Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Meggyőző második félidő
Turán Friciék a bajnoki harmadik helyre értek be
2013-11-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684328092
Napi oldal:
90881
Jelenleg:
822
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 meggyozo_masodik_felido_2

3 x 25 pont van a bajnoki tabellán a nevük mögött. De ezek a számok csak az utolsó három futamon jöttek össze, így a harmadik hellyel kellett beérniük.
Turán Fricivel a pécsi futam után, Mikulás Rallye előtt beszélgettünk.

Újból aláhúztátok azt, amiről már korábban is beszéltünk:
későn kezdtétek az évet...
Későn kezdtük a jó szériát, mondhatjuk így. időben ott voltunk mindenhol, csak a jó sorozatunk indult későn. De legalább elindult.

Ez a meggyőző év vége a jövő évi tárgyalásoknál fontos lehet?Abszolút!
Egyrészt kellett ez a saját lelkünknek. Kellett az, hogy jöjjenek az eredmények. Lekerült rólunk a rontás és ennek már itt volt az ideje. 
Most ráálltunk egy jó szériára és jó lenne ezt folytatni jövőre is. Tudjuk, hogy mikben hibáztunk, a csapatok is tudják, hogy hol követtek el hibákat. Mindenképp látjuk, hogy merre kell mennünk. Tudjuk, hogy mik azok a dolgok, amikre nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Nekem is jobb döntéseket kell hoznom.

Az látszik, hogy amikor minden rendben, akkor tudunk gyorsan menni.

meggyozo_masodik_felido_1

Már este a sötétben is gyorsan mentetek, de az olasz csapat egy kicsit izgalmassá tette a péntek éjszakátokat...
Nem is olaszok lennének, ha nem így történt volna... :) 
A viccet félretéve, nagyon mérges voltam, hiszen ugyanaz a csapat jött Pécsre, akiknél a miskolci futamon a tengelycsonk törése miatt nem tudtuk folytatni a versenyt, mert nem volt náluk tartalék alkatrész.

Eljöttek Pécsre egy felújított autóval. Az első gyorson eltört a jobb első féltengelyünk, ami megsértette a tengelycsonkot, amiből nem volt tartalék. Ha ezt valaki elmeséli nekem, akkor nem hiszem el. Ráadásul van egy másik autójuk Milánóban, ami épp nem versenyzett és miszlikjeire volt szedve, csak be kellett volna szórni a kamionba az alkatrészeit, de ez elmaradt.

meggyozo_masodik_felido_3

Nagyon mérges voltam. Azt hiszem, aki ott volt, az láthatta is.
Nem teljesen sikerült megőriznem a hidegvérem.

Végül kitaláltuk azt a megoldást, hogy mi egy szétszedett autóval beálltunk a Parc Fermébe, tudva, hogy lesz reggel egy 15 perces szerviz, ők pedig elindítottak Milánóból valakit, aki elindult az alkatrésszel. Reggelre megérkezett és a reggeli szervizben 10 másodperc hijján ki lehetett cserélni az alkatrészt. Még volt közben idő arra, hogy a beállításokon is módosítsunk, és innentől kisimult a verseny. Gyorsan és gond mentesen tudtunk autózni.

meggyozo_masodik_felido_4

Az első szakaszon a 11 másodperces hátrányunkat, amivel a negyedik helyen álltunk, le tudtuk dolgozni. Átvettük a vezetést és igazából minden szakaszon tudtuk növelni az előnyünket.

A bajnokság utolsó gyorsaságija mindenki számára tartogatott izgalmat, hiszen nem volt idő kicserélni a slick gumikat és így kellett a sötétben, esőben teljesíteni a 28 kilométert...
Úgy kalkuláltuk, hogy az utolsó kör első gyorsaságija még száraz körülmények között fog lemenni, ezért úgy döntöttünk, hogy ha négy intermédiával mennénk ki,az az első gyorson annyira elfogyna, hogy az utolsó szakaszra már nem lenne jó.

Kimentünk négy puha slickkel és két vágott slick gumival szerelt kereket tettünk a csomagtartóba.

Az első gyors tökéletesen sikerült, száraz volt, jó volt a gumi. 

Jó taktikának tűnt, hogy nem álltunk meg a gyors után, hanem teljesen lementünk etapon Orfűig. Végig esett az eső az összekötő szakaszon. Ott próbáltam a melegen tartani a gumikat, de nagyon csúszott. Viszont amikor átértünk az utolsó dombon Magyarhertelend és Orfű között, ott elállt az eső, száraz volt az út. Megnyugodtunk, nem nyúltunk a kerekekhez.

