Meggyőző második félidő
Turán Friciék a bajnoki harmadik helyre értek be
2013-11-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
792957258
Napi oldal:
9727
Jelenleg:
1009
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 meggyozo_masodik_felido_2

3 x 25 pont van a bajnoki tabellán a nevük mögött. De ezek a számok csak az utolsó három futamon jöttek össze, így a harmadik hellyel kellett beérniük.
Turán Fricivel a pécsi futam után, Mikulás Rallye előtt beszélgettünk.

Újból aláhúztátok azt, amiről már korábban is beszéltünk:
későn kezdtétek az évet...
Későn kezdtük a jó szériát, mondhatjuk így. időben ott voltunk mindenhol, csak a jó sorozatunk indult későn. De legalább elindult.

Ez a meggyőző év vége a jövő évi tárgyalásoknál fontos lehet?Abszolút!
Egyrészt kellett ez a saját lelkünknek. Kellett az, hogy jöjjenek az eredmények. Lekerült rólunk a rontás és ennek már itt volt az ideje. 
Most ráálltunk egy jó szériára és jó lenne ezt folytatni jövőre is. Tudjuk, hogy mikben hibáztunk, a csapatok is tudják, hogy hol követtek el hibákat. Mindenképp látjuk, hogy merre kell mennünk. Tudjuk, hogy mik azok a dolgok, amikre nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Nekem is jobb döntéseket kell hoznom.

Az látszik, hogy amikor minden rendben, akkor tudunk gyorsan menni.

meggyozo_masodik_felido_1

Már este a sötétben is gyorsan mentetek, de az olasz csapat egy kicsit izgalmassá tette a péntek éjszakátokat...
Nem is olaszok lennének, ha nem így történt volna... :) 
A viccet félretéve, nagyon mérges voltam, hiszen ugyanaz a csapat jött Pécsre, akiknél a miskolci futamon a tengelycsonk törése miatt nem tudtuk folytatni a versenyt, mert nem volt náluk tartalék alkatrész.

Eljöttek Pécsre egy felújított autóval. Az első gyorson eltört a jobb első féltengelyünk, ami megsértette a tengelycsonkot, amiből nem volt tartalék. Ha ezt valaki elmeséli nekem, akkor nem hiszem el. Ráadásul van egy másik autójuk Milánóban, ami épp nem versenyzett és miszlikjeire volt szedve, csak be kellett volna szórni a kamionba az alkatrészeit, de ez elmaradt.

meggyozo_masodik_felido_3

Nagyon mérges voltam. Azt hiszem, aki ott volt, az láthatta is.
Nem teljesen sikerült megőriznem a hidegvérem.

Végül kitaláltuk azt a megoldást, hogy mi egy szétszedett autóval beálltunk a Parc Fermébe, tudva, hogy lesz reggel egy 15 perces szerviz, ők pedig elindítottak Milánóból valakit, aki elindult az alkatrésszel. Reggelre megérkezett és a reggeli szervizben 10 másodperc hijján ki lehetett cserélni az alkatrészt. Még volt közben idő arra, hogy a beállításokon is módosítsunk, és innentől kisimult a verseny. Gyorsan és gond mentesen tudtunk autózni.

meggyozo_masodik_felido_4

Az első szakaszon a 11 másodperces hátrányunkat, amivel a negyedik helyen álltunk, le tudtuk dolgozni. Átvettük a vezetést és igazából minden szakaszon tudtuk növelni az előnyünket.

A bajnokság utolsó gyorsaságija mindenki számára tartogatott izgalmat, hiszen nem volt idő kicserélni a slick gumikat és így kellett a sötétben, esőben teljesíteni a 28 kilométert...
Úgy kalkuláltuk, hogy az utolsó kör első gyorsaságija még száraz körülmények között fog lemenni, ezért úgy döntöttünk, hogy ha négy intermédiával mennénk ki,az az első gyorson annyira elfogyna, hogy az utolsó szakaszra már nem lenne jó.

Kimentünk négy puha slickkel és két vágott slick gumival szerelt kereket tettünk a csomagtartóba.

Az első gyors tökéletesen sikerült, száraz volt, jó volt a gumi. 

Jó taktikának tűnt, hogy nem álltunk meg a gyors után, hanem teljesen lementünk etapon Orfűig. Végig esett az eső az összekötő szakaszon. Ott próbáltam a melegen tartani a gumikat, de nagyon csúszott. Viszont amikor átértünk az utolsó dombon Magyarhertelend és Orfű között, ott elállt az eső, száraz volt az út. Megnyugodtunk, nem nyúltunk a kerekekhez.

