duenShop.hu - blackFriday
Még nincs veszve!
Lévaiék Veszprémben kiestek, de Aradra elmennek a hiányzó pontokért
2011-07-27
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
583772858
Napi oldal:
84753
Jelenleg:
682
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hungary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 6.futam,
a SlovakiaRing után
1. Kárai Tamás
Audi S1
135
2. Benyó Máté
Ford Focus
123
3. Luigi
Ford Fiesta
112
4. Vass Zoltán
Audi A1
100
5. Mózer Márk
Peugeot 208
79
6. Vass Csaba
Skoda Fabia
67
7. Koncseg Zoltán
Audi A1
67
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
62
teljes táblázat

Az idei évi sorozatos ötödik helyezésük után Bükfürdő Rallye-n újra egy ötödik helyezés következett, ám Veszprémben már nem volt mellettük a szerencse és kiestek. Az elmúlt két murvás futamról beszélgettem Lévai Ferivel, aki még nem tett le az év végi dobogós helyezésről!

Kezdjük az elején, milyen kalandjaitok voltak a Bükfürdő Rallye-n?
Alapvetően szerettük volna szárazon megúszni a kérdést, de ez csak részben sikerült, bár a korábbi évekhez képest lényegesen kedvezőbb volt az időjárás. Két gyorsasági viszont sáros volt, főként a bögötei, az sajnos nem kicsit tönkretette a versenyünket, de hát ezt csak magunknak köszönhetjük. Nem kezdtünk rosszul, úgy tűnik, hogy már kezdek beletanulni ebbe az elején sem bealvós kezdésbe. Az első kör után igaz, hogy ötödikek voltunk, de lőtávolban volt a harmadik hely is. Az első körben egy kalandunk volt, ami abból állt, hogy a söptei szakaszon leállt a motor rejtélyes okokból a nagy ugrató után. 16 másodpercig állt a motor, ami egy bő 10 másodperces időveszteséget jelentett számunkra.


meg_nincs_veszve_5

Második körben leesett az eső, mi meg zárt gumival mentünk ki. Nem feltétlenül emiatt, de a bögötei utolsó kanyarban lecsúsztunk az ívről és ott a sárban dekkoltunk közel 2 percet. Ezt is visszanéztük azóta és a műszerek adatai alapján 32 km/h-s sebességnél történt az incidens... egy kicsit mérges voltam utána.
A következő reptéri gyors megint száraz volt, oda már jók voltak a gumijaink, jól is mentünk és így a pozíciónk maradt, mert Szíjj Zsoltiék ugyan hátracsúsztak hasonló okok miatt, Varga Attiláék viszont elénk kerültek az Ingis-szel. Az ő előnye már bő egy perc volt, és erre lett volna 7 gyorsasági szakaszunk, hogy ezt behozzuk, ami ugye gyakorlatilag a lehetetlennel volt egyenlő. Nem feltett kézzel indultunk neki ezek után sem, mert bíztunk benne, hogy egy kis szerencsénk még hátha lesz... nem lett, maradtunk végig ötödikek.
Második-harmadik-negyedik időket autóztunk minden szakaszon, néha nagyon közel egy esetleges részsikerhez, ezért úgy érzem, hogy a hátrányunk a kategória élmezőnyéhez képest valamelyest már kevesebb, mint aszfalton. Főképp Pálinkásékat lett volna jó megcsípni, és ha ez a kétperces kaland nem jön, akkor azt hiszem, hogy erre jó esélyünk is lett volna. Sajnos ez a verseny sem arról szólt, hogy nekünk szerencsénk van. Beszéltük is a csapattal, hogy a mezőnyből igen sokan szoktak úgy lenni, hogy fél autókat hoznak be a szervizbe, kalapálgatni kell 20-25 percig mire ismét négykerekes jármű formája lesz neki, időben viszont max. 5-10 másodperceket hagynak benn az adott gyorson. Mi idén eddig már kb. 6-8 percet hagytunk benn a gyorsasági szakaszokon, de az autón még nem okoztunk egy forint kárt sem. Nem tudom, hogy melyik a jobb... de mondjuk egy sárvédő elhajlást már szívesen elcserélnék egy ilyen két perces kalandozásra. :-)

meg_nincs_veszve_4

Versenyzői szemszögből nézve mi tette olyan "különlegessé" ezt a Bükfürdő Rallye-t a többi versennyel szemben?
Nem konkrétan egy dologról van szó, hanem sok apróságról, ami adott esetben más versenyekről hiányzik. Nem nagy dolgok ezek, hanem csak olyanok, mint például az autómosás, a szervizpark elhelyezkedése, de említhetném a rántotthúsos szendvicset a hideg ásványvízzel és a második napi süteményt is. Apró dolgok ezek, de az emberben mégis azt erősítik meg, hogy igenis számítunk, és nem csak arra kellünk, hogy befizessük a nevezési díjat!