Az eső akkor szakadt le, amikor már a rajtban álltunk Norbival és Kazár Miki és Menya elrajtolt...

Az első kör még nem volt annyira vizes, de a második már nagyon csúszott. Izgalmas volt.

Azt hittem, hogy nagyon óvatosan és lassan megyünk. Ehhez képest megnyertük ezt a szakaszt is.

Egy perc negyven másodperccel tudtatok lassabb időt menni, mint száraz körülmények között. Gondolom ezért érezhetted, hogy nagyon lassan mentek. Még így is majdnem 14 másodperccel voltatok jobbak a második időnél.
Belülről nagyon lassúnak tűnt. Úgy éreztem, hogy a többiek nagyon elvernek majd itt.
Engem meglepett az eredmény. Ezek szerint a többieknek is nagyon csúszott és óvatosan mentek.
Ezek a slick gumik nem ezekre a körülményekre vannak kitalálva. Az volt a lényeg, hogy minél kevesebb kockázatot vállalva érjünk le. Talán egy-két meleg helyzet volt.
Alapvetően úgy éreztem, hogy elvégeztük a feladatunkat.
Zoli tapasztalatai előjöttek Árpádtetőtől lefelé.
A fényes foltok nagyon csúsznak és egészen más íveken kell menni esőben ahhoz, hogy jó tapadást tudjál találni. Ezeket Zoli nagyon ismeri, folyamatosan mondta, hogy melyik oldalon menjünk, hol fékezzünk.
Jól működött köztünk az összhang az autóban.

Ellőtted a következő kérdésemet...
Ezek szerint hamar visszaszokott Csökő Zoli a melletted lévő ülésbe?
Amikor elkezdtem komolyan a raliversenyzést 2004-ben, akkor Zolit kértem meg, hogy navigáljon nekem. És nagyon sokat volt még mit tanulnom erről a sportról, az itinerírásról, a navigációról és ennek az egésznek az elméletéről.

meggyozo_masodik_felido_5

Ezt Zoli tanította meg nekem és a mai napig az Ő általa preferált itinerírást használom. Persze volt pár új dolog, ami belekerült azóta, de az alapok tőle jöttek és nagyon gyorsan visszaszoktunk és persze Zoli is nagyon gyorsan visszaszokott a tempóhoz is.

Lesz még idén verseny, ahol rajthoz állsz?
A Mikulás Rallye idejére az évi kereteink már nagyon lecsökkennek, de a szívünk mindig odahúz. Nyernem is sikerült már párszor, emiatt még inkább húz.
Gabi idén is Octavia WRC-vel és egy jó barátunkkal indul.
Én is a megszokott 'Mikulásos' navigátorommal, Nemrava Ferivel adtam le a nevezést, de ahogy láttad, még nincs autó a nevünk mellé írva. És most tényleg azért, mert még nem tudjuk. A verseny előtt pár nappal fog kiderülni, hogy milyen lesz. Gondolkozunk WRC-ben, de lehet, hogy egy Mitsubishi lesz a végén belőle.
Az biztos: tétmentes versenyen szeretnénk egy jót autózni.
Azon leszünk, hogy mi is és a nézők is élvezzék!

2014?
Nagyon szeretnénk már az év elejétől rákoncentrálni a magyar bajnokságra és egy olyan csapattal, olyan technikával rajthoz állni, ami remélhetőleg tudja folytatni azt a sorozatot, amit az utóbbi három versenyen tudtunk hozni.

Arról lehet tudni, hogy ez marad e Ford?

Igazából még a jövő évi szabályokat sem lehet tudni pontosan.

Vannak hírek, szóbeszédek, de még leírva nem láttunk semmit. Kérdés, hogy lesz e WRC, még minden képlékeny.

Alapvetően a Forddal nagyon jó a kapcsolatunk és az kiderült, hogy a Forddal lehet gyorsan menni. És vannak még jó autók a környékünkön. Az elmúlt évek alapvetően a Fordról szóltak és amennyiben a megállapodások úgy alakulnak, nagyon örülnék neki, ha Forddal tudnánk folytatni a versenyzést.

focus_mecsekpoloske_2

>> a Turán-Csökő páros eredményei a 47. Mecsek Rallye-n <<


a csapat partnerei:

kassai_power_stage_2

 

 
Ez a hír most jelenik meg 2300. alkalommal
Share |
2013-11-07
Pécs • rally ob
2013.11.08-09.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
47. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k