Az eső akkor szakadt le, amikor már a rajtban álltunk Norbival és Kazár Miki és Menya elrajtolt...

Az első kör még nem volt annyira vizes, de a második már nagyon csúszott. Izgalmas volt.

Azt hittem, hogy nagyon óvatosan és lassan megyünk. Ehhez képest megnyertük ezt a szakaszt is.

Egy perc negyven másodperccel tudtatok lassabb időt menni, mint száraz körülmények között. Gondolom ezért érezhetted, hogy nagyon lassan mentek. Még így is majdnem 14 másodperccel voltatok jobbak a második időnél.
Belülről nagyon lassúnak tűnt. Úgy éreztem, hogy a többiek nagyon elvernek majd itt.
Engem meglepett az eredmény. Ezek szerint a többieknek is nagyon csúszott és óvatosan mentek.
Ezek a slick gumik nem ezekre a körülményekre vannak kitalálva. Az volt a lényeg, hogy minél kevesebb kockázatot vállalva érjünk le. Talán egy-két meleg helyzet volt.
Alapvetően úgy éreztem, hogy elvégeztük a feladatunkat.
Zoli tapasztalatai előjöttek Árpádtetőtől lefelé.
A fényes foltok nagyon csúsznak és egészen más íveken kell menni esőben ahhoz, hogy jó tapadást tudjál találni. Ezeket Zoli nagyon ismeri, folyamatosan mondta, hogy melyik oldalon menjünk, hol fékezzünk.
Jól működött köztünk az összhang az autóban.

Ellőtted a következő kérdésemet...
Ezek szerint hamar visszaszokott Csökő Zoli a melletted lévő ülésbe?
Amikor elkezdtem komolyan a raliversenyzést 2004-ben, akkor Zolit kértem meg, hogy navigáljon nekem. És nagyon sokat volt még mit tanulnom erről a sportról, az itinerírásról, a navigációról és ennek az egésznek az elméletéről.

meggyozo_masodik_felido_5

Ezt Zoli tanította meg nekem és a mai napig az Ő általa preferált itinerírást használom. Persze volt pár új dolog, ami belekerült azóta, de az alapok tőle jöttek és nagyon gyorsan visszaszoktunk és persze Zoli is nagyon gyorsan visszaszokott a tempóhoz is.

Lesz még idén verseny, ahol rajthoz állsz?
A Mikulás Rallye idejére az évi kereteink már nagyon lecsökkennek, de a szívünk mindig odahúz. Nyernem is sikerült már párszor, emiatt még inkább húz.
Gabi idén is Octavia WRC-vel és egy jó barátunkkal indul.
Én is a megszokott 'Mikulásos' navigátorommal, Nemrava Ferivel adtam le a nevezést, de ahogy láttad, még nincs autó a nevünk mellé írva. És most tényleg azért, mert még nem tudjuk. A verseny előtt pár nappal fog kiderülni, hogy milyen lesz. Gondolkozunk WRC-ben, de lehet, hogy egy Mitsubishi lesz a végén belőle.
Az biztos: tétmentes versenyen szeretnénk egy jót autózni.
Azon leszünk, hogy mi is és a nézők is élvezzék!

2014?
Nagyon szeretnénk már az év elejétől rákoncentrálni a magyar bajnokságra és egy olyan csapattal, olyan technikával rajthoz állni, ami remélhetőleg tudja folytatni azt a sorozatot, amit az utóbbi három versenyen tudtunk hozni.

Arról lehet tudni, hogy ez marad e Ford?

Igazából még a jövő évi szabályokat sem lehet tudni pontosan.

Vannak hírek, szóbeszédek, de még leírva nem láttunk semmit. Kérdés, hogy lesz e WRC, még minden képlékeny.

Alapvetően a Forddal nagyon jó a kapcsolatunk és az kiderült, hogy a Forddal lehet gyorsan menni. És vannak még jó autók a környékünkön. Az elmúlt évek alapvetően a Fordról szóltak és amennyiben a megállapodások úgy alakulnak, nagyon örülnék neki, ha Forddal tudnánk folytatni a versenyzést.

focus_mecsekpoloske_2

>> a Turán-Csökő páros eredményei a 47. Mecsek Rallye-n <<


a csapat partnerei:

kassai_power_stage_2

 

 
Ez a hír most jelenik meg 2534. alkalommal
Share |
2013-11-07
Pécs • rally ob
2013.11.08-09.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
47. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809
101112 13 141516
2025.10.24-25.

részletes infóink

2025.10.25.

részletes infóink

2025.10.24-25.

részletes infóink

2025.10.25-26.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k