Még nincs veszve!
Lévaiék Veszprémben kiestek, de Aradra elmennek a hiányzó pontokért
2011-07-27
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
772593031
Napi oldal:
86655
Jelenleg:
1130
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az idei évi sorozatos ötödik helyezésük után Bükfürdő Rallye-n újra egy ötödik helyezés következett, ám Veszprémben már nem volt mellettük a szerencse és kiestek. Az elmúlt két murvás futamról beszélgettem Lévai Ferivel, aki még nem tett le az év végi dobogós helyezésről!

Kezdjük az elején, milyen kalandjaitok voltak a Bükfürdő Rallye-n?
Alapvetően szerettük volna szárazon megúszni a kérdést, de ez csak részben sikerült, bár a korábbi évekhez képest lényegesen kedvezőbb volt az időjárás. Két gyorsasági viszont sáros volt, főként a bögötei, az sajnos nem kicsit tönkretette a versenyünket, de hát ezt csak magunknak köszönhetjük. Nem kezdtünk rosszul, úgy tűnik, hogy már kezdek beletanulni ebbe az elején sem bealvós kezdésbe. Az első kör után igaz, hogy ötödikek voltunk, de lőtávolban volt a harmadik hely is. Az első körben egy kalandunk volt, ami abból állt, hogy a söptei szakaszon leállt a motor rejtélyes okokból a nagy ugrató után. 16 másodpercig állt a motor, ami egy bő 10 másodperces időveszteséget jelentett számunkra.


meg_nincs_veszve_5

Második körben leesett az eső, mi meg zárt gumival mentünk ki. Nem feltétlenül emiatt, de a bögötei utolsó kanyarban lecsúsztunk az ívről és ott a sárban dekkoltunk közel 2 percet. Ezt is visszanéztük azóta és a műszerek adatai alapján 32 km/h-s sebességnél történt az incidens... egy kicsit mérges voltam utána.
A következő reptéri gyors megint száraz volt, oda már jók voltak a gumijaink, jól is mentünk és így a pozíciónk maradt, mert Szíjj Zsoltiék ugyan hátracsúsztak hasonló okok miatt, Varga Attiláék viszont elénk kerültek az Ingis-szel. Az ő előnye már bő egy perc volt, és erre lett volna 7 gyorsasági szakaszunk, hogy ezt behozzuk, ami ugye gyakorlatilag a lehetetlennel volt egyenlő. Nem feltett kézzel indultunk neki ezek után sem, mert bíztunk benne, hogy egy kis szerencsénk még hátha lesz... nem lett, maradtunk végig ötödikek.
Második-harmadik-negyedik időket autóztunk minden szakaszon, néha nagyon közel egy esetleges részsikerhez, ezért úgy érzem, hogy a hátrányunk a kategória élmezőnyéhez képest valamelyest már kevesebb, mint aszfalton. Főképp Pálinkásékat lett volna jó megcsípni, és ha ez a kétperces kaland nem jön, akkor azt hiszem, hogy erre jó esélyünk is lett volna. Sajnos ez a verseny sem arról szólt, hogy nekünk szerencsénk van. Beszéltük is a csapattal, hogy a mezőnyből igen sokan szoktak úgy lenni, hogy fél autókat hoznak be a szervizbe, kalapálgatni kell 20-25 percig mire ismét négykerekes jármű formája lesz neki, időben viszont max. 5-10 másodperceket hagynak benn az adott gyorson. Mi idén eddig már kb. 6-8 percet hagytunk benn a gyorsasági szakaszokon, de az autón még nem okoztunk egy forint kárt sem. Nem tudom, hogy melyik a jobb... de mondjuk egy sárvédő elhajlást már szívesen elcserélnék egy ilyen két perces kalandozásra. :-)

meg_nincs_veszve_4

Versenyzői szemszögből nézve mi tette olyan "különlegessé" ezt a Bükfürdő Rallye-t a többi versennyel szemben?
Nem konkrétan egy dologról van szó, hanem sok apróságról, ami adott esetben más versenyekről hiányzik. Nem nagy dolgok ezek, hanem csak olyanok, mint például az autómosás, a szervizpark elhelyezkedése, de említhetném a rántotthúsos szendvicset a hideg ásványvízzel és a második napi süteményt is. Apró dolgok ezek, de az emberben mégis azt erősítik meg, hogy igenis számítunk, és nem csak arra kellünk, hogy befizessük a nevezési díjat!