meg_nincs_veszve_6

Bükfürdő Rallye után 5 héttel, ezen a hétvégén már Veszprémben autóztatok. Ez milyen volt?
Még a vártnál is brutálisabb volt a hőség! Tudjuk persze, hogyha Veszprém Rallye, akkor dögmeleg, de ez még azon is túlment! A pályák vegyesek voltak, hiszen volt nagyon jó minőségű és nagyon rossz is, de olyan is akadt, ami egy gyorson belül változott, mint például a kislődi, de sajnos odáig mi már nem jutottunk el, hiszen mindössze két és fél gyorsaságit mentünk. A negyedik gyorson eltörött a féltengelyünk. A történelem megismétli önmagát, hiszen a tavalyi évben, ugyanezen a versenyen, ugyanezen a gyorson tört el a féltengelyünk! Akkor tovább tudtunk menni, mert volt szuperrali lehetőség pontszerzésért, idén pedig mindez már pontok nélkül mehetett volna csupán, így mi nem láttuk értelmét ennek, főképp ilyen embert és gépet próbáló pályákon. Úgy döntöttünk tehát, hogy itt akkor most befejezzük a versenyt, vagyis jobban mondva az autónk döntött így.

meg_nincs_veszve_1

Amíg mentetek, addig milyen volt?
Addig annyi történt, hogy az első gyorson vétettem egy 15 másodperces hátrányt jelentő hibát - ami valószínűleg a hőségnek volt betudható - azaz egy helyen rossz irányba kanyarodtam. A gyártelepi etap lett, majd visszamentünk a Sólyi erdőbe, ahol így másodszorra 18 másodpercet javítottunk az előző körben futott saját időeredményünkhöz képest. Kezdtünk felpörögni, de ez sajnos nem tartott sokáig. Úgy érzem, hogy a gyártelepen is elég jól mentünk, amíg a féltengely nem törött el. Nagyon jó beállítást találtunk az autón, szenzációsan jól viselkedett a kocsi és nagyon élveztük már mi is a versenyzést, de sajnos a féltengely eddig bírta. Lehet, hogy jobban kellett volna rá vigyázni a gyártelepi szűk aszfaltos részeken, vagy az ugratóknál, de mi már nagyon ki voltunk éhezve egy jó eredményre, nem kíméltük a technikát.

meg_nincs_veszve_2

Milyenek voltak a pályák?
Nagyjából azokról tudok nyilatkozni, amelyeken még mentünk, de annak tükrében azt mondhatom, hogy a sólyi gyorsról már a második körben is látszott, hogy nem igazán alkalmas arra, hogy háromszor engedjék át rajta a mezőnyt, még akkor sem, ha relatíve kis létszámról beszélünk. Ez talán megfontolandó a jövőre nézve, hogy murvás versenyen legyen-e háromszor ugyanaz a pálya.

meg_nincs_veszve_3

Arad Rallye?
Az a terv, hogy megyünk, mert az év végi dobogót azért még szeretnénk megcélozni, hiszen arra még egész jó eséllyel pályázhatunk. Veszprémben most a közvetlen ellenfeleink közül nem szerzett pontot senki sem, hiszen Pálinkásék nem indultak, Szíjj Zsoltiék pedig kiestek. Menyáék és Sasáék már nagyon elhúztak, de őket nem is lehet beérni. A harmadik hely reális cél lehet számunkra és ezért most mindent meg fogunk tenni, ha kell, akkor Romániába is elmegyünk érte.

a csapat támogatói:

levaiek_egerszalokja_1

 

 

 

levaiek_egerszalokja_2

 

 

 

levaiek_egerszalokja_3

 

 

 

levaiek_egerszalokja_4

 

 

 

levaiek_egerszalokja_6

 

 

 

levaiek_egerszalokja_7

 

 

 

levaiek_egerszalokja_8

 

 

 

levaiek_egerszalokja_9

 

 

 

levaiek_egerszalokja_10

Ez a hír most jelenik meg 3031. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18192021
2223 24 25 262728
2930 01 02 03 0405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 18 19
2021.11.26-29.

részletes infóink

2021.11.27-28.

részletes infóink

2021.11.28.

részletes infóink

2021.12.11-12.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k