy nem estünk ki ismét, annyira azért nem szegi kedvemet. Még mindig találunk olyan hibát az autón, amelyek csak akkor jönnek elő, ha versenykörülmények között megyünk vele 150-200 km-eket, és továbbra is úgy vélem, hogy jó lesz ez az autó! Gyűjteni kell a kilométereket és meg kell találni minden olyan gyenge pontját, ami hátráltat a versenyzésben, és ami ezeket a műszaki problémákat okozza. Mi ezt az évet mindenképp arra szánjuk már, hogy az autó végre tökéletes legyen, és mivel szerintem ehhez kevés lesz a magyar bajnokság hátralévő két futama, szeretnénk beiktatni még versenyt, vagy versenyeket. Tökéletesíteni kell az autót, meg kell tanulnom menni vele, hogy versenyképes legyek a mezőnyben. Azt nem mondom, hogy így az élmezőnnyel versenyképes tudok lenni az idén, mert úgy érzem, hogy ahhoz a szabályok betartását és értelmezését egy picit lazábbra kellene vennem, de ezt én nem szeretném most sem megtenni, mint ahogy eddig sem tettem. Reálisan az idei évben nekünk a maradék két versenyen ezt az ötödik helyet kell kitűzni célul, minél több kilométert gyűjtve, minél jobban gyorsulva.

meg_a_szervizesek_is_versenyt_futottak_az_idovel_2


Mit remélsz az Arad Rallye-tól?
Tavaly ez szintén nem sikerült jól, vegyes dolgok miatt. A pályaismeretünk nagyon gyenge volt, hármat vagy négyet lehetett tréningezni, és az a mennyiség az idegen pályákon a többiekhez képest nekünk kevésnek bizonyult. Nem éreztem túl jól magam Aradon, óriási hátrányból indultunk az élmezőnyhöz képest, és ugye szintén voltak technikai problémáink is, eltört a hajtás a Peugeot-ban, és hátsókerék hajtással mentünk egy kört, akkora hátrányt összeszedve, amit már nem bírtuk ledolgozni. Még nem tudjuk, hogy idén milyen pályákon versenyzünk majd, de ha a tavalyi gyorsokon – vagy legalább részben a tavalyikon – akkor már nem lesz akkora a hátrányunk és bízom benne, hogy az autó is jobban fog üzemelni. A kitűzött cél az ötödik hely környéke, ha csak nem akarok hiú ábrándokat kergetni az első három helyet illetően! :-)

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 2665. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1718 19 20212223
242526 27 28 29 30
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 111213
14 15 16 17 18 19 20
2022.01.20-23.

részletes infóink

2022.01.21-24.

részletes infóink

2022.01.25.

részletes infóink

2022.02.04-06.

részletes infóink

2022.02.05.

részletes infóink

2022.02.26.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k