Turi Tominak idén már nem először sikerült felborulnia, ám hogy mégis mennyire gyors, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy még így is a dobogón fejezték be a futamot, és a bajnokságban továbbra is a harmadik helyen állnak!
Mi történt múltkor a bükfürdői versenyen?
Egy apró elektromos hiba miatt estünk ki. Elrajtoltunk a második gyorson, és a rajt után 300 méterrel egy főkábel szétcsúszott és egyszerűen nem találtuk meg a hiba okát, így nem tudtunk tovább menni. Amikor a szerelők kimentek a kocsihoz, persze 10 perc alatt megtalálták a hibát. Nagyon szerettünk volna ezen a futamon is jól szerepelni, hogy tovább gyűjtögessük a pontokat az éves értékelésben, hiszen az aszfaltos futamok után a harmadik helyen álltunk Asiék és Janikáék mögött. De hiába készültünk fel a futamra, sokáig nem jutottunk...
Hogyan készültetek a veszprémi futamra ezek után?
Nagyon rá kellett készülnünk, mert ez a pontveszteség nagyon nem hiányzott nekünk. Az autóval sok mindent nem kellett csinálni, hiszen alig pár kilométert mentünk vele. A teszten a beállításokkal és a hajtás-programokkal foglalkoztunk, és itt ki is derült, hogy volt egy hajtás-szivattyú problémánk, amit igazából nem is tudunk, hogy mióta kísért már minket. Eger Rallye előtt kapott az autó egy új hajtás-szivattyút, és ez az alkatrész általában egy-két évet bírni szokott, de a miénkben ez közel ennyit nem bírt.
Pokoli hőségre számítottak a futam alatt...
Az első napon valóban nagyon-nagyon meleg volt, hiszen 41 fokot is mutatott a külső hőmérő az utcai autónkban, majd vasárnapra már azért kevésbé volt meleg, de még mindig megmaradt a hőség!
Hogyan sikerült a szombati nap?
Elrontottam, én bakiztam egyet, mivel rögtön az első gyorson elnéztem egy kanyart, rossz felé fordultam, majd a saját poromtól semmit nem láttunk és nagyjából 5-6 másodpercet bennhagytam. Nem keseregtünk, hiszen a két gyors után a nap végén mindössze 1,2 másodperccel álltunk Asiék mögött a második helyen. Egyébként rendben volt az autó, a hajtással sem volt gond, így tényleg élvezetes volt autózni. Ezért szeretnék is köszönetet mondani a szervizeseinknek!
Mit hozott a folytatás?
Elég jó időket autóztunk ezen a napon, attól függetlenül is, hogy ezek a pályák többnyire "S2000-es pályák". A vasárnapi első gyorsasági után az élre kerültünk az abszolútban, majd utána átvették a vezetést a S2000-es párosok. A rendkívül mély talajú murvás gyorsok rengeteg veszélyt tartogattak magukban. Kaptunk is egy jobb első defektet, ezzel a győzelmi reményeink elszálltak, de a dobogóra mindenképpen oda akartunk érni. Asival folyamatosan ment az adok-kapok, és az utolsó előtti gyorsaságit követően a második helyen álltunk, 0,5 másodperccel előttük, így nagyon kellett sietnünk... de ismét hibáztam. Egy kanyarban 5 centivel korábban fordultam és egy domboldalra ráért a jobb első kerekem és az oldalára borította az autót. Így itt el is buktuk sajnos...
Azért mégis csak szerencsések voltatok, hiszen beértetek a célba...
Nagyon lassan borultunk, a holtponton megállt az autó, aztán valóban tovább tudtunk menni. Nagy szerencsénk volt, de egyúttal mégsem, hiszen a második helyet elbuktuk. Aminek azért mégis örülhetünk, hogy azért a dobogóra fel tudtunk állni!
Hogy álltok ezek után a bajnokságban?
Harmadik helyen állunk az abszolút értékelésben, és nagyon bízom benne, hogy ezt meg is tudjuk tartani, de nyilván nem lesz annyira egyszerű ez, hiszen Herczig Norbiék is a dobogós helyezésre pályáznak, és mindössze egyetlen 1 ponttal vannak lemaradva mögöttünk.
Következik a Borsod Rally, aszfaltos pályákkal...
Eredetileg ugye murva versenynek szánták ezt a futamot, és bár nem lehet tudni, hogy milyen pályák lettek volna, ha az eredeti tervek szerint valósul meg a verseny, de a környékben igen sok mindent elmosott az eső, az árvíz, így a rendezőknek nem maradt más lehetőségük, minthogy aszfaltos futamot rendezzenek. Úgy tűnik, hogy így a hagyományos, klasszikus miskolci pályákra térhetünk vissza... majd meglátjuk, hogy mi lesz, én úgy gondolom, hogy teljesen mindegy, hogy aszfalton, vagy murván megyünk.