meg_nincs_veszve_6

Bükfürdő Rallye után 5 héttel, ezen a hétvégén már Veszprémben autóztatok. Ez milyen volt?
Még a vártnál is brutálisabb volt a hőség! Tudjuk persze, hogyha Veszprém Rallye, akkor dögmeleg, de ez még azon is túlment! A pályák vegyesek voltak, hiszen volt nagyon jó minőségű és nagyon rossz is, de olyan is akadt, ami egy gyorson belül változott, mint például a kislődi, de sajnos odáig mi már nem jutottunk el, hiszen mindössze két és fél gyorsaságit mentünk. A negyedik gyorson eltörött a féltengelyünk. A történelem megismétli önmagát, hiszen a tavalyi évben, ugyanezen a versenyen, ugyanezen a gyorson tört el a féltengelyünk! Akkor tovább tudtunk menni, mert volt szuperrali lehetőség pontszerzésért, idén pedig mindez már pontok nélkül mehetett volna csupán, így mi nem láttuk értelmét ennek, főképp ilyen embert és gépet próbáló pályákon. Úgy döntöttünk tehát, hogy itt akkor most befejezzük a versenyt, vagyis jobban mondva az autónk döntött így.

meg_nincs_veszve_1

Amíg mentetek, addig milyen volt?
Addig annyi történt, hogy az első gyorson vétettem egy 15 másodperces hátrányt jelentő hibát - ami valószínűleg a hőségnek volt betudható - azaz egy helyen rossz irányba kanyarodtam. A gyártelepi etap lett, majd visszamentünk a Sólyi erdőbe, ahol így másodszorra 18 másodpercet javítottunk az előző körben futott saját időeredményünkhöz képest. Kezdtünk felpörögni, de ez sajnos nem tartott sokáig. Úgy érzem, hogy a gyártelepen is elég jól mentünk, amíg a féltengely nem törött el. Nagyon jó beállítást találtunk az autón, szenzációsan jól viselkedett a kocsi és nagyon élveztük már mi is a versenyzést, de sajnos a féltengely eddig bírta. Lehet, hogy jobban kellett volna rá vigyázni a gyártelepi szűk aszfaltos részeken, vagy az ugratóknál, de mi már nagyon ki voltunk éhezve egy jó eredményre, nem kíméltük a technikát.

meg_nincs_veszve_2

Milyenek voltak a pályák?
Nagyjából azokról tudok nyilatkozni, amelyeken még mentünk, de annak tükrében azt mondhatom, hogy a sólyi gyorsról már a második körben is látszott, hogy nem igazán alkalmas arra, hogy háromszor engedjék át rajta a mezőnyt, még akkor sem, ha relatíve kis létszámról beszélünk. Ez talán megfontolandó a jövőre nézve, hogy murvás versenyen legyen-e háromszor ugyanaz a pálya.

meg_nincs_veszve_3

Arad Rallye?
Az a terv, hogy megyünk, mert az év végi dobogót azért még szeretnénk megcélozni, hiszen arra még egész jó eséllyel pályázhatunk. Veszprémben most a közvetlen ellenfeleink közül nem szerzett pontot senki sem, hiszen Pálinkásék nem indultak, Szíjj Zsoltiék pedig kiestek. Menyáék és Sasáék már nagyon elhúztak, de őket nem is lehet beérni. A harmadik hely reális cél lehet számunkra és ezért most mindent meg fogunk tenni, ha kell, akkor Romániába is elmegyünk érte.

a csapat támogatói:

levaiek_egerszalokja_1

 

 

 

levaiek_egerszalokja_2

 

 

 

levaiek_egerszalokja_3

 

 

 

levaiek_egerszalokja_4

 

 

 

levaiek_egerszalokja_6

 

 

 

levaiek_egerszalokja_7

 

 

 

levaiek_egerszalokja_8

 

 

 

levaiek_egerszalokja_9

 

 

 

levaiek_egerszalokja_10

Ez a hír most jelenik meg 3691. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k